Skocz do zawartości

case 4240 problem z napędem


cios1992

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwsza i podstawowa sprawa ,omawiany ciągnik to Case Cx 90 ,czy inny np 4240 jak w temacie, bo już nie mam pewności , a jest teraz wysyp tematów...🤭

Myślę, że musisz to doprowadzić do sprawności bo pojeździsz trochę i będą tarczki do wymiany.

Co masz na myśli pisząc "brak półbiegu" żółwia czy zająca, bo czasem bywa to mylnie określane. 

Co masz na myśli "uciążliwa zmiana połbiegów" ,w czym tkwi problem ,bo to tylko wciśnięcie przycisku.?

Dnia 13.11.2022 o 11:25, piotrek538 napisał:

Witam

Co może być przyczyną że na żółwiu ciągnik swobodnie się toczy  do tył a po przełączeniu na zająca zatrzymuje się nawet przy wciśniętym sprzęgle?

 

🤭

Edytowane przez andrzej78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jest to 4230 xl .Brak półbiegu to brak zająca . To że ta zmiana półbiegu w sprzęgle jest uciążliwa iż chcąc rozpędzić ciągnik np: z 3 na 4 bieg robiłem tak że podczas zmiany sam zmieniałem z zająca na żółwia zmieniałem bieg na 4  silnik wszedł na wyższe obroty i wtedy przełączenia na zająca teraz po podpięciu tego czujnika w sprzęgle zmienia faktyczne sam na żółwia i to jest bardzo ok tylko że po w biciu 4 biegu i puszczeniu sprzęgła robi to zbyt szybko i silnik nie ma mocy żeby się rozpędzić i trzeba albo zbijać na żółwia albo przytrzymywać pedał sprzęgła aby nie załączył zająca i tu nie chce mulić silnika albo co chwile przełączać tego półbiegów.Mam nadzieje że jest to teraz zrozumiale opisane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie układ połbiegów działa następująco: - położenie wyjściowe to ”żółw"

- aby przełączyć na zająca ,elektrozawór dostaje zasilanie ( napięcie) i kieruje olej pod ciśnieniem do kosza polbiegów, przerwanie obwodu zasilania powoduje przełączenie na żółwia, służy do tego   przełącznik przy dżwigni biegów lub stycznik przy pedale sprzęgła .

Wygląda , że przy zającu nie jest całkowicie rozłączony żółw , dlatego brakuje mu mocy ,nie chce się toczyć na luzie przez opór tarczek ,gdyż są ściśnięte tarczki żółwia i zająca a  obracają się z różną prędkością.Opcji jest kilka : zbyt niskie ciśnienie na koszu aby pokonać opór sprężyny - nieszczelność elektrozaworu lub pierścieni uszczelniających , wariant 2 uszkodzona śruba - jedna z trzech łacząca tłoka po stronie zająca z pierścieniem który dociska sprężyny talerzowe po stronie żółwia ,nie są wówczas zluzowanie tarczki żółwia.

Istnieje jeszcze jeden wariant - uszkodzone łożysko kierunkowe, - nie luzuje części kosza po stronie żółwia, (raczej to mało prawdopodobne).

Pomocny będzie pomiar ciśnienia w otworze kontrolnym dolnej pokrywy skrzyni biegów gwint M12 ,( pasuje króciec wtryskiwacza c360, można wykorzystać manometr 25 bar ,od opryskiwacza , kwestia to połączyć) 

Edytowane przez andrzej78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.11.2022 o 11:25, piotrek538 napisał:

Co może być przyczyną że na żółwiu ciągnik swobodnie się toczy  do tył a po przełączeniu na zająca zatrzymuje się nawet przy wciśniętym sprzęgle? 

To napisałeś wcześniej  i to jest odpowiedź na powyższy post.

Na zającu nie toczy się bo coś  jest nie tak w skrzyni, przy ominiętym czujniku -zmostkowanym , pomimo wciśniętego sprzęgła dalej jest zając.

Przy załączonym zającu i przy podłączonym czujniku , po wciśnięciu sprzęgła z automatu przełącza na żółwia , a wtedy już ciągnik się swobodnie toczy. 

Nie zagłębiałem się w inne kombinacje pozycji żółw , zając itd , i nie wykluczam innych usterek , włącznika , elektrozaworu itd bo wirtualnie jest to nie do ogarnięcia.

Bez zagłębiania się w szczegóły , najprawdopodobniej po przełączeniu na zająca nie zostają zluzowane tarczki od żółwia ( urwana śruba jedna lub dwie z trzech , łącząca tłok z dociskiem sprężyny w koszu, lub zbyt niskie ciśnienie  ) , stwarza  to dodatkowy opór w czasie jazdy.

Edytowane przez andrzej78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak będzie robota dla mechanika :)

Jakie powinno być ustawione ciśnienie na wtryskiwaczach i jakie powinien mieć luzy zaworowe w silniku ?

Czy tą dźwignią od podnośnika przy lewarku od biegów po jej całkowitym przesunięciu w tył podnośnik ma pracować w całym swoim zakresie ruchu czy tylko do pewnego momentu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy zaworowe dla ssących i wydechowych mają być takie same ?

Co do podnośnika to po przesunięciu dźwigni od podnośnika   (tej przy lewarku od biegów) podnośnik podnosi na jakieś 2/3 swoich możliwości a tą dźwignią bardziej z tył podnośnik pracuje w pełnym zakresie swoich możliwości. Czy tą dźwignią do regulacji siłowej można w ogóle sterować podnośnikiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podpinam się pod temat, mój traktor case 4230 95r. z Francji. w zeszłym roku założony tur też inter-tech. u mnie półbiegi działają na zimnym prawidłowo, natomiast po dobrym rozgrzaniu mam wrażenie, że przy pracy z agregatem na zającu nie ciągnie jak powinien (jest jakby prędkość zółwia i ciut ale trochę za mało a zająca). Ostatnio doszło po rozgrzaniu, że pedał sprzęgła robi się jakby miękki i wysprzęgla dopiero przy końcu lub z dwa razy trzeba było zgasić i poczekać bo nie dało się wysprzęglić. Moje pytanie brzmi: Czy układ hydrauliki głównej jest powiązany ze sprzęgłem? Wydawało mi się że zbiorniczek wyrównawczy z pompką sprzęgła to osobny układ? Spróbuje jeszcze odpowietrzyć jak się rozgrzeje, może to coś da.

Zastanawia mnie czy mam dobry olej zalany FUCHS STOU MC 10w40?

Praca ładowacza po rozgrzaniu też jest jakby wolniejsza.

Czy w tym traktorze występuje coś takiego jak wolny spływ? Obywa przedowdy hydrauliki ładowacza przez monterów zostały podłączone pod rozdzielacz. numer 1 i 2

20230429_133551.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i zaślepić powrót (bo pewnie jest lekkie ciśnienie i tak. coś już jest dołączone do tego powrotu jak widać na zdjęciu)
Próbował już ktoś? Zastanawia mnie czy to jest na pewno źródło grzejącego się oleju. Bo równie dobrze może być to przystawka przedniego napędu. Koła zmienione przez poprzedniego właściciela z 24 i 34 cale, na 20 i 30 cali. Niby idzie dobrze, ale czy to jest idealnie zgrane to nie wiem.

 

Edytowane przez Romek696969
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Casemxm155
      Witam.
      Posiadam Case'a mxm 155 fullpowershift, który stuka na co 2 biegu. Skrzynia po remoncie tarczki/uszczelnia nowe, sterownik skrzyni nowy (kupiłem ze spalonym). 
      Stuka na wszystkich biegach nieparzystych od 1 do 17. Najgorzej podczas ruszania. Proszę o pomoc kończą się pomysły co może mu być.
    • Przez karol2306
      Witam
      Zakupiłem ładowacz polskiej firmy i mam problem z podłączeniem rozdzielacza. Rozdzielacz jest oczywiście z opcja LS.

       
      Po podłączeniu przewodów zasilania, powrotu i LS w złącza Power Beyond ciśnienie dochodzi do w/w rozdzielacza lecz wtedy przestaje działać wspomaganie. Po odłączeniu samego  LS przy kostce Power Beyond, wspomaganie działa a po ruszeniu dżojstikiem od ładowacza z przewodu LS od rozdzielacza ładowacza leci olej pod ciśnieniem.
      W serwisowce znalazłem schemat złącza Power Beyond i w miejscu podłączenia LS jest jakiś zawór.
      Tylko co to za zawór???

      Wydaje mi się że jest to zawór jednokierunkowy który działa tylko w kierunku od rozdzielacza ładowacza do Power Beyond i nie pozwala ciśnieniu z PB przejść w drugą stronę co tłumaczyło by pojawiające się ciśnienie na przewodzie od LS.
       
      Ktoś ma może wiedzę i mógł by się podzielić czy to faktycznie jest zawór jednokierunkowy i co robię nie tak???
      Pozdrawiam
       
       


    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez Bogdan19
      Witam ma taki problem w case mx 100c na wyświetlaczu od ehr wyskakuje mi kod błędu 6 nie wie ktoś co to może być i jak to rozwiązać 
    • Przez mati2191
      Witam mam problem z case 4230 mianowicie wymieniłem tarczki półbiegów i wszystkie uszczelniacze . Wymieniłem uszczelniacze obudowy wałka ( tem gdzie olej jest przekazywany z obudowy na wałek ) ale okazało się że po dmuchnięciu powietrza w tą rórkę która idzie do tej obudowy jest nieszczelność z tych uszczelniaczy czy da się coś z tym zrobić czy tak musi być ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v