Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5

jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.

Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam

Opublikowano

Martwie sie troche o mojego władzia ponieważ niema odpowiedniego ciśnienia oleju bo na wolnych obrotach wskazówka na zegaże ledwo dotyka 1 a jak mu troszke przycisne w gaz wtedy wskazówka jest tylko troche za 1 i wiem że napewno to ciśnienie jest o wiele zamałe. Wczesniej ciśnienie na wolnych było 1,5-2 a na wyższych 3-4 no 3-3,5 (no coś takiego). I chciałbym wiedzieć co można z tym zrobić. Zmieniłem mu olej na nowy i miałem nadzieje że się poprawi zawsze zmieniałem co rok czasem częściej i było ok a w tym roku troche to przeciagałem i zmieniłem troche póżniej lecz po zmianie oleju nienastąpiła poprawa. A teraz chciałbym wiedzieć czy można z tym coś zrobić (wiem o śrubie do regulacji ciśnienia ale narazie jej nieruszałem przeczyściłem tylko filtr oleju)

 

 

PS. Dodam jeszcze ze władek jest z 88r. i ma przejechane 1371 mth więc niejest z niego jakiś stary dziad z kosmicznym przebiegiem (ciągniczek caluśki w orginale) . W ciągu ostatnich 4 lat (odkąd ja go mam ) nabił około 500 mth ponieważ pracuje sam na 10ha.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Podłóż podkładkę pod zawór pompy , powinno pomóc albo odkręcaj misę i szukaj przyczyny jego spadku.

Opublikowano

wystarczy na zaworze z prawej strony silnika pod alternatorem odkręcić przeciw nakrętkę i wkrecić srube regulacyjną obserwując co się dzieje na wskaźniku ciśnienia oleju. nie przekraczaj 3,5-4 atm na zimnym silniku przy obrotach max. :)

Opublikowano

Już (tak mi sie wydaje) wiem co nietak po prostu popsuł się wskażnik cały był zalany olejem i nijak nieszło wylać z niego oleju a olej był także za tym szkiełkiem. Jak podkręciłem tą śrubą do regulacji to na wolnych maił prawie 3 a wraz ze wzrostem obrotów niewzrastało ono zbytnio ale po chwili jazdy ono spadało do prawie zera. Pogrzebałem we wskażniku i teraz już ciśnienie niespada do żera ale po dłuższej przejażdzce jednak spada wymienie wskażnik i powinno być ok.

 

 

 

Acha no i oczywiście dzięki za podpowiedzi :)

Opublikowano

Remont ze szlifem wału??

Pompa olejowa była wymieniana, czy oryginał??

A czy ta anomalia wystąpiła nagle czy jest tak od czasu remontu?

A to ciśnienie skacze przy jakich obrotach? Jakie jest przy małych, a jakie przy dużych obrotach silnika?

Zaczął bym najpierw od sprawdzenia czy manometr dobrze działa, czyli podmienić na chwile na inny.

 

 

Wildze że pisałeś o tym problemie w innym temacie, ale żeby ci pomóc musisz podać wiele informacji nawet tak błahych na jakim jeździsz oleju i kiedy był zmieniony.

Kiedy zmieniałeś ostatnio tuleje i tłoki skoro nie zmieniałeś ich podczas remontu, kto je ocenił że są dobre? Wysoka temperatura oleju może oznaczać przedmuchy do komory korbowej. gdzie spaliny rozgrzewają olej (bo przyjmuje że pasek alternatora napięty a użebrowanie tulei czyste).

Opublikowano

Chyba wiem co bylo przyczyną spadku cisnienia i grzania oleju po pierwsze byly zatkane dysze w filtrze oleju i dlatego mogl sie grzac!:huh: a co do spadku cisnienia to jak robilismy remont to silnik raz przy opuszczaniu oparł sie na rurce od oleju rurka musiala sie wygiac troche do góry i mimo ze byl stan oleju w silniku to pompa nie zasysala ale teraz dolalem i jest na razie dobrze ale to sie okarze na wiosne jak pójdzie w pole

Opublikowano (edytowane)

Szwagier też kontrolkę miał w zetorze. Okazało sie że miał za wysokie ciśnienie i olej porobił rysy na panewkach. Ciśnienie miał takie że jak kręcił rozrusznikiem zimny silnik to kontrolka już gasła. Jak jest zegar to chociaż widać jakie to ciśnienie jest.

Edytowane przez gelo707
Opublikowano

ale ja bym chciał i kontrolkę i zegar podczas pracy nie patrzy się cały czas na zegar a kontrolkę od razu się zauważy. Czy można jakiś trujnik zamontować albo coś i jaki czujnik do tego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v