Skocz do zawartości

Problem z hydraulika w kombajnie John Deere 950


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam nadzieję że mi pomożecie. Mimo że jest to wiekowy kombajn i prosty układ to nie mogę z nim dojść do ładu. Na sam koniec ubiegłego sezonu przestała mi działać hydraulika. Tzn. wspomaganie kierownicy działa ale reszta już nie. Zawór w rozdzielaczu jest ok, stwierdziłem że wymienię pompę,ale po wymianie poprawy brak. Między pompą a rozdzielaczem zdaje się że nie ma innych zaworów . Słyszałem opinie że może być winny orbitrol . Co wy o tym myślicie ? 

Opublikowano

Nie znam się zbytnio ale jak na moje oko to pompa jest pojedyncza. Pompa w pierwszej kolejności tłoczy na orbitrol a przy wzroście ciśnienia otwiera się zawór i olej podaje na rozdzielacz,choć mogę się mylić. Moja hipoteza jest taka że mógł nawalić orbitrol i prawie cały olej przepływa teraz przez niego a na rozdzielacz płyną tylko "resztki".Nic lepszego nie przychodzi mi do głowy. Niestety nie mam "zegara" żeby sprawdzić jakie jest ciśnienie.

Opublikowano

Tak jak wspominałem wcześniej , jeden zawór jest w pompie ,drugi w rozdzielaczu a po drodze nic więcej nie widać. Chociaż przesłanki do tego że gdzieś blokuje ciśnienie by były, bo przy opuszczonej gardzieli gdy odkręciłem wąż od siłownika to "żygło" olejem pod dużym ciśnieniem we wszystkie strony.

Opublikowano

I masz w niej zawór. Te dwa wyjścia to zapewne zasilanie orybitrola i hydrauliki a największe zasilanie pompy ( że zbiornika). Jeśli po wymianie pompy nic się nie zmieniło i działa tylko wspomnienie, to szukaj od pompy do rozdzielacza, prawdopodobnie problem w rozdzielaczu.

Opublikowano

Dokładnie tak jak piszesz. Rozdzielacz miałem wykręcony i jechałem z nim do mechanika. Sprawdził tylko zawór i powiedział że jest ok a jeśli zawór jest dobry to nie będzie to wina rozdzielacza. Brat rozmawiał z jednym mechanikiem w Niemczech, twierdził że pod podestem operatora jest zawór który lubi się zacinać. Tyle że on miał do czynienia z modelem 952 albo nawet 955 a to są wersje po modernizacji i mogło się w nich coś zmienić bo pod podestem nie widzę nic co wyglądało by jak zawór...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RolnikMat
      Zainteresował mnie ten model kombajny marki JOHN DEERE. Czy moglibyście mi powiedzieć co nieco o nim. Jakieś dane techniczne chodzi mi tu o moc silnika, masę kombajnu, cena, awaryjność. Proszę nie dawać linków z przekierowaniem na 1450 cws.
    • Przez mikolaj12345678
      Witam szukam schematu elektryki kombajnu john deere 1072 1075
    • Przez poderwa
      Witam-po odpaleniu kombajnu nie działają żadne przełączniki od hydrauliki, to znaczy że nie mogę podnieść hederu ani załączyć młocarni itp. Ładowanie akumulatora gaśnie, gdzie szukać awarii ?
    • Przez damianus2222
      Witam mam pytanie do użytkowników kombajnów John Deere 1450 /1470 lub innych którzy mieli podobny problem. 
      Mam problem tego typu że, kombajn rano jest czyszczony obsługa codzienna na tip top jadę w pole kosze od 11 do ok 17/18 te 6/7 godzin i zaczyna mi się zapalać kontrolka powietrza dolotowego czyli żółta kontrolka świec żarowych, nad głową zapalają się 2 diody czerwona i żółta, gdy zejdę obrotami na 2 zakres gaśnie ujade kawałek indie znów zapala... Kody błedow to spn 1569, 1078, 1077 a fmi 31. Nie wiem w czym leży przyczyna, dodam że filtr powietrza jest nawet w ciągu dnia czyszczony tak po 5 godzinach . Proszę o pomoc lub rady 
    • Przez LulaszRol
      Witam posiadam kombajn 2254 ,miałem problem z ładowaniem po włączeniu świateł gubił ładowanie ale nie zawsze wymieniłem nawet alternator i prawie wykończyłem akumulatory, nie mówiąc wyłączającej się młocarni bo nie było odpowiedniego napięcia w instalacji. 
      Szukałem przyczyny dosyć długo jedynie na co się napotkałem grzebiąc to że po odłączeniu przewodów z D+ (wzbudzenie) było na nich napięcie 6,5V, sprawdziłem do kąd idą te przewody jeden prowadzi do kontrolki a drugi jest dla mnie zagadką  bo idzie do skrzynki pod silnikiem a tam połączony jest do przekaźnika k45 odpowiadającego za alarm biegu wstecznego, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, przewód D+ wchodzący do przekaźnika otwiera (lub po prostu przechodzi) i wychodzi masą przez to jest spadek napięcia na wzbudzeniu po odłączeniu przekaźnika napięcie to okolice 12V. Czyli wszystko porządku 
      Na razie mam ładowanie na światłach również, zamontuje jeszcze woltomierz w kabinie.  Ciekami mnie ten dodatkowy przewód D+ czy ktoś pomylił się w fabryce ? wygląda jak te oryginalne przewody  czy może do czegoś to jest?
       
      Stąd moje pytanie do posiadaczy takich kombajnów czy też macie dwa niebieskie cienkie przewody wychodzące z D+ na śrubce m5 przy alternatorze?
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v