Skocz do zawartości

Claas AXION


karol0604

Rekomendowane odpowiedzi

a nie wiecie czy one tez maja mieć skrzynię bezstopniowa ??

No z tego co czytalem, to cmatic ma byc w serii 600 (odziwo w tabelce, ktora jest tez umieszczona w artykule najsilniejszy Arion nie ma). Zreszta tu masz Link do Ariona. A proponowalbym zadzwonic do korbanka czy maja juz w sprzedazy z cmaticem

 

No i jeszcze wracajac na wlasciwe sciezki tematu. Dowiedzialem sie cos niecos o dodatkach w Axionie. Ale ze mnie mieli beke u najlepszego dealera Claasa w Polsce jak im wywalilem liste troche podpatrzona z tematu JD :D Milo bylo sie dowiedziec, ze do JD 7430 (165KM) drozszego od Axiona 810 (163 KM jak by kto pytal :) ) dokladnie o 10000 euro netto trzeba dobrac 70% dodatkow, ktore Axion ma w standardzie. Sa to co prawda przy tych pieniadzach niewielki koszty ale by sie pewnie tego jeszcze nazbieralo. 10 tys roznicy wyszlo pomiedzy JD 7430 z AP, przedni TUZ i WOM oraz Axionem 810 z CMaticem, przedni TUZ i WOM. REszta dodatkow to juz detale, ktore podaje ponizej (ceny netto w euro):

 

-szyberdach 300

-elektrycznie podgrzewane lusterka 570

-xenony(para)-720 mozliwa jedna para na przod i jedna na tyl

-klinatyzacja automatyczna 480 euro

 

Pod koniec odpowiedzi na maila jak P.Buczko przeczytal takie zapytania o dodatki jak:drewniane wykonczenie tapicerki, skórzana kierownica, przyciemniane szyby .... wtracil "tu oczekiwalem pytania o alu felgi" :) Sie tam chlopaki usmiali u korbanka i ja z Pawlem przez telefon :)

Tu jeszcze nadmienie ze blokowy obciaznik na przedni tuz,instalacja pod radio i glosniki (z radiem i glosnikami), skretne blotniki, wewnetrzne lusterko czy roleta w Axione sdandard a w JD trzeba wywalic kasiorke. Pewnie jest wiecej takich pierdolek i wazniejszych rzczy, ktorych nie wylapalem! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu się zgadzam ponieważ jak był u nie facet od johndeera to robiłe sobie specyfikację ciągnika pod siebie i jak się dowiedziałem ze amam płaćic za głupie siedzenie dla pasażera za uchwyty na picie wyżej wymienioną roletę to mnie na śmiech zbierało i to nie były małe ceny więc jeżeli chodzi o johna to zgroza pod tym względem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę więc interweniować jak tylko zajdzie okazja :D:) czemu mam nie miec języka polskiego jak mogę go mieć

brzozak 2 czy ty masz w swoim axione sekwencje na uwrociach(i jak tak czy to jest w każdym czy w zależności od zamówienia ponieważ ja mam w swoim przyciski do tego lecz niemogę dowiedzieć się jak to się ustawia??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę więc interweniować jak tylko zajdzie okazja :D:) czemu mam nie miec języka polskiego jak mogę go mieć

brzozak 2 czy ty masz w swoim axione sekwencje na uwrociach(i jak tak czy to jest w każdym czy w zależności od zamówienia ponieważ ja mam w swoim przyciski do tego lecz niemogę dowiedzieć się jak to się ustawia??)

poczytaj instrukcje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak brzozak2 Narzekales, ze w SPO jeszcze nie miales mozliwosci wziecia Axiona z Cmatikiem. Ja zlozylem teraz na PROW i co....zanim to zrealizuje, to pewnie nowa skrzynia wejdzie hehe 2009 podejrzewam dopiero bo nr w kolejce 468 B) Ale nic to jak to mowia ostatni beda pierwszymi i od poniedzialku jade walczyc z kombajnem. Biore Tucano 320. Jak to powiedzial w reklamie jeden z naszych aktorow "piekna ta bestia" B) A jeszcze wracajac do tematu. Dowiedzialem sie ze z Axiona 810 mozna zrobic 850 hehe. Lekki lifting, chip tuning itp. Mam czas na przemyslenie ...moze wieksze kola wezme w takim ukladzie itd. Jeszcze podjade kiedys do Ciebie brzozak2 jak bedzie blizej realizacji, a Ty bedziesz bardziej obcykany w swoim nowym nabytku. Swoja droga nie szalej tak z siewnikiem na "7" B) i chce wam sie kopac buraki samemu holmer przyjedzie, rachu ciachu i po strachu B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja droga nie szalej tak z siewnikiem na "7" wink.gif

a to chyba Same jechalem, zepsula mi sie nagrzewnica i probowalem obcykac co jest nie tak.

a na wycieczke do axiona zapraszam B) , natomiast chip tuningu nie polecam (nawet do auta), zobaczysz jak bedzie ciagnal, ten 850 jest strasznie mocny tylko narazie trakcji nie ma :lol:

dzisiaj przyjechal holmer i wlasnie zjechalismy z pola, chcielismy kopac dluzej ale operator juz byl zmeczony, a nikt na zmiane nie przyjechal. stoll wyciagnal kopyta, pekla obudowa pierwszej gwiazdy i juz stoi 5 dni, a poza tym sporo awarii mial w tym roku i juz nikt nie ma ochoty na niego patrzec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mialem jeszcze mozliwosci, robie w wiekszosci jak ze szkoly wroce, a teraz coraz rzadziej wiec przyjdzie na to pora w przyszle zniwa, poza tym nie ma jeszcze ciezarka wiec pomiar przy orce w permanentym poslizgu to raczej bez sensu, bo pewnie sam bym sie przestraszyl, musze jeszcze plug przestawic na 50 cm, zeby lepiej wykorzystac jego moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast chip tuningu nie polecam (nawet do auta), zobaczysz jak bedzie ciagnal, ten 850 jest strasznie mocny tylko narazie trakcji nie ma :lol:

 

A to czemu chip tuningu nie polecasz? Dowiedzialem sie od Pawla, ze we wszystkich axionach silnik jest ten sam tylko wlasnie inny chip wstawiony i cos tam zamieszane z ustawieniem kata lopatek w turbinie i moze cos jeszcze. Z tym tuningiem to sie zobaczy, bo moze byc za duzy na moje ha i tylko niepotrzebnie paliwko bede przepalal. Mam T-150K z jelczem 240 KM, do orki jak znalazl. Axion ma byc do uprawy i siewu wiec poki, co na poczatek nic nie bedzie ruszane (zreszta i tak przez okres serwisu nic nie bede ingerowal). Swoja droba fajnie, ze koles z rzadu powiedzial, iz PROW beda popedzac, bo daleka droga byla realizacji. Powiedzial,ze do kwietnia chca sie ze wszystkimi wnioskami uporac, to moze na przyszly sezon by byl :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i cos tam zamieszane z ustawieniem kata lopatek w turbinie i moze cos jeszcze.

i te cos tam to w wiekszosci przypadku zmiany mechaniczne i one daja naturalne rezultaty, ja poprostu w chipa nie wierze, wiem ze tysiace osob jezdzi na "zchipowanych" autach i twierdza ze jest zaj*******, ale gdyby sie przesiadli na auto ktore naturalnie ma podwyzszona moc to wtedy dopiero poczuliby roznice i by sie okazalo ze te 140 KM nie jest warte nawet polowy tego co ma dobre 130 :lol:. w traktorach tym bardziej w to nie uwierze. chip tuning to podstawa przy wymienianiu elementow mechanicznych, chemicznych i tylko do tego zeby skonfigurowac kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no z tym to sie zgodze, ze zastosowane sa inne podzespoly, bo sa. Ale jak ktos ma troche oleju w glowie a nie tylko w ciagniku :P to mysle, ze nie bedzie tragedii, jak sobie troche podkreci. Ja jak wczesniej pisalem .... wyjdzie to w praniu czy bedzie sens cos kabinowac. A jesli chodzi o analogie do samochodu to np. w passacie b5 90-130 km silniczek jest ten sam silniczek tylko inny chip i turbina :lol: a resta identyko. Inna rzecz, ze o 130 panuje ogolna opinia, ze jest silnik zbyt wyzylowany. A w Axionku common rail i te inne gadzety to mozemy chyba tylko domniemywac co i jak sie zachowuje, bo to nowsze bajery z wyzszej polki. Ale spoko Krzysiek celna uwaga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest tylko chip i turbina, a inna turbina i do tego program to juz znaczna ingerencja w mechanike i przynosi napewno duzo lepsze rezultaty. przydaloby sie jeszcze slodzic czyms powietrze dolatujace do turbiny no i na chlodzenie silnika tez uwazac :lol:

ciekawe jak sie ma chiptuning do power boosta??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt, ze troszke nie trafiliscie z zakupami, a w zasadzie trafiliscie akurat na czas unowoczesnien .... to troche boli, choc u brzozaka2 brak tylko cmatika :lol: a mysle ze na tym hexsie to tez sie fajnie jezdzi .... zawsze mozna wymienic skrzynie jak ktos ma za duzo kasy :P

 

A tak na marginesie to brzozak co z ta trakcja? Masz jakis poglad na przyczyne? ogumienie czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybym mial decydujacy glos to gumy bym wzial inne, sa na najwyzszych felgach, ale wzialbym jeszcze 1 (ostatni) rozmiar wieksze tj. szersze (600 i 710) i na wiekszym profilu 70 zamiast 65. poza tym jezdze bez bomby bo jeszcze nie przywiezli, a ta od same to nic nie daje. zobaczymy co bedzie jak dojdzie 1,5T, poza tym jestem pod wrazeniem silnika, ma niezlego kopa :P i rwie bardzo mocno do przodu.

czasami jednak dochodze do wniosku ze na tej madzie to i tak zawsze beda problemy :lol: i nic madrego nie wymyslimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez gospodarny1992
      Cześć pisze z prośbą o rade. Mam zbitą szybę drzwi lewych w Class Arion 460 2016rok, w serwisie claas jest możliwość zakupu takiej, ale pojawią się problem. W okolicy 2018r. szyba została zmodernizowana, delikatnie ale jednak koszty rosną o zawiasy, pałąk z klamką etc. Potrzebuję namiar na pewne źródło. w szybie zmieniły się nieznacznie średnica otworów. Czy ktoś przerabiał ten temat?
    • Przez MFargo
      Witam. Przychodzę tutaj z zapytaniem, czy może miał ktoś problem z podnośnikiem w claas arion 610c 2008r problem polega na tym, że na panelu tym, co się zmniejsza/zwiększa szybkość opuszczenia nie do końca działa poprawnie a potencjometr od maksymalnego podnoszenia trochę działa, ale w dwóch pozycjach tylko do trójki, ale jest tak ze np. ustawie jeden na tym pokrętle od max podnoszenia to podnosi do połowy podnośnik a jak ustawie 3 to podnosi na maksa i nie rozłącza pompy. Kalibracje robiłem, ale to samo jeszcze dodam podczas kalibracji z tego co mi wiadomo podnośnik powinien spaść na sam dół, a nie opadł. Dodam ze ten panel jest dobry, bo wymieniłem z innego ciągnika jeszcze dodam, że na błotnikach sterowanie działa podnosi i opuszcza, ale ciągiem a kiedyś trzeba było kilka razy przycisk klikać, żeby podnieść na maksa.
      Jak ktoś ma jakiś pomysł to z chęcią wysłucham. 
    • Przez kufcio
      Witam
      Wspomniany w tytule ciągnik w drugim roku swojego życia zaczął przy porannym rozruchu gasnąć. Dosłownie silnik sie dławił od obciążenia. Było to ok 2-5 razy na 10 rozruchów. 
      Obecnie występuje to przy każdym zimnym rozruchu a i potrafi na ciepłym przy chwilowym postoju przydusić.
      Kiedy jest ciepło dodaje nogą gazu żeby nie zgasł jednak kiedy jest zimno szkoda mi silnika.
      "Duszenie" występuje dokładnie po 3 sekundach od rozruchu. 
       
      Dostałem info że to prawdopodobnie problem z hamulcami wysokociśnieniowymi, i moze byc cos na rzeczy ponieważ jeszcze na gwarancji wyskakiwał komunikat o problemach z hamulcami i obwodem przyczepy co wydawało mi sie nielogiczne ponieważ w tym czasie nic nie było podpięte pod hamulce. Obecnie komunikat się pojawia bardzo rzadko.
       
      Rozpoznając sprawę w literaturze "systemy techniczne" znajduje rozdzielacz po prawej i jego sterowanie w module A142 po lewej za siedzeniem kierowcy.
       
      Ma ktoś jakiś pomysł jak to ugryźć?  
      Dostałem też info że "padają diody za siedzeniem" st ą zakładam że mowa jest o A142... 
      Za sugestie dziekuje.
       
    • Przez bartas19
      Panowie chciałbym się coś dowiedzieć czegoś więcej o tej przekładni niż to że ma 4 zakresy i 6 biegów. A mianowicie jaki olej do niej wlać, jakie filtry hydrauliczne i generalnie jak to się spisuje??? Jak działa tryb automatyczny hexactiv i generalnie wszystko to co możecie mi o niej powiedzieć. Pozdrawiam
    • Przez bauer51
      Potrafi ktoś wyjaśnić do czego to służy co znajduję sie pod numerami od 1-5 ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v