Skocz do zawartości

Claas AXION


karol0604

Rekomendowane odpowiedzi

Brzozak czytajac twoje wypowiedzi zauważan że znasz sie chlopie na rzeczy :lol: Sam masz Axiona i wiesz z autopsji jak to chodzi. O silniku juz wspominales jest dobry, ma wysoki moment i dobrze ciagnie ale ja uparcie napisze ze to engine JD poj 6788ccm :P Myśle ze jak dostanie te 1,5 tony na przod to mu nie zaszkodzi tylko pomoże. Jednakze opony tez graja duża role. Jak dla mnie to Axion jest ładny, dobry (bo to claas, niemiecka technologia) i wytrzymaly. Czy oszczedny nie wiem. Powiem jeszcze jedno- na targach w bednarach podczas pokazów, moim skromnym zdaniem, to właśnie on zaprezentował sie najokazalej ^_^ Dał rade :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LeF musze przyznac ze znasz sie na rzeczy :lol: umiesz czytac posty i wyciagac wnioski, tak wiec klocek napewno pomorze i wtedy dopiero bede badal zuzycie paliwa. Wciaz sie zastanawiam czy nie powinien miec szerszego i wyzszego obuwia, ale wlasnie klocek rozwieje moje watpliwosci, z jednej strony dobrze ze to nie 710 bo glownie w orce bedzie biegal, a z drugiej strony nie moge przebolec wysokosci tamtych opon :/ , jedno wiem napewno, z przodu powinny byc 600 zamiast 540, ale to przy nastepnej zmianie gum mozna skorygowac.

Jeden szczegol, ze sam nie mam axiona, to mojego taty, a jestem w takim wieku, ze wole rozrozniac pewne sprawy :P bo w zyciu nie ma nic za darmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uparcie napisze ze to engine JD poj 6788ccm :lol:

Ale o co chodzi? :P Przecia teraz do wszystkich ciagnikow Claas pakuje silnik JD :) A jesli chodzi o solidnosc marki, to mozemy tyko miec nadzieje ze inzynierki z claasa trzymaja bata nad pracownikami w renault, bo nie sadze zeby pracownikow zmienili :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tak niezawodnosc ciagnikow claasa to nadal niewiadoma, jeden rozdzielacz hydrauliki padl i "sterownik" kierunkowskazu (nie mam pojecia jak fachowo nazywa sie ta puszka, podobno sa to elementy produkowane przez hiszpanow i czesto zawodza, ale nie wszystkie marki decyduja sie na hiszpanska oferte :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie sprawuje sie bardzo dobrze, ale nie robilem jeszcze nic w normalnych warunkach pracy dla niego, w zime caly osprzet bedzie dopasowany, takze przyszly sezon bedzie ciekawy.

jednym z pomyslow mojej tworczosci jest zapiecie do niego z przodu talerzowki front disc (poszerzonej do 6m), tyl brony ciezkie 2x6 i za bronami wal 6m ;) mam nadzieje uda sie to zrobic tej zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe niezle. Tylko coniektorym szczeka opadnie, po co Ci taki tasiemiec (nie mi oczywiscie) ladnie to bedzie wyglodalo ;) A z plugiem juz smigales? ile na 1 ha spalil w orce?

hehe tasiemiec, ale wykonuje to za jednym przejazdem, a inni ubijaja pole 3 przejazdami (trzeba to powtorzyc pod rzepak przewaznie 3 razy), bo do 100 KM wiecej nie zaczepia i az zal [wiadomo co sciska] jak patrzysz na poprzeczniaki 20 razy przejechane ;)

z plugiem troche polatalem, ale na wnioski trzeba poczekac do przyszlego sezonu, na wiosne nie bedzie nic orane, tylko poplony talerzowka przejedziemy i z tylu smaragdem albo od razu agregatem i buraki beda posiane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto czyta nie bladzi

o tak niezawodnosc ciagnikow claasa to nadal niewiadoma, jeden rozdzielacz hydrauliki padl i "sterownik" kierunkowskazu (nie mam pojecia jak fachowo nazywa sie ta puszka, podobno sa to elementy produkowane przez hiszpanow i czesto zawodza, ale nie wszystkie marki decyduja sie na hiszpanska oferte ;) )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie oto jest pytanie. Te awarie o których pisaliście w temacie no to w sumie żadne awarie(chyba, że sie będą notorycznie powtarzać z powodu wady fabrycznej elementu, to już problem). Kolega mi powiedział, że gdzieś koło Mikoszewa (brzozak2 może bardziej coś będziesz wiedział), facet miał claasa nie wiem jak dużego. Podobno się wkurzył i go oddał jeszcze na gwarancji. Teraz jeździ McCornikiem. Ale, to może tylko jakieś plotki. Chociaż mnie trochę zmartwiły ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czytałem czytałem. Jak sobie dumałem nad ciągnikiem, to całe AF przeleciałem ;) , w końcu po to się tu zapisalem :P Ale do realizacji PROWu jeszcze pewnie uuuu więc będzie więcej od Was wieści o Axioniku. Bo to chyba największa zagadka na rynku po przejęciu Renaulta przez Claasa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryki pewnie zostały te same i pracownicy też. W fabrykach pracują pozbawieni perspektyw na życie algierczycy i inni emigranci (jak wiadoma Francja jest dla takich otwarta), którymi kierują i nadzorują Niemieccy inżynierowie. A co te renaulty były złe że claas axion to taka zagadka (chodź to nie to samo co renault ale podobne.... trochę podobne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nalepka to mnie narazie korbankowa wkurza, mogliby zrobic logo na przezroczystej nalepce i gitara, a nie wypisywac wszystkie dane teleadresowe a obskurnym plakacie.

moj sasiad kupil 2 JD od niemieckiego dealera Stucker, to jego naklejki idealnie komponuja sie w barwy ciagnika i wielkoscia tez nie przytlaczaja <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia bezstopniowa w Classach Axion i Arion jest firmy ZF , czyli zdaje się , że to samo znajdziemy w JD AutoPowr 6020-7030 P i DF TTV <_<

 

blisko byłeś <_<

 

ale CMATIC = S-Matic

 

czyli skrzynia montowana NH/Case/Styer

 

 

@brzozak2

 

nic cie nie minęło, bo skrzyni tej nie będą puki co montowac do modelu 850....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z serwisantem który był u mnie wczoraj na temat tej skrzyni i mówił ze wrażenia nie rewelacyjne do skrzyni vario w fendtcie brakuje jej bardzo dużo... Myślę więc ze nie mamy znowuż wielkich powodów aby rozpaczać z powodu jej braku :PP

Teraz z innej beczki brzozak2 teraz już mam manewry na uwrociach ;P i nawet dali mi instrukcje z zasadą ich działania :PP:PP:D(hmmm mógł by mi jechać 50 i więcej km/h tylko że się serwisant nie zgodził :PP:D a szkoda:P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z serwisantem który był u mnie wczoraj na temat tej skrzyni i mówił ze wrażenia nie rewelacyjne do skrzyni vario w fendtcie brakuje jej bardzo

 

 

he, serwisant od W.M. ? B)

 

śmieszny musiał być ten serwisant.

Widać ma chłop pojęcie o tym co mówi :D

 

U mnie był przedstawiciel stamtąd.. to nie wiedział co sprzedaje :) Wiec dlaczego serwisant miał by wiedzieć co ma naprawiać i o czym powinien miec wiedze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to ile was uczynił Axion w tym wypasie ?? sezon sie na pewno skończył a więc jakie spalanie tych silniczków JD przy danej pracy ( orka , transport itp. ) O i jeszcze jedno były jakieś nowe awarie ??

no sezon sie skonczyl i wlasnie dlatego nie ma zadnych nowych info, bo te najnowsze sa z konca listopada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mav:

HAHAHAHA nie od W.M :PP z Poznania :D ten gość co jeździ i serwisuje widzę ze jest jednym z nielicznych serwisantów którzy znają się na rzeczy..., gdyż raz przyjechał do mnie gościu ustawiać kombajn po tym jak robiliśmy to przez 1/3 żniw a i tak nie pracował jak należy (25 lat stażu mojego ojca nie pomogło) a mechanik powiedział ze pszenica daje zaduży plon i kombajn nie daje rady<hahaha>

natomiast zgadzam sie z brzozak2 sezon sie skończył dane nieaktualne więc poco je rozpowszechniać...B) komputery sformatowane gotowe do nowego działania :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez gospodarny1992
      Cześć pisze z prośbą o rade. Mam zbitą szybę drzwi lewych w Class Arion 460 2016rok, w serwisie claas jest możliwość zakupu takiej, ale pojawią się problem. W okolicy 2018r. szyba została zmodernizowana, delikatnie ale jednak koszty rosną o zawiasy, pałąk z klamką etc. Potrzebuję namiar na pewne źródło. w szybie zmieniły się nieznacznie średnica otworów. Czy ktoś przerabiał ten temat?
    • Przez MFargo
      Witam. Przychodzę tutaj z zapytaniem, czy może miał ktoś problem z podnośnikiem w claas arion 610c 2008r problem polega na tym, że na panelu tym, co się zmniejsza/zwiększa szybkość opuszczenia nie do końca działa poprawnie a potencjometr od maksymalnego podnoszenia trochę działa, ale w dwóch pozycjach tylko do trójki, ale jest tak ze np. ustawie jeden na tym pokrętle od max podnoszenia to podnosi do połowy podnośnik a jak ustawie 3 to podnosi na maksa i nie rozłącza pompy. Kalibracje robiłem, ale to samo jeszcze dodam podczas kalibracji z tego co mi wiadomo podnośnik powinien spaść na sam dół, a nie opadł. Dodam ze ten panel jest dobry, bo wymieniłem z innego ciągnika jeszcze dodam, że na błotnikach sterowanie działa podnosi i opuszcza, ale ciągiem a kiedyś trzeba było kilka razy przycisk klikać, żeby podnieść na maksa.
      Jak ktoś ma jakiś pomysł to z chęcią wysłucham. 
    • Przez kufcio
      Witam
      Wspomniany w tytule ciągnik w drugim roku swojego życia zaczął przy porannym rozruchu gasnąć. Dosłownie silnik sie dławił od obciążenia. Było to ok 2-5 razy na 10 rozruchów. 
      Obecnie występuje to przy każdym zimnym rozruchu a i potrafi na ciepłym przy chwilowym postoju przydusić.
      Kiedy jest ciepło dodaje nogą gazu żeby nie zgasł jednak kiedy jest zimno szkoda mi silnika.
      "Duszenie" występuje dokładnie po 3 sekundach od rozruchu. 
       
      Dostałem info że to prawdopodobnie problem z hamulcami wysokociśnieniowymi, i moze byc cos na rzeczy ponieważ jeszcze na gwarancji wyskakiwał komunikat o problemach z hamulcami i obwodem przyczepy co wydawało mi sie nielogiczne ponieważ w tym czasie nic nie było podpięte pod hamulce. Obecnie komunikat się pojawia bardzo rzadko.
       
      Rozpoznając sprawę w literaturze "systemy techniczne" znajduje rozdzielacz po prawej i jego sterowanie w module A142 po lewej za siedzeniem kierowcy.
       
      Ma ktoś jakiś pomysł jak to ugryźć?  
      Dostałem też info że "padają diody za siedzeniem" st ą zakładam że mowa jest o A142... 
      Za sugestie dziekuje.
       
    • Przez bartas19
      Panowie chciałbym się coś dowiedzieć czegoś więcej o tej przekładni niż to że ma 4 zakresy i 6 biegów. A mianowicie jaki olej do niej wlać, jakie filtry hydrauliczne i generalnie jak to się spisuje??? Jak działa tryb automatyczny hexactiv i generalnie wszystko to co możecie mi o niej powiedzieć. Pozdrawiam
    • Przez bauer51
      Potrafi ktoś wyjaśnić do czego to służy co znajduję sie pod numerami od 1-5 ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v