Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Wziąłem się za małe doprowadzenie Ursusa C-360 do ładu i chce zmienić opony z przodu. Ciągnik nie będzie za dużo używany. Raz na jakiś czas użyję go do pociągnięcia przyczepy (asfalt / droga leśna), może jeszcze się trafi, że u kogoś będę ciągnąć rozrzutnik przy koszeniu kukurydzy, jak zima będzie śnieżna to dokupię jakiś pług zaczepiany na tył. Tura nie ma, obciążników żadnych też nie.

Biorąc pod uwagę powyższe jakie opony polecacie kupić? Warto przy takim sporadycznym użytkowaniu inwestować w 7.50-16, czy lepiej wziąć standardowe 6.00-16? No i jaki bieżnik wybrać? Choinka od razu odpada, prowadzące wydaje mi się, że będzie miało słabą przyczepność np. na śniegu, więc wychodzi na to, że kostka będzie najlepsza. Ale to tylko moje gdybanie, ale może w praktyce wychodzi inaczej. Jest w ogóle jakaś zauważalna różnica w spalaniu między prowadzącymi, a kostką?

Komplet opon Kabat 6.00-16 z dętkami wychodzi 570 zł, a 7.50-16 już ponad 700.

Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, Marcin3210 napisał:

Jest w ogóle jakaś zauważalna różnica w spalaniu między prowadzącymi, a kostką?

:D

przy tych paru mth zaloz obojetnie jakie opony i tak to nic nie zmieni. Nie ma co dorabiac filozofii

 

Edytowane przez Marionos
Opublikowano
9 minut temu, Marionos napisał:

:D

przy tych paru mth zaloz obojetnie jakie opony i tak to nic nie zmieni. Nie ma co dorabiac filozofii

 

Fakt, pytanie o łatwość i ogólny komfort kierowania byłoby bardziej trafione 😅

Opublikowano

Przy tych warunkach jakie opisałeś nie będzie różnicy. Generalnie moim zdaniem najlepsza jest kostka. Jak nie będziesz pracował na luźnym lub podmokłym gruncie 7.50x16 nie mają sensu

Opublikowano (edytowane)

@Qwazi Twoje gadanie jest bezsensu,jeździłeś kiedykolwiek na 750 że pleciesz głupoty? Takie głupie 750 lepiej wybiera wyboje nie wiadomo na jakie warunki trafi gdy będzie przyczepy ciągał po tych polach kukurydzy czy nie będzie mokro.Na tych 600 rowerowych to przód zaraz siada.

@Marcin3210 Bierz 750-16 nawet nie patrz na 600,to nie te opony pod masę ciągnika.Już lat 6 lat mam te 750,w każdym aspekcie lepsze.Poleciłem tutaj kilku użytkownikom założenie 750 i wszyscy zadowoleni ostatnio zakładał @Michal97rolnik możesz jego zapytać.130 zł dolożyć na opony gdzie kupuje co dobre pare lat to jest nic.

Edytowane przez Adi96
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Adi96 napisał:

@Qwazi Twoje gadanie jest bezsensu,jeździłeś kiedykolwiek na 750 że pleciesz głupoty? Takie głupie 750 lepiej wybiera wyboje nie wiadomo na jakie warunki trafi gdy będzie przyczepy ciągał po tych polach kukurydzy czy nie będzie mokro.Na tych 600 rowerowych to przód zaraz siada.

@Marcin3210 Bierz 750-16 nawet nie patrz na 600,to nie te opony pod masę ciągnika.Już lat 6 lat mam te 750,w każdym aspekcie lepsze.Poleciłem tutaj kilku użytkownikom założenie 750 i wszyscy zadowoleni ostatnio zakładał @Michal97rolnik możesz jego zapytać.130 zł dolożyć na opony gdzie kupuje co dobre pare lat to jest nic.

A jeśli chodzi o bieżnik? Dobrą przyczepność ma opona prowadząca czy jednak w błocie czy śniegu lepsza będzie kostka? No i jak takimi 750 w porównaniu z 600 się skręca np na asfalcie? Duża różnica? 

Opony pewnie Kabat, a dętki polecacie jakieś konkretne, bo czytałem gdzieś, że z Kabatów szybko uchodzi powietrze? 

No i czy ma ktoś zdjęcie tych 750 jak wyglądają przy oryginalnych błotnikach? 

Edytowane przez Marcin3210
Opublikowano

@Adi96 wyobraź sobie, że jeżdżę na oponach 7,50 x 16, tyle że mam je w c330 i są ku temu powody. Jakbyś zwrócił uwagę, to napisałem, że w warunkach , które @Marcin3210 opisał nie ma sensu kupować droższych opon. Nie napisałem nic, że są złe. Poza tym dodałem też, o ile nie będzie jeździł w gruncie podmokłym lub luźnym, co chyba wskazuje na wyższość 7,50 nad 6,50. Ja też mam te opony od 6 lat i jestem zadowolony tym bardziej, że pracują codziennie i w ciężkich warunkach bo pod ładowaczem. Poproszę o czytanie ze zrozumieniem. Chyba,że ja coś mało zrozumiałe napisałem to przepraszam

Opublikowano

Porównujesz c330 do c360,sory ale inna masa

2 godziny temu, Marcin3210 napisał:

A jeśli chodzi o bieżnik? Dobrą przyczepność ma opona prowadząca czy jednak w błocie czy śniegu lepsza będzie kostka? No i jak takimi 750 w porównaniu z 600 się skręca np na asfalcie? Duża różnica? 

Opony pewnie Kabat, a dętki polecacie jakieś konkretne, bo czytałem gdzieś, że z Kabatów szybko uchodzi powietrze? 

No i czy ma ktoś zdjęcie tych 750 jak wyglądają przy oryginalnych błotnikach? 

Kostka lepsza na śnieg,dętek nie trzeba zmieniać pod opony 750,lżej się kręci.Co do błotników dobrze górne mocowanie przerobić.Ucho do góry i przespawać płaskownik.

Opublikowano

Nic nie porównuje tylko pisze że mam takie opony. Co do masy to moja c330 na przodzie jest cięższa od c360 przez ładowacz. C360 zresztą też posiadam, a właściwie c4011. Piszę co sądzę na podstawie swoich doświadczeń oraz tego o napisał autor tematu

Opublikowano

Kilka lat wstecz założyłem 7.50 w 3p fakt że trochę chodzi w ładowaczu . Ale czy w nim czy bez niego jest diametralna różnica , jedyne czego żałuję to tego że nie zrobiłem tego wcześniej. Akurat mam opony prowadzące .

 

Opublikowano

ja wzialem z wystawki zukowskie-650-16 i ktorys rok juz jezdze, 8 sztuk bieznikowanych choc pelnoletnich bedzie na dlugooo.

jak malo jezdzisz to rozgladnij sie na autozlomie.

Opublikowano
Dnia 29.08.2022 o 09:48, Qwazi napisał:

Nic nie porównuje tylko pisze że mam takie opony. Co do masy to moja c330 na przodzie jest cięższa od c360 przez ładowacz. C360 zresztą też posiadam, a właściwie c4011. Piszę co sądzę na podstawie swoich doświadczeń oraz tego o napisał autor tematu

Ładowacz to jedno,ale c-360 jest dłuższa i środek cieżkości w 60-tce jest inaczej nieco,30stka na swoje gabaryty maj to lepiej rozwiązanie 30 km a potrafi uciągnać sporo.

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Adi96 napisał:

Ładowacz to jedno,ale c-360 jest dłuższa i środek cieżkości w 60-tce jest inaczej nieco,30stka na swoje gabaryty maj to lepiej rozwiązanie 30 km a potrafi uciągnać sporo.

Ja to wszystko wiem. Opony 6.00x16 wypadają słabo, ale autor tematu wskazywał, że ciągnik będzie pracował niewiele, w lekkich pracach i do tego nie ma obciążników. Więc myślę, że nie ma sensu żeby kupował droższe opony. A co do mojej c330 to jak wezmę na ładowacz bele o masie ok 350 kg plus np rozwijarka ważąca 120 kg albo chwytak o masie 135 kg, to nacisk na przednią oś jest znacznie większy niż w c360 bez ładowacza, chociażby dlatego, że ta masa jest wysunięta na ramieniu dodatkowo zwiększającym ten nacisk. O ile dobrze pamiętam to bez żadnych ładowaczy i obciążników nacisk na przednią oś w c330 wynosi 670 kg a w c360 1130kg. Zresztą moim zdaniem c360 to najgorszy z możliwych ciągników jeśli chodzi o pracę z dodatkowym obciążeniem przedniej osi. Ten ciągnik nie powinien mieć na przodzie żadnego obciążnika a na tyle o co najmniej jeden 24 kg krążek więcej na każdym kole. Ja w swoim nie mam obciążników z przodu, koła 18" i amortyzowana oś. Ma dużo lepszy uciąg 

Edytowane przez Qwazi
  • Haha 1
Opublikowano
12 godzin temu, Qwazi napisał:

Ja to wszystko wiem. Opony 6.00x16 wypadają słabo, ale autor tematu wskazywał, że ciągnik będzie pracował niewiele, w lekkich pracach i do tego nie ma obciążników. Więc myślę, że nie ma sensu żeby kupował droższe opony. A co do mojej c330 to jak wezmę na ładowacz bele o masie ok 350 kg plus np rozwijarka ważąca 120 kg albo chwytak o masie 135 kg, to nacisk na przednią oś jest znacznie większy niż w c360 bez ładowacza, chociażby dlatego, że ta masa jest wysunięta na ramieniu dodatkowo zwiększającym ten nacisk. O ile dobrze pamiętam to bez żadnych ładowaczy i obciążników nacisk na przednią oś w c330 wynosi 670 kg a w c360 1130kg. Zresztą moim zdaniem c360 to najgorszy z możliwych ciągników jeśli chodzi o pracę z dodatkowym obciążeniem przedniej osi. Ten ciągnik nie powinien mieć na przodzie żadnego obciążnika a na tyle o co najmniej jeden 24 kg krążek więcej na każdym kole. Ja w swoim nie mam obciążników z przodu, koła 18" i amortyzowana oś. Ma dużo lepszy uciąg 

Ile to dopłacić 200 zł więcej na opony co to było? Lepszy komfort jazdy w transporcie,wygląd też inny bardziej masywnie.

Opublikowano
25 minut temu, Adi96 napisał:

Ile to dopłacić 200 zł więcej na opony co to było? Lepszy komfort jazdy w transporcie,wygląd też inny bardziej masywnie.

Jego decyzja. Wszystko ma w t temacie opisane. Nikt mu w kieszeni nie siedzi

Opublikowano
Dnia 30.08.2022 o 22:07, Qwazi napisał:

Ja to wszystko wiem. Opony 6.00x16 wypadają słabo, ale autor tematu wskazywał, że ciągnik będzie pracował niewiele, w lekkich pracach i do tego nie ma obciążników. Więc myślę, że nie ma sensu żeby kupował droższe opony. A co do mojej c330 to jak wezmę na ładowacz bele o masie ok 350 kg plus np rozwijarka ważąca 120 kg albo chwytak o masie 135 kg, to nacisk na przednią oś jest znacznie większy niż w c360 bez ładowacza, chociażby dlatego, że ta masa jest wysunięta na ramieniu dodatkowo zwiększającym ten nacisk. O ile dobrze pamiętam to bez żadnych ładowaczy i obciążników nacisk na przednią oś w c330 wynosi 670 kg a w c360 1130kg. Zresztą moim zdaniem c360 to najgorszy z możliwych ciągników jeśli chodzi o pracę z dodatkowym obciążeniem przedniej osi. Ten ciągnik nie powinien mieć na przodzie żadnego obciążnika a na tyle o co najmniej jeden 24 kg krążek więcej na każdym kole. Ja w swoim nie mam obciążników z przodu, koła 18" i amortyzowana oś. Ma dużo lepszy uciąg 

Co ma przednia oś do uciągu ty mi powiedz? Chcesz dobrego obciążenie na tył.Zamontuj krążki z c328 jeden 40 kg waży prawie 2 razy tyle co 2 nowego typu.

Opublikowano
1 godzinę temu, Adi96 napisał:

Co ma przednia oś do uciągu ty mi powiedz? Chcesz dobrego obciążenie na tył.Zamontuj krążki z c328 jeden 40 kg waży prawie 2 razy tyle co 2 nowego typu.

O ja Ci będę wyjaśniał. Sam wiesz lepiej. Tak samo ile waży jeden krążek nowego typu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v