Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam.

Mam problem z prądnicą, teraz przy podorywce prądnica zaczęła się przegrzewać i czuć było od niej jakby spaleniznę po za tym nie ładowała na obrotach powyżej 1400. (ładowanie miałem tylko między 900 a 1400) Dodam że kontrolka lekko się żarzyła.

Po rozkręceniu wysypała się z niej sadza chyba ze szczotek, ale one są jeszcze w miarę długie, przeczyściłem ją papierem ściernym i poskręcałem, po założeniu już wcale nie ładuje i jakby głośniejsza się zrobiła (tak jakby szumiała nawet na niskich obrotach) Regulator sprawdziłem z nim wszystko ok.

 

Jutro jeszcze raz ją posprawdzam, ale chodzi mi o to dlaczego nie ładowała na początku i czym mógł być spowodowany ten zapach spalenizny, prądnica już do wyrzucenia czy jeszcze da radę trochę pochodzić? Jeśli to już złom to będę polował na jakiś używany alternator ;[

Opublikowano

Moglibyście zerknąć na moją prądnicę, zrobiłem zdjęcia, napiszcie jeżeli zauważycie że coś jest z nią nie tak.

http://zapodaj.net/49219c1da16a.jpg.html

http://zapodaj.net/a31d4b991439.jpg.html

http://zapodaj.net/c1f405ce6f10.jpg.html

http://zapodaj.net/6083f0a6e677.jpg.html

 

Jeszcze jedna sprawa, do których wyjść na prądnicy (jest ich 3, dwa na obudowie na górze i jedno z boku) podłączyć zasilanie tak żeby prądnica na zdjętym pasku zakręciła? ;[

Opublikowano

Wyczyść ją porządnie, komutator przejedz drobnym papierem ściernym, sprawdz czy szczotki nie zacinają się w szczotkotrzymaczu, zobacz czy wszystkie połączenia są pewne i składaj. Jeśli to nic nie da to trzeba rozebrać i pomierzyć miernikiem uzwojenia prądnicy.

A jak chcesz z niej zrobić silnik to na pewno obudowa prądnicy i CHYBA zacisk szczotki nr.16

Poza tym po założeniu sprawdz napięcie na prądnicy nie na akumulatorze.

Opublikowano

Tak więc, wyczyściłem ją porządnie, posprawdzałem prawie wszystko (oprócz mierzenia miernikiem uzwojeń bo nie wiem jak to zrobić, chociaż miernik mam ;[ ) Jak jest zimna to ładuje ładnie a jak się nagrzeje tak że nie da się jej dotknąć to ładuje tylko w zakresie około 900- 1300 obrotów silnika, nie wiem co jest, pewnie jakieś zwarcie. Jeszcze może wymienię jej łożysko to przy kole pasowym bo ma trochę luzy to drugie przy szczotkach jest dobre.

Opublikowano

Kolego ja proponuję Ci tą prądnicę sprzedać na złom na miedź. Przejdź się po złomie i rozejrzyj za jakimś altkiem od samochodu z regulatorem elektronicznym a najlepsze wg mnie są alternatory od poloneza czy 125p. Łatwe do naprawienia jak i przerobienia. Ja co prawda regeneruję alternatory i mnie to nie straszne ale myślę że jak byś wyhaczył jakiś ze szrotu za piątkę góra dychę altek to byś sobie poradził doprowadzić go do stanu używalności a może i trafi Ci się w dobrym stanie.

ps. Prądnica wykańcza akumulator.

Opublikowano

Zgadzam się z przedmówcą, że prądnica wykańcza akumulatory. U mnie na prądnicy akumulatory wytrzymują maksymalnie 4 lata, dlatego też zakupiłem alternator z Poldka i właśnie jestem w trakcie montażu. Najlepsze jak już pisał @markpp są z polskie z Poloneza, Fiata 125 itp. Tanie w zakupie, i naprawie. Szczotkotrzymacz, czy regulator dostaniesz w każdym sklepie motoryzacyjnym, lub rolniczym, i zapłacisz grosze, a w zagranicznych to różnie z tym bywa.

Opublikowano

ok. wiem że przydałby się mu alternator, tylko że muszę przekonać ojca co do jego zakupu. Ale jak zobaczy że ładuje akumulatory prostownikiem raz na tydzień to myślę że się zgodzi ze mną ;[ Jak na razie mówi że na nasze potrzeby (nasz Ursus robi 100 motogodzin rocznie) ta zepsuta prądnica wystarcza, wiem że się myli bo mało używany traktor oznacza częstsze odpalanie i prądnica nie daje rady ładować akumulatorów

Opublikowano

No ja też nie mogłem przekonać ojca do alternatora, tylko dwa razy wołał elektryka żeby sprawdził prądnice, i kupił regulator do niej za 40zł, a i tak słabo odpalał. W końcu jednak po moich po moich namowach kupił alternator z Poldka.

Opublikowano

Jak masz możliwość to przejdź się po złomie i naprawdę alternator taki za grosze dostaniesz. bardzo dobre są też alternatory magneti minareli bo tam przeważnie diody są na wierzchu. Ja bym się nawet na Twoim miejscu nie pytał się taty tylko skompletował i raz ciapka podprowadził pod warsztat i zamontował. Nawet ojciec by się nie dowiedział a jak byś miał zrobione to pochwalić się. Trochę by pomruczał, ale w końcu by się przekonał że to była dobra inwestycja.

Ja często brata się nie pytam bo on kręci nosem tylko montuję a jak jest zrobione to się cieszy że jest miód malina, że nie trzeba podłączać prostownika.

Jak chcesz to mogę Ci(wam) pomóc na pw.

Opublikowano

Dzięki panowie za pomoc, w najbliższym czasie muszę skombinować jakiś alternator, schematy połączenia mam na komputerze więc z instalacją nie powinno być problemu, jak coś to napiszę na forum ;[

Opublikowano

Witam!! koledzy jak poprawnie ma być zamontowana prądnica + naciągacz paska ? u mnie nie ma w ogóle naciągacza kupiłem taki w sklepie ale nie pasuje ;/ w instrukcji c330 jest pokazane że naciąg ma być zamontowany od spodu prądnicy a jak to jest w c325/328?? Gdyby ktoś miał pod ręką fotkę rozwiązało by to mój problem;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v