Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Stary temat ale napiszę co sądzę o prądnicach. U mnie prądnica raz stanęła podczas jazdy silnik i wiatrak chłodnicy kręciły się a pasek ślizgał się po kółku prądnicy bo zatarła się czy co jej tam było. Robiona była nie raz i niby chodziła i jakieś tam ładowanie było. Przedwczoraj ciągnik już mi ledwo zapalił ale pracował cały dzień więc powinien ten aku się jakoś podładowac, ale wczoraj rano próbując odpalic niestety wykończyłem akumulator raptem dwuletni. Prądnica od razu na złom. Planowałem z ojcem zakup alternatora ale ze względu że udało się tanio kupic nową prądnicę z Kwidzyna to zakręciliśmy tą ale jest to napewno ostatnia prądnica w tym ciągniku. Moja porada - jak wam prądnica padnie nie naprawiajcie jej tylko zakładajcie alternatory bo naprawianie ich to pieniądze w błoto :D

Opublikowano

prądnica w c330m z 1986roku.

Dwa razy wyjęta "do przejrzenia" ot tak.

Wymienione łożyska, działa do dziś.

Jak się dba tak się ma a jak się nie wykonuje czynności z instrukcji obsługi to tak jest.

 

Ja na razie prądnicę zostawiam dlatego że działa, jednak przy najbliższej okazji przekładam minus na ramę/masę (obecnie mam plus), dokładam włącznik awaryjnych a jak kiedyś zacznie mi się prądnica sypać (coś innego niż łożyska) to ją zastąpię alternatorem. Choć jak znam życie to będzie ona się kręcić jeszcze długo.

Opublikowano

Cieszę się, że cieszysz się że Ci prądnica działa i niech Ci działa jak najdłużej :P Aczkolwiek ja myślę że ta moja nowa wytrzyma już do samej śmierci technicznej całego ciągnika :)

Opublikowano

Witam mam alternator z poloneza i po co miałby się marnować wiec tak pomyślałem żeby go założyć tylko pytanie czy ma on

wbudowany regulator napięcia i czy mógłby ktoś napisać jak trzeba go podłączyć?

Opublikowano

Już był ten temat poruszany, wiem bo z miesiąc temu sam zakładałem alternator od poloneza i znalazłem tutaj odpowiedz jak to zrobić. Ma regulator napięcia. Najprościej rzecz ujmując tam gdzie masz kabel na śrubkę w alternatorze podłączasz pod stacyjkę, tam gdzie szedł kabel od regulatora napięcia (regulator z ciągnika można wykręcić) a tam gdzie jest kabelek na wsuwkę podłączasz pod kontrolkę ładowania. I to tyle

Opublikowano

Co do alternatora z Poloneza, to wystepowaly w nim różne wersje.

Node3mer stwierdził wcześniej, że ma regulator. A własnie, że nie zawsze i postanowiłem to wyjasnić, bo nie widac chetnych.

Starsze Polonezy( 1500, 1.5SLE itd.) a takze Polonez Caro z pierwszych lat produkcji miały alternator z zewnętrznym regulatorem.

Następnie po modernizacji w 1993r.montowane były alternatory z wewnetrznym regulatorem. Kto lubi te samochody, ten wie jak to nowsze Caro wyglada. :)

Oczywiście były początkowo różnie montowane w wersjach przejsciowych w 1993r.

W wersji 1.9GLD (Citroen) i 1.4GLI z silnikiem Rovera wystepowały odpowiednio jeszcze inne alternatory.

UsuserM nie podałeś z jakiego modelu posiadasz tego altka.

Sam mam zamontowany z Poloneza Caro i daje radę. :)

Opublikowano (edytowane)

Mialem sytuacje w bizonie ze ze upalila sie klema przy odpalaniu a to pewnie dlatego ze zmienilem instalacje na 12v i sa teraz wieksze natezenia i co za tym idzie klema w swoim najcienszym miejscu nie przepuszcza takiego natezenia. To tak jak porownac strzykawke do igly strzykawkowej, grubosc kabli tych co ida do rozrusznika idzie na marne, bo pradu pojdzie i tak tyle co przez najciensze miejsce w ukladzie.

Jak nie ma grubszych klem to trzeba zakladac co jest.

Edytowane przez Junkers
Opublikowano

Podłącze się bo nie ma potrzeby zakładac nowy temat

A mianowicie przy jakich obrotach prądnica powinna ładowac powyżej 14V bo ja właśnie dziś spradziłem multimetrem u siebie i przy 1200 obr jest 12v przy 1600obr jest ledwo po 13 a dopiero przy 2000obr jest ponad 14. Wk*** się bo nowa prądnica i tak słabo ładuje no chyba że u was jest tak samo ? Powiedzcie bo jak u was tak samo to jadę ją opylic i biorę altek za nią bo nie mam zamiaru co i rusz go doładowywac prostownikiem

Opublikowano

Wartoś 14V powinna osiągnąć przy nizszych obrotach, powiedzmy 1200rpm.

Pradnica pracuje w parze z regulatorem napięcia i od niego dużo zależy, a także czy prądnica jest namagnesowana.

Opublikowano (edytowane)

no dziś sprawdziłem ją jeszcze raz i na 1200 jest 14V czyli prądnica ok tzn że regulator szlag trafił ale miał prawo wkręciłem stary i chyba on nic nie warty a żeby zmierzyc napięcie jakie on "oddaje" do akumulatorów to do których styków trzeba się podpiąc?

poza tym napięcie na aku na 1200 obr jest 12,6 czyli nawet nie wzrasta bo przed odpaleniem tyle samo mam

Edytowane przez kamil927
Opublikowano

no to ewidentnie nie bo na 1200 obr na słupkach mam 12,6 ale to wina regulatora bo jak styknąłem od miernika czarny minusowy kabel do wyjścia 16 z prądnicy a czerwony plusowy do styku 10 to było 14V więc to ten przeklęty regulator dobra moje pytania się kończą teraz nie będę z tym wojował tylko w ferie bo będzie czas a teraz po wszystkich robotach to ciągnik już praktycznie do wiosny stoi musze jeszcze sprawdzic starą prądnice bo jeśli ona ładuje na tyle samo co ta nowa to może obydwie opchnąc i kupic za nie dobry nowy altek ?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A kto Ci teraz kupi prądnice za kwotę większą niż 10 zł? W dodatku nie wiadomo czy sprawne.

Opublikowano (edytowane)

Wiem że Pan wie więcej ode mnie ale jedna to nówka z Kwidzyna która pracuje w ciągniku raptem miesiąc może trochę więcej i sprawdzałem ją mam C330 plus na masę i do styku 16 przyłożyłem kabel czarny miernika a do styku 10 kabel czerwony i przy 1200obr było 14V więc ta jest na pewno dobra a drugą sprawdzę jak będę miał czas aczkolwiek miała sporo napraw więc nie wiem jak z nią będzie ale jeśli będzie miała w bliskich granicach 14V to też ją "usiłuję" sprzedać jeśli nie dobije 14 to pójdzie na miedź albo zostanie na części do tej drugiej

 

z resztą proszę spojrzeć http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/445784-ursus-c-330/ na zdjęciu jest widoczna ta nowa i jeśli się dobrze przyjrzeć jest widoczna naklejka Expom Kwidzyn

Edytowane przez kamil927

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v