Skocz do zawartości

Trimble nav 900 i John Deere z autotrac


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Posiadam nawigację trimble gfx 750 i antenę nav 900. Do tej pory obsługiwała między innymi rozsiewacz rauch ze zmianą sekcji. Razem z nawigacją kupiłem gniazdo isobus bo w moim JD go nie było. Kierownicy nie mam czyli maszynę prowadziłem ręcznie. Teraz jestem w trakcie zakupu John Deere 6R przygotowanego pod nawigację. Niestety nie ma anteny. Jeśli założę antenę oryginalną z JD przykładowo SF 6000, to rozumiem, że ciągnik sam będzie już realizował równoległe prowadzenie. A czy da radę założyć antenę nav 900? Czy potrzebne są jakieś przejściówki, zmiany oprogramowania, czy w ogóle nie jest to możliwe? Może jest ktoś kto wie coś na ten temat?

  • Root Admin
Opublikowano

nie wiem jak ma to zrobione JD, ale na przykładzie Kuboty. Ciągnik autostter ready. Wstawiliśmy GFX-750 i Nav-900. Trzeba było kupić nowy kabel aby wpiać się w płytę główną ciągnika. Kabel jakoś 400-600E kosztował.

Włączenie opcji nawigacji w ciągniku, kalibracja i w pole.

Skoro masz gfx i nav900 to po co ci jeszcze antena od jd?

Ja mam gfx-750 i nav-900 z kierownica to zależnie od maszyny uzywam kierownicy albo nie.

Kierownica chodzi na kombajnie JD 1470 i na małym ciągniku

Na duzym ciągniku przekładam tylko ekran i antenę.

Opublikowano

Zna ktoś dobrego magika w sprawach prowadzenia równoległego? Chcę stworzyć niestandardowy zestaw ale do tego potrzebuję człowieka z wiedzą aby potwierdził mi, że się to uda.

Opublikowano

Mam ciągnik przystosowany pod nawigację w teorii brakuje mi modemu i anteny. Kupiłem siewnik z rozłączanymi sekcjami, na podstawie gps. Czy jest możliwość wykorzystania anteny z siewnika do prowadzenia ciągnika? Antena to hemisphere a631. I wystarczy, że dokupię sobie tylko modem?

  • Root Admin
Opublikowano

jak dla mnie za duży pozim ogólności

co znaczy ciągnik przystosowany pod nawigację? Co ma? Jaki model? jakie komponenty są?

Co znaczy siewnik z rozłączanymi sekcjami na podstawie gps? jaki sterownik? jak podłączany do ciągnika?

Ja mam ciągni przystosowany pod gps, wyposażony w gps i rozsiewacz do nawozu z ISOBUS i podąłczam jeden kabel i rozsiewacz jest sterowany GPS. Nic nie dokupowałem. Nawigacja trimble, ciągnik kubota a rozsiewacz Accord.

Opublikowano

Ciągnik to New holland T7.230. Od dealera dostałem wiadomość co potrzebuję aby przezbroić ciągnik: "Antene NH 372 ( RTK 0 2,5 cm ) + modem GSM + sygnał RTK" Sterownik w siewniku to Amatron 4 podłączany przez ISOBUS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Moscov
      Witam serdecznie, poszukuje jakiegoś patentu na tanią nawigację do ciągnika kropka Nie potrzebuję rtk i tym podobnych, potrzebuje jej wyłącznie do opryskiwacza i rozsiewacza. 
      Posiadam tablet z Windowsem, co więcej potrzeba żeby ogarnąć coś sensownego? 
      Będę z góry wdzięczny za odpowiedzi 
    • Przez tomaszecki
      Czy ktoś kupował i użytkuje nawigacje z aliexpres, czy w ogóle da się tam coś sensownego kupić?
    • Przez wajdek85
      Szukam najtańszej nawigacji do ciagnika. Potrzebna mi przy rozsiewaniu nawozu, więc dokładność nawet 0.5m wystarczy.
      Używa ktoś może Ricoel TG-7R ?
      Możecie coś innego polecić?
       
    • Przez Detonator220
      ss
    • Przez Detonator220
      Cześć,
      Potrzebuję Waszej opinii i doświadczeń.
      Mam ciągnik New Holland T7.215S, nieprzygotowany fabrycznie pod prowadzenie hydrauliczne (brak Autoguidance Ready Kit).
      Zastanawiam się nad rozbudową o pełną nawigację hydrauliczną, ponieważ:
      👉 W drugim ciągniku (T7.210) mam FJDynamics z elektrycznym wspomaganiem i... niestety jestem bardzo rozczarowany.
      Kręci kierownicą jak szalony, robi „szlaczki”, reaguje z opóźnieniem i jest po prostu niedokładny – nawet po wielu kalibracjach.
      Obecnie znalazłem okazję: używany zestaw Trimble XCN-1050 + NAV-900 z aktywacjami hydrauliki + RTX, ale mój T7.215S potrzebuje wtedy jeszcze całego zestawu hydraulicznego.
      💸 Całościowy koszt wyjdzie około 45–50 tys. zł, a za samą elektrykę byłoby ~30 tys., ale boję się powtórki z FJD.
      🔹 Czy warto inwestować w hydraulikę do T7.215S?
      🔹 Czy ktoś przerabiał taki temat od zera (bez fabrycznego przygotowania)?
      🔹 Jakie są Wasze doświadczenia z NAV-900 i XCN-1050 na hydraulice?
      Będę wdzięczny za każdą opinię – nie chcę znów się wkopać w system, który nie dowozi w polu.
      Dzięki z góry za pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v