Skocz do zawartości

Naprawa skrzyni biegów


Maseyferguson21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam niedawno w moim Renault ares 735rz rozbierałem kosz od przedniego napędu ponieważ zniszczyły się uszczelnienie i nie rozłączał napędu. Podczas tej naprawy znalazłem w skrzyni różne zmielone elementy takie jak podkładka pierścień segera ( w kawałkach) sprężynki oraz kulkę. Zdjąłem pokrywę od zmiany biegów lecz nic tam nie zobaczyłem. Wydaje mi się ze sprężynka może być od synchronizatora któregoś lecz nie wiem którego. Podejrzewam ze bez ropolawiania się nie obejdzie. Bardzo prosił bym o pomoc oraz rady jak zabrać się za naprawę tego ciągnika. Dodam ze ciagnik ma rewers mechaniczny i 4 podbiegi. Z góry dziękuje za każda pomoc

E2E0B285-A5E6-4D97-8675-FBE7A4E578DB.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Bzyk333 napisał:

A czy coś działa nie do końca tak jak powinno?

Wsztko działało poprawnie oprócz przedniego napędu bo nie rozłączał ja osobiście nie jeździłem tym ciągnikiem ale operator mówił ze mu na drodze jakby zaczął tracić obroty a jak nacisnął sprzęgło to prawie od razu stanął potem niby jechał normalnie ale z włączonym napędem. Na początku podejrzewałem napęd bo się nie rozłączał i była zepsuta tuleja oraz uszczelnienia i pierścienie na tym wałku. Potem znalazłem te resztki. Ciagnik nie miał częstych zmian oleju tylko dolewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Bzyk333 napisał:

Ciężko określić co mogło się sypać jak wszystko działa poprawnie. Nie ma też pewności czy to nie są pozostałości po jakiejś wcześniejszej awarii. 

Ciagnik jest u nas 7 lat wiec chyba nic by nie zostało z takich pozostałości po tym czasie oleju nie miał zmienianego rylko dolewki ale filry miał zmieniane nawet częściej niż trzeba i nic nigdy w nich nie było w między czasie nią spuszczamy olej do uszczelniania niektórych niektórych elementów zewnątrz i nie było nigdy tam syfu Przypomniało mi się ze w ciągniku piszczy czasem sprzęgło jak się go zgasi wydaje taki odgłos lekko uciekającego powietrza w oleju albo czasem jak leciutko się wciśnie pedał 

A w tym ciągniku po naprawie należy regulować sprzęgło albo podbiegi. Oraz co po ewentualnym remoncie należy wyregulować oraz jak. Mam instrukcje napraw ale po francuski i za wiele z niej nie rozumiem poza obrazkami🙂

Edytowane przez Maseyferguson21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 minut temu, Rowan napisał:

Raczej wątpliwa sprawa aby ktoś pozostawił w środku tak duże elementy po ich rozsypaniu jeśli wykonywał naprawę. 

Ja bym tego nie zostawił, Ty też nie, ale wielu handlarzy robi na sztukę z gwarancją do bramy. Ta duża kulka wskazywalaby na jedno z łożysk głównych.  Te zmielone blaszki może na jakąś tulej, a ta podłużna prawdopodobnie na łożysko oporowe.  Ale w sytuacji kiedy wszystko działa jak należy to trzeba ze schematem przejrzeć całą skrzynię. Poza tym w oleju byłoby trochę opilkow podobnych do brokatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Bzyk333 napisał:

 

Ja bym tego nie zostawił, Ty też nie, ale wielu handlarzy robi na sztukę z gwarancją do bramy. Ta duża kulka wskazywalaby na jedno z łożysk głównych.  Te zmielone blaszki może na jakąś tulej, a ta podłużna prawdopodobnie na łożysko oporowe.  Ale w sytuacji kiedy wszystko działa jak należy to trzeba ze schematem przejrzeć całą skrzynię. Poza tym w oleju byłoby trochę opilkow podobnych do brokatu

Tylko jak to dokładnie sprawdzić jak nie jestem wstanie pokręcić trybami jak wbije bieg żeby zobaczyć synchronizatory dokładnie  podlewarowac koła i sprzęgło wcisnąć ?

a ta kulka wyglada na duża tylko na zdjęciu naprawdę to jest podobnej wielkości sprężynki która jest strasznie mała brokat w skrzyni pojawił się po zajściu z zahamowaniem ciągnika a ciagnik teraz mi się przypomniało ze co jakiś czas podczas jazdy wydawał odgłos szorowania jakby nie zaważy tylko co jakiś czas i teraz jak pokręciłem górna choinka w skrzyni bez biegu to tez wydaje taki odgłos szorowania lekkiego.

Edytowane przez Maseyferguson21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rowan napisał:

Jeśli tego nigdy nie robiłeś, to kup sobie serwisówke, dużo Ci pomoże. O ile dobrze pamiętam, to akurat w tym modelu najtrudniej jest wyjąć dynashift.

Kupiłem i cała przestudiowałem o wyjęciu dynashift jest wszystko opisane tylko instrukcja jest po francusku i nie rozumiem regulacji po naprawie bo chyba się tam reguluje takimi podkładkami skrzynie tylko nie wiem dokładnie jak 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia cała rozebrana i okazało się ze zużyły się łożyska i były za duże luzy przez co wypadły sprężynki z synchronizatorów i robiły hałas to takie jakby wwiercenie  na koszu podbiegów jest po poprzednikach. Dostępności części nie wiem bo sam ich nie zamawiam. Szczerze doradzać w kwestii ciągników raczej nie mam jak za bardzo bo mam 16 lat i pierwszy raz skrzynie rozbieram z lekka pomocą. Mogę powiedzieć jedynie że ciagnik jest u nas od 6 i to pierwsza większa awaria w nim oprócz wymiany krzyżaków z przodu wiec raczej są wytrzymałe te ciągnik bo przez 5 lat ponad był jedynym ciągnikiem u nas i robił wszystkie prace na prawie 160ha.Zdjęć więcej nie mam bo nie robiłem więcej jak będę składał będę robił więcej i wstawię.

F9E8D901-AF22-4675-89AF-24215CDE8E40.jpeg

58740569-9C8A-4AD0-BDE6-3DA2B609C280.jpeg

96B58A6D-4606-45F9-A288-FDA04D4C6437.jpeg

Edytowane przez Maseyferguson21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę doradzić to ogarnij sobie schematy tych partii skrzyni i jak będziesz składał to każda część która zakładasz analizuj że schematem. Wtedy masz pewność że wszystko będzie jak w fabryce, bo w zachodniej myśli technicznej bywają dziwaczne rozwiązania i nie wiadomo jak ktoś to złożył w przeszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam instrukcje napraw i w niej wszystko jest oprócz tego wydaje mi się ze fajnym sposobem żeby nie zapomnieć po czasie jest  od razu po wyjęciu skladanie tego na ziemi był tez mechanik żeby ocenił zużycie części bo sam nie mam doświadczenia żeby to samemu ocenić i generować ewentualne koszty naprawy. Chociaż jak tak patrzę na te skrzynie to tam chyba te elementy i tak nie wejdą inaczej czasami był problem wyjąc bo wychodziły na milimetry.

Edytowane przez Maseyferguson21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastianseba
      Witam 
      Brat posiada ciagnik Renault Celtis 446 i posiada nie maly problem ze wspomaganiem.  Gdy olej jest zimny i delikatnie rozgrzany wspomaganie pracuje znośnie ale gdy się rozgrzeje trzeba dawać gazu żeby wgl ruszyć kierownica czuć czasami jakby delikatne przeskoki. Po dokręceniu kierownica do końca bardzo ciężko i bardzo powoli idzie dalej ale i na silniku słychać obciążenie. Przy zgaszonym silniku jak się ciągnie za kierownice to i kola chodza czyli ok. Podnieśliśmy przód i kręciliśmy kierownica i też nie chodzi lekko. Zwrotnice tez sprawdzone i wszystko ok . Pompa wymieniona na oryginal bo podnośnik nie domagal,  po wymianie podnośnik i hydraulika dziala super a wspomaganie bez zmian dalej tak samo źle......znajomy mechanik kazał wymienic orbitol na nowy ( tez oryginal danffos) i praktycznie brak jakiejkolwiek różnicy.... silownik wspomagania wymienione w zakładzie uszczelniacze , chociaż podobno stare tez były ok i brak zmian ... czy ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze może niedomagać bo mechanicy rozkladajaja ręce.  A i mechanik sprawdził jeszcze ciśnienie na tylnym wyjściu i czy zimny czy ciepły jest takie samo , po podaniu ciśnienie leci odrazu na 200 bar i po powoli dobija do 220  i tak się utrzymuje. Patrzyliśmy że w Celtisie powinno być 180 bar ale mechanik twierdzi ze to nie ma znaczenia ze zawor przeciążeniowy otwiera dopiero przy przeciążeniu jak np za ciężka maszynę uczepimy a tak w czasie jazdy ciśnienie tyle nie osiaga a wspomaganie ciezko chodzi nawet jak się na pusto szybko przejedzie po drodze....ale czy przez to przypadkiem nie może się za bardzo nagrzewac olej i powodować spadek wydajności wspomagania ? A może zawór trójdzielny za orbitrolem ? Rozebrany przeczyszczony i tloczek chodzi ok. Chociaż wszyscy twierdza ze to nie ma znaczenia dla wspomagania.
      Oleje i filtry nowe i bez różnicy. 
      Może ktoś ma jakiś pomysł?
    • Przez grzeskw75
      Witam. Mam takie pytanie: gdy odpalę ciągnik ( silnik John Deere) to pracuje normalnie i jak jest nie jest zbyt rozgrzany i doda się szybko gazu, powyżej 1800 obr. to wtedy trochę przerywa, tak jakby gdzieś powietrza dostawał. Jeżeli gazu dodajemy powoli, nie tak gwałtownie wtedy wszystko jest ok. Jak ciągnik się rozgrzeje wszystko jest ok. Dodam że ciągnik poza tym pracuje równo, nie dymi, żadnych negatywnych oznak. Wie ktoś może o co chodzi, może to wina filtrów? Pozdrawiam.
    • Przez MarcinKa
      Czy suche hamulce z serii 14 są takie bym powiedział słabe względem serii 54??
      Pytam bo porównując u siebie jedną z druga to 14 tka ma bym powiedział słabe hamowanie...
      W 54 jak się naciśnie to gęba w szybie a tutaj jest niestety "cinko"..
      Niby klocki są nawet odpowietrzyłem kontrolnie ale jakoś tak się wydaje że nie ma hamulca mocnego..
       
    • Przez edi75
      Witam, bawie sie wlasnie w warsztacie i zakładam turbine do mojej renówki od ursusa 1614. Ma 96KM silnik 2 sezony po remoncie, pracuje na 65ha i troche malo mocy, ciekawe czy bedzie duza zmiana po zamontowaniu?
    • Przez Patryk223
      Witam czy może ktoś wie czy jest vin do renault 94 i gdzie go szukać 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v