Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Gabrys05 napisał:

Witam!

Czy da się zrobić tak żeby nie rejestrować C 330 tylko zrobić go pojazdem wolnobieżnym zeby tylko OC zapłacić?

Pozdrawiam!

Tak to każdy by chciał, tylko że nic z tego. I bardzo dobrze, bo jeździli by bez przeglądu, bez hamulców, strach by było na ulicę wyjść.

Edytowane przez Desperado
  • Like 1
  • Haha 1
Opublikowano
24 minuty temu, robert1226 napisał:

Przecież to i tak pojazd wolnobiezny .

Czytałeś kiedyś definicję pojazdu wolnobieżnego i definicję ciągnika rolniczego? Zapewniam Cię, że kryterium prędkości to nie wszystko.

2 godziny temu, Gabrys05 napisał:

Witam!

Czy da się zrobić tak żeby nie rejestrować C 330 tylko zrobić go pojazdem wolnobieżnym zeby tylko OC zapłacić?

Pozdrawiam!

Pewnie masz traktor bez papierów i kombinujesz jak tu nim jeździć legalnie?

2 godziny temu, Gabrys05 napisał:

Troche cięzko bo to taki skladak 28/30

Możesz sprecyzować, jak wygląda ten składak, ewentualnie wrzuć zdjęcia.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, robert1226 napisał:

Co nie zmienia ni faktu ni definicji że ciągnik rolniczy jest pojazdem wolnobieznym.

Ciągnik rolniczy nie jest pojazdem wolnobieżnym. Ciągnik rolniczy jest pojazdem wolnoporuszającym się a to nie to samo.

Ciągnik rolniczy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia rozwinięcie prędkości nie mniejszej niż 6km/h, skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz prac ziemnych.

Pojazd wolnobieżny - pojazd silnikowy, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25km/h z wyłączeniem ciągnika rolniczego.

Mam nadzieję, że teraz zrozumiesz, dlaczego ciągnik rolniczy nie może być pojazdem wolnobieżnym.

 

 

2 godziny temu, tadi77 napisał:

A Ostrówek trzeba było rejestrować? 

Ciągnik rolniczy przystosowany do prac ziemnych.

Edytowane przez bergman31
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, tadi77 napisał:

A Ostrówek trzeba było rejestrować? 

 

1 godzinę temu, bergman31 napisał:

 

Ciągnik rolniczy przystosowany do prac ziemnych.

I to przystosowanie sprawia że przestaje byc traktowany jako ciągnik rolniczy

interpretacja  jednej z Izb Skatbowych 

3. Koparko-ładowarka "Ostrówek" na kołach typ K-162 zakupiona dnia 20.11.2002 r. w firmie "Wodogaz" w Przeworsku. Jest to ciągnik posiadający z przodu spychacz, z tyłu łyżkę do wykopów, nabierania i przerzucania ziemi. Wyżej wymienione elementy, tj. spychacz oraz łyżka do wykopów są częściami stałymi i stanowią integralną część z ciągnikiem. Koparko-ładowarka służy w prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej, do robót ziemnych i odśnieżania. Dla koparko-ładowarki "Ostrówek" nie został wydany dowód rejestracyjny ani książka pojazdu, tylko polisa PZU.

źródło https://www.podatki.biz/interpretacje/0030959.txt

Zatem jeśli w dokumentacji homologacyjnej jest jako koparko-ładowarka to nią jest 

Podobnie z rozrzutnikami obornika które nie były rejestrowane a po zdemontowaniu osprzętu (pozbycie sie cech maszyny)  mogły by służyć jako przyczepy.

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano

Pojazdy zwolnione z obowiązku rejestracji mogą poruszać się po drogach publicznych jeżeli mają stosowne wyposażenie ( światła ,itd ) ,a cóż zmieni w tym przypadku posiadanie tablicy ?

Ludzie teraz gorączkują się strasznie , bo koparka spowalnia ruch , ciekawe co by powiedzieli gdyby na pół godziny laweta zablokowała ruch w celu załadowania koparki.?

Opublikowano

Czy Ty tego nie widzisz w tym tekście  ?

- Koparki i spycharki to pojazdy wolnobieżne, czyli takie pojazdy silnikowe, których konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25 km/h, z wyłączeniem ciągnika rolniczego. Ustawodawca zwolnił właścicieli takich pojazdów z obowiązku rejestracji - tłumaczy mł. asp. Joanna Skrent z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Jak zidentyfikować pojazd wolnobieżny? Na podstawie świadectwa homologacji, karty pojazdu lub innych dokumentów wydanych przez producenta lub importera.

 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Pigmei napisał:

 

I to przystosowanie sprawia że przestaje byc traktowany jako ciągnik rolniczy

Właśnie, że przystosowanie nic tu nie zmienia. Jak w C-330 założę ładowacz czołowy a z tyłu zaczepię Trolla, to taki Ursus zostanie przystosowany do prac ziemnych. W przypadku Ostrówka, można zdjąc cały osprzęt i zostanie nam C-360 z masywną osią przednią. Wystarczy założyć z tyłu zaczep do przyczep i mamy ciągnik rolniczy przystosowany do ciągnięcia przyczep.

Widziałem już koparko-ładowarki (JCB, CAT i inne) zarejestrowane jako ciągnik rolniczy. Powód jest prosty, bo ich maksymalna prędkość konstrukcyjna przekracza 25km/h (czasami nawet 40km/h).

7 minut temu, andrzej78 napisał:

Tak ustawodawca zwolnił z rejestracji  , ale wielu kierowców szuka dziury w całym bo im  przeszkadza koparka , kombajn itp.

Niech się cieszą, że ciągniki rolnicze i pojazdy wolnobieżne mają zakaz wjazdu na autostradę. I niech się modlą, aby na drogach nieprzybyło pojazdów zaprzęgowych.

Edytowane przez bergman31
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, bergman31 napisał:

 

Pojazd wolnobieżny - pojazd silnikowy, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 25km/h z wyłączeniem ciągnika rolniczego.

 

@superfarmer02 takie ograniczenie prędkość nic nie da.

Edytowane przez bergman31
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, superfarmer02 napisał:

Sąsiad ma ostrówka z "turem" z przodu to ma normalnie 2 tablice. Gdzieś ostatnio słyszałem że ktoś kupił jakoś chiński traktorek i miał zablokowany jeden bieg przez co był wolniejszy i nie trzeba było rejestrować chyba go kupił @AgroDave93

Z jakiej paki ma 2 tablice? 🤔 Przecież nawet zwykły  ciągnik ma jedną montowaną z tyłu pojazdu.

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano

Zależy jakie tablice? Chyba do lat 70tych obowiązywały dwie tablice rejestracyjne dla ciągników rolniczych. Jak traktor nie był przerejestrowany, to nadal je ma. W przypadku rejestracji koparko-ładowarki jako pojazd specjalny, to także będzie miał dwie tablice.

Opublikowano
9 minut temu, Pigmei napisał:

Z jakiej paki ma 2 tablice? 🤔 Przecież nawet zwykły  ciągnik ma jedną montowaną z tyłu pojazdu.

Niewiem jak on to ma w papierach, dali mu 2 bo niby według nich tak ma być, jedna jak w samochodzie a druga chyba zwykła kwadratowa 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PioTroK
      Witam. Podjąłem się zmiany opon wraz z felgami w moim C-330 ze względu na zamontowanego tura.
      Zakupiłem na portalu aukcyjnym zestaw opon wraz z felgami 10.75-15.3 i wszystko ładnie pasuje ale mam jeden mały problem.
      Mianowicie krawędź wewnętrzna felgi przy skręcie będzie ocierać o wystający materiał w półosi osi przedniej. Dodam, że mam przód twardy okrągły..
       
      myślałem nad zastosowaniem dystansów lecz nie znalazłem gotowych dystansów, które posiadałyby zatoczenie na felgę aby koła nie opierały się na śrubach..
      lub nad przyszlifowaniem krawędzi półosi przedniej, bo tam spokojnie jest te 5cm materiału który uważam ze jest zbędny.
      moze Wy macie jakieś pomysły. 
    • Przez RolnikAgroKujawski
      Cześć ludzie. Mam pytanko. Jak myślicie co to może być za kierownica. Ursus c330 1974. Po założeniu kapsla od Zetora, bo mam 2 ramienna Zetora w c360 z turem, wygląda trochę jak z Zetora. A i kierownica jest płaska. Być może dziadek ją kiedyś wymieniał 



         

    • Przez igor730
      Witam . Proszę o poradę. C330M. Posiadam rozdzielacz oryginalny podłączony w sposób jak na zdjęciu. 
      Teraz podłączyłem do oryginalnego rozdzielacza dodatkowy rozdzielacz dwusekcyjny z jedna sekcja plywajacateraz ona jest zaślepiona. Odłączyłem rurkę która tworzyła bypass między góra a bokiem rozdzielacza i do górnego króćca podłączyłem przewod do rozdzielacza zewnętrznego gniazdo P a od bocznego króćca z rozdzielacza oryginalnego do nowego rozdzielacza do gniazda T. Generalnie takie połączenie przewija się w internecie. 
      Rozdzielacz zewnętrzny potrzebuje do sterowania ładowaczem z siłownikiem z dwoma przewodami. 
      Problem jest następujący już na samym początku otóż z oryginalnego rozdzielacza mogę podnieść tuza ale nie jestem w stanie go opuścić. Dając wajchę w dół słuchać że pompa pracuje mocno ale tuz nie opuszcza się. 
      W czym jest problem. Wydaje się że olej jest blokowany i nie może wrócić do skrzyni z tuza



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v