Skocz do zawartości

Fendt farmer 300+ tur quicke jak podłączyć?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam potrzebuje pomocy przy podłączeniu tura do ciągnika, może ktoś zna i mi wytłumaczyć, bo podłączam go na różne sposoby i ciągle coś nie tak, te 3 trójniki od rozdzielacza na dole były orginalne.

IMG_20230307_160911.jpg

IMG_20230307_160858.jpg

Opublikowano

Na zdjęciu rozdzielacza ciagnika widzisz szarą rurkę oznaczoną literką P co oznacza zasilanie z pompy. Wywal ten trójnik i do tej rurki podłącz rozdzielacz  ładowacza w wyjście oznaczone P jak oznaczyłem na zdjęciu. Ta szara rurka idzie ogółem do lewej strony ciągnika do rozdzielacza hamulcy hydraulicznych i możesz ją całkowicie wywalić i tam podłączyć zasilanie rozdzielacza ładowacza. W miejscu odkręcenia metalowej rurki podłącz przewód hydrauliczny z rozdzielacza ładowacza oznaczony cyfrą 1. To się nazywa powrót do obiegu pod ciśnieniem. Oznaczenia T na obu zdjęciach oznaczają wolny spływ oleju bez ciśnienia do zbiornika hydraulicznego.

webp_thumb.IMG_20230307_160858.thumb.webp_9018fa0524cdcf75a3c0670d07666d53~2.jpg

webp_thumb.IMG_20230307_160911.thumb.webp_3aaa11c5608dc8c57841afe009b514e8~2.jpg

Opublikowano

Mam starego 306 a po za tym zawodowo zakładam ładowacze czołowe więc wiem jak to się podłącza. Tak jak masz podłączone teraz na zdjęciu to dzielisz ciśnienie miedzy hydraulike zewnętrzną i podnośnik a rozdzielacz ładowacza i w efekcie nie będzie działać prawidłowo i to i to. 

Opublikowano

Zrobiłem tak jak mi kazałeś i przy opuszczaniu jest opór i robi się ciśnienie możesz mi powiedzieć co oznaczają te symbole a1 B1 a2 B2 może tam mam coś pozamieniane.

Opublikowano
  W dniu 8.03.2023 o 17:36, kamil16251290 napisał(a):

No to super ze działa. 

Rozwiń  

Wiesz może jak podłączyć ładowacz do case cx 90 oczywiście pomijając gniazda hydrauliczne? przy ładowaczu jest  P jako zasilenie T jako spływ oleju do skrzyni i N które jest zaślepione czy musi być podpięte z rozdzielaczem hydraulicznym w ciągniku ?

Opublikowano

Nie znam dokładnej budowy takiego ciągnika więc zakładam że tam nie ma hydrauliki LS tylko zwykły obieg . Z pompy hydraulicznej idzie przewód/rurka ciśnieniowa na podnośnik lub rozdzielacz hydrauliczny. Trzeba odłączyć ten przewód , podłączyć go do rozdzielacza ładowacza pod P. T oznacza po angielsku tank czyli zbiornik to jest wolny spływ do skrzyni czyli podłącza się bezpośrednio do skrzyni a N trzeba podłączyć do podnośnika/rozdzielacza w zależności od czego odłączyłeś przewód ciśnieniowy który szedł od pompy.

Opublikowano
  W dniu 13.09.2024 o 16:11, kamil16251290 napisał(a):

Nie znam dokładnej budowy takiego ciągnika więc zakładam że tam nie ma hydrauliki LS tylko zwykły obieg . Z pompy hydraulicznej idzie przewód/rurka ciśnieniowa na podnośnik lub rozdzielacz hydrauliczny. Trzeba odłączyć ten przewód , podłączyć go do rozdzielacza ładowacza pod P. T oznacza po angielsku tank czyli zbiornik to jest wolny spływ do skrzyni czyli podłącza się bezpośrednio do skrzyni a N trzeba podłączyć do podnośnika/rozdzielacza w zależności od czego odłączyłeś przewód ciśnieniowy który szedł od pompy.

Rozwiń  

Dziękuję a powiedz czy jak będzie w ten sposób podłączone to będą działać gniazda hydrauliczne i tur jednocześnie ???

Opublikowano

Chodzi o to żeby nie zajmować gniazd hydraulicznych i aby wydajność hydrauliki nie malała. Jednocześnie nie używasz hydrauliki zewnętrznej  i ĺadowacza , z reguły robisz to naprzemiennie.  A gdy jednocześnie np będziesz chciał podnieść maszynę na tylnym tuz/podnieść przyczepę i podnieść ładowacz to najpierw olej pójdzie tam gdzie ma lżej a później gdzie ma ciężej. 

Opublikowano
  W dniu 13.09.2024 o 17:58, kamil16251290 napisał(a):

Chodzi o to żeby nie zajmować gniazd hydraulicznych i aby wydajność hydrauliki nie malała. Jednocześnie nie używasz hydrauliki zewnętrznej  i ĺadowacza , z reguły robisz to naprzemiennie.  A gdy jednocześnie np będziesz chciał podnieść maszynę na tylnym tuz/podnieść przyczepę i podnieść ładowacz to najpierw olej pójdzie tam gdzie ma lżej a później gdzie ma ciężej. 

Rozwiń  

Jeszcze takie pytanie bo oryginalnie z rozdzielacza ciągnika powrót oleju jest podłączony do rury która idzie na zasilanie pompy do wspomagania czy jak zrobię trójnik i podłącze T z rozdzielacza tura to będzie okej??

Opublikowano
  W dniu 13.09.2024 o 18:46, kamil16251290 napisał(a):

Robiąc trójnik nie robisz obiegu oleju. Druga sprawa czy jedna pompa obsługuje  hydraulike zewnętrzną/podnośnik i układ kierowniczy. Może w Twoim ciągniku jest układ hydrauliczny LS? 

Rozwiń  

Pompa od hydrauliki jest w skrzyni a od układu kierowniczego przy silniku. Chodzi mi żeby powrót oleju z rozdzielacza od ciągnika połączyć z tym od tura.

 

 

  W dniu 13.09.2024 o 18:54, jaco512 napisał(a):
Rozwiń  

Nie spotkałem się żeby powrót oleju z rozdzielacza był połączony z rurą zasilająca pompę wspomagania kierownicy 

Opublikowano
  W dniu 13.09.2024 o 19:48, kamil16251290 napisał(a):

Tak, podłącz powrót oleju z rozdzielacza ciagnika do zasilania rozdzielacza ładowacza .

Rozwiń  

Podobno tak się nie robi 🤔 

Widziałem jak był montowany tur gdzieś na zachodzie przy takim ciągniku zamiast zaślepki rozdzielacza to była taka płyta i tam były podłączone trzy przewody od tura 

Opublikowano

Kubota M5. Podłączenie ładowacza do fabrycznej rurki która idzie od pompy do podnośnika. Przewód hydrauliczny  widoczny  dalej to podłączenie pompa - zasilanie rozdzielacza ładowacza (P). Przewód hydrauliczny bliżej to podłączenie powrót z rozdzielacza (N). Przewód  hydrauliczny u góry ten na kolanku to wolny spływ do skrzyni (T).

Jest to fabryczne rozwiązanie przy ładowaczu MX.  Także robi się to powszechnie. 

20210806_115641.jpg

  • Thanks 1
Opublikowano

Spróbuję zrobić tak odkręce rurę zasilającą rozdzielacz ciągnika w miejsce jej podłączę P z tura N z tura do rozdzielacza ciągnika a T gdzieś na skrzynię biegów myślę że powinno być Ok.

Opublikowano
  W dniu 13.09.2024 o 21:12, kamil16251290 napisał(a):

Kubota M5. Podłączenie ładowacza do fabrycznej rurki która idzie od pompy do podnośnika. Przewód hydrauliczny  widoczny  dalej to podłączenie pompa - zasilanie rozdzielacza ładowacza (P). Przewód hydrauliczny bliżej to podłączenie powrót z rozdzielacza (N). Przewód  hydrauliczny u góry ten na kolanku to wolny spływ do skrzyni (T).

Jest to fabryczne rozwiązanie przy ładowaczu MX.  Także robi się to powszechnie. 

20210806_115641.jpg

Rozwiń  

Spróbuję tak zrobić jak pisałem 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomgli
      jak w temacie, ktos sie do tego dobierał??
      Zajrzałem tam ale chyba trzeba wybić sforzen od rączki zeby dostac sie do tłoczka i moze by sie udało uzupełnic płyn.
    • Przez wysos
      witam czy ma ktoś może i mógł by podesłać na e-maila instrukcję obsługi do ciągnika fendt 700 SCR w wersji pdf?
    • Przez Danielson001
      Panowie potrzebuje zdjęcia silniczka wycieraczki w fendzie 309ls 1982r. Dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez krzysiek29
      Witam,
      Mam pytanie bo ciągnik po odpaleniu pokazuje 820 obrotów. Wystarczy ciągnikiem pojeździć lub puścić go w pole i później na biegu jałowym jest 1050 i nie schodzi poniżej. Czy miał ktoś taki przypadek? 
    • Przez tomek121323
      Witam Panowie!
      Od kilku dni posiadam FENDTa 309 farmer na nowej kabinie (96rok). Sprawa jest następująca, nie wiem czy sprzedawca to krętacz albo może sam nie wiedział w co do konca nie wierze ale na panelu EHR pulsuje czerwona kontrolka diagnose. Wiem juz oczywiscie ze to kod błędu. W moim przypadku 32.
      w instrukcji od noweszego modelu (309CI) kod 32:Przyczyna: Zerwany przewód lub nie podlaczony czujnik. Zwarcie lub zwarcie z masą
      Następstwa: brak funkcji sworzni pomiaru sił Środki zaradcze:odciążyć sworznie pomiaru sił.
       
      Wiem ze zasady działania EHR a wiec i budowa sa takie same w wielu modelach dlatego potrzebuje rady jak sie zabrac do naprawy. gdzie znajdują sie sworznie pomiaru sił? W innym poście kiedyś czytałem cos o czujnikach pomiaru uciągu ramion czy cos takiego, być możę to cos podobnego. Ja wyobrażam sobie to tak ze od sterowania EHR odchodzą jakieś kable które dochodzą do ramion i tam cos jest nie tak? Bede wdzieczny za każdą rade. Możę ktoś ma też jakies zapytania wiec jesli bede w stanie cos pomoc, doradzić piszcie smiało!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v