Skocz do zawartości

Case mx 120 hydraulika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z case mx 120. jak jest zimny wszystko jest dobrze, po rozgrzaniu chodzi wszystko dobrze do czasu wciśnięcia hamulca. Po wciśnięciu hamulca wyskakuje kontrolka niskiego ciśnienia i rozłącza cała hydraulikę. Ciśnienie na wyjściach na zimnym 210 na ciepłym tez prawie 200. Początkowo ciągnik gasiłem i odpalałem i było już wszystko dobrze a dziś musiałem poczekać aż się schłodzi. Pompa była sprawdzana i niby wszystko dobrze.

Opublikowano

Jutro sprawdzę to, dodam jeszcze ze po naciśnięciu hamulca gdy wpięty jest zegar w wyjścia hydrauliczne ciśnienie spada prawie do zera, ciężko dokładnie zobaczyć do ilu faktycznie spada bo bardzo szybko ciśnie wraca do normalności.

Opublikowano

Ciśnienie na hamulcach jest ponad 100 sprawdzałem u znajomego w starszym case i ciśnienie tez takie samo. Może ktoś podpowie jeszcze gdzie szukać dalej

Opublikowano

Ginie ciśnienie na wyjściach i od jazdy? To mechaniczny system, ale z pompą o zmiennym wydatku, sprawdził bym linie LS idącą do pompy, może sam zawór LS przy pompie czy się nie zacina. 

Opublikowano
29 minut temu, Dastan napisał:

Osobiście akurat przy tym nie grzebałem jeszcze, teoretycznie można nawet podpiąc tam kompresor powietrza i sprawdzić czy coś się dzieje, ale może sie kto inny wypowie.

Kompresor do układu hydraulicznego!?🙆‍♂️

Opublikowano

Zawór oddałem na sprawdzenie i został wyregulowany i napewno z nim wszystko ok. Teraz już nawet hamulca nie trzeba wciskać a olej jak się rozgrzeje to jest błąd. Unosić kabinę i wyjmować rozdzielacz ? 

Opublikowano

Jeśli wina czujnika to po odpieciu  wtyczki powinno być chyba ok ? Podejrzewam ze na rozdzielaczu coś nie tak z tymi suwakami, olej niby czysty ale może coś się tam dostało no sam nie wiem, dosc rozbudowana ta hydraulika i przyczyn może być jeszcze więcej 

Opublikowano

W ciemno nie co rozbierać rozdzielacza. Przydałby się schemat hydrauliczny. Jeśli całą hydraulikę zasila jedna pompa to zapewne jest gdzieś zawór priorytetowy, który rozdziela olej między wspomaganie i hydraulikę. Może to z nim jest problem i po zaniku ciśnienia zapala się kontrolka. Wspomaganie działa prawidłowo? 

Opublikowano

Tak jak pisałem zawór  był oddany już na sprawdzenie i z nim napewno jest ok. Tak wspomaganie działa prawidłowo, oczywiście do czasu zaniku ciśnienia.

Opublikowano

Ok, sądziłem że to zawór od hamulcy był sprawdzany... Podobny przypadek miałem w agrotronie 150mk3. Rozbieralem skrzynie żeby wymienić łożysko, po złożeniu wszystko było ok, po 2 godzinach orki przestał działać podnośnik, ciśnienie na wyjściach 50 bar. Podejrzana była pompa, ale po sprawdzeniu wyszło że jest ok, poza tym jedna pompa zasila całą hydraulikę, a wspomaganie działało. Po dłuższych poszukiwaniach rozebrałem rozdzielacze na drobne elementy, wszystko zostało wymyte, wydmuchane i problem zniknął. Ale tam temperatura oleju nie miała znaczenia. Wspomaganie działało normalnie, przednia oś się nie podnosiła, podnośnik ledwo podnosił się na pusto, a na wyjściach hydraulicznych ciśnienie rosło powoli do tych 50 bar...

Może trzeba pomierzyć ciśnienie na poszczególnych odcinkach i sprawdzić gdzie ginie....

Opublikowano

Nie wiem czy jest zawór co odpowiada tylko za hamulce, chyba ten zawór priorytetowy odpowiada za nie między innymi. Ale teraz się tak dzieje nawet nie wciskając hamulca. Ciśnienie nawet na rozgrzanym trzyma dobre 200. Wczoraj się dopatrzyłem ze gdy błąd się zapala ciśnienie z pompy dalej idzie bo aż wąż drży ale jednak gdzies blokuje i teraz obstawiam rozdzielacz. Najchętniej wysłałbym rozdzielacz do tucholi ale u nich trzeba czekać do 2 miesięcy. Jeszcze się zastanawiam nad filtrem oleju może tam zasysa go jakoś ale chyba bardzo mało prawdopodobne, tym bardziej ze w tamtym roku wymieniałem i jest założony man.

Opublikowano

Jeżeli masz wyjście hamulcy hydraulicznych to musi być zawór który nimi steruje. Można go znaleźć idąc po przewodzie od gniazda hamulcowego, jak dobrze pamiętam to chyba jest przykręcony do obudowy mostu od strony tylnego prawego koła. Działa trochę jak rozdzielacz, tyle że zamiast dźwigni jest sterowany pedałem hamulca. Dochodzi do niego zasilanie z hydrauliki i przewody hamulcowe, wychodzi jeden przewód na gniazdo hamulcowe. Przelew możliwe że trafia bezpośrednio do skrzyni. Mam Mccornicka MTX 135, więc prawie to samo. Ciśnienie w układzie hamulcowym wynosi 150 bar, na gniazdach 230, na wspomaganiu pewnie jest mniejsze, więc gdzieś jest element który dzieli te proporcje. Pomiary ciśnienia to podstawa. Filtr hydrauliczny zazwyczaj jest montowany na linii powrotnej więc jego można wykluczyć...

Opublikowano

No tutaj ciśnienie w układzie hamulcowym trochę niższe niż u ciebie ale te hamulce chyba jednak można pominąć skoro teraz odpaliłem ciągnik i chodził na obrotach 1300 i po godzinie nic nie ruszając pedałem hamulca i tak ciśnienie zginęło. To było właśnie po tym sprawdzeniu i ustawieniu zaworu priorytetowego. I jak zawór priorytetowy odpada to następnym elementem jest rozdzielacz. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
    • Przez zipo1
      Witam szukam wszelkich informacji na temat case mx 150 maxum,(na co uważać, czego pilnować), kupiłem taki ciągnik, super by było dostać instrukcję obsługi, zgóry dziękuję.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez jacumi
      Witam,
      Dziś podczas talerzowania zapaliły się wszystkie kontrolki w moim Case MX100 (2000r).
      Ojciec jeździł i powiedział że wszystko się popodświetlało (akumulator, ciśnienia oleju, kontrolka od ręcznego itp itd)
      Pierwsza myśl była że mało oleju w silniku, poziom był minimum. Uzupełniono do 2/3 max. I nie pomogło.
      Jak wróciłem do domu (traktor stał 2-3 godziny) to sytuacja jest taka sytuacja jak na zdjęciu (traktor zgaszony, czyli ostygł).
      Kontrolki już się nie świecą wszystkie tylko te właściwe, traktor zapala (test tylko na chwile).
       
      ktoś przerabiał coś takiego ??
       
      pozdrawiam
      Jacek

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v