Skocz do zawartości

Elementy układu hydraulicznego case 885 xl


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, 

Czy ktoś z was orientuje się do czego służy element układu hydraulicznego przy case 885 xl, który jest umieszczony pomiędzy lewym kołem a filtrem oleju hydraulicznego. Długość ok  20-30 cm. Dochodzą do niego przewody od wielozaworu na pompie i wychodzą do rozdzielacza i jeden wygląda na powrót, u mnie wąż gumowy prowizorycznie wpuszczony do korka wlewu z tyłu pomiędzy ramionami podnośnika. 

Mam z nim chyba problem gdyż przy pracy olej pod dużym ciśnieniem wraca do zbiornika przez ten wąż aż się przelewa. Dodatkowo podnośnik podnosi tylko gdy koła są skręcone max na lewo czasem max na prawo lub czasem muszę kierownica lekko poruszać gdy koła są prosto aby znaleźć moment w którym podnośnik podniesie. Nie mam problemu z podnoszeniem ciężkiego sprzętu lub opuszczaniem, tylko muszę znaleźć ten punkt w którym podnośnik zacznie dźwigać.

Czy może ten element ma coś z tym wspólnego? Czy to jakiś zawór przelewowy czy bezpieczeństwa? Nie mogę znaleźć nic w instrukcji na jego temat ani nawet żadnego zdjęcia w necie które by przypominało to coś. Może to jakaś samoróbka?

Pomóżcie proszę.

Opublikowano
6 minut temu, jaco512 napisał:

Zrób zdjęcie, bez tego trudno zgadnąć o jakim elemencie mówisz.

Jutro wrzucę zdjęcia. 

 

 

Opublikowano

najprawdopodobniej to dzielnik strumienia który rozdziela strumień hydrauliki na wspomaganie i hydraulikę zewnętrzną. masz pompę hydrauliczną pojedyńczą czy tandem? bo w tandemie ja mam w 955 tak że jedna sekcja wali tylko na orbitrol a druga na hydraulike roboczą i servo  hamulcowe 

Opublikowano

Wrzuciłem kilka zdjęć. 

Mam jedną pompę która jest tuż za filtrem oleju hydraulicznego i tym wielozaworem. Do tego ustrojstwa dochodzą dwa przewody od wielozaworu lub pompy jakby zasilanie i powrót i dwa przewody na rozdzielacz. I ten biały wąż który prowadzi bezpośrednio do korka wlewu oleju hydraulicznego z tyłu pomiędzy ramionami podnośnika. Jest też jakby zaworek ciśnieniowy z przodu i możliwość jakby regulacji bo od czubka można kluczem imbusowym wkręcać i wykręcają śrubkę wewnątrz.

Naprawdę nie mam pojęcia co to ale przy pracy pompy i rozdzielacza olej tym wężem pchany jest pod dość dużym ciśnieniem i ten problem z podnoszeniem. 

Jeśli się spotkaliście z czymś podobnym to d się to zregenerować jakoś bo nigdzie nie mogę znaleźć co to jest nawet żeby dokupić

 

IMG20230519200432.jpg

IMG20230519200718.jpg

IMG20230519200452.jpg

Opublikowano
59 minut temu, jaco512 napisał:

Możliwe bo w tym katalogu nie ma takiej części. Może faktycznie to od tura. Dziwi mnie tylko że przelewa do zbiornika i nie wiem czy to może powodować problemy z hydrauliką zewnętrzną. Może znajdzie się ktoś z tym modelem za turem i podpowie coś 

Opublikowano

To co na powyższym obrazku to nie jest ten element o który pytałem tylko sekcja rozdzielacza hydrauliki odpowiedzialna za sterowanie ładowaczem jak się domyślam. 

Czy chodzi o to żeby odłączyć przewód od powrotu na pompę? 

Opublikowano

Czyli zasilanie od pompy wpinamy do rozdzielacza od tura a powrót zaślepiamy? I nie potrzeba pośrednio żadnych dzielników strumienia ani nic?

Postaram się zrobić schemat jak to wszystko idzie u mnie z czego do czego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Po wymianie przewodów do orbitrola znikły mi półbiegi. Po wciśnięciu przycisku na kontrolkach pod joystickiem przełączają się natomiast nie ma żadnej reakcji. Dodam, że omyłkowo podczepiłem zasilanie do przelewu i pare sekund ciagnik pochodził czy to może mieć wpływ, że coś poszło mechanicznego? Odkręcałem mocowanie czujnika bo mi przeszkadzało przy przewodach czy przy sprzęgle może coś mieć z tym wspólnego? (Edit sprawdziłem i prąd nie dochodzi do cewki)
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Poszedł mi przewód hydrauliczny od orbitrola (przetarcie), później drugi (przetarcie), a potem strzelił z hukiem 3. Prawdopodobnie źle podłączyłem (zamieniony powrót z zasilaniem może tak być?) Jak powinno być? Prawdopodobnie zasilanie to będzie nr 2 powrót nr 1 , 3,4 siłownik prawo/lewo?

    • Przez Michał88
      Witajcie. Case 5140, odpala z dotyku, nie kopci , ma moc.  Panewki sprawdzone, ciśnienie silnika w normie, zawory ustawione i sprawdzone 2 razy. Tłumik uszczelniony.
      Usterka to stukanie nie metaliczne, bardziej jak uszczelka kolektora czy uszczelka  pod wtryskiem. Występuje tylko pod obciążeniem, na postoju nie do wykrycia. Turbo ma minimalne luzy , bardziej słyszalne z prawej strony silnika. Po zdjęciu osłon bocznych też prawie nie słuchać jednak jak jest w osłonach to w ciągniku  "gra". Dźwięk jest narastający odpowiednio do prędkości jazdy.  Brakuje mi pomysłów, myślę nad podkładką pod wtryskami ale one tam są jakoś inaczej montowane i nie wiem jak się je wykręca w Cumminsie 6 -tce. Ogólnie nawet nie wiem czy w cuminsie jest taka opcja wydmuchania. Ktoś coś może doradzić? Odpuszczam wał, panewki i  zawory. 
    • Przez Mariusz1mar
      Witam jakie powinno być ciśnienie na tłokach w Case 1055
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v