Skocz do zawartości

Słabe ciśnienie hydrauliczne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Mam problem z fendtem 309c 2001r silnik deutz podnośnik tur oraz wspomaganie ledwo działają sprawdzałem zegarem ciśnienie na pompie to jest tylko 100 na niskich obrotach dopiero jak dodam gazu to wskakuje na 170 bar wspomaganie na rozgrzanym oleju prawie nie działa. Pompa była zmieniana 3 lata temu z oryginalnej na zamiennik ale to wielkiej różnicy nie zrobiło jak słabo podnosił tak dalej było aż do tej pory teraz to już wcale się nie da nim pracować może ktoś wie jaka może być tego przyczyna? 

Opublikowano
56 minut temu, Zibifarmer napisał:

Skoro słabe ciśnienie a po dodaniu gazu się poprawia no to pompa słaba.... 

Też tak myślałem ale kolega ma taki sam problem w swoim fendtcie 309c już 3 pompy wymienił i orbitrol i dalej to samo więc się boję że i u mnie będzie tak samo 

 

30 minut temu, Leniwiec1 napisał:

A może zawór przelewowy już puszcza przez to olej się grzeje  

A gdzie ten zawór się znajduje? 

 

Opublikowano
Dnia 9.06.2023 o 10:24, Han221 napisał:

sprawdzałem zegarem ciśnienie na pompie to jest tylko 100 na niskich obrotach dopiero jak dodam gazu to wskakuje na 170

Sprawdzałeś bezpośrednio na pompie, czy w gniazdach hydraulicznych?

Opublikowano
12 godzin temu, peewee1984 napisał:

Sprawdzałeś bezpośrednio na pompie, czy w gniazdach hydraulicznych?

Sprawdzałem bezpośrednio w gniazdach oraz przy wyjściu w pompie do orbitrolu i gdy skręcałem kołami też było tylko 100bar

 

Opublikowano
33 minuty temu, Leniwiec1 napisał:

A na orbitrol nie ma oddzielnej pompy ? 

Jest to pompa 3 sekcyjna z której jedna idzie na orbitrol ale co z tego jak żadna z tych sekcji nie działa jak trzeba 

Opublikowano (edytowane)

Ta pompa w oryginale też miała 3 sekcje? Jedna zasila wspomaganie, druga podnośnik i hydraulikę a trzecia tura? Wrzuć zdjęcie jak to jest podłączone 

Edytowane przez peewee1984
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, peewee1984 napisał:

Ta pompa w oryginale też miała 3 sekcje? Jedna zasila wspomaganie, druga podnośnik i hydraulikę a trzecia tura? Wrzuć zdjęcie jak to jest podłączone 

Tak wyslyma zdjęcie oryginalnej i tej co teraz siedzi to zamiennik jedna i druga ma 3 sekcje a z tego co patrzyłem to 1 sekcja odpowiada za hydraulikę i podnośnik 2 sekcja idzie do orbitrolu oraz do hamulca hydraulicznego z którego jest wzięte zasilanie do tura a 3 idzie do smarowania skrzyni z tego co udało mi się zobaczyc bo idzie tam masa przewodów trójników ze ciężko dojść o co tam chodzi. 

20230611_161049.jpg

20230611_161217.jpg

Edytowane przez Han221
Opublikowano

Skoro wymiana pompy na nową niewiele zmieniła to może jest problem od strony zasilania oleju. Możliwe że w skrzyni jest jakiś filtr siatkowy przez który te pompy zasysają olej i jest on zabrudzony przez co do pomp nie dociera odpowiednia ilość oleju i efekt jest jak widać. Najlepiej byłoby sprawdzić w serwisówce jak jest to wszystko podłączone.  Jeśli tam jest wszystko ok to trzeba sprawdzic każdy układ z osobna. Czyli bezpośrednio do każdej sekcji wpiąć tester i sprawdzić jakie jest ciśnienie i przepływ. Jeśli nie masz dostępu do takiego urządzenia to potrzebny będzie kawałek przewodu hydraulicznego dokręconego do pompy. Z drugiej strony wkręcasz trójnik, do trójnika dokręcasz manometr. Do ostatniego wyjścia z trójnika trzeba wkręcić jakiś zawór, który będzie nam spiętrzał przepływającą ciecz, może być to zawór dławiący. Do zaworu przykręcasz kawałek przewodu żeby olej skierować do bańki, lub z powrotem do skrzyni lub zbiornika oleju hydraulicznego. Po odpaleniu ciągnika należy powoli dokręcać zawór i obserwować wskazania manometru i strumień wypływającego oleju. Jeżeli pompa jest sprawna to powinno być ok 160-180 bar lub nawet więcej. Jeżeli na manometrze ciśnienie zatrzyma się np na 130 i olej przestanie płynąć to pompa złom. Jeśli dana sekcja wytwarza odpowiednie ciśnienie to należy prześledzić droge oleju do poszczególnych zaworów i sprawdzić gdzie może wystąpić spadek ciśnienia. Przy np równoległym podłączeniu orbitrola, tura i rozdzielacza hamulców, wystarczy że w jednym zaworze przelewowym pękła sprężyna i juz wszystkie odbiorniki mają mniejsze ciśnienie.

  • Thanks 1
Opublikowano
3 godziny temu, peewee1984 napisał:

Skoro wymiana pompy na nową niewiele zmieniła to może jest problem od strony zasilania oleju. Możliwe że w skrzyni jest jakiś filtr siatkowy przez który te pompy zasysają olej i jest on zabrudzony przez co do pomp nie dociera odpowiednia ilość oleju i efekt jest jak widać. Najlepiej byłoby sprawdzić w serwisówce jak jest to wszystko podłączone.  Jeśli tam jest wszystko ok to trzeba sprawdzic każdy układ z osobna. Czyli bezpośrednio do każdej sekcji wpiąć tester i sprawdzić jakie jest ciśnienie i przepływ. Jeśli nie masz dostępu do takiego urządzenia to potrzebny będzie kawałek przewodu hydraulicznego dokręconego do pompy. Z drugiej strony wkręcasz trójnik, do trójnika dokręcasz manometr. Do ostatniego wyjścia z trójnika trzeba wkręcić jakiś zawór, który będzie nam spiętrzał przepływającą ciecz, może być to zawór dławiący. Do zaworu przykręcasz kawałek przewodu żeby olej skierować do bańki, lub z powrotem do skrzyni lub zbiornika oleju hydraulicznego. Po odpaleniu ciągnika należy powoli dokręcać zawór i obserwować wskazania manometru i strumień wypływającego oleju. Jeżeli pompa jest sprawna to powinno być ok 160-180 bar lub nawet więcej. Jeżeli na manometrze ciśnienie zatrzyma się np na 130 i olej przestanie płynąć to pompa złom. Jeśli dana sekcja wytwarza odpowiednie ciśnienie to należy prześledzić droge oleju do poszczególnych zaworów i sprawdzić gdzie może wystąpić spadek ciśnienia. Przy np równoległym podłączeniu orbitrola, tura i rozdzielacza hamulców, wystarczy że w jednym zaworze przelewowym pękła sprężyna i juz wszystkie odbiorniki mają mniejsze ciśnienie.

Dobra bardzo dziękuję za ten pomysł, a miałem już wykręcać pompę i wieźć ją do sprawdzenia, jutro zabiorę się za to i dam znać jakie będą tego wyniki. 

Opublikowano

Sprawdziłem ciśnienie na pompie tak jak podałeś i wyszło na to że 2 i 3 sekcja działa tak jak trzeba bo było po 190bar a w 1 tylko 100 więcej nie chciało dobić. Ta 1 odpowiada za hydraulikę podnośnik i tura 2 za orbitrol a 3 za smarowanie w skrzyni. Więc to możliwe że jedna sekcja się zepsuła i nic nie działa? 

Opublikowano

Tutaj każda pompa odpowiada za swój układ i raczej nie powinna mieć wpływu na pozostałe. Skoro pompa od orbitrola daje 190 bar, a za orbitrolem jest 100, to już masz jeden punkt w którym coś nie domaga. Prawdopodobnie orbitrol, ale trzeba by sprawdzić bo pisałeś że ta sekcja zasila też hamulce hydrauliczne. Więc już są co najmniej 2 zawory przelewowe... Następna kwestia to czy na pompie jest napisane jakie ma parametry? Objętość geometryczna i max ciśnienie? Dziwne też że do smarowania skrzyni idzie takie duże ciśnienie, może ten zamiennik jest źle dobrany i na hydraulikę powinno być 190 a na skrzynie 100?

Opublikowano
9 godzin temu, peewee1984 napisał:

Tutaj każda pompa odpowiada za swój układ i raczej nie powinna mieć wpływu na pozostałe. Skoro pompa od orbitrola daje 190 bar, a za orbitrolem jest 100, to już masz jeden punkt w którym coś nie domaga. Prawdopodobnie orbitrol, ale trzeba by sprawdzić bo pisałeś że ta sekcja zasila też hamulce hydrauliczne. Więc już są co najmniej 2 zawory przelewowe... Następna kwestia to czy na pompie jest napisane jakie ma parametry? Objętość geometryczna i max ciśnienie? Dziwne też że do smarowania skrzyni idzie takie duże ciśnienie, może ten zamiennik jest źle dobrany i na hydraulikę powinno być 190 a na skrzynie 100?

Te hamulce jednak są wpięte do 1 sekcji ktora nie działa z tego co się pytałem w sklepie to ta pompa ma jakieś oznaczenia na pierwszej napisane jest 16 na drugiej 14 i na trzeciej 8 inaczej jej się nie da wpiąć a na tym od smarowania skrzyni to może wyjściowe ciśnienie jest wysokie a potem przez jakiś zawór jest dławione. Chyba muszę zamówić nową pompe i tyle tylko teraz pytanie zamiennik czy oryginał bosh lub rexroth. Po wymianie będę szukał problemu dalej z tym wspomaganiem wykręcałem ten imbus w orbitrolu to wyglądał na cały ale ta sprężyna co w środku siedziała była jakaś miękka ale może tak ma być. Wykręcałem także zawór bezpieczeństwa przy lewym kole z tyłu to też wyglądał dobrze a ten rozdzielacz co idzie do hamulców to idzie do gniazda hamowania a z drugiej stronny w wyjście wpięty do tego jest tur i może dlatego tak wolno podnosi i niszyczy pompy. 

Opublikowano

16, 14 i 8 to raczej objętość, podana w cm3. Ja do deutza Dx 90 kupowałem pompę z hylmetu, zamiennik o zwiększonej wydajności i póki co 3 rok działa bez problemu. Możesz dać ta oryginalna do sprawdzenia, może się okazać że będzie w lepszym stanie niż ta obecna, albo w tej wymienić tylko ta jedna sekcję 

Opublikowano
51 minut temu, peewee1984 napisał:

16, 14 i 8 to raczej objętość, podana w cm3. Ja do deutza Dx 90 kupowałem pompę z hylmetu, zamiennik o zwiększonej wydajności i póki co 3 rok działa bez problemu. Możesz dać ta oryginalna do sprawdzenia, może się okazać że będzie w lepszym stanie niż ta obecna, albo w tej wymienić tylko ta jedna sekcję 

Zamowilem nowa pompe z Capronik taka sama jak i wcześniej siedziała 1800 kosztuje a oryginalna 5000, pytałem się czy może jest jakaś z lepszą wydajnością ale z tego co mi powiedzieli to tylko takie były, a tą starą pompe przy okazji zawioze do sprawdzenia jak będę jechał, najwyżej będzie w zapasie. Jak przyślą nową to zamontuje i dam znać czy z jej powodu także nie działało wspomaganie jak nie to będę szukał problemu w orbitrolu albo w jakimś zaworze. 

Opublikowano

Bym mógł w sumie ale mi się nie chciało jej przykręcać by się okazało że nie ma ciśnienia i na marne praca by poszla a jak ta pompa była od nowości prawdopodobnie to już po tylu latach to wątpię że ona Dobra jak będę przejeżdżal akurat przez Białystok to zawioze ja do sprawdzenia Bo tak specjalnie to mi się nie opłaca jechać.

 

Opublikowano

Założyłem nową pompę i wszystko działa ciśnienie w hydraulice jest 170 nie jest to jakiś wielki cud ale to pewnie przez to że to zamiennik No chyba że jakiś zawór jeszcze zwalnia ją albo tur źle podłączony sam już nie wiem. 

 

Opublikowano

Ja mam rozdzielacz tura podłączony bezpośrednio pod pompę i przez tuleje ciśnieniowa zasilana jest hydraulika ciągnika. Wspomaganie ma swoją pompę. Ciekawe jak to u Ciebie jest rozwiązane, bo większość rozdzielaczy ma otwarty przepływ, więc równolegle raczej nie są połączone....

Opublikowano

U mnie przewody od rozdzielacza idą do tyłu wpięte są do rozdzielacza od hamowni hydraulicznej nie wiem dlaczego tak ale wydaje mi się że przez to ta pompa może zwalniać bo w nowym deutzu mam 190bar ciśnienia na wolnych i żadnej różnicy po dodaniu gazu a tu 170 na wolnych a jak dodam gazu to skacze wyżej i dlatego musi byc jeszcze jakiś problem w tym ciągniku a przez to że ten tur wolno podnosi to stawiam na niego. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szympek
      witam mam pytanie przy silniku MWM-TD226B-6 jakie ciśnienie powinno być na rozgrzanym silniku przy jałowych obrotach 
      Fendt farmer 310lsa turbomatic 1992 rok
    • Przez bazyli143
      Dzień dobry, przymierzam się do wymiany olejów w fendt farmer 310c. Mam prośbę o pomoc i i pytanie jaki olej hydrauliczny wlać, czy zwykły L-HL46 lub 68, czy jednak jakieś inne bardziej zalecane?
      Z góry dziękuję
    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez szympek
      Witam mam problem w fendzie 310 farmer lsa turbomatic 1993rok  mianowicie po wymianie oleju  zaświeciła się kontrola oleju zmieniony olej filtr sparwdzony został zaworek przy filtrze wszystko niby okej zero opiłków w oleju nie dymi zbadane zostało ciśnienie na rozgrzanym wolne obroty około 0.6 bara  co może być przyczyną pompa oleju czy panewki już ? 14.200 motogodzin 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v