Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Uniroyal miękka guma szybko bieżnik  schodzi...wydawało mi się że  kiedyś pisałeś że masz wielosezon, ale widocznie to ktoś inny tutaj polecał.

Zastanawiam się czy letnie dokupić sobie do zimówek które mam czy sprzedać koła zimowe a na Alufelgi założy wielosezon🤔

@Uziu92, @slawek74 na czym jeździcie?

Opublikowano

Domyślam się że do Zafiry po rozmiarze.

Skoro tym samochodem jeździsz z całą rodziną to nie ryzykował bym na bezpieczeństwie i jeśli decydować się na wielosezonowe to tylko i wyłącznie jakaś marka Premium. 

Z budżetowej ligi zimówek mogę polecić naszą Dębice Frigo HP2 - bardzo dobra opona za nieduże pieniądze.

Z letnich Uniroyal Rainexpert 5 - za***ista opona która zapewni maksymalne bezpieczeństwo na mokrej jezdni 

Aaa, @Rolnik1973 ma z przodu lato/zima a z tyłu lata na wielosezonie 

  • Thanks 1
Opublikowano

w vektrze mam lato michelin ale to w takiej ,,promocji,, a zimowe dębica i sprawóją się bardzi dobrze wielosezonowe to raczej nie na nasze drogi zimą na których bardzo częsti jest nie odgarnięte i zajeźdżony śnieg

  • Thanks 1
Opublikowano

ja mam w każdym aucie zimowe i letnie, wielosezon miałem w Mercedesie to na mokrej nawierzchni lipa była , trzeba było uważać i trzymać odstęp bo moment tracimy przyczepność, na śliskim też szału nie było , w śniegu też gorzej sobie radziły od zimowych, były to opony hankook czyli nie najlepsze ale i nie najtańsze, średnia półka. wg mnie wielosezon tylko jak ktoś jeździ czymś małym po mieście odśnieżonym i nie szaleje, to są spoko. Do miejskich autek nie zbyt mocnych i ciężkich. Zimówki mam Nokian i hankook to Nokian lepsze , gryzą śnieg jak wściekłe, na lodzie też dają radę, kiedyś musiałem się na lodzie z przyczepka pod górkę zatrzymać z 800 kg na przyczepce i od zera udało mi się ruszyć bez większych problemów. Także ja bym był za dwoma kompletami ewentualnie jak dużo nie jeździsz to dobre markowe wielosezonowe.

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano

Grzesiu, każda dobra aby nie łysa 

Wielosezonowe dobre dla auta co się nim mało jeździ, na mokrym słabo, na śliskim bym powiedział że nie lepiej od letnich, no i przed wszystkim głośne 

  • Thanks 1
Opublikowano

Znajomy kupił wielosezonowe i był zachwycony, ale tylko pierwszej zimy. Po roku już nie trzymały się tak dobrze na śniegu więc zostawił je jako letnie i dokupił zimówki. Ja mam dwa auta, każdy ma zimówki na stalowych felgach i letnie na aluminiowych. Zmieniam kiedy mam ochotę, a nie jak wulkanizator ma czas. Zimówki kupowałem nowe, oba komplety z Dębicy i jestem zadowolony. 

Opublikowano (edytowane)

Z oponami jest jak z większością rzeczy - każdy chwali to, co sam ma. A ciekawe ile z osób miało możliwość naprawdę sprawdzić możliwości opony (nie pije tu do nikogo z tego tematu, taka ogólna uwaga jak czytam czasem co ludzie na necie wypisują). 

Rainsporty 5 miałem, to w półtorej sezonu zjechałem do zera. 

Na drugim aucie mam zimówki nalewki (pierdolnela mi opona a w wulkanizacji miał tylko takie od ręki) - zima przy normalnej jeździe nie czuć żadnej różnicy, późna jesien/wczesna wiosna jak jeszcze potrafi być dość ciepło momentami - dramat. 

Znajomy miał wielosezon Michelina, to po sezonie się pozbył. Mówił, że na śniegu jak cię mogę, ale na śliskim słabo trzymały.

Edytowane przez daron64
Opublikowano (edytowane)

Wielosezon nadaje sie  gdzie np w zimie nie masz duze śniegu tylko deszcz, jesli jest snieg to musi byc bieżnik i miekka guma.

Mam letnie Yokohama made in russia... na mokrym tak jakbym jeżdził po lodzie z ronda na 2b wyrzuca, znajomy ma Nokiany  made in russia  i podobnie  nie chwali, byc moze mają sąłbe mieszanki gumowe w rosji, Frigo któy miałem 3x badziew totalny , Michelin , Continental OK , Hankok , Kumho OK

 

Edytowane przez GABBER85
  • Thanks 1
Opublikowano

Jeśli mało jeździsz, nie mieszkasz w górach, to brałbym wielosezon. Mam 2 pary opon i mimo dużego bieżnika po prostu się zestarzały, do tego zmiany klimatu, w marcu potrafi być 20 stopni na plusie a w kwietniu mróz, grudzień styczeń tak samo ciepły, dlatego tym razem wybrałem wielosezon 

Opublikowano (edytowane)

A ktoś śmigał na oponach wielosezonowych?
Pytam, bo dużo jeżdżę po mieście a z doświadczenia wiem, że miasta są stosunkowo szybko oczyszczane z nadmiaru śniegu. To co może być problemem, to cienka warstwa lodu, ale i opony zimowe nie radzą sobie z nia dobrze.
Poleci równiez ktos klucz dynamometryczny do warsztatu?
https://buythis.pl/klucze-dynamometryczne/
Czy ktoś zamawiał moze tutaj?

Edytowane przez katter

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v