Skocz do zawartości

John Deere 1470/1570 CWS/WTS


RolnikMat

Rekomendowane odpowiedzi

SZATAN to czemu wziąłeś nowego JD a nie NH? Ile godzin zrobiłeś jd, miałeś jakieś awarie? Jak byś teraz mógł wziąć jeszcze raz to który byś wybrał? Przeliczając twoje wyniki to jd pali ci ok 20 l/ha, to ile pali ci nh jeśli mówisz że jd dużo pali?

 

 

 

spalanie NH 12l/h

 

a jesli koszt kombajnu to wyszedł 80tys. euro = 300000 po upuście bez stołu i wózka cena netto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SZatan, czy mógłbyś napisać jak sie kosiło tym 1470, jaki optymalny heder, jakieś awarie? i co z serwisem

 

Jd kupilismy miesiac temu i teraz czekamy na odbior. Cena 310 netto jest z hedere 4.8m, wozkiem, 3 silownikami podajnika pochylego i radiem.

Mi tez NH 5070 na poczatki proponowali za 350 netto ale rura zmiekła po Bednarach i zeszli do 320 netto ze stolem ale to byla oferta bierzesz teraz za tyle albo nie, wiec pewnie juz sprzedany.

Mam dylemat czy brać tc5070 czy jd1470, nh chyba troche bardziej wydajny, jd lepiej wykonany. Mam ochote na jd ale troche boję sie czy nie bedzie problemów z usterkami.

Szczewko czy możesz napisac gdzie targowałes te kombajny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nh z hederem 4,5 a jd 4,8. Takie są w standardzie i nawet mi to pasuje. Kombajn musi byc ze stołem. Podoba mi sie bardziej jd 1470 ale jego poprzednik - 1450- ma nienajlepszą opinię i dlatego mam troche obaw. Nh wydaje mi sie pewniejszy, mniej paliwożerny, jest bardziej popularny, lepsza siec serwisowa i w razie problemów tańszy w utrzymaniu. Ceny bardzo podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Root Admin

eh,

jets temat do cen, ale popatrz na to ze cena nic nie mówi, dopiero cena w konkretnej specyfikacji coś mówi, bo przecież kombajn kombajnowi nie równy.

ja jesli wezmę to będzie miał, stół do rzepaku, wózek, szerokie koła (w okolicy 750-800), może poziomowanie hederu i jak taki kombajn porównać do standardu?

później ktoś powie ze jeden dostał 315 a drugi 330 - to tego co dał 330 mocno orżnęli na cenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Root Admin

ok, nie mam więcej pytań, ale bądźmy poważni i nazywajmy rzeczy po imieniu - odrzutnik to odrzutnik, bęben to bęben. separator jest problematyczny bo jedni nazywają go bębnem inni separatorem - z tego co się zorientowałem oba kombajny mogą miec separator - oczywiście w innych miejscach i nie można ich bezposrednio porównywać ale jako takie części są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

separator slomy ciezko w sumie nazwac bebnem mlocacym gdyz nie posiada listew cepowych, to po prostu aktywny wytrzasacz, z reszta bardzo przydatny :)

wychodzac od etymologii slowa separator, mozna powiedziec, ze to narzedzie sluzace do odseparowania (ziarna od slomy), odseparowac to odizolowac, oddzielic i rzeczywiscie tylko taka funkcje ma ten beben, gdyz tak jak wczesniej pisalem nie posiada listew cepowych.

odrzutniki slomy sa tylko po to by sloma nie owinela sie wokol bebnow, czy beda 2 czy 1 to zalezy od konstrukcji, ale nie wplywa to na jakosc i wydajnosc omlotu, a wydluza sekcje mlocarni, pozostawiajac mniej miejsca na wytrzasacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomek1974
      Kupię katalog do JD 730 ,jak coś to pisać
    • Przez Marcins1315
      Witam 
      Mam problem z wariatorem jazdy ponieważ podczas pracy „skacze „ góra dół , co może być powodem ?
       
       
    • Przez celeronik
      Dane dotyczące poszczególnych ustawień spisane z instrukcji obsługi JD serii 10xx, ale do innych modeli też pasuje.
      Ustawienia.doc
    • Przez daanny
      Witam mam problem z paseami jezdnymi w moim jd, na cofnietym przyspieszaczu są lużne a gdy wysunę przyspieszacz by szybciej jechać pasy niesamowicie się naciagają i robia się sztywne jak struna przez co bardzo szybko się wyciaga sie ten gruby dolny z ząbkami i przekładnia szybko się nagrzewa kombajn drży, gdy przyspieszacz cofne do tyłu by zmniejszyć predkośc pas dolny robi sie bardzo lużny zdecydowanie za lużny, a gdy gą naciagnę napinaczem to znów gdy przyspieszę to napina się niesamowicie,wariator wyglada że jest sprawny w dolnym kole tym na sprzegle tez wyglada że ładnie chodzi, jestem ciekaw jak to jest u was czy przy każdym położeniu przyspieszacza pasy są jednakowo napiete, na moje oko to w kazdej pozycji napiecie powinno byc jednakowe,co może byc przyczyną tego że tak sie dzieje? wszystkie propozycje mile widziane, dodam że wszystkie trzy pasy nowe i oryginalne.a wiadomoże gdy pasy są za lużne to kombajn mi zwalnia a gdy za sztywne to sie grzeja i wyciagają. prosze o pomoc :unsure:
    • Przez wielkiwojownik
      Witam, Pytanie do uzytkowników kombajnów serii 20 i 22 otóż czy poczas koszenia w takiej powiedzmy normalnej pszenicy przy prędkości 3,5km/h  lepiej jest jechać na biegu 2 wtedy dzwignia hydrostatu jest popchnięta do przodu tylko troszke? czy lepiej na biegu 1?  czy to ma jakieś znaczenie dla układu hydraulicznego i samego hydrostatu?
      drugie pytanie o obroty silnika czy podczas koszenia trzeba dać maxymalne obroty tak jak w książce napisali  tj w moim przypadku jd 2058  2350obr/min czy wystarczy mniej np 2150obr/min bo zauważyłem że przy niższych obrotach też daje radę ale czy tak można? to będzie mój drugi sezon tym kombajnem więc dopiero go poznaje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v