Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Krótki wstęp - pacjent to rekord '87 - jakiś czas temu elektryk zmieniał mi alternator, potem jeszcze raz grzebał w elektryce. Ja tam szczerze mówiąc nie zaglądałem - działa to działa, akumulatory nowe, kombajn chodzi tylko kilka dni. Teraz wszystko sobie sprawdzam, a tam alternator jest całkowicie odłączony. Od regulatora idzie jeden przewód na bezpieczniki. Nie mam pojęcia czemu elektryk tak to zrobil. Chciałem teraz to popodlaczac, ale mam problem tego typu, że nie moge stwierdzić, czy mam 6 czy 9 diodowy alternator, żeby dobrać do niego regulator. Zacząłem kminic, że może alternator stary był 6 diodowy, a nowy kupiłem 9 i elektryk odłączył go całkowicie. Ale to tylko gdybanie. Nie mam żadnego fachowca pod ręką i jakoś muszę to sam ogarnąć.

Na alternatorze jedyne oznaczenia jakie się zachowały to ze zdjęcia poniżej.

Alternator sprawdzałem według tego filmiku 

Tym pierwszym sposobem wyszło mi niby, że jest przejście w jedną stronę - więc 9diodowy, ale znowu tym drugim sposobem też pokazało mi przejście w jedną stronę. Cos źle robię, czy jak to interpretowac?

Pierwsze foto alternatora, drugie to łączenie wsuwki ze śrubami, trzecie to łączenie wsuwki ze śrubą, na którą idzie przewód który łączy się z rozrusznikiem. Takie foto zrobiłem, ale generalnie jeszcze tam wszystko odłączyłem, czyscilem i sprawdzałem jeszcze i wskazania takie same jak na foto.

 

IMG_20230714_173523353_copy_918x1632.jpg

IMG_20230717_113841675_copy_1722x3060_1.jpg

IMG_20230717_114751543.jpg

Edytowane przez daron64
Opublikowano

W znalezionych to @jahooo sugerowal, ale nie widzę tam na nim nic, co by na to wskazywało (też tam zdjęcie wrzucał). 

 

Jakby ktoś miał jakąś sugestie będę wdzięczny. Byłoby miło nie musieć szukać elektryka 

Opublikowano
daron64 napisał:

W znalezionych to @jahooo sugerowal, ale nie widzę tam na nim nic, co by na to wskazywało (też tam zdjęcie wrzucał). 

 

Jakby ktoś miał jakąś sugestie będę wdzięczny. Byłoby miło nie musieć szukać elektryka 

jeżeli jest odpięty stary regulator a jest nowy alternator i to dzialalo wczesniej to ja nie widzę innego rozwiązania

Opublikowano

Jak napisałem w pierwszym poście 

2 godziny temu, daron64 napisał:

alternator jest całkowicie odłączony

Całkowicie tzn całkowicie - ani nie był połączony z regulatorem, ani z masą, ani z rozrusznikiem. A też jak pisałem

2 godziny temu, daron64 napisał:

akumulatory nowe, kombajn chodzi tylko kilka dni

więc wystarczyło w nich prądu. Wskazówka od ładowania się podnosiła i kombajnista chyba musiał, że ładowanie jest, tylko słabe.

Opublikowano

aczkolwiek znalazłem teraz podobny w necie i pisze ze on nie ma regulatora wbudowanego więc pewnie będziesz musiał wezwać tego fachowca. on ma tylko 3 podłączenia z tego co widać 19 gruby zacisk i dwie wsowki

Opublikowano (edytowane)

Pod śrubę 6mm podłącza się przewód plusowy bezpośrednio do akumulatorów, u ciebie do rozrusznika, wsówka że szotek idzie do regulatora a wsówka na obudowie do masy 

IMG_20230714_111634.jpg

Edytowane przez pawlik794
Opublikowano (edytowane)

Panowie.. Dziękuję , ale ja nie pytam o to, jak podłączyć ten alternator, tylko jak sprawdzić ilu jest diodowy, żeby dobrać do niego regulator napięcia.

Edytowane przez daron64
Opublikowano

To co pokazuje ten miernik nie wskazuje że to jest spadek napięcia na sprawnej diodzie , jeśli by tam była dioda to miernik powinien wskazywać około 600mv może mniej . Na moje oko  na zakresie 2k ohm to on pokazuje rezystancję 1.29 i 1.7 1 k ohm .

Coś z pomiarem jest nie tak albo uszkodzony alternator . 

Opublikowano
7 godzin temu, peugeot napisał:

To co pokazuje ten miernik nie wskazuje że to jest spadek napięcia na sprawnej diodzie , jeśli by tam była dioda to miernik powinien wskazywać około 600mv może mniej . Na moje oko  na zakresie 2k ohm to on pokazuje rezystancję 1.29 i 1.7 1 k ohm .

Coś z pomiarem jest nie tak albo uszkodzony alternator . 

Też na filmiku mówili o wartościach rzędu kilkuset. Nie wiem co tam mogłem źle zrobić - oczyściłem to, poodpinalem wszystko i stykałem tak, jak na filmie 🤷 wartości po kilkaset pokazywał mi miernik, jak dotknalem jeden koniec na wsuwkę, a drugi do obudowy

6 godzin temu, pawlik794 napisał:

Skoro masz alternator A120e to do niego regulator Re-28 lub rc1/28

https://allegro.pl/oferta/polski-regulator-napiecia-24v-star-jelcz-pr110-h9-10132768985

A widzisz, patrzyłem na te aukcje i czytałem do jakich on jest alternatorów i mi umknęło to 🤦 czasem naprawdę dobrze jest sobie zrobić od czegoś przerwę i podejść do tematu jeszcze raz 

Opublikowano

Najprościej to odpalić silnik i zmierzyć napięcie. Jak napięcie nie będzie rosło do tych 28V bez regulatora, tzn że regulator jest wymagany.

Z tego co się orientuje, czy 6 czy 9 diód - one wymagaja regulatora do prawidłowego ładowania

Te akumulatory kilka dni wytrzymają nawet bez ładowania całkowicie, aby tylko ich alternator nie rozładowywał. Jak chcesz to zrobić porządnie, ściągnij alternator, podrzuć do zakładu co to naprawia. Wtedy zostanie ci tylko go założyć i podłączyć resztę

Opublikowano

Podłącz go tak jak by był 6 diodowy i sprawdź napięcie ładowania , możesz też sprawdzić napięcie na zacisku obok szczotkotrzymacza i wtedy będziesz wiedział jaki to rodzaj alternatora . Skoro ktoś tam majstrował to może ten alternator jest uszkodzony i wtedy nie będzie wymaganego napięcia . 

Opublikowano
4 godziny temu, daron64 napisał:

Też na filmiku mówili o wartościach rzędu kilkuset. Nie wiem co tam mogłem źle zrobić - oczyściłem to, poodpinalem wszystko i stykałem tak, jak na filmie 🤷 wartości po kilkaset pokazywał mi miernik, jak dotknalem jeden koniec na wsuwkę, a drugi do obudowy

https://allegro.pl/oferta/polski-regulator-napiecia-24v-star-jelcz-pr110-h9-10132768985

A widzisz, patrzyłem na te aukcje i czytałem do jakich on jest alternatorów i mi umknęło to 🤦 czasem naprawdę dobrze jest sobie zrobić od czegoś przerwę i podejść do tematu jeszcze raz 

Tak czasami bywa, w tych alternatorach jak padną łożyska to wirnik uszkadza uzwojenia stojana i już jest po ładowaniu, jak mi padnie teraz oryginalny alternator to założę z Man-a l2000 może będzie trwalszy 

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, jahooo napisał:

. Jak chcesz to zrobić porządnie, ściągnij alternator, podrzuć do zakładu co to naprawia. Wtedy zostanie ci tylko go założyć i podłączyć resztę

A jest możliwość żeby niewłaściwy regulator uszkodził alternator?

Wezmę potem sprawdzę, bo nawet nie zmierzyłem ile ładuje 

5 godzin temu, peugeot napisał:

 . Skoro ktoś tam majstrował to może ten alternator jest uszkodzony i wtedy nie będzie wymaganego napięcia . 

Majstrował taki stary elektryk z pgr. Najpierw podłączył go, a wydaje mi się że w kolejnym sezonie to poodłączał, ale nie uja nie pamiętam co tam się działo.

2 godziny temu, pawlik794 napisał:

Tak czasami bywa, w tych alternatorach jak padną łożyska to wirnik uszkadza uzwojenia stojana i już jest po ładowaniu, jak mi padnie teraz oryginalny alternator to założę z Man-a l2000 może będzie trwalszy 

Wydaje mi się, że w kilkuletnim polskim alternatorze, który chodził łącznie pewnie kilkadziesiąt godzin, to nie powinny jeszcze chyba paść 

Edytowane przez daron64
Opublikowano

Zapomniałem odpisać. 

Kupiłem regulator ten z aukcji (re-28). Podłączyłem - na regulator prąd prosto z rozrusznika, nie ze stacyjki. Ładowanie miernik pokazuje na akumulatorach 27.8-27.9.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Zdzichsiemacho
      Witam szanowne grono, chciałbym zmierzyć kompresje w silniku bizona, w internecie jest sporo zestawów ale typowo do samochodów, konstrukcja montażu wtryskiwacza w bizonie, na pierwszy rzut oka wyklucza użycie takich zestawów. łapka która trzyma wtryskiwacz równocześnie trzyma też  wałek od popychaczy. w tych zestawach jest uchwyt w kształt litery H i nie widzę możliwości zamontowania  go w silniku bizona, myślałem żeby nabyć jakiś wtryskiwacz i przerobić go na adapter.  Poradzicie cos? Pozdrawiam
    • Przez APPACZ1
      witam Bizon rekord wyrzuca sita od wczoraj wieczora wymieniłem 3 pręty którymi mocuje się sita praktycznie nie da się kosić co parę hektarów pręt z dwóteownikiem lądóją w żmijce od podajnika kłosowego czy konieczne jest wymienienie kosza sitowego jaka jest przyczyna czy można to jakoś obdziadować by żniwa dokończyć miał może ktoś taką sytuację
    • Przez GrzegorzSzynal
      Witam!
      Drodzy forumowicze posiadam heder nowego typu do kombajnu Bizon Z056 napędzany jednym wałkiem. Chciałem zakupić kilka części, lecz w żadnym katalogu pdf  dostępnym w sieci jak i w wersji papierowej nie jest rozrysowany napęd na jeden wałek. Mam ogromną prośbę do posiadaczy katalogu od Rekorda o udostępnienie dwóch stron wersji pdf lub nawet zdjęcia rysunku i nr katalogowych. Chciałem porównać numery katalogowe przed zamówieniem części zamiennych. Domyślam się, że jeżeli Rekordy wychodziły z takimi hederami to właśnie katalog to uwzględnia. Podaję e-mail i liczę na waszą pomoc.
      szynalek@o2.pl
      Pozdrawiam.
    • Przez PawcioN
      witam może ktoś mi podpowie jak ustawic bizona do koszenia jęczmienia ozimego problem w tym ze sa duze straty 
    • Przez pawlik794
      Witam , muszę wymienić łożysko na wałku weĵścowym do zwolnicy ( z bębnem hamulcowym)  czy da się rozpołowić obudowę bez odkręcania jej od  wspornika ?
      Odpowiem potomnym, trzeba całość odkręcić od kombajnu bo półoś mocująca przednie  koło musi być rozkręcona od tyłu, dopiero rozejdą się połówki obudowy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v