Skocz do zawartości

Ursus C-385/Zetor 8011 - nie łapie temperatury


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam drogich forumowiczów.

Jak w temacie, Zetor 8011 nie łapie temperatury. Ciągnik kupiony ponad rok temu, miał wymienianą wtedy kompletną obudowę termostatu dół i góra (stara przeżarta), termostat, czujnik temperatury i wskaźnik. Pokazywał wtedy cuda na kiju a że wskaźnik był chamskiej jakości to nawet ciężko było odczytać co wskazuje...

Tydzień temu wymieniłem znowu termostat (jakiś "dobry" Zetora) i założyłem mechaniczny wskaźnik temperatury od Zetora 25, link: https://danrol-sklep.pl/instalacja-elektryczna/788-wskaznik-zegar-temperatury-cieczy-zetor-25-25a-25k-9320211.html

Silnik dalej ma problem się zagrzać, ostatnio w trasie z dwiema pustymi przyczepami jakieś 10 km w jedną stronę (na przegląd) nie złapał nawet 60 °C. Chłodnica z góry ciepła czyli tak jak by termostat cały czas puszczał. Nie mam już siły do tego. Jakieś pomysły?? Jeśli był podobny temat który rozwiązał problem, proszę o link lub przeniesienie.

Za porady w stylu wywal termostat bo to Ursus - z góry dziękuję.

Opublikowano

nie ma takie opcji zeby mial taka temperature-nawet bez termostatu.. termostat zostaw w spokoju. problem z czujnikami, w ursusie ktorys juz wymienilem ,zarowno elektryczne jak i mechaniczne zalozylem i dalej nic. pare razy sprawdzilem temperature w chlodnicy specjalnym do goracej wody ,wychodzilo po 80 i dalem sobie spokoj.

 

Opublikowano

Zkalibrować czujnik zmierzyć czy rzeczywiście pokazuje realną wartość i to samo z termostatem gotować wodę i patrzeć przy jakiej sie otwiera po tym można szukać dalej

Opublikowano

Tego czujnika nie da się skalibrować, to jest czysto mechaniczny czujnik połączony stale rurką ze wskaźnikiem, poniżej foto dla przykładu. Mam wrażenie że termostat puszcza cały czas na duży obieg, silnik baaaaardzo wolno się nagrzewa i chłodnica jest od góry tak do połowy ciepła cały czas. Wymieniając korpus termostatu założyłem ten z otworem u dołu co łączy korpus z pompą wody za pomocą gumowego "cycka". Taki korpus był założony w tym ciągniku. Mam wrażenie jak by drugi z rzędu termostat puszczał na duży obieg, nie sprawdzałem przed założeniem czy działa, termostat z tych "lepszych" Zetora.

6 godzin temu, jacus napisał:

nie ma takie opcji zeby mial taka temperature-nawet bez termostatu.. termostat zostaw w spokoju. problem z czujnikami, w ursusie ktorys juz wymienilem ,zarowno elektryczne jak i mechaniczne zalozylem i dalej nic. pare razy sprawdzilem temperature w chlodnicy specjalnym do goracej wody ,wychodzilo po 80 i dalem sobie spokoj.

 

Mam możliwość sprawdzenia temperatury multimetrem z termoparą, sprawdzę też sam czujnik. Gdzieś tu na forum wyczytałem że najlepiej założyć termostat od BMW TDS-a, z tego co patrzyłem średnica ta sama a temperatura otwarcia 80 °C.

Czy jest możliwe żeby nawet przy sprawnym termostacie działy się cuda że płyn chłodniczy gdzieś "ucieka" na duży obieg?? Nieszczelności pomiędzy obudową termostatu a samym termostatem?? Może termostat za dużo puszcza?? Czy to teorie na siłę??

 

Zegar-temperatury-ZETOR-K-25-A-25-9320211-Numer-katalogowy-czesci-93202117.jpg

Opublikowano (edytowane)

A co mają ten kanały do grzania?? Bo czytałem już że są różne rodzaje uszczelek, w zależności od mocy silnika. Czy to nie tak że przy otwartych wszystkich kanałach silnik będzie się tylko po prostu dłużej nagrzewał?? Słyszałem opinie że uszczelki z zamkniętymi kanałami są po to, żeby polepszyć obieg płynu chłodzącego wokół tulei (wymusić "przepłukanie" chłodnym płynem wszystkich tulei, zaczynając od ostatniej). Zła obudowa termostatu w sensie źle dobrana (silnik pewnie nie raz dłubany) czy  po prostu byle jak wykonana??

1 godzinę temu, akmaly napisał:

Wyjmij obudowę z termostatem i sprawdź szczelność żeby nie okazało się że termostat luźno w obudowie 

Zakładając parę dni temu nowy termostat nie zauważyłem żeby była tam jakaś mega nieszczelność. Z drugiej strony, to chyba jedyne miejsce gdzie płyn może uciekać na duży obieg, chłodnica jest ciepła cały czas, silnik niedogrzany...

Edytowane przez Kaszlak79
Opublikowano (edytowane)

Tu po katalogu masz co powinno być ja kiedyś w c 330 miałem wrzucony sam termostat bez uszczelki i pierścienia dystansowego i objawy te same co do kalibracji chodziło mi o to że może np pokazywać 60 a mierząc innym pewnym termometrem możesz porównać sobie sam mam tak w kombajnie zawsze pokazuje 100 ale mierzyłem i przekłamuje o 10 i wiem że realnie jest 90

 

IMG_20231006_230232151.jpg

IMG_20231006_231232135.jpg

Edytowane przez Grab12
Opublikowano (edytowane)

Uszczelkę dobiera się do rodzaju silnika w zależności czy nowy typ czy stary. A obudowy termostatu są po prostu źle wykonane. Po lewej co prawda od turbo ale do wolnossącego ma być tak wykonana a zazwyczaj jest tak jak po prawej stronie. 

 

IMG_0412.jpeg

Edytowane przez MatiTM
  • Like 1
Opublikowano

To być może będzie powód, mój silnik bez turbo i pokrywa termostatu jak ta po prawej. Dopiero teraz widać że nie dociska ona termostatu i jest możliwość że płyn będzie uciekał na duży obieg, co ewidentnie dzieje się u mnie. Spróbuję zapytać w sklepie czy mieliby coś lepszego, jak nie to trzeba będzie coś rzeźbić samemu.

11 godzin temu, Grab12 napisał:

Tu po katalogu masz co powinno być ja kiedyś w c 330 miałem wrzucony sam termostat bez uszczelki i pierścienia dystansowego i objawy te same co do kalibracji chodziło mi o to że może np pokazywać 60 a mierząc innym pewnym termometrem możesz porównać sobie sam mam tak w kombajnie zawsze pokazuje 100 ale mierzyłem i przekłamuje o 10 i wiem że realnie jest 90

 

IMG_20231006_230232151.jpg

IMG_20231006_231232135.jpg

W C 385 nie ma uszczelki pomiędzy termostatem a obudową (a szkoda...), jest tylko pomiędzy korpusem termostatu a pokrywą. Nie ma tam też żadnych pierścieni dystansowych. Słowo "kalibracja" zrozumiałem jako "naprawienie" zespołu czujnik - wskaźnik 😜

Opublikowano (edytowane)

Na pewno pomoże. Miałem tez taki problem teraz mam uszczelkę z wszystkimi kanałami zamkniętymi i prawidłowa obudowę termostatu i jest o wiele lepiej choć w chłodne dni to temp bez obciążenia około 60*, a przedtem ledwo się ruszała. 
Ja obudowę termostatu kupiłem tu 


https://ap-parts.eu/pl/p/POKRYWA-TERMOSTATU-C-385-ZETOR-URII-86005026/16722

Edytowane przez MatiTM
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Wracam po miesiącu żeby opisać efekty. Wyciąłem z blachy aluminiowej podkładkę z odpowiednim otworem i w tym samym rozmiarze uszczelkę żeby dokładnie uszczelnić połączenie korpus - termostat - pokrywa termostatu. Po założeniu tej "flanszki" i złożeniu reszty na "sylykony" (nie cierpię tego...), ciągnik zaczął grzać. Wcześniej pchało płyn na chłodnicę tym zagłębieniami wokół otworów gdzie śruby przychodzą. Z agregatem 2.7m na trzech wałkach z kultywatorem silnik w moim 8011 zagrzewa się do temperatury 70-75°C. Teraz jeszcze trochę pokombinuję z przesłoną chłodnicy (powinna pasować z MTZ-ta, jest w dobrych pieniądzach) i silnik osiągnie prawidłową temperaturę przy każdej robocie.

Przy okazji zaczęło działać na nowo ogrzewanie, ludzie tutaj pisali że ten stary typ nagrzewnicy jest do niczego a u mnie jakoś dziwnym trafem grzeje aż miło.

Foto poniżej:

IMG_20231103_164837316.jpg

IMG_20231108_165911762.jpg

 

pokrywa-termostatu-c-385.jpg

Edytowane przez Kaszlak79

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v