Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Proszę o wyrozumiałość ale jest to mój pierwszy MF. Pytanie odnośnie gdzie jest wlew oleju do skrzyni? Jak ustawiać dźwignie przy siedzeniu do orania i ten rozdzielacz pod siedzeniem pod podłogą ( w tej chwili jest na środku). Do czego służą pokrętła pod dźwigniami od kiprowania? I jak je najlepiej ustawić. Obok dźwigni jest do ustawiania szybkości opadania ramion? I co oznacza oznaczenie "RY" na tabliczce znamionowej MF 690 RY

Opublikowano

Ad.1. Opcje wlewu oleju do skrzyni masz 2 w zależności od skrzyni biegów. Jeśli masz 2 dźwignie to obok masz korek wkręcany w kadłub jak w serii 2xx. Jeśli masz 3 dźwignie to wlew masz z prawej strony przed kabiną.

Ad.2. Dźwignia prostokatna to regulacja pozycyjna, ustawiasz do przodu do ogranicznika w pionie -ramiona będą normalnie w górze. Dźwignia okrągła to regulacja siłowa, normalnie max do tyłu, jak bedziesz przesuwał do przodu listwy do dołu pługi w ziemię. W serii 2xx i 6xxx masz na tym forum dziesiątki opisów...

Ad.3. Rozdzielacz pod podłogą jest od hydrauliki zewnętrznej. Pokrętła pod dźwigniami ustawiają działanie podpiętego do wyjść siłownika na jednostronny lub dwustronny. Pokrętło obok jest od szybkości reakcji podnośnika. 

Opublikowano
1 godzinę temu, sawin698 napisał:

Ad.1. Opcje wlewu oleju do skrzyni masz 2 w zależności od skrzyni biegów. Jeśli masz 2 dźwignie to obok masz korek wkręcany w kadłub jak w serii 2xx. Jeśli masz 3 dźwignie to wlew masz z prawej strony przed kabiną.

Ad.2. Dźwignia prostokatna to regulacja pozycyjna, ustawiasz do przodu do ogranicznika w pionie -ramiona będą normalnie w górze. Dźwignia okrągła to regulacja siłowa, normalnie max do tyłu, jak bedziesz przesuwał do przodu listwy do dołu pługi w ziemię. W serii 2xx i 6xxx masz na tym forum dziesiątki opisów...

Ad.3. Rozdzielacz pod podłogą jest od hydrauliki zewnętrznej. Pokrętła pod dźwigniami ustawiają działanie podpiętego do wyjść siłownika na jednostronny lub dwustronny. Pokrętło obok jest od szybkości reakcji podnośnika. 

Z prawej strony patrząc na ciągnik?

Opublikowano
4 minuty temu, emilchaja napisał:

Siedząc  w ciągniku.

Ok już mam. U mnie jest tur i tak ciężko zlokalizować. A jeszcze jedno z tyłu ciągnika po lewej jest jeden czujnik to jest od zabrudzenia filtra czy ciśnienia oleju w skrzyni?

Opublikowano

A mam pytanko odnośnie łącznika centralnego zamówiłem taki https://allegro.pl/oferta/lacznik-centralny-ursus-mf-4-3029419m91-8872463552 tzn podobny jakiś zamiennik. Min 630mm max 930mm rura ma 505mm. Sworzeń 25mm chyba powinien pasować. A jeszcze ktoś poleci jakieś dobre przeguby kulowe tj. końcówki drążka kierowniczego? Występują 2 rodzaje czy jeden i bez obaw można zamawiać przez neta? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v