Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Posiadam John Deere 6920 który ma hamulce pneumatyczne dwuobwodowe a przyczepy mam które mają układ jednoobwodowy, po podpięciu węża do gniazda żółtego hamulce działają na odwrót, po wciśnięciu hamulca w ciągniku przyczepy odbijają a po zwolnieniu hamulca hamują. Czy trzeba coś w ciągniku przerabiać czy w przyczepach aby działały jak należy na jednoobwodowym układzie pneumatycznym... ??
Opublikowano

https://sklep.mizar.com.pl/zestaw-doposazenia-jednoprzewodowy-przerobka-hamulcow-dwuprzewodowych-na-hamulce-jednoprzewodowe-p-42015.html

Montujesz w ciągniku taki zestaw. Przeróbka polega na tym że przecinasz przewód pneunatyczny od gniazda żółtego i czerwonego, prawdopodobnie tekalan, wstawiasz trójniki i z tych trójników podpinasz się do odpowiednich złączy przy zaworze który jest w zestawie. Z trzeciego złącza przy zaworze robi się wtedy złącze do hamulcy jednoobwodowych. Instrukcja które złącze do którego powinna być w zestawie. Musisz tylko zwrócić uwagę jakie przekroje przewodów masz w ciągniku żeby trójniki pasowały. 

Opublikowano

Podłącz do czerwonego gniazda i zobaczy czy w tedy będzie ok. u mnie odwrotna sytuacja -przyczepa 2 -obwody a ciągnik jeden i po podłączeniu czerwony z czerwonym śmiga jak miło tylko częściej powietrze dobija do butli.

Opublikowano
  W dniu 9.12.2023 o 16:07, misiek_ad napisał(a):

Podłącz do czerwonego gniazda i zobaczy czy w tedy będzie ok. u mnie odwrotna sytuacja -przyczepa 2 -obwody a ciągnik jeden i po podłączeniu czerwony z czerwonym śmiga jak miło tylko częściej powietrze dobija do butli.

Rozwiń  

Po co doradzać, jak się nie wie o co chodzi? Czerwone złącze to złącze zasilające, w nim ciągle będzie ciśnienie.

Opublikowano

To w ciągnikach sprowadzonych z zagranicy niem instalacji jednoobwodowej ? , ja mam nowe kupowane to wszystkie mają jedno i dwuobwodową

Opublikowano
  W dniu 9.12.2023 o 18:16, Jarecki88 napisał(a):

Po co doradzać, jak się nie wie o co chodzi? Czerwone złącze to złącze zasilające, w nim ciągle będzie ciśnienie.

Rozwiń  

No właśnie czyli po co się odzywasz dziecko ? Poczytaj do czego służy żółty przewód w dwuobwodowych hamulcach, bo czerwony w jedno i dwu-obwodowej instalacji ma to samo zadanie .. dostarczyć powietrze i trzymać ciśnienie a po hamowaniu dostarczyć powietrze do wymaganej ilości. Kwestia tego czy jak się podłączy czerwony przewód do ciągnika to czy będzie prawidłowo hamowało. 

Opublikowano (edytowane)

Pokręciłeś , weź to sprawdź jeszcze raz .

Czerwony w dwuobwodowych układach to tylko zasilanie ( ciągłe ) a żółty to sterowanie ( jest ciśnienie to układ hamuje ) . 

Jednoobwodowy z ciągnika  podłączony do czerwonego złącza z układu dwuobwodowego przyczepy    z biedy awaryjnie zadziała ( po uruchomieniu hamowania w ciągniku  wykryje niedopuszczalny spadek ciśnienia i ze względów bezpieczeństwa  uruchomi hamowanie  przyczepy ) 

Układ dwuobwodowy nie wysteruje jednoobwodowego , nawet awaryjnie . 

Edytowane przez peugeot
Opublikowano (edytowane)

I to jest konkretna odpowiedz. Każdy może się mylić. A forum jest po to żeby sobie doradzać a nie jakieś lakoniczne nic nie wnoszące posty dodawać.

Całkiem możliwe, że tak jest wiedź warto zainwestować w zestaw w poście -  kamil16251290 i  mieć spokój. Dodatkowo żółty daje , że powietrze nie ucieka z układu tylko krąży w nim bo jest też wyższe ciśnienie w dwuobwodowym.kamil16251290

Edytowane przez misiek_ad
Opublikowano

Sprawdź jaki masz zawór na przyczepie bo bardzo często jest uniwersalny i ma wejście żółtego przewodu zaślepione korkiem a zamiast złącza jednoobwodowego zakładasz czerwone.

Jeśli nie to najtaniej będzie zmienić zawór w przyczepie. Chyba, że masz więcej przyczep z jednoobwodowym układem to wtedy najlepiej dołożyc zawór taki jak podał kamil16251290

Opublikowano
  W dniu 9.12.2023 o 20:18, misiek_ad napisał(a):

No właśnie czyli po co się odzywasz dziecko ? Poczytaj do czego służy żółty przewód w dwuobwodowych hamulcach, bo czerwony w jedno i dwu-obwodowej instalacji ma to samo zadanie .. dostarczyć powietrze i trzymać ciśnienie a po hamowaniu dostarczyć powietrze do wymaganej ilości. Kwestia tego czy jak się podłączy czerwony przewód do ciągnika to czy będzie prawidłowo hamowało. 

Rozwiń  

No właśnie sam głupoty piszesz a chcesz doradzać.

Opublikowano

Właśnie wszystkie przyczepy mam na jednoobwodowym i chyba trzeba będzie dołożyć jednoobwodowy układ w ciągniku. Montował ktoś coś takiego i podpowie co gdzie i jak w którym miejscu umiejscowić ten zawór itd. ? Ciągnik to John Deere 6920

Opublikowano

Czyli po zamontowaniu tego całego zestawu tego zaworu będzie można podpinać przyczepy z dwuobwodowa i jednoobwodowa instalacją? Jedno i dwuobwodowa nie będzie ze sobą kolidować i będą działać kiedy będzie potrzeba ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez bork
      Witam . Panowie wymieniał ktoś może we własnym zakresie cewkę pompy wtryskowej  paliwa czy trzeba pompę oddać do specjalistycznego warsztatu (pompa stanadyne RE 518167)
    • Przez Adam6920
      Witam,
      mam problem z ciągnikiem 6920S (skrzynia autopower) 2004r. Po zatrzymaniu ciągnika i przełączeniu rewersu na P, zaczyna piszczeć alarm i wyświetla się błąd: UIC 305015.11 (Blokada postojowa nie włącza się). Podczas wolnego toczenia się ciągnika, po wrzuceniu P, ciągnik tak jakby reagował na zatrzymanie i czuć takie zatrzymanie. Miał ktoś taki przypadek?
    • Przez PITER13
      Mam problem z John Deerem 6920 - ciągnik jednego dnia bez problemu pracował w gruberze, drugiego dnia podczas pracy wkręcał się tylko do 1900 obr/min a trzeciego dnia już nie chciał wogole odpalić. Akumulator i rozrusznik kręciły bez problemu, sprawdzony sterownik silnika jest ok. Pytanie czy ktoś zetknął się kiedyś z takim problemem? Gdzie szukać problemu - może pompa paliwa, wtryski albo jakiś czujnik obrotów?
    • Przez Maniek11001
      Koledzy w Johnie przestal dzialac predkosciomierz elektryczny i wskazowkowy. Obroty i motogodziny dzialaja. Co moze byc przyczyna ?
      Temat przeniesiony do odpowiedniego działu
    • Przez mlyn
      Witam, mam problem z john deere 6820 powerquad 42/h, a mianowicie rozłącza jazdę w trakcie poruszania się. 
      Po przełączeniu rewersu na Neutral i znów w tryb jazdy, jazda powraca, nie ma reguły czy zimny czy ciepły dzieje się to samo. Czym może być to spowodowane? Miał ktoś podobnie? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v