Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jakie macie akumulatory w swoich MF ja mam 180Ah 1000A i ciężko ma odpalić w minosowych temeraturach. Massey Ferguson 3085

Edytowane przez Tekila
Opublikowano

Akumulator ważna sprawa ale nie zapominaj o klemach i wszelkich stykach ja przykręciłem przewód masowy do obudowy rozrusznika czym krótszy obwód i gruby kabel miedzi tym lepiej no i oczywiście sprawny rozrusznik no i fizyki nie oszukasz jak temperatura spada to i moc akumulatora mniejsza w MF są perkinsy to pewnie masz płomieniówke także nie powinno być tak źle + zimowe paliwo i drożne filtry i oczywiście sprawny układ wtryskowy i dobre sprężanie na cylindrach i jakiś olej 10w40 czy 5w40 tylko tyle i aż tyle trzeba:)

Opublikowano
17 godzin temu, jaco512 napisał:

Nie myl jednostek, 180ah i 1000A możesz mieć. Po drugie co to znaczy że ciężko pali? Rozrusznik wolno kręci? Kręci szybko ale brak dymu z tłumika? Świeca działa?

Przepraszam za pomyłkę w jednostkach. Mianowicie rozrusznik Po remoncie aku yl sprawdzany przyrządem pod opciarzeniem powiedzieli ze jest lepszy jak bym kupił nowy a tym czasem po paru dniach napięcie aku ma 11.6V jak pod prostownikiem kręciłem rozrusznikem to po chwili też już słabo kręcił.

Opublikowano

Jak pokręcisz chwikę tak z 15 sekund i nie zapali weź i posprawdzaj kable czy nie są gorące i uważaj żeby się nie poparzyć. Jak będą gorące to są do wymiany , rozrusznik powinien się zagrzać a kable w znikomym stopniu.

Opublikowano

Tak jak wyżej piszą, przy kręceniu rozrusznikiem niech ktoś dotyka przewody od klemy aż do rozrusznika, szukaj czy jakieś miejsce nagrzewa się mocniej. Warto oczyścić miejsca przykręcenia masy i styku przewodów, kupić np. https://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ciagnikow/ursus-c-385/instalacja-elektryczna-c-385/przewod-masy-plecionka-c-385-elmot-premium.html podobną plecionkę i dać masę z aku do obudowy rozrusznika. Na plusowy przewód kupić na metry np. https://www.centrumspawalnicze.pl/kable-i-przewody-spawalnicze/kabel-spawalniczy-h01n2-d-os-50mm2.html i zakuć nowe końcówki.

Opublikowano
22 godziny temu, suffeks napisał:

patrzy się CCA jak chodzi o mroźnie odpalanie reszta nie ważne, kup optima

Jeśli chodzi o cca jeśli to jest to 1000A 

Opublikowano
Tekila napisał:

po paru dniach napięcie aku ma 11.6V

to coś ci podkrada prąd w traktorze. jedz do elektryka i niech poszuka co. Ewentualnie załóż hebel. a jak mimo sprawnego hebla ( albo prościej sprawdzić po prostu odpieciem klem ) napięcie na akumulatorze po kilku dniach stania i tak spada poniżej 12.3V, to akumulator to złom ze zwarciem wewnętrznym a nie dobra sztuka. innych opcji nie ma. sprawdzaj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v