Skocz do zawartości

Stuki w silniku mf255 pod obciążeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?

Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo nie bo były by też inne objawy. Poza gluchym stukiem nie ma nic innego. Stuki są mocne, zależne od obrotow.  Zazwyczaj zejście z obrotow na jałowe na 1min lub zgaszenie załatwia sprawę. O sprężarce też myślałem tylko musiał bym zrzucić pasek wcześniej i próbować wymusić pojawienie się stuków

Kapitalka nie jest na pierwszym miejscu skoro silnik pracuje poprawnie, nie kopci, ma moc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby to był faktycznie zawieszający się zawór w glowicy? Ktoś się orientuję czy w tych silnikach występuje kolizja z tłokiem? Jeszcze jakieś objawy? Jeśli ssący to powinien dmuchać z filtra a jeśli wydechowy to wypluwać ropę z tłumika ale skoro dzieje to się sporadycznie to może tego nie zauważyłem. Przez wtryskiwacz powinienem zobaczyć ślady kamera na tłoku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, akmaly napisał:

Zobaczysz.

Jeśli zawór byłby przyczyną to nie przechodziłoby po zmniejszeniu obrotów tylko po zmianie temperatury. Z drugiej strony byłaby inna praca silnika, kolor spalin i zmniejszenie mocy.

Pasuje. To musi być u mnie bo faktycznie stuki ustają przy spadku temperatury Klasycznie siada zawór wydechowy bo one dostają po d*pie najbardziej chyba. A co do spalin I mocy to raczej nie będzie różnicy w tym wypadku bo zawór zamiast domknąć się siłą sprężyny domyka się tłokiem. No nic wtryski do zdjęcia i sprawdzę kamerą czy są ślady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się nie upieram, że to to zjawisko w tym przypadku, bo raczej jest dość rzadkie.

Jak jest dostępna kamera i koszt jej nie jest duży to warto sprawdzić. Jak nie ślad zaworu, to może będzie widać coś innego ciekawego.

 

Jak się dzieje  to raczej z zaworem wydechowym, bo domyka go wtedy w końcu suwu wydechu i nie jest jakoś dużo dłużej otwarty itp i nie ma wielkiego wpływu na kolor spalin czy moc. 

Jak nie były sprawdzane ostatnio to zobaczyć luzy zaworowe. Po nich też może coś być widać, że gdzieś jest trochę większy.

Jak jest dostępny stetoskop to wozić z sobą i o słuchać gdzie słychać dźwięk w czasie problemu.

Jak utrzymuje się na niskich obrotach taka sytuacja i wymaga zgaszenia to można jesze w czasie takiej akcji popuścić zaczynając od najbardziej podejrzanego przewód wtryskiwacza, żeby wykluczyć czy to jakiś efekt od układu wtryskowego. Ale to też efekt niekonieczne pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roni12
      Witam użytkowników  forum . Może będziecie wiedzieć dlaczego tylko na 3 biegu  mi skrzynia się tlucze 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Mam problem z tym moim mf 255 kiedyś już ten temat poruszałem ale powrócił .mianowicie silnik jest po kapitalnym remoncie zrobione 230 godzin dzisiaj wracałem od mechanika po przejechaniu 1km wskazówka lekko się podniosła .temperatura na polu minus 2 stopnie 
      Wydaje mi się że te silniki tak szybko się nie grzeje ale w sumie bardziej chodzi mi o to że co może być powodem że cały czas drga skacze wskazówka od temperatury właśnie odchyl gdzieś ok 0.5cm
    • Przez JacekBojaroj
      Witam
      Czy ktoś może podpowiedzieć w kwestii zakupu ciągnika MF 5465? Mam na oku taki z 2007 roku, nie mam doświadczenia z tą marką. Czy ma jakieś charakterystyczne bolączki i na co zwrócić uwagę? Czy wszystkie modele mają skrzynię Dyna 4? U mnie ma pracować w dużej mierze z turem.
    • Przez 35bogus
      Witam, 
      Miałem kiedyś namiar do osoby która pracowała jako mechanik fergusona i zajmowała się tylko naprawą starych modeli typu MF690. Chce zregenerować pompę hydrauliczną plus tarczki wałka. Człowiek pochodził z okolic woj. Lubelskiego, będę wdzięczny za pomoc w namierzeniu mechanika, jakiś kontakt. Chce zregenerować hydraulikę w moim mf690. Będę wdzięczny za jakiś kontakt.
    • Przez mironrak
      Witam. Przeglądając portal ogłoszeniowy trafiłem na nowy ciagnik Massey ferguson 360 czy ktoś jest szczęśliwym posiadaczem tego ciągnika i mógłby się podzielić opinia ?
      https://www.otomoto.pl/oferta/massey-ferguson-360-turbo-ciagnik-rolniczy-ID6CuIyR.html Wrzucam link
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v