Skocz do zawartości

Ursus c330m-uszczelka pod głowicą


Rekomendowane odpowiedzi

a w kwestii typowo głowicy, dzwoniłem do 2 okolicznych zakładów i jak już wspominałem koszt zrobienia takiej głowicy, tzn planowanie sprawdzenie szczelności i ogarnięcie zaworów to 500 zł i 2 tygodnie czekania. na stanie mam nową w sklepie za 600 zł, ciekawi mnie tylko czy ta nowa też nie będzie potrzebowała planowana, bo podobno można zakładać i jechać 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ŻakowskiSławomir napisał:

Babelki szły między uszczelka a blokiem. Mam film ale nie da się tu wysłać. W chłodnicy nie było oleju, tylko woda do oleju szła, odwrotnie nie. Jutro zrzucę misę to będę widział.

No to jest raczej wina uszczelki jeżeli puszczał między blokiem a uszczelką, sprawdzić możesz czy nie leci z tulei, jak nie, to głowica do planowania i zmierzyć wystawanie tulei ma być od 0,02 do 0,06, bez zegara będzie ciężko.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, raven18 napisał:

Ta uszczelka może być lipna, cała miedziana, myślałem że miedziane ale oringi na tulejach. No i może za słabo dokręcona głowica tzn za krótka była rurka 

no 220-240 moment i kolejność dokręcania zachowana, uszczelka dowalona aż się rury wyginały. specjalnie chciałem miedzianą bo bardzo dużo osób sobie chwali miedziane, kolejny plus to 2mm grubości zamiast 1,2mm jak oryginalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, ŻakowskiSławomir napisał:

a w kwestii typowo głowicy, dzwoniłem do 2 okolicznych zakładów i jak już wspominałem koszt zrobienia takiej głowicy, tzn planowanie sprawdzenie szczelności i ogarnięcie zaworów to 500 zł i 2 tygodnie czekania. na stanie mam nową w sklepie za 600 zł, ciekawi mnie tylko czy ta nowa też nie będzie potrzebowała planowana, bo podobno można zakładać i jechać 😂

Nowa nie potrzebuje planowania, tylko nie radzę brać badziewia bo się to raz dwa zemści.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Desperado napisał:

No to jest raczej wina uszczelki jeżeli puszczał między blokiem a uszczelką, sprawdzić możesz czy nie leci z tulei, jak nie, to głowica do planowania i zmierzyć wystawanie tulei ma być od 0,02 do 0,06, bez zegara będzie ciężko.

tak zrobię, zegar pożyczę, dziękuje za rady

 

Edytowane przez ŻakowskiSławomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ŻakowskiSławomir napisał:

no 220-240 moment i kolejność dokręcania zachowana, uszczelka dowalona aż się rury wyginały. specjalnie chciałem miedzianą bo bardzo dużo osób sobie chwali miedziane, kolejny plus to 2mm grubości zamiast 1,2mm jak oryginalna.

Nie zakładałbym tych miedzianych i nie cieszył że tamta grubsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ŻakowskiSławomir napisał:

no 220-240 moment i kolejność dokręcania zachowana, uszczelka dowalona aż się rury wyginały. specjalnie chciałem miedzianą bo bardzo dużo osób sobie chwali miedziane, kolejny plus to 2mm grubości zamiast 1,2mm jak oryginalna.

Niby kto chwali miedzianą? Nie wiem też czemu grubsza uszczelka ma mieć plus.. Wystarczy https://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ciagnikow/ursus-c-330/uszczelka-glowicy-c-330-miedziany-pierscien-silikon.html

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ŻakowskiSławomir napisał:

no 220-240 moment i kolejność dokręcania zachowana, uszczelka dowalona aż się rury wyginały. specjalnie chciałem miedzianą bo bardzo dużo osób sobie chwali miedziane, kolejny plus to 2mm grubości zamiast 1,2mm jak oryginalna.

220 Nm max, wyciągniesz szpilkę i dopiero będzie problem.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jaco512 napisał:

Niby kto chwali miedzianą? Nie wiem też czemu grubsza uszczelka ma mieć plus.. Wystarczy https://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ciagnikow/ursus-c-330/uszczelka-glowicy-c-330-miedziany-pierscien-silikon.html

do niej dawać silikon? ogólnie składałem bez silikonu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładaj tego miedzianego badziewia. Najlepsza jest szara ( grafitowana ) ze ścieżkami silikonu. Najważniejsza sprawa to dokładne przygotowanie  powierzchni bloku ,szczególnie wokół szpilek . Dokładnie wyskrobać i delikatnie doczyścić papierem wodnym wszelkie pozostałości starej uszczelki lub pryszcze. Dobrze jest przykryć lub wypełnić otwory w bloku aby syf nie leciał do środka.  Tu jest dosyć krótka głowica i rzadko ulega deformacji. Jeżeli chodzi o wodę w oleju to niewielka jej ilość mogła się dostać w chwili ściągania głowicy - pozostałości w kanałach głowicy.

W przypadku zakupu nowej głowicy - istnieją dwa rodzaje ,starszy typ - wystające  grzybki zaworowe i zagłębienia w denkach tloków  i nowszy typ ( od roku ok  1987) - płaskie denka tloków i zagłębione zawory.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, andrzej78 napisał:

Nie zakładaj tego miedzianego badziewia. Najlepsza jest szara ( grafitowana ) ze ścieżkami silikonu. Najważniejsza sprawa to dokładne przygotowanie  powierzchni bloku ,szczególnie wokół szpilek . Dokładnie wyskrobać i delikatnie doczyścić papierem wodnym wszelkie pozostałości starej uszczelki lub pryszcze. Dobrze jest przykryć lub wypełnić otwory w bloku aby syf nie leciał do środka.  Tu jest dosyć krótka głowica i rzadko ulega deformacji. Jeżeli chodzi o wodę w oleju to niewielka jej ilość mogła się dostać w chwili ściągania głowicy - pozostałości w kanałach głowicy.

W przypadku zakupu nowej głowicy - istnieją dwa rodzaje ,starszy typ - wystające  grzybki zaworowe i zagłębienia w denkach tloków  i nowszy typ ( od roku ok  1987) - płaskie denka tloków i zagłębione zawory.

Powierzchnię zawsze skrobię tzn.  pozostałości. Chociaż często uszczelka schodzi prawie cała. Następnie czyszczę i odtłuszczam rozpuszczalnikiem i naftą. Więc blok jest dokładnie przygotowany do nałożenia uszczelki. Sprzęt 93r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo na tym foto wydaje się że tuleje są za nisko bo jakby równo z blokiem no chyba że tak foto oddaje, ale trzeba to sprawdzić i tak jak kolega wspomniał mają wystawać 0,01 - 0,16 mm ponad płaszczyznę bloku. Kładziesz na tulejach jakiś liniał i szczelinomierzem sprzwdzasz odległośc między liniałem a blokiem

Edytowane przez Roki212
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czyścisz dokładnie blok, mierzysz ile wystają tuleje jak wymiar w podanym przedziale się mieści dajesz nową uszczelkę, normalna nie miedziana i jak zależy na czasie kupujesz nowa głowice sprawdzasz szczelność zaworów zalewając kanały zazwyczaj ciekną trzeba docierać. Jak będą szczelne myjesz ja zakładasz i jazda. Starą możesz sobie oddać do zakładu niech sprawdza szczelność na początku jak szczelna robisz i będziesz miał na zapas oryginalna lub sprzedasz jak jest uszkodzona pęknięta że nie nadaje się do robienie nie robisz podnosząc kosztów. Bo może przeciekać na zgnitych brokach ale to trzeba sprawdzić nie musi być uszkodzona 

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Roki212 napisał:

No to czyścisz dokładnie blok, mierzysz ile wystają tuleje jak wymiar w podanym przedziale się mieści dajesz nową uszczelkę, normalna nie miedziana i jak zależy na czasie kupujesz nowa głowice sprawdzasz szczelność zaworów zalewając kanały zazwyczaj ciekną trzeba docierać. Jak będą szczelne myjesz ja zakładasz i jazda. Starą możesz sobie oddać do zakładu niech sprawdza szczelność na początku jak szczelna robisz i będziesz miał na zapas oryginalna lub sprzedasz jak jest uszkodzona pęknięta że nie nadaje się do robienie nie robisz podnosząc kosztów. Bo może przeciekać na zgnitych brokach ale to trzeba sprawdzić nie musi być uszkodzona 

A no widzisz, słyszałem że docierać nie trzeba tylko montować i jazda, dobrze wiedzieć. https://youtu.be/os274rDX3M8?si=UWq8G695F3jUlxok zrobić to jak pan na tym filmie czy jest jakiś inny sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



    • Przez rolnikos25
      Cześć, może ktoś zmierzyć jaki jest rozstaw śrub w obręczy felgi tylniej w c330?
    • Przez michał26
      Witam przy jakich obrotach włączacie pompę podnośnika w ursusie c-330 w instrukcji jest napisane że trzeba min. 950.
      Napisałby ktoś na ilu obrotach c-330 tak fajnie ,,chrumka" lub na jakich wy polecacie
      Przy jakich obrotach odpalacie ursusa c-330 i ile sekund można odpalać jeśli nie chce odpalić i ile przerwy. Dziękuję bardzo za odpowiedź 😀
    • Przez Jasioodtraktora
      Witam. Ostatnio zmieniłem przełącznik kierunkowskazów w c330 z oryginalnego na ten od mf255 bo orginalny podczas deszczu włączał kierunkowskaz i chciałbym się dowiedzieć co oznacza każda z cyferek przy pinach w przełączniku.
      Oraz chciałem się zapytać czy da się w c330 zrobić tak jak mam włącznik awaryjnych, przełącznik kierunkowskazów i przerywacz od mf255 to żeby awaryjne działały bez kluczyka a kierunkowskazy przy przekręconym kluczyku?
      Link do przełącznika kierunkowskazów: https://allegro.pl/oferta/przelacznik-kierunkowskazow-mf-235-255-2812-3512-4959887474
    • Przez Ursusursusursus
      Witam . Mam możliwość kupna c 330 z roku 1969 stan moim zdaniem dobry . Zarejestrowany i opłacony. Posiada zaczep polowy jak i transportowy , obciążniki na koła tylne jak i półksiężyce na koła przednie . Na przedniej belce nie ma obciążników (właściciel powiedział mi że w roczniku 69 nie było obciążników na belce) Ciągnik posiada tylne opony BKT w ładnym stanie ,przednie Stomil stan średni . Elektryka sprawna ,reszta rzeczy też wydaje się być na pierwszy rzut oka sprawna . Blacharsko też ok pomalowany ,błotniki tył dolna część wspawana nowa blacha . Cena do zabrania to 18500zl plus transport+/- 1000zl . 
      Ps. Ma wyczuwalny luz na zwolnicach gdy szarpne za koła 
       
      Pytanie następne czy to dobra cena patrząc na stan i rocznik tego ciągnika ? 
      Czy nie będę miał w późniejszym czasie problemu ze sprzedażą że względu na stary rocznik 69 ? I chyba te pierwsze wypusty wyceniane są na niższe kwoty niż nowsze np z lat 80 tych ? 
      Co myślicie również o samej cenie zakupu ? Warto czy za drogo ? Szukać nowszego rocznika ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v