Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

wykręcasz półosie, odkręcasz dekiel z przodu i wyrzucasz cały mechanizm różnicowy. Albo odkręcasz półosie, obcinasz i zakręcasz same dekle.

Edytowane przez jacor73
  • Like 2
Opublikowano

Jak Ci nie zależy na półosiach, to je utnij prawie przy samym kołnierzu - nie będą trybami obracały. Będziesz miał przy okazji dobry materiał na jakie bolce.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedź będę działał 😃

A czy trzeba demontować hamulce?

Żeby nie ucinać półosi to trzeba je wyjąć potem odkręcić środkowy dekiel wyjąć mechanizm i spowrotem włożyć półosie? , tylko z całymi półosiami pasuje żeby dalej tam był olej? 

Edytowane przez Mateusz320
Opublikowano

Tak jak mówisz z tymi półosiami. W każdym przypadku olej musi być, bo stracisz smarowanie łożysk piast. A jak wyciągniesz bebechy z mostu, to nawet więcej trzeba wlać. Hamulców nie trzeba ruszać, ale po co sobie zadawać tyle roboty? Uszczelki pewnie porwiesz.  Swoją drogą jeśli atak nie wdany bardzo w robotę taki most nie powinien tworzyć jakichś wielkich oporów... takich, żeby ciągnik to odczuwał. Może to hamulce trzymają?

Opublikowano (edytowane)

No i dziś wywaliłem półosie i mechanizm ,półosie jednak musiałem uciąć bo nie miały się na czym tam oprzeć ,nie zakręcałem tego dekla na mechanizm bo nw czy zalewać olej bo nasmarowałem łożyska tobotem myślę że to wystarczy.. a ten dekiel sporo waży myślę że nie osłabi to dużo dyfra 

Mechanizm miał takie zacięcia mógł trochę robić oporu napewno teraz będzie lżej, druga sprawa to rozwalone łożyska one napewno stawiały opory 

Edytowane przez Mateusz320
Opublikowano (edytowane)
Dnia 7.06.2024 o 23:19, jacor73 napisał:

Ja bym ten dekiel przykręcił, niewiele waży, ale brak jego może narobić bałaganu

Ja mówię o deklu środkowym co wychodzi wał napędowy dużo waży 

Zajrzę do łożysk za jakiś czas jeśli tobot wyrzuci z łożysk i będą suche to wtedy założę dekiel środkowy mostu i zaleje olejem 

Edytowane przez Mateusz320
Opublikowano
1 minutę temu, Mateusz320 napisał:

Ja mówię o deklu środkowym co wychodzi wał napędowy dużo waży 

Ja też o tym pisałem, ile waży sam dekiel, 20, 50, 80 kg, co to jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v