Skocz do zawartości

Nawinięta trawa na wałek przedniego napędu


rbit

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś pomagałem znajomemu belować. Nagrabione wałki były fest wysokie i surowe i nawinęło mi pierwszy raz w MTZ 820 na ten wałek od przedniego napędu koło miski olejowej i powyginało te dwie osłony. Pewnie przez te durne osłony pociągnęło tą trawę. Teraz tam podczas jazdy pojawia się z jednego końca i drugiego olej - nawet nachlapało kropelkami na przednią wewnętrzną część opony. Co tam poszło w uszczelnieniach? Ciężko to samemu wymienić ? Wystarczy odkręcić ten korpus co dochodzi do przedniej osi?

20240701_094727.jpg

20240701_094541.jpg

20240701_094513.jpg

Edytowane przez rbit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim upewnij się skąd idzie olej. Tam na łączeniu krzyżaka z piastą jest uszczelka jak to łączenie na 4 śruby. Może tam naruszyło. A ten uszczelniacz kiedyś wymieniałem ale już nie pamiętam czy zdejmowałem ten dekiel. Chyba odkręcałem ale nie potrzebnie bo zdaje się że można go wydłubać po odkręceniu samej piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem ten wałek i muszę tylko zamówić tam plastikowe uszczelniacze bo tam trawa weszła za nie - nie trzeba nic odkręcać oprócz tego wałka. Od strony przedniej osi idą dwa mniejsze a od drugiego końca 1 większy. A dziw że mi tą trawę chwyciło bo nigdy nie było z tym problemu a różne kiszonki się robiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie ile wchodzi oleju do tej przekładni  pośrodku na osi przedniej? A ile do tych półosi z obydwu stron tej przekładni czy to może ten olej rozchodzi się po całości? Czy przez odpowietrznik na tej przekładni można wlać olej i po co te odpowietrzniki również na zwolnicach? 

Edytowane przez rbit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego olej do głównej przekładni 2L lewa i prawa zwolnica 2L praktycznie lejesz do korka wlewowego na równo. korki wlewowe znajdziesz przyjrzyj się trochę. Odpowietrzniki są po to by nie zniszczyło uszczelnień.

Olej jakiś w standardzie GL4 80/90

Edytowane przez pawel86lhr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wlewam do tej środkowej przekładni olej to ten olej rozchodzi się również do mostu prawego i lewego czy tam trzeba do każdego osobno wlewać ? Bo w instrukcji pisze: zwolnice po 2L, przekładnia główna 3.7 L i podpora pośrednia wału 0,15L a o mostach nie ma mowy. Tyle, że śruby kontrolne na mostach są wyżej ulokowane niż śruba na tej przekładni pośrodku.

mtz-belarus-przedni-most-napedowy-krzyzakowy-01-003.jpg

Edytowane przez rbit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boczne przekładnie osobno się zalewa. Wg instrukcji zalewasz do momentu aż zobaczysz olej w dolnej krawędzi otworu wlewowego. Mam taki sam most na krzyżaku i wlałem po 2L do przekładni głównej oraz do bocznych czyli zwolnic. Tyle, że ja mam już nowszego typu korki na sześciokąt także odkręcić to idzie jakoś. W starym moście miałem te korki na kwadrat to też się kruszyły. W moście głównym to przyspawałem klucz do korka i udało się wykręcić. Natomiast w przekładni kątowej rozwierciłem i wydłubałem resztę to jest miękki materiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, pawel86lhr napisał:

Boczne przekładnie osobno się zalewa. Wg instrukcji zalewasz do momentu aż zobaczysz olej w dolnej krawędzi otworu wlewowego. Mam taki sam most na krzyżaku i wlałem po 2L do przekładni głównej oraz do bocznych czyli zwolnic. Tyle, że ja mam już nowszego typu korki na sześciokąt także odkręcić to idzie jakoś. W starym moście miałem te korki na kwadrat to też się kruszyły. W moście głównym to przyspawałem klucz do korka i udało się wykręcić. Natomiast w przekładni kątowej rozwierciłem i wydłubałem resztę to jest miękki materiał.

Zaznaczyłem na rysunku kolorami - nie chodzi mi o zwolnice tylko o te elementy zaznaczone na czerwono czyli mosty z obydwu stron przekładni. Jeśli wlewam olej do zielonej przekładni to czy on rozchodzi się też do czerwonych mostów? Na tych mostach nie ma śrub spustowych tylko ulokowane pośrodku więc tak logicznie myśląc to olej powinien też tam przechodzić po całości  - nie wiem dlatego pytam. Ogólnie dzięki za podpowiedzi.

mtz-belarus-przedni-most-napedowy-krzyzakowy-01-003.jpg

Edytowane przez rbit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez franczez
      Witam,
      czy ktos posiada serwisowke do Belarus 920.2? Chodzi mi o kolejnosc i moment dokrecania glowicy.
    • Gość christoff13
      Przez Gość christoff13
      Kupiłem jakiś czas temu MTZ 82 z 89r. Ma trochę rozmontowany układ blokady hydraulicznej mechanizmu różnicowego. Mianowicie: brak wajchy do załączania i linki, a także zaślepiony jest koniec rurki, która wychodzi z tego mechanizmu i idzie pod blokiem silnika (koniec rurki to okolice końca bloku silnika/początek sprzęgła). Nie wiem gdzie należy podłączyć tę rurkę. Reszta tego układu (tzn. ta część z przodu maski wygląda w porządku). Czy ktoś mógłby opisać/zrobić zdjęcia, jak wygląda podłączenie elementów które opisałem?
    • Przez Mkkr
      Witam.
      Mam pytanie odnośnie pompy hydraulicznej do koparki białorus. pompa przestała podawać olej . Po rozebraniu wszystkie elementy gumowe do wywalenia. czy idzie jeszcze kupic jakis zestaw naprawczy ?? W internecie brak zestawów naprawczch..  Pompa jest to ta duża od strony skrzyni . Da się jeszcze coś z tym zrobić czy szukac pompy ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v