adasku10

Płyn chlodniczy do c330m zamiast wody.

Polecane posty

adasku10    1

Mój c330m od nowości chodzi się wodą. 

Rozważam zamianę wody na płyn chlodniczy. 

Czy po ponad 20 latach na wodzie eksperyment wypali ?

Ile ludzi tyle opinii jedni mówią zostaw wode, wlejesz plynu będą klopoty. 

Ktos dokonywał takiej zmiany w tym modelu ciagnika ? 

Czy faktycznie ryzyko powikłań jest tak duze zeby zostawic wode w ukladzie ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal2399    170

Nie ma różnicy tylko taka że płynu nie trzeba na zimę spuszczać .Ale jak ciągnik zimą potrzeby to lepsza woda ,bo się wleje gorącej i dobrze pali a na płynie to uj.

Nie robota zimą chyba że ma się ciepły garaż.

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    184

Zmieniłem kiedyś i praktycznie od razu poszedł płyn do oleju, przez uszczelniacze na tulejach. Jeździł 30 lat na wodzie i było dobrze, wlałem płyn i na drugi dzień kupa  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    844

Ja 10 lat temu zmieniłem na płyn po 30 latach na wodzie i do tej pory bez awarii, rocznie ciagnik pracuje po 100mtg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28945

Trzy ciągniki z trzech po 20paru latach przeszły z wody na plyn, bez uwag 

Zapewne może zdarzyć się tak jak pisze kolega @raven18, ale są to sporadyczne przypadki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    87

Istnieje ryzyko ale płyn to wygoda nie wrócił bym już do wlewania i spuszczania głowa spokojna śpisz i nie martwisz się o mróz czy rozwali ci blok czy nie układ nie koroduje same plusy u mnie 60 tuleje stare wlałem i wszystko okej parę lat w 30 po remoncie woda na krótko przy docieraniu potem od razu płyn i hula

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    197

Ma opcję gotowania - borygo wrze w temperaturze 108 stopni więc jak najbardziej można go zagotować, Dodatkowo temperaturę wrzenia podnosi ciśnienie panujące w układzie chłodniczym - dotyczy to również wody. 

U mnie wszystko na płynie oprócz T25 ale raczej od początku. Praktycznie zawsze, jak temperatura otoczenia spadnie poniżej zera, obserwuję niewielkie jednorazowe wycieki płynu np. z kranika w bloku, pompy wody, ale później już nic nie cieknie do następnego sezonu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fabiann    0
17 godzin temu, raven18 napisał:

Zmieniłem kiedyś i praktycznie od razu poszedł płyn do oleju, przez uszczelniacze na tulejach. Jeździł 30 lat na wodzie i było dobrze, wlałem płyn i na drugi dzień kupa  

Dziwne ale dla mnie to nie prawdziwe tak musiało być już vzy byś zmienił czy nie to i tak by poszła 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    844
wlamaj1 napisał:

Ma opcję gotowania - borygo wrze w temperaturze 108 stopni więc jak najbardziej można go zagotować, Dodatkowo temperaturę wrzenia podnosi ciśnienie panujące w układzie chłodniczym - dotyczy to również wody. 

w niektórych samochodach temperatura otwarcia termostatu wynosi 105⁰C


wlamaj1 napisał:

U mnie wszystko na płynie oprócz T25 ale raczej od początku.

U mnie na wsi była sytuacja jak dwóch sąsiadów ze sobą rozmawiało pierwszy miał t25 drugi c330 i ten pierwszy mówi: Ja tam na zimę wcale wody z silnika nie spuszczam i nic się nie dzieje a drugi: to ja też nie bedę i od tamtej pory ten drugi do pierwszego przestał się odzywać🙃

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Daniel1996
      Witam
      Mam problem z lamborghini formula 135, odpalam i odrazu wskakuje na wysokie obroty nie można zmniejszyć, wymieniony potencjometr pedalu gazu i elektryczny gaz, zero poprawy..
    • Przez TomaszF
      Witam, 
      Potrzebuję pomocy ...
      jestem w trakcie remontu silnika c330, który postanowiłem zrobić po zauważeniu wody w oleju.
      Po sxiagnieciu glowicy uszczelki byly w dobrym stanie .Wymienilem tuleje i w chwili obecnej jest zdemontowane prawie wszystko ( miska olejowa , tłoki,  pompa paliwa , chłodnica , alternator, pompa olejowa ) pozostał jedynie wał,  pompa wody , 
      Przed zamontowaniem tlokow postanowiłem sprawdzić szczelnośc bloku poprzez wlanie wody do kanalików. Po uzupełnieniu poziom wody jest na rowno z kanalalikami , ale niestety następnego dnia jest około 3 mm mniej i tak z każdym dniem ubywa.
      Niestety nie widze żadnego wycieku...
      Dołożyłem barwnik UV do tej wody i też nic nie widać...
      Dodatkowo podłożyłem arkusz kartonu pod ciągnik... ale tez nic nie widać,  a wody ubywa ...
       
      Proszę o pomoc gdzie moge szukać wycieku 
    • Przez Jacusiek
      Witam, mam pokosówkę z silnikiem perkinsa 4cyl. i nie mogę go odpalić bo przez zimę mi się zapowietrzył. Proszę was o sposoby jakich używacie do odpowietrzania takich silników. Gdzie i jakie śruby odpowietrzające są najważniejsze . Proszę o pomoc
    • Przez Robert695
      Witam.
      Czy wie ktoś jakie powinien być luz zaworowy w fordzie 4000 posiadający 3 tłoki.
      Pozdrawiam
    • Przez adasku10
      Zauważyłem, że skądś cieknie olej bo plama pod silnikiem. 
      Okazało się, że wyciek spod mocowania tlumnika. 
      Czy to oznacza jakieś duże koszty naprawy?
      Jeśli ktoś miał podobnie to proszę o sugestie w kwestii rozwiazania problemu. 
      Zdjęcia problemu w zalaczniku. 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj