Skocz do zawartości

Mtz 952.3 2022r Jaki płyn chłodniczy do tego modelu


Rekomendowane odpowiedzi

Kolor to akurat ma jedno z mniejszych znaczeń w czasach jak każdy producent robi po swojemu. 

Nawet swego czasu częste było zjawisko jak  przy oleju wspomagania w grupie VAG kierowano się kolorem oleju zalanym przez producenta gdzie zanczono na zielono i czerwono, tak samo jak bodaj febi oleje. Tylko u jednych czerwony to był mineralny u drugich syntetyczny. Dolewka, albo wymiana kończyła się rozszczelnieniem wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Alchemik napisał:

Kolor to akurat ma jedno z mniejszych znaczeń w czasach jak każdy producent robi po swojemu. 

Nawet swego czasu częste było zjawisko jak  przy oleju wspomagania w grupie VAG kierowano się kolorem oleju zalanym przez producenta gdzie zanczono na zielono i czerwono, tak samo jak bodaj febi oleje. Tylko u jednych czerwony to był mineralny u drugich syntetyczny. Dolewka, albo wymiana kończyła się rozszczelnieniem wspomagania.

Sugerujesz że najlepiej będzie spuścić płyn i zalać nowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście z płynami chłodniczymi obecnie nie ma dużych problemów, bo większość jest bezproblemowo mieszalna.

Belarus w instrukcji po polsku z internetu nie podaje jaki płyn jest zalany, a po rosyjsku czytanie mi długo schodzi. 

Pronar do bliźniaczych ciągników według instrukcji lał płyn ,,Borygo nowe" to jest na bazie glikolu etylenowego i pewnie płyn na takiej samej bazie jest tutaj.

Jak na małą dolewkę to wybrać dla spokoju coś mieszalnego z dużą ilością płynów.

Jak nie ma w układzie jakiegoś dziwadła, to nie będzie żadnych problemów.

O oleju i kolorach pisałem, bo często słyszę o sugerowaniu się kolorami ( gdzie nie ma standardu), a tak naprawdę powinno się patrzeć na normę jaką zaleca producent.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol19920
      Witajcie, jaka może być przyczyna nierównomiernego zużycia tulei silnika? Pierwszy i ostatni stan bardzo dobry, ładnie widoczne rysy honownicze. Natomiast środkowe dwa  praktycznie już nie widać śladów po honowaniu. Przebieg lekko ponad 3000tys godzin Belarus 1025.
    • Przez Mtz82_1991_92
      Witam, proszę osoby znające zagadnienie o pomoc, doradę oraz wyjaśnienie jak to do końca działa.
      W poprzednim tygodniu kolega przerobił mi wspomaganie w MTZ 82 i zdemontował całe stare wspomaganie i założył orbitrol z nowym zbiornikiem. Wspomaganie śmiga, ale w teraz nie mam blokady tylnego mostu. Czy da się domontować blokadę hydrauliczną, bo w tej chwili rurka od blokady jest odłączona (na tym gumowym połączeniu zaślepiono).
      Czytałem inne posty i ktoś doradzał, aby wpiąć się trójnikiem w zasilanie orbitrola i poprzez elektrozawór hydrauliczny połączyć zablokowaną rurkę i wróci blokada. Czy to dobry pomysł?
      Zawór elektryczny 2/2 jest jednokierunkowy i on powinien łączyć zasilanie z pompy na membranę blokady. Czy ciśnienie z pompy nie będzie za wysokie na tę membranę? Co będzie się działo po zamknięciu zaworu sterującego 2/2? Czy tu należałoby domontować równolegle zawór kierunkowy umożliwiający powrót oleju (możliwość zdjęcia ciśnienia z blokady)? Czy ten olej po zamknięciu zaworu gdzieś będzie się przelewał?
      A jeżeli tak to czy konieczne będzie uzupełnianie oleju w zamontowanym nowym zbiorniku oleju?
      Proszę o informację i pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
      Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez RycerzNocy
      Witam. Remontuje ciągnik mtz. Przy poszukiwaniu zestawów naprawczych trafiłem na ofertę firmy Waryński co o niej sadzicie? Czy ktoś już montował? 
    • Przez Oskar08
      Mam taki problem albowiem mój ciągnik pierwszy raz po postoju nie chce odpalić na akumulatorze 12v160ah i trzeba go wspomagać prostownikiem a po pierwszym uruchomieniu pali bez problemu. Czy mój problem rozwiązał by większy akumulator 12v200ah? ( Posiadam rozrusznik szybkoobrotowy )
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v