Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie takie pytanko.

Czym się różni głowica Chełmno od głowicy Ursus ?

Którą polecacie?

Głowica Chełmno to głowica nadal ta sama co wcześniej bo chełmno było wykonawcą dawnego ursusa, a głowica Ursus to produkcja niby Ursusa produkowana dla firmy Rol-Mar.

Opublikowano

Jak niby? Głowica Oryginał Ursus to głowica produkowana zgodnie z dokumentacją techniczna, którą przekazał sam URSUS.

Zapewne podzespoły pochodzą od tych samych dostawców bo i Chełmno samo wszystkiego nigdy nie robiło.

Także na dzień dzisiejszy mamy tak jakby dwa oryginały, które wygląda na to, ze prowadzą małą wojenkę, z wg mnie korzyścią dla nas, bo muszą bardzo uważać na jakość oferowanych produktów :)

Opublikowano

Osobiście wolałem dać 40-letnie głowice do regeneracji niż kupować nowe. Wtedy na pewno były z lepszego materiału, do końca chodziły czyli nie popękane, części kupione takie jakie były by w nowej.

Cena niższa, ryzyko zerowe jak robi warsztat z renomą.

Opublikowano

ja w zeszłym roku kupowałem 2 głowice Ursus oryginał to na 99,9% jestem przekonany ze to produkcja Chełmno. BO zeszlifowane zostało logo Chełmno i pomalowane innym odcieniem farby podkładowej identycznie jak na zdjęciu nr 1 patrząc od prawej na tej stronie http://www.farmexpert.pl/glowica_silnika_kompletna_z_za_produkt10848.aspx. Logo ursus jest wyryte z boku głowicy , a numery identyczne jak na dwóch pozostałych z Chełmna .

Opublikowano

Na 100% nie są to Chełmińskie głowice.

 

Sam odlew już się różni - oryginal ma w odlewie napis URSUS.

 

Podobieństwo może wynikać z tego, że korzystali z tych samych rysunków technicznych czy specyfikacji ?

 

Oto moje dzisiejsze zdjęcia z głowicą Oryginał Ursus:

 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/444963-glowica-c-360-oryginal-ursus/

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/444966-glowica-c-360-oryginal-ursus/

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/444965-glowica-c-360-oryginal-ursus/

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/444964-glowica-c-360-oryginal-ursus/

Opublikowano

Witam.

 

Mam pytanie . To tak pękła mi głowica w moim c-360. Kupiłem nową głowicę i czy teraz wszystkie głowice muszę dać do szlifowania czy mogą zostać 3 stare i jedna nowa ? Bo słyszałem coś o szlifowaniu jakimś :) Proszę o szybką pomoc z góry dzięki .

Opublikowano

Przeczytałem cały temat, ale że nie widzę nawiązania do mojego problemu - więc proszę o pomoc.

3P mam już 26 lat, no i przyszła mi konieczność wymiany uszczelki pod głowicą. Do tej pory zdarzyło się to 2 razy, i wynajmowałem mechanika. Teraz znajomy mechanik nie może mi pomóc, i muszę zabrać się do tego samodzielnie.

I tu mam pytanie - w głowicy (na głowicy - jak zwał tak zwał) są śruby imbusowe. Czy żeby zdjąć głowicę też trzeba je odkręcić? Uściślająć - czy głowica jest mocowana tylko na widocznych śrubach sześciokątnych.

Pytam, bo już nie pamiętam....

Opublikowano

No musisz odkręcić wszystkie części co sa przykręcone do głowicy,zdejmujesz dekiel i klawiaturę.Przecież widać dokładnie jakie śruby wystają i czy one trzymają głowicę.Ja na twoim miejscu bym się zastanowił dlaczego tą uszczelkę wydmuch*ję.

Opublikowano

No - że trzeba rozbroić głowicę, zdjąć klawiaturę - to wiem. Moje pytanie dotyczyło śrub na klucz imbus. Czy one też mocują głowicę.

A że przepaliło uszczelkę? Cóż... trzeci raz w ciągu 26 lat (8000mth) to często?

Opublikowano

Głowica przykręcona normalnie jest na 18 śrub. Śruby z łbem sześciokątnym na klucz 16mm i nakrętki na 18mm. Na inbus są chyba dwie zaślepki od kanałów w głowicy. Kolejność dokręcania śrub:

8245125800_1379805134_thumb.jpg

Opublikowano

tylko że jak tak dokręciłem uszczelki (te z miedzią po boku) to olej wywalało i trzeba było dokręcić 180Nm. może na inny typ uszczelek starczy to co podałeś

Uszczelki pod głowicę kupuje się obrzeżami silikonowymi w koło kanałów olejowych i otworów wodnych ja dodatkowo kupiłem silikon temperaturowy na 360 C czerwony,kładłem cienkie lagi na te istniejące,wcześniej przemywałem benzyną i odczekałem ok 20min.Dokręcałem 150Nm.Silikon kładłem z każdej strony uszczelki
Opublikowano

Uszczelki pod głowicę kupuje się obrzeżami silikonowymi w koło kanałów olejowych i otworów wodnych ja dodatkowo kupiłem silikon temperaturowy na 360 C czerwony,kładłem cienkie lagi na te istniejące,wcześniej przemywałem benzyną i odczekałem ok 20min.Dokręcałem 150Nm.Silikon kładłem z każdej strony uszczelki

Zawieź głowicę do planowania a sylikonem to możesz inne uszczelki smarować a nie pod głowicę.

Opublikowano

A jeżeli uszczelka pod głowice nie jest teflonowana czyli taki badziew za 5zł jak do c360, w dodatku blok jest sfatygowany to czemu nie dać uszczelki na uszczelniacz typu nawet silikon czy dirko? ja dirko wszędzie wale, nawet na mokre tuleje w silnikach, pod głowice ale nie aluminiowe, nawet uszczelniacze osadzam na dirku, jedynie pod uszczelki z korka czy grube a wąskie z tworzywa oczywiście nie.

Odpowie mi ktoś czemu to jest złe?? ja nie widzę w tym nic złego.

Opublikowano

Również stosuję silikon lub dirko zależnie co jest pod ręką pod uszczelki czy uszczelkę pod głowicą daje cienką warstwę po obrzeżach wtedy nie poci się olejem itp pod wpływem temp

Opublikowano

Na obrzeżasz uszczelki nie ma sprawy ale nie na kanałach wodnych przechodzących czasami koło tulei jeszcze jak kolega wyżej opisał na istniejący już sylikon na uszczelce.Każda setka w pobliżu tulei a jak kolega wyżej pisał że poczeka 20 minut już już nawet 10 milimetra unosi głowicę w górę w tych miejscach co powoduję że uszczelka nie jest dobrze dociśnięta na tulejach co powoduję szybkie wypalenie uszczelki.Widziałem już różne rozwiązania na uszczelce pod głowicą sylikon distal poxipol a wszystko po to aby silnik był suchy i go opchnąć żeby właściciel do domu mógł dojechać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
    • Przez Ursusc385
      Co jest przyczyna ze od korka do ktorego leje sie olej do silnika wydmuchuje olej i dym leci?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v