Skocz do zawartości

Usunięcię dpf KUBOTA M4


Kubocik

Rekomendowane odpowiedzi

Auto to inna bajka. Moc max używa się sporadycznie. Oczywiście w ciągniku który jest pomocniczy i rzadko pracuje z pełną mocą też będzie chodziło. Ale w takim który robi w polu na praktycznie max zapotrzebowaniu mocy a moc jest podniesiona ponad maxymalny pułap  dla danej wersji żywotność może ulec skróceniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze co niektórzy nie widzą co piszą. Robię to na codzień w różnych maszynach budowlanych ciężarowych rolniczych. Moje obiektywne zdanie jest takie jeżeli jest to nowy sprzęt ni warto nic się czepiać bo do tych 2000tus mth wychodzi spokojnie ale później robią się schadzki. Dodam ze niektóre sterowniki ECU są a w szczególność w rolniczych pisane na kolanie w taki sposób aby jak najmniej informacj podał dla użytkownika ze np się wypala albo się nie wypala albo w jakim stopniu zapchany. Jakby te wszystkie systemy były tak idealne to by się to nie psuło a UE o to właśnie chodzi aby trochę podziałało a później szrot i interes się kręci na częściach na maszynach itd. Dodam ze robią z nami co chcą czytałem ostatnio ze największy przewoźnik Ukrainy zamówił nowe scanie nowe modele z silnikiem E5 a nie E6 wiadomo dla czego Scania e5 posiadała tylko zawór Egr z adblue bez dpf. A na koniec dodam wam zdjęcie jak potrafi być zapchany układ wylotowy i sterownik silnika nie zgłasza żadnych problemów jest to ciężarówka MAN a sterownik silnika Man i Fendt to jest to samo 

IMG_4386.jpeg

IMG_4384.jpeg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ziutek92 napisał(a):

Widzę ze co niektórzy nie widzą co piszą. Robię to na codzień w różnych maszynach budowlanych ciężarowych rolniczych. Moje obiektywne zdanie jest takie jeżeli jest to nowy sprzęt ni warto nic się czepiać bo do tych 2000tus mth wychodzi spokojnie ale później robią się schadzki. Dodam ze niektóre sterowniki ECU są a w szczególność w rolniczych pisane na kolanie w taki sposób aby jak najmniej informacj podał dla użytkownika ze np się wypala albo się nie wypala albo w jakim stopniu zapchany. Jakby te wszystkie systemy były tak idealne to by się to nie psuło a UE o to właśnie chodzi aby trochę podziałało a później szrot i interes się kręci na częściach na maszynach itd. Dodam ze robią z nami co chcą czytałem ostatnio ze największy przewoźnik Ukrainy zamówił nowe scanie nowe modele z silnikiem E5 a nie E6 wiadomo dla czego Scania e5 posiadała tylko zawór Egr z adblue bez dpf. A na koniec dodam wam zdjęcie jak potrafi być zapchany układ wylotowy i sterownik silnika nie zgłasza żadnych problemów jest to ciężarówka MAN a sterownik silnika Man i Fendt to jest to samo 

Cytuje post pod postem by ci pokazać, że o tych niektórych to o sobie piszesz. 

2000tys mth to w sumie daje 2 miliony. Gruba pomyłka jak na kogoś kto cyferki w softach ponoć zmienia.

Softy jak twierdzisz pisane na kolanie w zasadzie w żadnym pojeździe nie tylko maszynie rolniczej ale i aucie osobowym czy dostawczym nie pokazują kiedy się wypala i jak jest zapchany.

Nie tylko UE robi z nami co chce. Podobne konstrukcje w układach wydechowych stosowane są w USA Kandzie Australii i wielu innych państwach nawet w maszynach czy pojazdach osobowych ciężarowych produkowanych tam na tamtejszy rynek.

Zdjęcia które wstawiłeś to zapchany układ wydechowy przez skrystalizowany mocznik. Czyli te Scanie które ponoć kupił ktoś na UA bez dpf równie dobrze mogą się zapchać jak na zdjęciach.

Oczywiście unia ma wiele głupich pomysłów ale ktoś kto się naprawdę na tym zna wie, że to działa wystarczy obejrzeć układ wydechowy przed dpf i za dpf. By zobaczyć olbrzymie różnice. Problemem jest niestety awaryjność układów ad blue i niechlujstwo i nie wiedza użytkowników. I szkoda, że np UE nie naciska na producentów by układy były bezawaryjne a np w układach ad blue była wymuszona unifikacja części co by znacznie obniżało koszt tych dość prostych układów. A w zamian wymyślają kolejne normy i inne głupoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie fakt, że w przypadku błędu, zbyt niskiego poziomu adblue czy też zapchania filtra DPF ograniczane są obroty silnika to nie sprawiałoby to takiego problemu. W moim Proxima power przy zapchania filtra dpf piszczał komputer ale nie ograniczył obrotów i można dalej pracować a w tych nowoczesnych nie da rady tym pracować tylko od razu wzywać serwis albo firmę co zajmuje się usuwaniem tego dziadostwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez czareczek85
      Użytkownicy Kubot ja do tej pory jeździłem na oryginalnych olejach najpierw od Repsola potem od Valvoline, teraz szukam zamiennika w rozsądnej cenie co polecicie?
    • Przez kris85s
      Witam jestem użytkownikiem ciągnika Kubota M5111  115 KM przepracowane 2200 mth cztery miesiące  temu skończyła się gwarancja na chwile obecną mamy awarie prawdopodobnie sprzęgła rewersu jazda do przodu szarpie a ze skrzyni od strony silnika wydobywa się taki odgłos jak w zwolnicach w 60 tce w ciągniku po paru godz pracy z tymi stukami w cudzysłowiu przestała  pracować cała hydraulika wymienione filtr z hydrauliki okazały się być całe zapchane po wymianie filtrów hydraulika działa  .Czy może miał ktoś podobny  problem ,serwis nie widzi swojej winy że mogła by być jakaś wada ukryta chce wymienić te sprzęgło oczywiście odpłatnie .Pytanie czy ma może ktoś katalog części skrzyni tego modelu ,podobno w tych modelach rozsypuje się kosz sprzęgłowy,czy trzeba rozpoławiać ciągnik a może dojdzie się z boku przez wyspę
    • Przez hanysmiglanc
      Hej wie ktoś jak podłączyć biały kabel od alternatora w silniku kubota z600-b z roku 1983 z 4-wyjściowym regulatorem napięcia i 3-wyjściowym alternatorem bo według schematu powinien być odłączony ale przed zrobieniem instalacji na nowo według niego ten kabel był podłączony i było ładowanie jak na alternator przystało a teraz mi ładuje jakby była prądnica


    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v