Skocz do zawartości

Oświetlenie robocze P+T ZETOR 6340 - instalacja elektryczna


damian7331

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zima za pasem więc trzeba doposażyć zetora 6340 w miarę dobre oświetlenie. Na wstępie jakaś fachura doradziła by czy schematy/wizualizacje które zrobiłem prowizorycznie mają sens. Będą dwie instalacje - jedna do świateł przednich w dachu a druga do świateł tylnych w dachu. Jakie wstawić bezpieczniki? Jakie wstawić przekaźniki po obliczeniach? Przewody z których będę robił instalację to żyły 2.5 na lince.

1. Na przód wybrałem lampy które pasują w miejsce oryginalnych tak jak na załączonym zdjęciu nr 1. Podobno dają mega efekt, przesłały mi dwie osoby zdjęcia i zachęciło mnie na pierwszy rzut oka. Są to lampa robocza LED 36W 9900Lm 12V 24V Fendt Case Claas w dach (LINK ALLEGRO). Będzie jedna po lewej oraz jedna po prawej. Lampy firmy granit. Producent deklaruje że mają one 36W czyli razem będzie 72w. Jaki bezpiecznik oraz przekaźnik? 

2. Instalacja z tyłu będzie oparta na 4 lampach tak jak na zdjęciu nr 2, dwie będą świeciły w tył a dwie będą skierowane na boki. Podobno w tej cenie nie ma nic lepszego (28 zł) Lampy jakie wybrałem to Lampa robocza halogen LED 12V 24V 126W (  LINK ALLEGRO  ). Lampy wedle sprzedawcy mają rzekome 126w ale to buca prawda i rzeczywiście jedna lampa ma moc 26W (ktoś mierzył miernikiem po kupnie) czyli razem z tyłu mamy 104W. I tutaj jaki zastosować bezpiecznik oraz przekaźnik? 

3. Dodatkowo w lato mając chwilę wolną dołożyłem gniazdo zapalniczki ale na krótko bez żadnego bezpiecznika, jaki dać tam bezpiecznik? Używane głównie do transmitera który przesyłą muzykę do radia.

Za wszelkie rady i pomoc serdecznie dziękuję 😁

zdj nr 1.png

zdj nr 2.png

schemat nr 1.png

schemat nr 2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tych ledach tylknych raczej radia nie posłuchasz bo lampy będą zakłócać radio. a nie można tych lamp wpiąć pod orginalna instalacje ? a i nie wiem czy Ci przejdzie przegląd przy tych przednich lampach bo zetor orginalnie miał tak że światła drogowe ma w masce a mijania ma przy dachu chyba że to przerobisz sobie. i nie wiem czy "-" nie puścić przewodem bo jak dokręcisz do blach to niektóre Ledy nie działają


i jie wiem po co 4 lampy z tyłu chyba żeby mieć więcej niż sąsiad te lampy mają strumien skupieniowy i rozproszony więc będą świecić i do tyłu i trochę na boki ja mam dwie z tyłu założone i to takie najzwyklejsze i super siweca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, wojtal24 napisał(a):

przy tych ledach tylknych raczej radia nie posłuchasz bo lampy będą zakłócać radio. a nie można tych lamp wpiąć pod orginalna instalacje ? a i nie wiem czy Ci przejdzie przegląd przy tych przednich lampach bo zetor orginalnie miał tak że światła drogowe ma w masce a mijania ma przy dachu chyba że to przerobisz sobie. i nie wiem czy "-" nie puścić przewodem bo jak dokręcisz do blach to niektóre Ledy nie działają

 

i jie wiem po co 4 lampy z tyłu chyba żeby mieć więcej niż sąsiad te lampy mają strumien skupieniowy i rozproszony więc będą świecić i do tyłu i trochę na boki ja mam dwie z tyłu założone i to takie najzwyklejsze i super siweca

 

Chce odciążyć starą instalacje w traktorze, producenci zastosowali średnie rozwiazanie bo puścili przez stacyjkę instalację. Zetor oryginalnie ma światła mijania i drogowe w masce, te na dachu sa to światła robocze które można używać tylko na polu. Poza tym włączając światła na dachu odcina te światła na masce. 

Co do lamp z tyłu to mając opryskiwacz chce widzieć końcówkę lancy gdzie i jak pryska. Dlatego decyzja o 4 lampach z tyłu. To ile ma sąsiad niezbyt mnie interesuje bo nie używam jego sprzętu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy dachowe są też drogowe, na wypadek gdybyś miał zasłonięte lampy na masce.

Z tyłu jak odpalisz te górne ledy to będziesz miał kijowy widok, bo strumień światła idzie na szybę i w środku kabiny zrobi ci się jasno lub będzie cię oślepiać.

Jak chcesz widzieć końcówki opryskiwacza to zamontuj skupione ledy tak, aby świeciły za strumieniem wody z dysz, nie przed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, daro189 napisał(a):

Lampy dachowe są też drogowe, na wypadek gdybyś miał zasłonięte lampy na masce.

Z tyłu jak odpalisz te górne ledy to będziesz miał kijowy widok, bo strumień światła idzie na szybę i w środku kabiny zrobi ci się jasno lub będzie cię oślepiać.

Jak chcesz widzieć końcówki opryskiwacza to zamontuj skupione ledy tak, aby świeciły za strumieniem wody z dysz, nie przed.

To te z tyłu najwyżej trochę wysunę na stelażu, muszę coś z tyłu założyć bo te oryginalne na zwykłej żarówce to woła o pomstę do nieba.

 

15 minut temu, jaco512 napisał(a):

W domu jak będę to zerknę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy lampach 2x36W nie potrzebny przekaźnik, 72W, 12V to prąd 8A. Przekrój przewodu dla takiego prądu wystarczyłby nawet 0,5 mm2 - proponuję zostawić oryginalną instalację.

Co do lamp tylnych to te z linku to jakieś nieporozumienie 126W? Lepiej wybrać 4 o mniejszej mocy, dwie rozproszone od środka i dwie skupione na zew. Moc pojedynczej lamy wystarczy 36W i przy takim rozwiązaniu miałbyś dobrze doświetlone przy prądzie jednej lampy jaką podałeś.

No ale jeśli tak bardzo chcesz założyć to przy 4x126W=504W potrzebujesz instalację wykonaną na przekaźniku 60A i przewodach 2x4 mm2, oczywiście zakładając to co producent podaje bo wg. komentarzy to ma max 30W :P

Edytowane przez akmaly
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, akmaly napisał(a):

Przy lampach 2x36W nie potrzebny przekaźnik, 72W, 12V to prąd 8A. Przekrój przewodu dla takiego prądu wystarczyłby nawet 0,5 mm2 - proponuję zostawić oryginalną instalację.

Co do lamp tylnych to te z linku to jakieś nieporozumienie 126W? Lepiej wybrać 4 o mniejszej mocy, dwie rozproszone od środka i dwie skupione na zew. Moc pojedynczej lamy wystarczy 36W i przy takim rozwiązaniu miałbyś dobrze doświetlone przy prądzie jednej lampy jaką podałeś.

No ale jeśli tak bardzo chcesz założyć to przy 4x126W=504W potrzebujesz instalację wykonaną na przekaźniku 60A i przewodach 2x4 mm2, oczywiście zakładając to co producent podaje bo wg. komentarzy to ma max 30W :P

Akmaly przecież napisałem w poście że lampy były mierzone i zamiast 126w mają 26 😜

Czyli pod takie moce lamp nie trzeba przekaźników i nie będzie się nic grzało? Jakie bezpieczniki zastosować?

Edytowane przez damian7331
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy bezpiecznik bez przekaźnika, dla 104W prąd wynosi niecałe 9A i jeżeli poprowadzisz 2 przewody osobno do prawej i lewej lampy to spokojnie 2x1.5mm2 albo jeden 2.5mm2. Pomyśl o podzieleniu tych lamp tak aby osobno zapalały się te dwie skrajne.

Edytowane przez akmaly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie może tak lepiej będzie? Zrobimy dojście przewodem 2.5 do puszki z bezpiecznikami i dalej będą szły 3 instalacje - na przednie lampy i na tył osobno boki osobno środek. Przewód do bezpieczników 2.5 a od bezpieczników 1.5. Bezpieczniki 15a oraz lampy tylne z większymi radiatorami. Instalacje będą wtedy zrobione nowe i odseparowane od stacyjki. 

schemat nr 333.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie ok.

Skoro nie podoba Ci się to że oryginalnie prąd idzie przez stacyjkę to może wykorzystaj to do sterowania przekaźnikami, dasz przewód od aku ( rozłącznika masy ) do bezpieczników, dwa lub trzy przekaźniki i oryginalnymi przewodami do lamp, ewentualnie tył nowy gdy chciałbyś osobnie załączane lampy. Tylko ten dodatkowy przewód przy ok 200W powinien być 4mm2 albo dwa przewody po 2,5mm2. Przy takim podłączeniu lampy wyłączysz poprzez stacyjkę, chyba że wolisz aby świeciły się niezależnie to do sterowania wykorzystaj prąd z tych przewodów co idą od akumulatora do przekaźnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez GOODDAY
      Panowie potrzebuje waszej pomocy, od razu zaznaczam że nie jestem elektrykiem z wykształcenia i tego nie ukrywam

      Posiadam zetora 7245 z kabinką i chciałem sobie wymienić instalacje wiązki tablicy (zakupiłem oryginalną wiązkę niby tak deklarował sklep).
      https://ibb.co/x6TVgVV
      https://ibb.co/p2tpY7g
      https://ibb.co/xsQRR52
      https://ibb.co/tbT1ZVw
      https://ibb.co/GvwCK9r
      https://ibb.co/WDBMDfM
      https://ibb.co/T1K0q4B
      https://ibb.co/2tp6T8w
      https://ibb.co/VMpdYwB
      https://ibb.co/xX0CBxk
      https://ibb.co/GxzX8NK
      https://ibb.co/VVdfNM5
      Chciałem was się poradzić czy ja podłączyłem to poprawnie wszytko, proszę wziąć poprawkę że oczywiście tablica nie jest uzupełniona we wszystkie kontrolki.

      Schematy elektryczne z internetu:
      https://ibb.co/n341KbW
      https://ibb.co/SKG8L08
      Oczywiście zapłacę za pomoc jeśli będzie trzeba, rozumiem że wiedza kosztuje.

      Pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc.
    • Przez spark123
      Witam mam problem w Zetorze 6340 pewnego dnia po prostu przestały działać wszystkie zegary. Podejrzewam że gdzieś brakuje masy lub któryś z przekaźników szlag trafił. Miał ktoś podobny problem? Dodam że do stacyjki dociera napięcie. 
    • Gość
      Przez Gość
      Może się komuś przyda.. 


    • Przez minor15
      Czesc. Jezdze zetorem 3320 i nie moge czegos zkumac. otoz jak czasem robie w nocy i chce sobie dobrze oswietlic to musze szukac kompromisu otoz. Chce miec wlaczaone swiatla drogowe, reflektory na dachu i jeszcze z tylu jedno swiatlo robocze. A nie wlacze swiatel na dachu jak mam wlaczone swiatla drogowe i wogole tego nei kumam ;/ to tak ma byc czy moze to jest jakas specjalna kolejnosc wlaczania swiatel ??
    • Przez szakul91
      Witam. 
      Zacząłem odtwarzać elektryka przy wentylatorach i przy przelacznikach w górnym pulpicie bo ktoś strasznie namieszal nic nie działało. Problem teraz mam z przednim silnikiem od wycieraczki.  Jak prawidłowo powinny być podłączone przewody. Albo źle podłączyłem albo silnik pracuje nie prawidłowo gdyż cały czas staje w jednej pozycji i później nie da się go już uruchomić ponownie. Po rozebraniu wewnątrz jest styk który nie ma uszkodzony. Będę wdzięczny za pomoc przy rozeznanie się jak prawidłowo powinny być podłączone przewody gdyż ktoś podłączył na krótko silnik bo chyba coś szwankowalo A teraz silnik jak się wyłączy to staje w rożnych pozycjach. Przesyłam zdjęcia może komuś też się przydają.






×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v