Skocz do zawartości

nie właczą mie sie żółw w zetorku 10145


Rekomendowane odpowiedzi

Ale to tylko pod obciążeniem czy cały czas teraz nie działa?? U nas w 914 byl podobny problem to jakaś taśma sie ślizgała i było trzeba pokrecic taką srubą z tej strony gdzie idzie wałek do przednego napędu;)

Albo po prostu masz mało oleju przekładniowego bo to wtedy tak samo nie działą bo ta taśma to jak by pod obciazeniem taki problem był a sam ciagnik jako takto powinien działac ale jeśli w ogole nei działa to pewnie mało oleju;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym ściągną podłogę i zobaczył czy jak ruszasz rączką to przesuwa się dźwigienka na pokrywie.Może pod pokrywą wyskoczyło na rozdzielaczu.Bo jak by coś się stało w skrzyni ta by ciągną , wył, ale powinien się załączyć a tu wygląda na coś że go nie włącza.Coś z sterowaniem myślę.

Tomasz to nie taśma tylko : mikro pompa wykończona,wyrobiona tuleja i pierścienie do wymiany,uszczelka manżektorowa w koszu lub z boku skrzyni.

Po prostu nie ma ciśnienia oleju,gdzieś ucieka.

Może jedna z tych przyczyn lub wszystkie,albo część.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdż ciśnienie oleju w obwodzie mikropompki powinno być 10 bar. jeżeli jest poniżej 8bar to jest żle. jeżeli na żułwiu jest 10 a na zającu ciśnienie spada świadczy to o nieszczelności wzmacniacza i konieczny jest remont.a tak w ogóle to powinien być sprawny czujnik spadku ciśnienia oleju i lampka na pulpicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji napraw z roku 1987 podają " Nominalne ciśnienie oleju,MPa 1,05 +0,10. Spadek ciśnienia w obwodzie sygnalizowany świeceniem się lampki kontrolnej,MPa 0,8 + - 0,1" więc nie wiem skąd masz informację " próg zadziałania czujnika to poniżej 6 bar, a próg zadziałania zaworu przelewowego to 9 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdż ciśnienie oleju w obwodzie mikropompki powinno być 10 bar. jeżeli jest poniżej 8bar to jest żle. jeżeli na żułwiu jest 10 a na zającu ciśnienie spada świadczy to o nieszczelności wzmacniacza i konieczny jest remont.a tak w ogóle to powinien być sprawny czujnik spadku ciśnienia oleju i lampka na pulpicie.

 

Na zółwiu nie bedzie 10 bo na żółwiu NIE MA cisnienia w układzie. Tam działa siła sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam wszystko było wymieniane na wiosnę...reakcja jest taka jak się przełączy na zając to traktor staje i zaświeca się kontrolka od wzmacniacza momentu i gaśnie a tak wcześniej nie było oraz jak doda się gazu i dzwigienka jest na zającu to tak jak by gwizdało i w skrzyni pośrednij coś stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji napraw z roku 1987 podają " Nominalne ciśnienie oleju,MPa 1,05 +0,10. Spadek ciśnienia w obwodzie sygnalizowany świeceniem się lampki kontrolnej,MPa 0,8 + - 0,1" więc nie wiem skąd masz informację " próg zadziałania czujnika to poniżej 6 bar, a próg zadziałania zaworu przelewowego to 9 bar.

 

 

Te dane co podałem są danymi faktycznymi które występują w ciągniku, (dane uzyskane poprzez pomiary).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "paktofonikas1987" masz rację że nie ma ciśnienia w układzie bo na układy nie ma rady. ale jakbyś dobrze się przyjrzał co napisałem to byś wiedział o co w ogóle w tym chodzi.OBWÓD mikropompki zasila wzmacniacz momentu,sprzęgło WOM,sprzęgło przedniej osi napędzanej i hydraulicznej blokady przedniego mostu i parametry powinne być takie jak napisałem wcześniej chyba że u was na Podlasiu jest inaczej ale bez urazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdż ciśnienie oleju w obwodzie mikropompki powinno być 10 bar. jeżeli jest poniżej 8bar to jest żle. jeżeli na żułwiu jest 10 a na zającu ciśnienie spada świadczy to o nieszczelności wzmacniacza i konieczny jest remont.a tak w ogóle to powinien być sprawny czujnik spadku ciśnienia oleju i lampka na pulpicie.

ciśnienie powinno wynosić od 12 do 15 Mpa a nie bar

a czujnik jest, przynajmniej w 12245, ale jak w moim jest to miejsce na niego jest w każdym

 

Na zółwiu nie bedzie 10 bo na żółwiu NIE MA cisnienia w układzie. Tam działa siła sprężyny.

w końcu jeden który zna się na rzeczy

sprężyna ściska taśmę i przekładnia planetarna się kręci

 

jak dobrze pamiętam to jak składaliśmy to zwracaliśmy na to uwagę...no nic po robocie trzeba będzie go ściągnąć siłą i niech poprawia...

a może jak zakładał górną pokrywę to napakował za dużo silikonu, wlazł w kanał olejowy i nie ma drożności, jak było u mnie, ciągnął ale słabo i na jesień wszystko orałem na żółwiu, w zimę zdjąłem pokrywę a tam pełno silikonu,wyskrobałem i było ok:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie powinno wynosić od 12 do 15 Mpa a nie bar

a czujnik jest, przynajmniej w 12245, ale jak w moim jest to miejsce na niego jest w każdym

 

 

w końcu jeden który zna się na rzeczy

sprężyna ściska taśmę i przekładnia planetarna się kręci

 

 

a może jak zakładał górną pokrywę to napakował za dużo silikonu, wlazł w kanał olejowy i nie ma drożności, jak było u mnie, ciągnął ale słabo i na jesień wszystko orałem na żółwiu, w zimę zdjąłem pokrywę a tam pełno silikonu,wyskrobałem i było ok:)

 

 

Kolego @prometeusz tzn że jak podepnę zegar w miejsce czujnika i będzie na żółwiu to ciśnienia nie będzie, a jaka jest różnica pomiędzy bar a MPa, bo mam zegar w bar???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pawelekkk
      Witam. Mam Zetora Proxima 8441 z 2007 roku i wystąpił problem w nim że sprzęgłem ręcznym Wom. Mianowicie po zaciągnięciu sprzęgła i próbie włączenia dźwigni wom jest zgrzytanie. Gdy się już włączy i chodzi to przy próbie wyłączenia wom poprzez podniesienie  dźwigni sprzęgła ręcznego wałek dalej się obraca .  Gdy chcę dźwignie wom podnieść do góry żeby wyłączyć również jest zgrzytanie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    • Przez endrju321
      Cześć, 
      można wymienić sprzęgło "słoneczko" na "łapkowe"? 
      Robił ktoś coś takiego? Polepszyłoby to wysprzęglanie? 
    • Przez Czarekczar
      Witam od niedawna jestem posiadaczem claasa ariona 630 . Nigdy wcześniej  nie użytkowałem takiej skrzyni . Chciałbym wiedzieć jak na niej jeździć by nie skrócić jej żywotności.  Jak na niej jeździć w polu i po drodze , lub czego nie robić .Jeżdżąc po drodze na automacie , zdejmując nogę z gazu strasznie mocno zrzuca biegi szarpiąc,  nie wiem czy to normalne , czy cos źle robie . Z góry dziękuję za pomoc .
      Pozdrawiam 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. 
      Gdzie szukać problemu, otóż podczas jazdy Zetorem 8045 i rozgrzaniu się oleju mam problem ze zmianą biegów, ciężko wbić wyższy bieg, podczas prac polowych żeby wbić bieg muszę wybijać biegi terenowe. Przedtem zalany był olejem przekładniowym (poprzedni właściciel takim zalał) to nie dało się normalnie ruszyć tylko szarpał. Teraz zalałem go hydraulicznym, nie szarpie ale biegi ciężko wchodzą. Teraz pytanie czy sama zmiana oleju na hydrauliczno-przekladniowy wystarczy? Czy trzeba zaglądać do skrzyni lub do sprzęgła? 
    • Przez Adam16482
      Witam. Czy w swoim zetorze wymienię wysprzeglik przez lewe okienko po demontażu pompy podnośnika?? Czy należy go rozpołowić? Bo raz mi się o uszy obiło że należy rozpołowić ale mi się zbytnio nie chce w to wierzyć aby do wymiany wysprzeglika było trzeba rozpoławiać bo widać go odrazu za pompą.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v