Skocz do zawartości

Wybór Belarus-a


griga

Rekomendowane odpowiedzi

@ Misiek1988 powiem Ci tak...

to prawda Pronar jest jedynym importerem Berlarus do Polski ( na stronie jest spis przedstawicieli-dilerów regionalnych) .....

ale przyznasz sam że Białoruś to dość biedny kraj a firma PRONAR zarabia na MTZtach z Białorusi dobre pieniążki nie produkując ich. Owszem PRONAR jest oficjalnym resselerem co nie znaczy że inne firmy nie mogą kupować bezpośrednio z fabryki w Mińsku mniejszych ilości niż PRONAR.

Po prostu fabryka z Mińska ma podpisaną umowę z PRONARem która zapewne nie wyklucza sprzedawania ciągników innym podmiotom. Zwykłe prawo rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Białoruś jest biednym krajem, no a Pronar ma podpisaną umowę bo korzysta z podzespołów Mińska w bardzo dużym stopniu.

 

MgrLukash nie patrzcie na strone Belarusa poniewaz większość modeli które tam są to modele nie aktualne wręcze nie do zdobycia w fabryce.

Probowalismy nie raz sprowadzic jakis inny ciekawszy model niż wszystkie 920 czy 1025. Niestety szkoda nerwów i czasu. Cenę nie ma problemu dowiemy sie ale okres oczekiwania....Naprawde lepiej odpuścić.

 

Model 922.3 - nie ma szans

 

Model 923.3 - cena 115000zł brutto, okres oczekiwania do 90dni, model na zamówienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, a za te 115000zł to w jakim wyposażeniu tzn. czym będzie odbiegał technicznie od 920.3 ?

 

I jeszcze 2 pytania: Czy w można dostac 6-cio cyl. Belarusa z jakąs inną skrzynią niż standardowa 16/8? chodzi mi tu głównie o 1222 i 1523...

 

Co to są za wersje 510 itp? na allegro znalazłem nowego za niecałe 30 000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjaliści na forum są rozchwytywani ;)

To i ja mam kilka pytań:

1. Czy można fabrycznie wyposażyć każdy model (chodzi o modele 8xx i 9xx) w CBMy?

2. Czy są gdzieś dane dotyczące poziomu hałasu w kabinie? (ew. czy np. kabina w w/w 923.3 jest lepiej wyciszona niż np w 920)

3. Jak kształtują się ceny modeli 1025.3 i.4, 920.4 oraz 952.3 i .4?

4. Czy można zamówić Belarusa w niecałkowitym plastiku, tzn. maska i dach plastikowe, a tylne błotniki metalowe?

5. Jaka jest dopłata do kół bliźniaczych?

6. Czy sprzedają państwo na teren całej polski?

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 923.3 ma silnik identyczny jak 952.3 95km, a 920.3 ma 89KM. Różnica jest w kabine która jest ładniejsza ale według dokumntacji jest GŁOŚNIEJSZA o 5 dba. 923.3 ma skrzynie synchro 14/4 a 920.3 ma mechaniczna 18. Jakiś czas temu nasz serwisant remontował taki ciagnik jak 923.3 jest to człowiek który uprawie ziemię i go trochę testował. To według jego opinii 923.3 zachowuje się dziwnie ponieważ ma bardzo długie przełożenia i cięzko się z tym jeździ. 920.3 na postoju w kabinie ma 83Dba a 923.3 na postoju ma 88Dba.

 

2. Co do skrzyni innej w ciągnikach 1222 1523 to podobnie jak z innymi ciągnikami na zamówienie (większe koszta) i czas oczekiwania.

 

3. Nie mamy w sprzedaży 572 oraz 592 są to wersje eksportowe na rynek zachodni.

 

4. 920.4 952.4 czyli EURO 3 są droższymi ciągnikami (co do cen zapraszamy po info telefonicznie) jednak jest to dość spora suma. Róznica jest w aparaturze wtryskowej BOSCH: pompa, wtryski, pedał gazu jest już na elektroniczny czujnik położenia, jest też lekka różnica w kształcie karoserii. Wiąże się to z więszką czułością na paliwo no i większymi kosztami wymiany.

 

5. Nie ma możiwości zamówienia Belarusa w mieszance plastik + metal, ewentualnie we własnym zakresie kupno karoserii metalowej/plastikowej. Problem moze byc z Euro 2 ponieważ akumulatory są z przodu to nie ma do nich maski metalowej. Błotniki metalowe - plastikowe czy to Euro 1 czy 2 mają identyczny rozstaw śrub do mocowania wiec to bez problemu można zmieniać.

 

6. Koła bliźniacze jak najbardziej, cena zależy od rozmiaru kół i przystawek, wszystko zależy od rozmiaru kół. Koła montujemy w Polsce na maszynie wulkanizacyjnej także nie ma zadnych uszkodzeń na feldze.

 

7. Belarus 510 nie będziemy tu zmyslać nigdy takiego ciągnika na oczy nie widzielismy w rzeczywistości, ze zdjęcia wygląda jak stary MTZ 50.

 

8. Sprzedaż cały kraj.

 

 

Estetycznie kabina 923.3 jest bardzo przyjemna i są użyte lepsze materiały. Ciągnik sprawia wrażenie maszyny zachodniej ;) Jednak cena, coś za coś.

 

Co do cen zapraszamy osobiście po info, nie chcemy robić reklamy bo zaraz poleci nam ostrzeżenie. Mam nadzieje ze w miare możliwości troche pomoglismy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2. Co do skrzyni innej w ciągnikach 1222 1523 to podobnie jak z innymi ciągnikami na zamówienie (większe koszta) i czas oczekiwania.

 

 

 

Koszta kosztami nie ma nic za darmo...

ale jaka dokładnie będzie to skrzynia?

Kiedys widziałem 1523.3 z przyciskami na gałce czyli pewnie PowerShift (jeśli tak to ilo stopniowy 2,3 czy więcej) i czy w waszej firmie ktoś wogóle zamawiał tą skrzynię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia 24/12 poprostu ma wiecej przełożeń jezeli chodzi o obsługe jest identyczna jak 16/8 ma poprostu więcej przełożeń. jezeli chodzi o 1523.3 to raz na jakiś czas trafia się pełen wypas z powershiftem,fabryczną klimą. Ale to jest najczesciej ciągnik pokazowy który jeździł po wystawach. Trafić na takiego to trzeba mieć bardzo duże szczęście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może zapytam inaczej, czy jest realny zakup belarusa 920.4 z CBMami, fotelem grammer i bliźniakami do 100 tys.? Oczywiście jeśli tylko byłbym zdecydowany na zakup owego ciągnika zadzwoniłbym bez wahania, ale to właściwie zainteresowanie w ramach ciekawostki. :blink:

 

I takie jeszcze jedno pytanie. Czy w belarusach zbiornik paliwa montowany jest tylko i wyłącznie z tyłu pod siedzeniem? Czy jest również opcja np. pod podłogą pod prawymi/lewymi drzwiami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MgrLukash jutro sprawdze gdzies mamy fotki jak wygląda schemat biegów skrzyni 24/12.

 

mf255 jezeli chodzi o cene 920.4 to z fotelem grammera, CBM kat. 2, bliźniaki mysle ze sie wyrobisz w stówce :blink: Ten grammer to zalezy tez jaki model bo są po 5 i wiecej tysięcy ZŁ. Co kto lubi ;[ Bo przez taki fotel mozna sie w 100 nie wyrobić.

 

Jezeli chodzi o CBMy to najczesciej jezeli klient jest zdecydowany to koszt 1 szt. to około 700zł. Albo zabieramy stare cięgna dolne i odliczamy od kwoty za CBMy, albo zostają 2 komplety zwykłe + CBM.

 

Zbiornik paliwa teraz tylko plastiki - sa montowane pod siedzeniem. Wyjątkiem są 1222.3 - 1523 i większe które mają zbiorniki obok drabinek do kabiny (zbiorniki metalowe).\

 

 

a i jeszcze pytanie o rewers sa modele takie jak seria 500 która idzie w duzej czesci na zachód (Holandia) i one mają rewers tutaj pod kierownicą.

Wszystkie inne ciągniki 80KM i wiecej w tym miejscu mają dźwignie od półbiegów a skrzynia biegów jest zawsze tak rozwiązana że pierwszy bieg i wsteczny sa naprzeciwko, Ot taki to niby rewers w Belarusach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkowniku Misiek1988 piszesz naprawde duuuuze głupoty.

1. Czy to Belarus z Litwy Łotwy Niemiec czy Turcji. Jest był i będzie składany w fabryce w Mińsku. Wyjątkiem jest marka Pronar która korzysta z podzespołów z Mińska i innych miast Białorusi przy produkcji swoich ciągników o nazwie PRONAR. Jezeli firma Jan-Kom udowodniła ci ze kupiła ciągnik na białorusi to zapewne pokazała Ci fakturę zakupu z pieczątką z Mińska?

 

2. Skąd masz taką pewność skąd sprowadzamy nasz towar?? Istnieje coś takiego jak tajemnica zawodowa. I możemy zapewnić ze przywieziony przez nas MTZ będzie w 100% oryginalny.

 

3. Kazdy ciągnik sprzedawany przez nas posiada gwarancję 12 miesięcy lub 500 MTG w zależności co nastąpi pierwsze. Koszt przeglądów zapraszam po informacje telefonicznie bądź email. firma-grand@wp.pl

 

4. Jezeli sprzedawca nie ma homologacji to wytłumacz w jaki sposób może odsprzedać ciągnik dalej? Homologacja to podstawa przy rejestracji nowego ciągnika w wydziale komunikacji. Z naszej strony ciągniki nie były NIGDY rejestrowane i nie miały wcześniej żadnego właściciela.

 

 

P.S Pozdrowienia dla wszystkich użytkowników forum :blink:

 

1. Nie mogę się z tym zgodzić, sam osobiście widziałem stronę fabryki Łotewskiej w stylu naszego Pronara tyle że tamta nie wypromowała własnej marki, rzeczywiscie korzysta czeswcxiowo z podzespołów pochodzących z minska ale duża część jest innego pochodzenia.

Jeśli ktoś jest ciekawy jak to wszytsko wyglada moge udostępnić link tej fabryki.

2. Waszą tajemnicę zawodową respektuję więc odwołuję się do punktu pierwszego.

3. Kosztów Waszej gwarancji nie potępiam, wiadomo kazdy orze tak jak może...

4. Ważna jest homologacja uzyskana w UE i sa trzy wyjscia:

- albo sciągnięcie ciągnika z Minska do Polski i zwrócenie się o sprawdzenie i wystawienie homologacji przez nasz Pronar co jest raczej nieosiągalne.

- znalezienie pośrednika z innego państwa, który ma prawo wystawienie homologacji respektowanej w krajach UE i dopiero wtedy transport do Polski ciągnika z taką homologacją

- kupno ciągnika wyprodukowanego np na Łotwie który jako fabryka ma prawo dać homologację na wytworzony przez siebie produkt

 

Jeśli się mylę albo coś pominąłem proszę o poprawienie mnie.

 

@ Misiek1988 powiem Ci tak...

to prawda Pronar jest jedynym importerem Berlarus do Polski ( na stronie jest spis przedstawicieli-dilerów regionalnych) każdy inny sprzedawca sprowadza nowe Belarus-y ale z Łotwy czy tam Litwy (zarejestrowane, przerejestrowane-nie są już nowe według prawa polskiego). Pronar i sieć sprzedaży typu Agromy i firmy z wykazu Pronara daje pełną gwarancję 18 miesięcy bez ograniczeń MTG - nie jak to robią firmy sprowadzające - na 500 czy tam 1000 MTG. Tak jest różnica, tu jest wykaz dilerów (na każde województwo) -> http://www.pronar.pl/dealerzy/___dealerzy__.html

 

A co do przeglądów, nikt nie zmusi nikogo do tego aby serwisował - serwisujesz co pewną ilość MTG i masz gwarancje na 18 miesięcy - koszt serwisu różny tak jak pisałeś od 1-2 tys.

 

Ja kupuję traktor w firmie Jaskot z Siekierczyna (dolnyśląsk) -> http://www.jaskot.pl/?p=pl/menu/02_o_firmie/index

znajomi są z tej firmy zadowoleni

 

Z tego co mi wiadomo to przeglądy muszą być zazwyczaj po 30, 75, 125, 250, 500... MTG i przyjmując że przegląd kosztuje 1500 zł za jeden plus dojazd do klienta to daje niezłą sumkę dla rolnika który dośc intensywnie użytkuje sprzęt i musi zrobić w tym okresie np 5 albo więcej takich przeglądów w ciągu 18 miesięcy. NIestey niezrobienie przeglądu skutkuje utratą gwarancji. Całkiem niezły biznes...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeszcze raz tylko moge powtórzyć że Belarusy nie są składane w innym kraju. Zresztą na tabliczce znamionowej wyraźnie pisze Manufactured in MIŃSK.

2. Owszem istnieją Belarusy sprowadzane z Łotwy Litwy i są to najczesciej ciągniki Euro 1 które mają zmieniony dach, maskę błotniki na plastik. EURO 1 NIGDY nie było w plastiku. Są to kolory niebieski, zielony no i czerwony. A oryginał Belarus jest CZERWONY i tylko w metalu (chodzi o EURO1). TO można wnioskować że już ktoś do nich łapy sadził i kręcił.

4. Homologacja z innego państwa w innym jezyku nie pozwoli ci zarejestrować ciągnika w PL.

 

 

Te przeglądy 1500zł to napewno nie u nas, jest spoooooro niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeszcze raz tylko moge powtórzyć że Belarusy nie są składane w innym kraju. Zresztą na tabliczce znamionowej wyraźnie pisze Manufactured in MIŃSK.

2. Owszem istnieją Belarusy sprowadzane z Łotwy Litwy i są to najczesciej ciągniki Euro 1 które mają zmieniony dach, maskę błotniki na plastik. EURO 1 NIGDY nie było w plastiku. Są to kolory niebieski, zielony no i czerwony. A oryginał Belarus jest CZERWONY i tylko w metalu (chodzi o EURO1). TO można wnioskować że już ktoś do nich łapy sadził i kręcił.

4. Homologacja z innego państwa w innym jezyku nie pozwoli ci zarejestrować ciągnika w PL.

 

 

Te przeglądy 1500zł to napewno nie u nas, jest spoooooro niżej.

 

1. Raczej w oryginale jest na górze MINSK TRACTOR WORKS a na dole tej tabliczki MADE IN BELARUS mam gdzieś nawet zdjęcie takiej tabliczki.

2. Ale sprzedawcy nie ukrywają, że maska jest zmieniona na plastikową z metalowej i jeśli klient się na to godzi to taki sprzęt otrzymuje i tak jest w wiekszosci punktów w Polsce. Wiec jeśli sadzenie łap i krecenie to zmiana wygladu no to ok, będziemy wiedzieli wszyscy na przyszłośc.

3. Jest taka firma w Polsce o której chodzą słuchy że też miała Polske homologacje ale nie z Pronaru, tylko potem policja się tym zajęła, a sprawa wspomniana jest w innym temacie w tym dziale.

4. W innym języku może i nie ale jesteśmy w UE przypominam BTW. od czego są tłumacze przysięgli?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. no jeżeli ktoś mówi że ma oryginał z białorusi to powinien być to oryginał a nie z pozmienianymi elementami (no chyba że elementy zmienił fabrycznie u producenta). Głównie chodzi o zabawy słowne w opisach na allegro, sam przyznasz.

 

3. BIRAWIT? Dzwoniłem kiedyś do nich i po samej gadce olałem te firmę, może mają taniej ale troche ściemy w gadce było. W sumie to ciekaw jestem jak sprawa się zakończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co było z firmą BIRAWIT nie wnikajmy ich sprawa, jednak jezeli faktycznie zajeła sie tym policja z tego co mówicie to napewno było coś nie halo. Ich sprawa.

 

Szczerze to osobiście uwazam ze Belarusy z Euro 1 powinny być w metalu bo jest to dużo mocniejsze i lepiej wykonane. Jezeli ktos kupił Euro 1 w plastiku (najczesciej litwa) to nie dość ze trzeba za to coś dopłacać to jeszcze w razie połamania będzie problem z dostaniem zamiennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość christoff13
      Przez Gość christoff13
      Kupiłem jakiś czas temu MTZ 82 z 89r. Ma trochę rozmontowany układ blokady hydraulicznej mechanizmu różnicowego. Mianowicie: brak wajchy do załączania i linki, a także zaślepiony jest koniec rurki, która wychodzi z tego mechanizmu i idzie pod blokiem silnika (koniec rurki to okolice końca bloku silnika/początek sprzęgła). Nie wiem gdzie należy podłączyć tę rurkę. Reszta tego układu (tzn. ta część z przodu maski wygląda w porządku). Czy ktoś mógłby opisać/zrobić zdjęcia, jak wygląda podłączenie elementów które opisałem?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Mkkr
      Witam.
      Mam pytanie odnośnie pompy hydraulicznej do koparki białorus. pompa przestała podawać olej . Po rozebraniu wszystkie elementy gumowe do wywalenia. czy idzie jeszcze kupic jakis zestaw naprawczy ?? W internecie brak zestawów naprawczch..  Pompa jest to ta duża od strony skrzyni . Da się jeszcze coś z tym zrobić czy szukac pompy ?
    • Przez karol19920
      Witajcie, jaka może być przyczyna nierównomiernego zużycia tulei silnika? Pierwszy i ostatni stan bardzo dobry, ładnie widoczne rysy honownicze. Natomiast środkowe dwa  praktycznie już nie widać śladów po honowaniu. Przebieg lekko ponad 3000tys godzin Belarus 1025.
    • Przez Mtz82_1991_92
      Witam, proszę osoby znające zagadnienie o pomoc, doradę oraz wyjaśnienie jak to do końca działa.
      W poprzednim tygodniu kolega przerobił mi wspomaganie w MTZ 82 i zdemontował całe stare wspomaganie i założył orbitrol z nowym zbiornikiem. Wspomaganie śmiga, ale w teraz nie mam blokady tylnego mostu. Czy da się domontować blokadę hydrauliczną, bo w tej chwili rurka od blokady jest odłączona (na tym gumowym połączeniu zaślepiono).
      Czytałem inne posty i ktoś doradzał, aby wpiąć się trójnikiem w zasilanie orbitrola i poprzez elektrozawór hydrauliczny połączyć zablokowaną rurkę i wróci blokada. Czy to dobry pomysł?
      Zawór elektryczny 2/2 jest jednokierunkowy i on powinien łączyć zasilanie z pompy na membranę blokady. Czy ciśnienie z pompy nie będzie za wysokie na tę membranę? Co będzie się działo po zamknięciu zaworu sterującego 2/2? Czy tu należałoby domontować równolegle zawór kierunkowy umożliwiający powrót oleju (możliwość zdjęcia ciśnienia z blokady)? Czy ten olej po zamknięciu zaworu gdzieś będzie się przelewał?
      A jeżeli tak to czy konieczne będzie uzupełnianie oleju w zamontowanym nowym zbiorniku oleju?
      Proszę o informację i pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
      Z góry dziękuję za pomoc.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v