Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja nikogo nie oskarżam że nie kupiliśmy fendta... tylko mówie że jest poprostu za drogi i to nie dlatego że jest taki super pro wyśmienity a dlatego że korbankowo na nim krocie zarabia(a wiem że to naprawde dobry ciągnik jednak cena jest za duża w porównaniu do tego co ta marka oferuje, ale to jest tylko moje zdanie)

Jeśli między nowym Casem a Fendtem w dodatku większej mocy jest róznicy 8 tys to napewno nie jeden by się nawet nie zastanawiał i wybrał Fendta :)

według Ciebie 414 ma większą moc od tej pumy 130?? według mnie oba mają 130km mocy nominalnej. pozatym case 6 cyl;)

a i jeszcze jedno: wytłumacz mi proszę między jakim Case a jakim Fendtrm jest 8 tyś różnicy, o ile dobrze pamiętam p*rzesłałeś mi ofertę na 414-86tyśE netto

 

to nam daje 86*4=344netto za fendta a case wyszedł nas 285netto a w dodatku case z lepszym wyposażeniem;D

Opublikowano

nie mówimy tutaj o korbankowie tylko o tej ofercie którą miałeś od Ramotowskiego. Fendt 414 Vario nowy 2010 jak pisałeś za 72 tys Euro netto z ISOBUS WOM przedni TMS TI 4x72000 to daje 288000 PLN netto!!! Co do mocy to Fendt ma w ECE R24 a Case chyba w ISO ale może się mylę :) To różnica tylko 3 tys!!!

Opublikowano

korbankowo nie zarabia kroci na fendtcie. Zerknij na strone niemiecka Fendta i wejdz w konfigurator i zobaczysz jakie tam sa dopiero ceny, nawet obnizajac o 20% nie wyjdzie cena jak u korbanka. Zreszta mam dwa ciagniki od nich, i orientowalem sie w cenach w calej europie i nigdzie nowego taniej nie znalazlem.

 

A co takiego case ma czego 414 nie miala?

Opublikowano

Pan Krzysztof ma większe rabaty niż Tarnowo Podgórne :) Jeden diler z okolic Łomży tez chwali się że sprzedaje nowe Fendty. Jak przychodzi do zakupu to:''Sprzedam Panu Fendta ale czemu taki drogi ciagnik Pan chce kupić. Za Fendta ma Pan dwa Pronary!!!" ;)

Opublikowano

widac bylo po jedrusiu:) cena byla wyzsza niz u korbanka gdy juz stał na placu. Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. W pumie jest oddzielny obieg oleju? tak z ciekawosci pytam

Opublikowano

A co takiego case ma czego 414 nie miala?

 

między innymi oś na wachaczu, kabine na 4słupkach w cenie 4cyl w fendzie mamy 6 w case, jak dla mnie ładniejszą stylistyke zarówno

wnętrza jak i na zewnątrz(to kwestia gustu)

 

PS.Robert jak Pan Krzysztof powiedział że za 72tyś Euro to na 100% za tyle by była! jestem tego pewien, poza tym jak by nie była to bym nie musiał kupić, nie wiem jak inni ale my mu nawet złotówki nie płacimy zaliczki na żadne maszyny(lata współpracy) tak jak Ty mówisz już nie jeden sprzedawca mówił;> z adlera jak krzyczeli haha;D a co do współpracy z wami to sąsiad coś tam sąsiad wspominał o 312... więc nie wyskakuj z nieuczciwością boi ja wam reklamy narobie

Opublikowano

a co Ty z reklama tu wyskakujesz? Przecież nie handlowalismy i raczej nie będziemy bo masz Pana Krzysztofa. Co możesz o nas powiedzieć to to że tylko pokaz Ci zrobiliśmy MFem. Jeśli Pan Krzysztof ma jeszcze tą 414 w tych pieniądzach to jutro mu klienta na nią dam i kupi od ręki. Jeśli ma Fendty w cenie Case to może ma JD w cenie Zetora? :rolleyes: Co do ceny Case to powiem Ci że taka niska to ona nie jest...

Fendt na czym ma oś???

Ciągnik został wybrany więc chyba można zamknąć temat :P

Opublikowano

proponuje tu zadnych wycieczek nie robic tylko pisac o tym co kogos prywatnie dotyczy, a nie ze sasiad mial a moze i nie mial a potem oczernia sie na forum byc moze niewinne osoby.

 

wydaje mi sie ze 400 ma wlasnie podobna os do tego case

Opublikowano

Fendt na czym ma oś???

raczej na czym nie ma, ma sztywna os, ale amortyzowana, jednak sztywna nigdy nie bedzie tak dobrze tlumic drgan i zapewniac tak dobrze staly kontakt z podloze, jak os zawieszona na wahaczach kazdego z kol.

sprzedawca...

Opublikowano

Z tego co kojarze to Case puma ma oś wachliwą w środku z wahaczami po bokach. Jak dla mnie da ona podobny efekt co oś amortyzowana na pojedyńczym wahaczu i wachliwa w środku taka jak w Fendach 400. Nie można osi Case puma porównać z np. amortyzacją w Fendt seri 900 bo tam oś nie jest wahliwa w środku i posiada same wachacze, które znacznie zwiększają stabilność na zakretach. Co do reszty aspektów wahacze nie mają żadnej przewagi nad tradycyjnym systemem amortyzacji takiej jak w seri 400.

Reasumując oś Casa Puma daje taki sam efekt amortyzcji co ta w Fendt 400. Jedyną różnićą jest to, że jest dużo bardziej skąplikowana(więcej ruchomych elementów) co może sie przekładać na większą awaryjność i większe nakłady na konserwacje.

Opublikowano

jesli jest zbudowana tak jak mowisz, to rzeczuwiscie nie da wiecej amortyzacji z amortyzacji :rolleyes:

 

nie mialem jeszcze okazji sie jej przygladac, ale jesli zainteresowany kupnem pisze, ze na wahaczach i wymienia to jako aspekt na + to myslalem, ze to rozwiazanie podobne do fendta serii 900 czy jd 8030.

 

 

EDIT

 

z tego co teraz zobaczylem w broszurce to puma cvx ma w ogole sztywna os bez zadneych wahaczy, tak jak fendt 400 i wiekszosc innych ciagnikow.

 

czy os "na wahaczach" jest zamontowana i czy to cos daje, to chyba najlatwiej rozpoznac po polosiach napedowych wystajacych obok "osi" :P.

Opublikowano

wachacze, które znacznie zwiększają stabilność na zakretach.

Mógłbyś to rozwinąć, bo ciekawi mnie jak wahacze mogą wpłynąć na stabilność w zakrętach, notabene zwykła oś am. nie?

Opublikowano

no wahacze bez stabilizatora raczej wplywaja na niestabilnosc, sluszna uwaga.

 

natomiast druga sprawa jest, ze dla ciagnika stabilnosc na zakretach jest tak potrzebna jak swini siodlo :rolleyes:

Opublikowano

Zwykła oś amortyzowana jest wahliwa w środku więc może sie dowolnie wyhylać zależnie od ukształtowania terenu. Niestety podczas szybkiego pokonywania zakrętów taka swoboda ruchów skończy sie uniesieniem tylnego koła. Podobnie jest z ładowaczem. Ciągnik nie ma oparcia wychyleń bocznych na przeniej osi więc łatwo unieść tylne koło przy ciężkim ładunku. Zaletą tego rozwiązania jest zawsze równy docisk obu przednich kół.

Rozwiązanie z dwoma niezależnymi wahaczami umożliwia przedniej osi przeciwstawienie sie wychylenią bocznym ciągnika, więc podczas szybkiego pokonywania zakrętów dużo trudniej unieść tylne koło. Podobnie wygląda spawa z ładowaczem. Wadą jest to, że nie mamy równego obciążenia obu kół no chyba, że oba siłowniki są ze sobą połaczone ale wtedy już tracimy wyżej opisaną stabilność na zakretach. No ale skoro Fendt 900 potrafi jechać na 2 bocznych kołach to napewno siłowniki nie są polączone.

Opublikowano

natomiast druga sprawa jest, ze dla ciagnika stabilnosc na zakretach jest tak potrzebna jak swini siodlo :rolleyes:

 

oj i z tym się nie zgodzę,ok może tak być np.przy traktorach które jadą 40km/h ale przy większych prędkościach takich jak np.60km/h albo w fastraku co jedzie ok 70km/h,w dodatku z jakimś ładunkiem,przy zakrętach stabilność jest potrzebna :P

Opublikowano

No tak szczególnie jak założyć balast na przód do takiego fendta 900 tak , żeby na przednią oś szło 60% obciążenia to wtedy tylnia oś na mniejszą siłę stabilizacji. Ale i tak nie wierze w to, że ma stabilizacje przedniej osi.

Opublikowano

No tak szczególnie jak założyć balast na przód do takiego fendta 900 tak , żeby na przednią oś szło 60% obciążenia to wtedy tylnia oś na mniejszą siłę stabilizacji. Ale i tak nie wierze w to, że ma stabilizacje przedniej osi.

Nie chodzi tu o stabilizacje tylko o większą stabilność dzięki niezależnemu zawieszeniu przednich kół.

Opublikowano

czym sie niby rozni stabilnosc od stabilizacji?

Zwykła oś amortyzowana jest wahliwa w środku więc może sie dowolnie wyhylać zależnie od ukształtowania terenu. Niestety podczas szybkiego pokonywania zakrętów taka swoboda ruchów skończy sie uniesieniem tylnego koła.

wahacze w ciagniku tez musza miec bardzo duza swobode ruchu, zeby dobrze kopiowac teren, a podnoszenie tylnego kola ma miejsce dlatego ze stosuje sie sztywny tylny most.

 

samochody usportowione w ktorych wstawia sie grubsze stabilizatory, usztywnia prace sprezyn i skraca skok dzialania amortyzatora, bardzo czesto jezdza z jednym tylnym kolem w gorze, a w zakretach prowadza sie o niebo lepiej od swoich cywilnych wersji.

 

w samochodach sticte sportowych taka sytuacja nie wystepuje, bo osie zbudowane sa od razu tak by wyeliminowac tego typu zjawiska.

 

w ciagniku rolniczym amortyzowana os ma na celu poprawienie komfortu i poprzez zapewnienie kontaktu z podlozem wieksza trakcje. zastosowanie wahaczy ma na celu tylko zwielokrotnienie powyzszych korzysci, a na jazde po zakretach moim zdaniem nie ma wplywu.

 

 

btw. fastrack jest inaczej zbudowany od normalnych ciagnikow, jak ktos wczesniej cos zauwazal B)

Opublikowano

Odświeżę troszkę temat, zbieram oferty na PROW i póki co tata ma pomysł na 4 garowego Fendta 414, myślimy jeszcze m.in nad prasą do niego, beczką 14 tys litrów, chodziłby również w pługu Kvernelanda 2 m, także robota byłaby dla niego. Sam nie wiem w poniedziałek jadę do Korbanków, potem na Syców odnośnie podobnego JD, tyle że 6430 za mała różnica miedzy 6320 a 6630 to już 6 i jakoś mi się nie widzi :D

 

Dobra Fendt 414 Vario z TMS, przedni TUZ, WOM, zarządzanie na uwrociach TI, radar, Isobus, 2 koguty, obciążnik 870 kg, 4 pary wyjść tylnych, 1 para przednich, grzałka bloku, radio CD, opony 540/65 R24, 600/65 R38.

Cena 96 tys euro netto :( kurde za tyle to 6830 w pełnej opcji kupi się :)

 

Ciągnik dopiero realizacja na dłuższy termin chcemy tzn 2012-2013

 

Co myślicie o tej cenie ile można z tego urwać, myślę że ten balast to nie potrzebny bo zrobimy samemu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Robert czemu szóstka za duża? smile.gif Ile ta bombka 870kg kosztuje? W cenie 1150kg z logiem Jelenia jest 1700kg bez loga. tongue.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v