Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam , tak jak w temacie, JD 6830 0d lipca u mnie, jakieś 200 mth i okropnie chleje paliwo;/ przy gruberze 3m łapy lemken ok 13l/h(to w miarę) ale teraz przy pługu kverneland 4*46+ pacomat nawet 25-30 litrów, czy to normalne? jeżdżę ok 8km/h i obroty 1700-1800max, pytanie do użytkowników JD szczególnie 6830 i 6930, CZY TO NORMALNE?!

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pytanie jak głęboko orzesz? Jak prędko orzesz? Jakie masz ogumienie? Jakie ciśnienie w kołach? Ile masz kg obciążenia? Orzesz na pływającej czy siłowej bądź mieszanej?

Opublikowano

witam , tak jak w temacie, JD 6830 0d lipca u mnie, jakieś 200 mth i okropnie chleje paliwo;/ przy gruberze 3m łapy lemken ok 13l/h(to w miarę) ale teraz przy pługu kverneland 4*46+ pacomat nawet 25-30 litrów, czy to normalne? jeżdżę ok 8km/h i obroty 1700-1800max, pytanie do użytkowników JD szczególnie 6830 i 6930, CZY TO NORMALNE?!

Nigdy nie patrz na l/h tylko l/he

Opublikowano

wersja comfort, obciążniki 1000kg +przedni tuz, opony tył 600, ciśnienie 1,5bar , ciągnik jest obciążony w 100% bo orze 2 i 3 klasę ziemi więc ma co robić z tym pługiem, orze ok 8km/h(pisałem już), skrzynia PQ i spalanie pomyliłem się, 25-30l / HA ;/

Opublikowano
:) jeżeli chodzi o spalanie można obliczyć samemu ile powinien dany model spalać na godz.przy mocy znamionowej,przyjmując,że przeciętny nowoczesny silnik wg producentów pali w granicach 160-195g/kM*h,a obliczając z wzoru g/[kM*h]np c-360 producent podaje 195g/kMh tj.52*195=10130 czyli 10,13kg/h przy mocy znamionowej,róbcie co chcecie praw fizyki nie zmienicie ;)
Opublikowano

tak tylko ze wzór nie uwzględnia klasę ziemi nie??? a to tez ma znaczenie i to duże, zadzwoni do serwisu i się zapytaj co jest?? albo są źle wtrysk ustawiony i podają za dużą dawkę

Opublikowano

@beret1990 a jakie zuzycie paliwa wychodzilo ci w poprzednich zestawach?

 

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/John_Deere_6830_0108.pdf tutaj podaja, ze moze zuzyc nawet 30 l/h, no ale 4x46x8=1,47 ha/h, zawracania nie uwzgledniam do zuzycia paliwa bo tylko symbolicznie podnosi srednia na ha, czyli moim zdaniem wiecej pali twoj ciagnik niz bylby w 100% obciazony - cos jest nie tak.

 

chyba, ze predkosci podales tak sobie, no i jak nie masz radaru to trzeba uwzglednic poslizg, ktory przy 1,5 bara moze odgrywac ta kluczowa role.

moja rada najpierw pospuszczaj cisnienie do 0,8 (tylko nie jezdzij tak po drodze!) i wtedy sie zobaczy gdzie lezy wina, czy po stronie trakcji czy napedu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No tak, ale teraz orząc może mieć poślizg znacznie większy. tongue.gif

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Gdy mieliśmy na testach Claasa (zobacz sobie w galeri) z tym gruberem spalał 25 l\ha ale tam trzeba wziąść pod uwagę że był to ugór , lecz po ściernisku spalanie wynosiło 20l ;) co do Jd to tak jak koledzy wyżej trzeba może zadzwonić do serwisu :)

Opublikowano

Dziewczyny wójek posiada JD6930 premium, podobno na 5 ha ziemi dobrej klasy ciężkie i gliniastej orając płukiem lemken 4 skiby obrotowy spalił grubo ponad 200 litrów... Nie wiem czy to prawda nie widziałem tego na własne oczy i nie wiem jaki posiada dokładnie zbiornik paliwa w nim czy 250 czy 325 litrów ale po wykonanej pracy zostało mu niby 30 litrów... Dla mnie to trochę nierealne... Pozdrawiam

Opublikowano

Te 40 litrów na ha to jest realne.Mi tak spaliła 1224 [a przeważnie wychodziło do 18]a kumplowi obok NH TM 130 lub 140 też tak spalił.Co ciekawe to nasi ojcowie orali.Ciągniki nawet nie szły ciężko.

Ziemia tam jest dość ciężka a pola były tyle co kupione.

Co do spalania.Znajomy ma Deutza Agrostara parę lat 170 km i teraz kupił JD 6900 135km to stwierdził że DF mniej pali od JD.I różnice widać dość.

Opublikowano

poprzedni zestaw to był MF3125 z tymi samymi maszynami i paliwo mi tak szybko nie uciekało, prędkość to 8km/h wiadomo czasami7,8 ,czasami 8,2 ale sprawdzałem go już na wszelakie sposoby, dawałem mu w palnik ok10km/h i schodziłem do 6km/h i zawsze to samo, może o litr się wynik różnił, ciągnik przy pługu ma ciężko bo i ziemia jest dobra, jeżdżę nim tylko ja więc mogę trochę porównywać i mierzyć, kumpel ma 6930 i taki sam pług tylko że ziemie 4-5 klasa i mówił mi że 16na ha mu pali ale nie wiem czy wierzyć, może rzeczywiście Janki tyle palą;] zbiornik mam 325l i wkurza mnie że jak jest robota to co dzień tankuje;/

Opublikowano

john ma taka charakterystyke, ze czy bedziesz jezdzil na 1500 czy 2000 obrotow to zuzyje tyle samo paliwa.

 

skoro z tymi maszynami chodzil lekki 120 konny mf to znaczy, ze daloby sie lepiej dobrac park maszynowy. mf zuzywal ci mniej paliwa glownie dlatego, ze nie musial spelniac rygorystycznych norm emisji spalin.

 

na roznych ziemiach zuzycie paliwa moze sie roznic diametralnie. ja potrafie zuzyc od 15 do 40 l/ha.

Opublikowano
:) z powyższych testów wynika jednoznacznie ,że najmniej pali w zakresie obciążeń 40%-60% t.j. do 1500 obr/min,.A to może świadczyć kolego,że masz problem z układem wtryskowym zbyt duża dawka na pompie,albo stuningowany silnik ;)
Opublikowano

TAK, ale mf nie miał przy pługu pacomatu, a na moich ziemiach to spory opór dla ciągnika, no nie wiem, będę musiał zaprzyjaźnić się z gościem który mi paliwo dostarcza;p

 

:) z powyższych testów wynika jednoznacznie ,że najmniej pali w zakresie obciążeń 40%-60% t.j. do 1500 obr/min,.A to może świadczyć kolego,że masz problem z układem wtryskowym zbyt duża dawka na pompie,albo stuningowany silnik ;)

 

stuningowany? pachnie nowością.//więc o tuningu mowy nie ma;]

Opublikowano

teraz może trochę faktów a nie teorii z gazetki. Spalanie w 7730 wg komputera w ciągniku.

podam dwie sytuacje: orka przy około 80% obciążenia silnika i przy pełnym obciążeniu silnika.

 

przy mniejszym obciążeniu: obr 1600 spalanie 24l/godz, 1800obr 27l/godz, 2100obr 30l/godz

 

przy dużym obciążeniu silnika: obr 1600 spalanie 29l/godz, 1800obr 32l/godz, 2100obr 36l/godz

 

w JD 6620 spalania w agregacie, przy 1900obr 18l/godz przy 2200obr 21l/godz.

 

obciążenie silnika oraz jego obroty mają duże znaczenie w spalaniu, podobnie zresztą jest w samochodach.

jednak spalanie w ciągniku 6830 rzędu 35 litrów nie jest normalne.

Opublikowano

obciazenie ma bardzo duzy wplyw na zuzycie paliwa, ba nic innego nie ma takiego wplywu jak obciazenie.

 

natomiast co do predkosci obrotowych moj claas (silnik DPS) ma od 1500-2000 obr/min takie samo jednostkowe zuzycie paliwa, mi mniej wiecej to sie pokrywa z rzeczywistoscia, bo probowalem 3 predkosci ustawionych na kompie przy orce na tym samym polu, wiadomo, ze nie byly to laboratoryjne warunki, ale generalnie pole bez mozajki i niezaleznie czy to bylo 2000, 1800, czy 1600 obr/min zuzycie paliwa na ha bylo takie same.

to tylko odczyty z kompa pokladowego, wiec o jakiejs dokladnosci raczej nie ma mowy.

 

 

wierze takze ze to co wyskoczylo ci na kompie pod diagnostyka jest wiecej warte od gazetki, ale ja tylko taka informacja dysponuje ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez patrykb2736
      Mam problem w swoim JD gotuje mi się płyn w cięższej robocie. Wywaliłem termostat, Wisko sprawne, Chłodnica wyczyszczona. Dla przykładu w paszowozie temperatura nie przekroczy 4 kresek.Zapinam pług czy talerzowke 30 min pracy i zagotowany.Mial ktoś może podobny problem?
    • Przez BartoszWitusik
      Witam mam pytanie jakie ciśnienie powinienem nabić do hydroakumulatorow przedniej osi jak i amortyzacji kabiny w john deere 6430 premium
    • Przez John6600
      Witam posiadam ciągnik john deere 7600 power quad zakupiłem go 5lat temu i była robiona skrzynia biegów . Zrobiłem 1500mtg i zaczęły ślizgać się polbiegi . Ciśnienia mierzone pompa na wyjściu 16bar a biegi 2-3bary. ( Polbiegi 1-2-3-4 ) rozebralem skrzynie i wszystko ładnie wyglada . Lekko przypalone tarczki te większe .Z power quad mam do czynienia pierwszy raz może ktoś pomoże ? Naświetli temat ? Gdzie szukać przyczyny spadku ciśnienia ? Może ktoś pomoże ze zdjęcia czy tarczki się nadadzą jeszcze ? 
    • Przez Krzychu147
      Witam wszystkich mam problem w John Deere 6530 premium. Ciągnik wywala błąd ECU 627.01 na zimnym kręci dobrze ale nie może zapalić.Jak jest ciepły pali dobrze co może być.
    • Przez Przemek7
      Błąd w ciągniku jak to naprawić?


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v