Skocz do zawartości

Problem z wspomaganiem ursus 4514DL


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem ze wspomaganiem w moim ursusie,a mianowicie jest tak że jak jadę prosto drogą muszę co jakiś czas delikatnie skręcić kołem kierownicy by jechać prosto. Ściąga w lewo, tak więc delikatnie muszę kręcić w prawo by utrzymać się na drodze.Druga sprawa to to że na wolnych obrotach nie da się szybko kręcić kierownicą ponieważ skręt jest hamowany i słychać zgrzyty,tylko na większych obrotach (ok.1000 obr./min.)można szybko kręcić i nic się nie dzieje.Dodam jeszcze że wymieniałem olej do wspomagania razem z filtrem lecz to nie pomogło w niczym.Aha i czy normalne jest że podczas skręcania jest słyszalne syczenie w układzie?

Opublikowano

1. Prawdopodobnie padł siłownik... zużyły się uszczelniacze i olej przedostaje się z jednej do drugiej komory siłownika i dalej wraca do orbitrola tworząc obieg zamknięty - stąd te obroty kierownicą w jedną stronę...

 

2. Nie wiem... mam tak samo - przyznam ,że jest to uciążliwe... ;)

 

3. Raczej tak - jeżeli koła skręcą do oporu to wtedy otwiera się zawor i olej idzie na przelew - stąd to syczenie

Opublikowano

Czyli w pierwszej kolejności muszę sprawdzić uszczelnienie siłownika.Dobrze by było żeby uszczelnienie było przyczyną tego skrętu,bo kupno nowego orbitrola(jeżeli on będzie wadliwy) mnie nie urządza.A odnośnie orbitrola,o co chodzi z jego oznaczeniem bo jedne są 80 inne 100 znowu inne 160 i jaki jest w ursusie 4514.

Opublikowano

To że się nie daje na wolnych obrotach szybko kręcić kołem kierownicy to raczej przyczyna pompy najwidoczniej przy małych obrotach nie daje odpowiedniego ciśnienia płynu wspomagania tez tak mam w swoim 4512. Jeśli chodzi o syczenie również występuje i u mnie i nie chodzi o to że jak się do oporu skręci ale w ogóle jak się kręci kierownica to jest takie syczenie.Dokładnie nie wiem jaki jest orbitrol w nich montowany ale np w ursusie 3512 montowany jest 100 bo sam nie dawno montowałem wspomaganie i wiem jaki tam idzie tyle że w 3512 np przy minimalnych obrotach mogę tak samo kręcić szybko kierownica jak i przy wyższych tam nie ma różnicy co prawda tam idą 2 siłowniki.

Opublikowano

Z tym syczeniem jest tak jak napisał piotr26.Czy występuje ono u innych użytkowników?Może w tych ursusach tak już musi być?Dodam że jest to wkurzające przy dłuższej pracy.

Opublikowano

80 , 100 , 160 różnią się wydajnością na jeden pełny obrót kołem kierownicy 80 - 80 cm3/100 - 100cm3/160 - 160cm3 cieczy/obr. Musisz miec dobrany siłownik do orbitrola bo w przeciwnym razie mając cienki siłownik i orbitrol 160 koła osiągną max skręt po niecałym obrocie kierownicą. :D

 

PS U mnie w bizonie też słychac syczenie ale tylko jak się nieskręca kołami tylko w połozeniu jałowym kierownicy... podczas skretu juz nie.

Podejrzewam na 100% ze syczy olej ale dlaczego to niemam pojecia.... moze zagęsty? :)

 

A i w 4514 były montowane chyba 100 ale głowy nie daję...

Opublikowano

Ja w swoim 4512 to nie wiem jaki mam dokładnie olej zalany ale ostatnio zobaczyłem że jest go poniżej poziomu dopuszczalnego więc dolałem 0,5l Boxolu26 ale nadal jak syczało podczas skręcania kół tak i syczy. Natomiast w 3512 cała instalacje wspomagania zalałem Boxolem26 bo tak zalecał producent wspomagania i w nim nic mi nie syczy ale czy to ma się od oleju tego też nie wiem.

Opublikowano

Ursus 4514 ! Problem ze wspomaganiem

Witam ! Mam problem ,ponieważ w moim traktorze a mianowicie Ursusie 4514 zacina się kierownica i mogę obkręcać pare razy a on nie reaguje albo bardzo ciężko się kręci ! Już nie mam siły na niego ! Po 5 minutach jazdy gdy z niego wychodze jestem caly spocony od kierowania ! Bardzo proszę o pomoc !

Opublikowano

@miles4514 Myślę że winowajcą może być tylko orbitrol.. Olej jest,(jaki masz olej?) nie za rzadki?

Czysty?

Jeśli dopływ jest, pompa gdy sprawna, skręca lekko i na jałowych obrotach, i na max (różnicy nie ma bo założyłem jakiś czas temu hydrostat od MF 590).

A syczenie to nic innego jak specyficzna budowa orbitra (np. Danfoss tak lubi) , przez te specyficzne kanaliki gdy olej jest już ciepły wydaje tą "muzykę".

Opublikowano

Jednak troche tego oleju weszlo 200ml i działa ! Ale dziwne ze taka różnica i juz wogule kierowac nie mozna no nie !? na 1 litr 200ml to powinno działać ! Ale ok dobrze ze dziala !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez baton386785
      Witam.
      Mam takie pytanie. Czy warto założyć elektryczne wspomaganie kierownicy? Można kupić taki zestaw na Allegro. I właśnie się waham.
      Moż ktoś jest w temacie…
      Pozdrawiam
    • Przez krzys111
      Chciałem ustawić zbieżność w swoim ursusie 4514, odkręciłem kontry i nie mogę obrócić drążkiem bo jest wygięty w kształcie litery C i na dole zapiera się o wał napędowy i na górze też się zapiera. Czy jest oryginalny czy poprzedni wlasciciel coś przerobił.


    • Przez krzys111
      Witam. Mam pytanie, czy wymieniał ktoś uszczelnienia w siłowniki wspomagania w 4514? Wymieniałem już uszczelnienia ale słyszałem od jednego fachowca że w tym siłowniku jest jedno uszczelnienie które w „ domowych warunkach” ciężko wymienić. 
      Musze coś zrobić, bo aby jechać prosto muszę ciągle kierownicą kręcić. Dzięki
    • Przez krzys111
      Witam wszystkich. W moim ursusie 4514 często odkręca mi się nakrętka wałka przedniego napędu. Mam pytanie czy przed tą nakrętką jest jakaś podkładka u mnie od początku podkładki nie było, jest tylko sama nakrętka.
    • Przez thesykacz
      Witam zrobił się duży luz w układzie kierowniczym. Zanim dojdzie reakcja do drążków kierowniczych jest spory luz koła kidrownicy. Jak skasować taki luz? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v