Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mój ursusem 3512 przy prasie belującej krone kr-120 - bardzo małe zapotrzebowanie mocy, obroty silnika ok. 1500 spala ok 2,5l na godzinę, a niech będzie że 3 l, to jest bardzo dobry wynik. Te ciągniki są bardzo dobre, nigdy mi sie nie psuje, a mam go już 14 lat i ma 3000MTG bez żadnej awarii, a spalanie będzie małe bo to w końcu silniki perkinsa.

Opublikowano

perkins ma takie spaalnie jak podałeś ale jak lata pusty, ewentualnie ze zgrabiarką, musisz bardzo delikatnie kręcić te baloty tym kronem i to po ścierni czy po gruntowych łąkach na biegach terenowych :blink:

Opublikowano

Ktoś wyżej pisał że zatankował pod korek ,a po powrocie z pola dolał znowu pod korek i wyliczył spalanie to jest w wielkim błędzie.

Wez kanister zatankuj w cpn do pełna popuść zamknięcie i postaw na słońcu,

ILE SIE ROZLEJE? A KANISTER BĘDZIE DALEJ PEŁNY

Opublikowano

Kurcze wy macie przy tych ciągnikach takie spalanie jak przy dobrym komarku... żeby ciągnikiem zrobić 1mtg i spalić przy tym 2 litry... to chyba... jest tylko możliwe jak zapomni się go zgasić i zostawi się go na wolnych obrotach... hehe :blink:

 

A tak w ogóle to podajecie to spalanie na godzinę czy motogodzinę...?? (z tego co wiem to perkinsy bija motogodziny strasznie szybko...) większości postów wynika za na zwykłą zegarkową... Lepiej podajecie spalanie na 1hektar zaoranego pola oraz czas w jakim to wykona przy średniej glebie.

Opublikowano

3512 nabija 1mth podczas godziny zegarowej na obrotach 1500rpm, lepiej podawać spalanie na godzinę zegarową.

 

Zużycie paliwa na hektar orki, fajne, tylko żeby jeszcze każdy orał tymi ciągnikami :blink: Poza tym jeden ma piasek, drugi gline, trzeci pod górke, itd...

Opublikowano

Ktoś wyżej pisał że zatankował pod korek ,a po powrocie z pola dolał znowu pod korek i wyliczył spalanie to jest w wielkim błędzie.

Wez kanister zatankuj w cpn do pełna popuść zamknięcie i postaw na słońcu,

ILE SIE ROZLEJE? A KANISTER BĘDZIE DALEJ PEŁNY

Hallloł? chyba benzyny a nie ropy ;)

A niby co w tym spalaniu dziwnego, a na mtg w lekkich robotach to ferdek pali 2l, bo mtg wyskakują co 50min, 2,5l/godz zegarową w lekkich i lekko średnich pracach to jest normalne spalanie w tych ciągnikach, max spalanie jakie osiągnołem to 5,5-6l/godz zegarową ale prawie się zagotował, zawsze mierze pod korek zalane a potem dolewam ciągnik stawiam w tym samym miejscu w garażu, a paliwo dolewałem czasami następnego dnia czasami od razu i jakoś nie zauważyłem różnicy :blink:

Opublikowano

jeśli sie nie mylę to ten silnik ma spalanie coś koło 230g/kWh wiec jeśli pomnożymy to razy ilość kW czyli 35 to wychodzi około 7,5 kg paliwa na godzinę pod pełnym obciążeniem... A jak wiemy NO jest o wiele lżejsze od wody chyba coś koło 0,75kg ma 1 litr...

 

Ps. bynajmniej tak wynika z moich obliczeń... a C360 ma 260g/kWh

Opublikowano

236 g/kWh przy mocy znamionowej x 34,6 kW = ok. 8 kg/h, przeciętna gęstość ON to 0,85 kg/l co daje 9,4 l/h pod 100% obciążeniem, co trzeba traktować bardziej jako maksymalne chwilowe spalanie, bo w praktyce jest raczej nie do osiągnięcia utrzymać przez godzine silnik na pełnym obciążeniu :blink:

Opublikowano

4-4,5 l/godz zegarową orka kosiarka rotacyjna i inne konkretne prace, a latanie ze zgrabiarką ładowaczem itd to całkiem normalne spalanie wielokrotnie mierzone i zawsze wychodzi mi 2,2-2,5l/godz, a niby ile miałby palić mf 255 jak lambo r3 w tych samych pracach spala 3,3-3,8 l/godz !!!!

Opublikowano

Popieram kolegę Ferdka mój 3512 w rozrzutniku 3,5t, zgrabiarka,opryskiwacz to pali 2,5-3l/h w prasie rolującej 4,5l/h, w kostce 3,5l/h a w transporcie nie sprawdzałem.Są to naprawdę ekonomiczne ciągniki według mnie pod tym względem zaraz po poczciwej 30- dziestce.A tak wogóle to ile on miałby palić skoro NHTD5020 pali mi w lekkich pracach 3-3,5l/h a w ciężkich max 7l/h.

Opublikowano

no to średnie powiedział bym koło 4-4,5 litra na godzinę.. ale nie 2 jak niektórzy tutaj piszą.. :blink:

 

Masz taki ciągnik? Pracowałeś nim?

 

2,5 l/h to raczej minimalne spalanie w lekkiej pracy, a nie średnie.

Opublikowano

nie i nie mam zamiaru go w ogóle kupić, ale sąsiad ma... ja nie wiem ile wy jeździcie ze zgrabiarkami do siana itp... że ciągle chwalicie się tym niskim spalaniem przy lekkich pracach... Z tego co rozmawiałem z sąsiadem to spalanie w pracach w polu niczym od c360 się nie różni...

 

U mnie bynajmniej każdy ciągnik ma swoje zadania i każdy chodzi przy tym co powinien... :blink:

 

Ps. tak w ogóle to chyba pozostawię ten post bez komentarza... Bo bynajmniej moje ciągniki spalają około połowy tego co podaje producent przy pełnym obciążeniu, czasami udaje się zejść trochę poniżej połowy, czasami też to przekroczyć. tak więc c360 ma spalanie ok 260g/kWh a spala około 5.5-7 litrów; MTZ ma 224 g/kWh a spala mi około 7-10 litrów i mówie w tym przypadku o spalani na mth a nie na zagarkową, a wasze ciągniki spalają 1/5 z tego co podaje producent... więc nie wiem jak jest to możliwe no ale trudno... widocznie mam jakieś paliwożerne sprzęty...

Opublikowano

 

 

2,5 l/h to raczej minimalne spalanie w lekkiej pracy, a nie średnie.

 

Minimalne to uzyskiwałem 2,2l/ godz zegarową, ale z tymi lekkimi pracami to bym tak nie przesadzał, w sumie wszystkie prace poza pracami polowymi to lekkie prace dla mf-a i tak latanie z rozsiewaczem zgrabiarką, rozrzutnikiem, ładowaczem beczkowozem itd itd i po całym dniu takiej roboty wejdzie do baku 20 l ropy albo i nie :), w kosiarce rotacyjnej potrafi zechlać i 4,5l/godz jak jest miękka łąka, to wlać 40l po całym dniu koszenia to już stres, a tak wogóle nie wyobrażam sobie jak ciągnik c 360, czy 7211 pali podobno około 5l/godz zegarową to co po całym dniu rozsiewania nawozów czy układania bel miałbym zalać ropy za 200PLN!!! @Dominikpocisk masz hodowlę, czy tylko w polu tymi ciągnikami jeździsz?

Dobra C 360 w lekkich pracach pali około 3,5-4l/godz zegarową jeśli komuś pali więcej to ma coś nie tak :lol: co i tak jest około 1-1,5l/godz więcej od mf 255, z tym że w lekkich pracach różnica sięga 2l/godz w ciężejszych różnica maleje, ale i tak jest się te 400 l ropy do przodu z mf-em :) (dokładne pomiary z sąsiadem przez miedzę :) )

A jeśli mf 255 komuś jest za duży do zgrabiarki :) to ja latam ciągnikiem 80km ze zgrabiarką :), ale przerabiałem przez długie lata wariant mf za głowny ciągnik i mniejszy pomocniczy, to ten mniejszy pomocniczy ZAWSZE spalił więcej w tych lżejszych pracach niż mf bo jeśli c 330 po torfowej łące prawie się gotuje ze grabiarką na wyższym biegu, lub zdycha z rozrzutnikiem to musi spalić więcej

Opublikowano

@DominikPocisk

Sam sobie przeczysz, najpierw dziwi Cie że małym MF ktoś jeździ ze zgrabiarką a potem piszesz że każdy ciągnik ma swoje zadania... To co, mam nim orać? Zawsze myślałem że to mały traktorek do lekkich prac i do takich go używam, nie wiem z czym masz problem? :lol: Wyjaśnij mi bo nie ogarniam tego co tu piszesz.

Opublikowano

Sorry Ferdek-ale z tym zużyciem paliwa przez C-360 i Zetora 7211 w lekkich pracach to Ty albo masz coś z lekka nierówno pod sufitem (myśl sobie co chcesz ale to już chyba Twój setny post o tym traktujący) albo już sam nie wiem co-po prostu przyjmij na wiarę że w tych tzw."lekkich pracach" nie ma jakiejś dużej różnicy między w/w a TWOIM Ferdżim.

Opublikowano

wiecie co to ja podziękuje... Bo tak z nikim do porozumienia dojść nie idzie...

 

Ps. jak dla mnie co co 3p ma ciagnąć zgrabiarkę , jak moze to zrobić 330

Ale o czym chcesz sie porozumieć? Napisz po polskiemu a nie strzelasz focha jak baba...

 

Jaka C330? O czym Ty piszesz? Skumaj, mam 3 ciągniki, najmniejszy to mały ferdek, co Ci w tym nie pasuje? Że za mało pali wg Twojej filozofii? Sorry, nic na to nie poradzę. Zwróć uwagę że użytkownicy tych ciągników podają zbliżone wartości spalania czy to w małym czy w większym obciążeniu... napewno sie wszyscy zmówili i równo ściemniają :lol:

Opublikowano

@Jaro jakiejś dużej różnicy to nie ma, ale mała maleńka różnica jest, tak mała jak te ciągniki, a ktoś tu w tym temacie jeszcze się czepia że 3512 to za duży ciągnik do zgrabiarki i co tu o tym myśleć :lol:

Opublikowano

Ferdek-tak się składa że Ty pisałeś o zużyciu rzędu 4 w przypadku C-360 i 5 (!) l/h w przypadku Zetora gdzie przy tych samych pracach Ferdżi palił o 1,5-2 l/h mniej-to powiem Ci-guzik prawda (specjalnie ze swoim Starszym porozmawiałem i się razem pośmieliśmy-swoją drogą ciekawy niesamowicie jest ten fenomen przekonania sporej części rolników o tej niesamowitej oszczędności w paliwie -C 360 vs. 3512 lub 3p).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez aster453
      Ostatnio taka myśl mi przyszła do głowy czy aby nie zamienić dwóch wysłużonych 60 tek z dopłatą na 4514. Co o tym sądzicie ? Czy ten wiekszy bedzie dużo więcej palił ? Myślałem o nim jako pomocniczym główny to proxima 90 plus. Jako że proxa ma tur więc praktycznie jest do wszystkiego w ciągu roku robi ok 400 Mth więc wg mnie sporo podczas gdy te dwa dziadki jedynie pracują przy cyklopie, czasem z mniejszym rozrzutnikiem 4,5 t, opryskiwacz, zielonce przewracanie, podwalanie więc dużo nie mają do roboty...  W dodatku chciałbym do niego  również tura czyli wyręczył bym dziadki w tych mniejszych pracach jak również i  przejął bym od proximy choćby prace związane z turem a nawet zamiennie prasowanie w Unia DF1,2. 
      @mf Wiesz to tez sposób można i tak zrobić tez o tym myślałem najwyżej tak tez bym zrobił. tylko czy w ogóle jest sens sprzedawać jedną (czy dwie moze mniejszy sens) i dołożyć i kupić ten pośredni ciągnik ? Czy taki ciągnik srpawdza się w turze np. ?
    • Przez Damiano604
      Witam, jestem na etapie zamawiania części do układu pneumatycznego w Ursusie 4514. Znalazłem schemat całego układu jednak przy nr. 10 mój zawór hamulca ręcznego posiada 2 wejścia a tutaj są 3, również przewód od pedału hamulca ten po prawej powinien iść przed regulator ciśnienia przed butlą (tak mi się wydaje). Może ktoś przerabiał ten temat i podpowie czy dobrze myślę. Z góry dziękuje. Pozdrawiam! 


    • Przez Marcin70707
      Witam, zamontowałem kabine na moim ursusie 3512 Lubsko 2. Kabina ma metalowy dach, ale pasuje mi coś dać od wewnątrz aby chociaż minimalnie wygluszyc na ile jest to możliwe. Jak polecacie mi to zrobić stosunków tanim kosztem i jakie macie pomysły na takie coś ?

    • Przez kacper9540
      witam chciałem zapytać się na co zwrócić uwagę przy zakupie ursusa 5314
    • Przez Lalafka
      Cześć, od nowości mam podłączonego tura na 1 parze wyjść hydraulicznych. Natomiast chciałbym teraz podłączyć go w taki sposób, aby zawsze dostępne były 2 pary. Ma ktoś coś takiego, albo robił? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v