Skocz do zawartości

NH TD5020


semos

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuje opinii o tym modelu ciągnika, a konkretnie w co oprócz pneumatyki warto go doposażyć?

 

 

Czy opłaca się dopłata do skrzyni 20x12 i jaka będzie różnica w cenie? Standard to chyba 12x12.

Na jakich oponach go kupić? przód 20 tył 30 czy przód 24 tył 34?

 

Może ktoś ma ten model ciągnika i może się podzielić swoimi opiniami na jego temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wyboru masz coś takiego :

01

Przód: 11.2R24 (280/85R24)

Tył: 12.4R36 (320/85R36)

02

Przód: 12.4R20 (320/85R20)

Tył: 14.9R30 (380/85R30)

03

Przód: 360/70R20

Tył: 420/70R30

do czego ma być używany ciągnik??

 

 

a orientuje się ktoś czy jest możliwa taka kombinacja opon:

Przód: 360/70R20

Tył: 14.9R30 (380/85R30)

 

bo te 420/70R30 to boję się czy podczas orki nie będą mi deptać skiby, póki pługa nie zmienię na inny a narazie na to się nie zanosi. Teraz mam korpus ok 35.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś oglądałem u dealera ten ciągnik TD5020 i powiem wprost, że nie zrobił zbyt pozytywnego wrażenia na mnie:

minusy jakie zauważyłem:

-przedni napęd - wydaje się trochę słaby jak na ciągnik o mocy 70 KM

-poszerzenia błotników - bardzo słabe spasowanie plastików na błotniku (dziury na składaniach)

-duża ilość kabli, które przy złączkach mają zbyt krótkie pancerze osłaniające instalację (przez co kable przy wtyczkach mogą ulec przetarciu lub przerwaniu np podczas mycia myjką wysokociśnieniową)

 

Czy jakiś użytkownik podzieli lub rozwieje moje obawy?

Edytowane przez semos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi kablami to też mi sie nie podoba mogły by być w jakiejś koszulce aż do samej obudowy danego urządzenia naszczeście takie niedopracowanie jest tylko w przypadku tylnej wycieaczki i silniczków przy zbiorniczku do płynu spryskiwaczy.

a co do osi wcale nie jest taka słaba mocniejszą przednią oś ma td5030 kl.II a 5020 ma kl.I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie w tym modelu co oglądałem, prawie każdy kabel miał za krotki pancerz ochraniający instalację (braki ok. 1cm przy złączkach)

 

Ogólnie jak na ciągnik za tą kasę pod względem jakości wykonania nie przypadł mi do gustu.

 

Na plus zaliczam rozmieszczenie dźwigni w kabinie - na pierwszy rzut oka zdawać by się mogło, że wszystko jest dość fajnie w zasięgu ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ceny to jak ja w tamtym roku rozglądałem się za ciągnikiem 70 konnym to ich ceny różnych marek byly zbliżone do siebie. Proponuję, zajrzeć do tego tematu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/32104-ceny-ciagnikow-20102011/ Powinny tam być ceny do modeli, jakie Cię interesują. Co do tego NH to generalnie ciągniczek u mnie dobrze się sprawuje. Aczkolwiek było kilka awarii, ale tylko jedna spowodowała, że musialem z pola wracać, gdyż zawór od hydrauliki sie zaciął, że nie można było podnieść podnośnika. Na drugi dzień przyjechał serwisant stuknął młotkiem, i wszystko znowu dzialalo, ale na drugi dzień znów sie zblokował, to wtedy wymienił zawór na nowy i jak do tej pory jest ok. Kolejną usterką to była cieknąca sprężarka, lecz przyczyną tego był źle polożony przewód. Jeszcze chcialbym zwrócić uwagę na głośniki, po ok. 70 mth jeden z nich przestał grać, oczywiście zadzwoniłem do serwisu, zapytać się,czy są na gwarancji, a ci odpowiedzieli, że tak, ale na pewno przyczyną jest to, że ciągnik pracuje w zapyleniu, który osadza sie na membranie, potem do cewki, i ją niszczy, więc nie uznali mi.

Edytowane przez krzysiek543
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha ha ha a ciągnik gdzie ma pracować na polu a tam zawsze unosi sie bardzo dużo pyłu (kurzu) tak wiec to jest dobra wymówka serwisanta.

 

ja miałem to samo z głośnikami w nowej proximie po 300 mth i ojciec powiedział że muszą to naprawić przecież ciagnik wiadomo w jakich warunkach pracuje :blink: :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do opon to gwarantuję Ci, że 420/70/30 nie będą gniotły skiby. Ja ma Nh TD5030 i z tyłu oponki 16.9/34 (420/85/34), czyli reasumując szerokość mają tą samą co Ty zasugerowałeś, początkowo też miałem pług na korpusach 35 i nie bylo żadnego problemu. Jedyne co, to po zakupie zwróć uwagę na rozstaw przednich kół bo w wielu przypadkach przód jest szerzej rozstawiony na gwiazdach niż tył co powoduje że podczas orki ciągnik nie pójdzie Ci prosto w brużdzie. Wystarczy obręcze przestawić na gwiazdach tak, żeby przód zrównał się z tyłem (w instrukcji jest kilka kombinacji) i jest wszystko oki;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do którego gniazda podłączacie hydraulikę jedno-sekcyjną (siłowniki jednostronnego działania) w swoich NH TD?

 

gniazda są w takim układzie:

 

1-2 (jeden rozdzielacz)

1-2 (drugi rozdzielacz)

 

 

Oraz drugie pytanie czy u was też tak macie że po zatankowaniu do pełna zbiornika paliwa wskaźnik pokazuje tylko 3/4 stanu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez crouzer
      Witam
      Potrzebuje instrukcji do td5030 z rewersem hydraulicznym. Posiada ktoś? Byłbym wdzięczny za udostępnienie.
    • Przez Moriss97
      Witam
      Mam problem na forum już się t ebledy przewijały ale nadal mam brak odp. 
      Mianowicie problem polega na komunikacie błędu 3727 - new holland td5.85 2020 rok
      Zaraz po odpaleniu. Nie wiem co za przyczyna ? Gdzieś wyczytałem że ponoć lepkość oleju silnikowego. Słaba. Ale nawet jak wymieniłem filtry,i o na nowy nadal to samo. 
      A stalo się po tym jak przez parę minut miał większe spalanie i ciutke większe obory jakby dpdf dopalał ale nie było nic na komputerze widać. Etc. I po tym ten komunikat wyskoczył. 
      A teraz już nwm czy jakiś czujnik świruje czy tylko serwis..czeka. 
      Ktoś miał podobny problem.?

    • Przez MAVERICK232
      Witam. Mam problem z moim N H TD90 z kierowcą. Mimo wymienienia siłownika gazowego na nowy, kierownica idzie ruszyć do góry i do dołu. Czy ktoś miał może taki problem?
      Pozdrawiam 
      MAVERICK 
    • Przez antrak
      Witam wszystkich,
      w moim nowym nabytku NH TD5 105 z 2016 roku zaświecił się bład 3141
      jeżeli ktoś się z tym wcześniej spotkał to proszę o pomoc zanim zacznę wzywać serwisy
    • Przez Lukas85
      Witam
      Ktoś moze rozbierał hamulce w NH z serii TD? U mnie słychac czasami jakies dzowne zgrzyty przy hamowaniu, zastanawiam sie czy da sie to ogarnac samemu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v