Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Mam pytanie. W mf 255 gotuje mi się płyn chłodniczy. W porównaniu do innych mf za bardzo się grzeje. Wystarczy np. z prasą kostkującą prasować trochę szybciej jechać lub w kosiarce 1,65 jechać na 1 szosowej i już temperatura idzie do czerwonego. Dzieje się tak od czasu jak talerzowałem aż woda mi się zagotowała. Proszę o pomoc. Z góry dzięki.

Opublikowano

:lol: mam MF-a 255 który miał ongiś przegrzany silnik, jeżeli chcesz sprawdzić czy silnik jest już szrot, wymontuj termostat zalej płynem lub wodą jak chcesz to tylko próba. No i wtedy odpalasz i sobie nim trochę pracujesz np.przy odśnieżaniu i widzisz po jakimś czasie czy temperatura rośnie, czy utrzymuje się na stałym poziomie. To ci wiele wyjaśni jak nadal się będzie grzał silnik do remontu, a jak nie to zakładasz termostat i po strachu. :D

Opublikowano

tak jak mowil guardian przegrzales silnik teraz czeka cie remont!!mowie bo wiem poniewaz mmoj wujo mial silnik jak brzytwa i pojechal drapac dostal po garach i sie zagotowal

od tej pory juz nic mu nie pomoglo plyn ani woda w koncu zrobil remont i jest okey :lol:

Opublikowano

U nas perkins tez sie kiedys zaczał gotowac. Poradzili ojcu zeby wywalił termostat bo jest malo wydajny i za pozno sie otwiera co doprowadza do przegrzewania sie silnika. Po wyciagnieciu termostatu wszystko bylo ok i silnik pracuje do dzisiaj czyli 23 lata. Najsampierw proponuje zobaczyc uszczelke pod glowica bo moze gdzies lekko puszczac i jak dostanie ostro po garach to moze przepuszczac i bedzie sie gotował.

Opublikowano

szczewko częściowo ma rację - to może być wina uszczelki, co do wyrzucania termostatu to jestem przeciwnikiem takich działań - dizel musi mieć odpowiednią temperaturę pracy.

Opublikowano

Szczewko ma rację, sprawdź uszczelkę. W tych silnikach uszczelki pod głowicą są słabym punktem. Nim zdejmiesz głowicę uruchom silnik, następnie na biegu jałowym odkręć korek od chłodnicy i sprawdź czy nie robią się w niej pęcherze. Jeśli płyn będzie się burzył to znaczy, że silnik ma przedmuch. Oczywiście ze względu na bezpieczeństwo nie rób tego na gorącym silniku.

Opublikowano

U mnie po remoncie ok. 150 mth też buzowało wodę (korkiem i spod głowicy) pod większym obciążeniem i temperatura podchodziła pod czerwone, aż w końcu dmuchnęło uszczelkę między 1 a 2 cylindrem. Splanowałem głowice, założyłem nową uszczelkę i kolejny termostat (oryginalny chodził 23 lata) i wszystko wróciło do normy, teraz jest ok. 900 mth i chodzi jak należy.

Tak więc w moim przypadku, jak podejrzewam był kitowy termostat, jakoś ch........to się otwierał.

Spróbuj założyc drugi termostat, a jak to nie pomoże to uszczelka do wymiany.

Opublikowano

a sie go zakłada sprężyną w strone obudowy,nie pokrywy,mi sie grzrjr ferd jak kuna,po remoncie kapitalnym ,wymieniłęm ter=mo po staremu jak byłi nadal d*pa wrr,a  zniwa za pasem

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez andrev1822
      Jak w temacie. Ostatnimi czasy mam problem z hydraulika. Podnośnik odkąd kupiliśmy podnosił pulsacyjnie i na zgaszonym opadał dość szybko. Przy orce pługami obrotowymi 3x40 waga około 700kg przy obrocie trzeba było gazu dodać. Ale dzisiaj jak założyłem agregat 3.6m to po robocie zaczął wolno podnosić i ciężko było go złożyć. Strasznie szarpie podnośnikiem i można powiedzieć że całym ciągnikiem. Do wymiany pompy? Mam jeszcze trochę roboty w polu 
    • Przez MF255\
      Witam.
      Mam problem z podnośnikiem gdy olej się rozgrzeje to się zacina Tuz (brak reakcji na suwaki) po ostygnięciu wraca gdy przełącze rozdzielacz pod siedzeniem to belki opadają i jest dobrze.
      Nowy filtr hydrauliczny ,zaworek bezpieczeństwa oringi i podkładki na rurce.
      Gdy ciągnik się rozgrzeje to też słychać delikatne drgania . 
      Ma ktoś może pomysł co to może być?
    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v