Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jeśli taki temat istnieje to poproszę o link bo ja nie znalazłe. Mam do Was pytanie.Czy w 30 z regulatora ciśnienia jak się wykręci ten przewód koło butli to powietrze tak słabo leci czy tak jak z tego otworu do pompowania? Bo u mnie tak słabo i jeszcze wylatuje powietrze z takiej dziury z tyłu regulatora :) .Aha i te powietrze wylatuje z zaworu tego co jest do pedału podczepione a jak przykręce te złącze to nie leci.Czy to tak ma być? Bo nie znam się na pneumatyce w 30 i chcę to wiedzieć bo robię hamulce w przyczepie.Z góry dzięki.

Opublikowano

Z tego zaworu pod pedałem powinno tylko lekko syknąć powietrze jak wciskasz pedał, a tak to nie ma prawa tam nic lecieć. Ten zawór za kompresorem powinien się tylko otworzyć jak w zbiorniku będzie odpowiednie ciśnienie "wskazówka na zielonym" czyli około 5 bar a po obniżeniu ciśnienia powinien się zamknąć. Jeśli ten zawór pod pedałem ci puszcza to nie bierz się za jego naprawę bo tylko szkoda twojej roboty lepiej kupić nowy za około 200 zł i masz spokój na 15 lat. prawidłowe działanie polega na tym że jak wciśniesz pedał hamulca "prawy" przy odpowiednim ciśnieniu to powinieneś mieć możliwość wciśnięcia w szybkozłączu pneumatycznym tego guziczka po środku (nie wiem jak to nazwać). Jeśli nie idzie wcisnąć tzn ze coś jest nie tak. W razie czego spróbuj jeszcze regulacje jednego i drugiego zaworu ten za kompresorem regulujesz poprzez wkręcanie"zwiększenie ciśnienia" a wykręcając"zmniejszenie ciśnienia". Regulujesz to śrubą M8 na 13 klucz, a zawór przy pedale regulujesz cięglami i też wykręcając z niego lub wkręcając ten drut który porusza się w środku zaworu jak coś nie wiesz to pisz na gg

Opublikowano

ciężka sprawa do wytłumaczenia ale Jakub dobrze ci to wyłożył. tylko mała uwaga z mojej strony. najlepiej zacznij sprawdzać od strony kompresora jeśli zbyt słabo leci powietrze, odkręcaj wszystkie połączenia i sprawdz drożność rurek. kiedyś zakładało się uszczelki jakie tylko były pod ręką a często się zdarza że puchną ze starości zawężając średnicę. resztę już wiesz.

Opublikowano

Przepraszam ze odkopuje temat ale nie bede zakladal nowego;)A wiec tak chce naprawic instalacje pneumatyczna z C360 i mam kilka pytan:tam gdzie sie podlancza przewod od pompiwania kol jak wlacze sprezarke to leci powietrze i co mam zrobic zeby szlo na butle ??tam pomiedzy butla a pedalami hamulcy jest jakby czujnik bo widze tam jedna wsuwke na przewod elektryczny do czego on sluzy??ktoredy sposzcza powietrze jak jest juz duzo bar w butli aha i ostatnie skad mam wiedziec ile jest powietrza w butli jest jakis wskaznik??Z gory dziekuje za odpowiedzi:):)

Opublikowano

1. Tam gdzie bierzesz powietrze do pompowania kół to się nazywa odolejacz i tam trzeba taki motylek wkręcić którego pewnie nie masz to musisz dokupić.

2. Nie jestem pewny ale prawdopodobnie jest to czujnik do którego podłączasz kontrolkę od ciśnienia powietrza.

3. Za odolejaczem jest zawór powietrzny który sam upuszcza powietrza jak jest go za dużo w butli czyli na zegarze gdy wskazówka wchodzi na czerwone pole słychać wtedy takie charakterystyczne psiknięcie. Oczywiście musisz go ustawić jest na nim śrubka M8 na klucz 13 i gdy ją będziesz wkręcał to zwiększysz ciśnie w butli a jak wykręcał to zmniejszysz.

4. Jak chodzi o zegar to w rurce co idzie od zaworu powietrznego do butli jest miejsce na wkręcenie takiej cienkiej rureczki której drugą stronę wkręcasz w zegar (wskaźnik podwójny lub potrójny) nie pomylisz się bo w C-360 pewnie masz podwójny to tam z niego wystaje kawałek gwintu na wkręcenie tej rureczki :) Nie za bardzo precyzyjnie się wyraziłem ale nie wiem jak to nazwać :)

Opublikowano

No właśnie tak jak kolega pisze ale jak Ci się chce to możesz podpiąć tą kontrolkę nie zaszkodzi powinna być czerwona ale to nie jest potrzebne :) Wystarczy zegar, a rurkę i motylek kupisz w każdym Agromie :)

Opublikowano

właśnie jestem w trakcie regeneracji sprężarki hs14 do c330 i otóż ktoś kto robił ją poprzedni nie wsadził łożyska igiełkowego na sworzeń tłoka i na korowodzie dziura się wyrobiła w jajo i mam takie pytanie czy w grene dostane sam korbowód czy jestem zmuszony kupić cały wał. Jakie złączę z tyłu ciągnika jest lepsze bo są dwa rodzaje miękkie i twarde czym się różnią

 

pozdrawiam

waldek415

Opublikowano

mam jeszcze jedno pytanie ktoś kto wcześniej naprawiał tą sprężarkę chyba miał jakiś problem z klinem na wale od strony koła pasowego. chyba nie mógł wybić starego klina i walił z młota wyrobił trochę te gniazdo klina teraz ma ok. 1-2mm luzu klin czy będzie to przeszkadzać w przeniesieniu napędu i będzie zrywać klin ?. Gadałem z gościem bo chciałem żeby zregenerował ten korbowód ale ma za dużo wybity otwór mówił że najlepiej było by wyfrezować w innym miejscu gniazdo klinu

Opublikowano

Pamiętać trzeba, że każdy nowy frez na klin (gniazdo klina) osłabi wałek. Trzeba byłoby podjechać do firmy zajmującej się regeneracją takiego typu sprzętu i poradzić się, raczej za obejrzenie nie skasują a jak mają wiedzę to i poradzą. :lol:

Opublikowano

może idzie zregenerować stare gniazdo są jakieś patenty na to ? Jutro będę w grene zobaczymy czy dostane potrzebne części i co powie sprzedawca na temat tego klina myślę że jakby dobrze nabić koło na stożek dokręcić młotem pneumatycznym i jeszcze trochę nabijać przez klucz rurkowy i dokręcać to nie powinno się okręcić. Przecież na sprężarce nie ma nie wiadomo jakich sił. Kiedyś kręciłem sprężarkę kluczem oczkowym to myślę że jak dobrze się koło pasowe nabija to będzie trzymać przecież klin służy tylko żeby kółko się przypadkiem nie ślizgało na wałku a stożek odpowiada za to żeby zaklinować przed obślizgnięciem

Opublikowano

Opinie są różne. Ale jakby co można też złożyć 'na farbę'. Zawsze to coś da. Klejem nie ma co babrać. Dokręcić pożądnie i będzie. Nie ma tam otworków na żadne zabezpieczenia i stosowanie nakrętek koronkowych więc tak musi być. :lol:

Opublikowano

byłem dzisiaj w grene nowy korbowód~150zł a wał z korbowodem~250zł raczej będzie mi się opłacało kupić nowy wał z korowodem bo gniazdo klinu koła pasowego nie wygląda za ciekawie widocznie komuś musiał się ściąć i nie mógł wybić i teraz można włożyć tam 2 kliny koło siebie

Opublikowano

właśnie zakupiłem inną za 100zł niby nie używana leżała w garażu ale i tak rozbiorę i zobaczę co w niej siedzi bo co mam to ma uszkodzony tylko wał a cylinder i tłok nówka jak by coś to przełożę z 2 zrobię jedną

Opublikowano

otóż prawie wszystko mam złożone brakuje mi nakrętki na wał od koła pasowego nie wiecie jaka tam jest nakrętka ? wg. katalogu jest tam m12 ale jak mierzyłem suwmiarka to wyszło 19mm w grene takiej nie dostane jedynie że kupie nowy wał. nakrętka ma podobno drobny gwint ale nie wiem o jakim skoku może ktoś wie jaka tam powinna być nakrętka ?

Opublikowano

właśnie znalazłem większość rurek które zostały zdemontowane przy remoncie. nie mogę znaleźć rurki zbiornik powietrza - zawór hamulcowy i zaworu hamulcowego . Nowy zawór hamulcowy wydatek gdzieś 170zł rurka 20 zeta. Nie wiem gdzie szukać muszę jeszcze zobaczyć pod wiatą ale nie wiem czy będzie ten zawór jeszcze sprawny czy opłaca mi się go szukać czy lepiej kupić nowy i mieć spokój ?

Opublikowano

Cześć mam problem z hamulcami pneumatycznymi w c-330, problem jest taki że kupiłem nowy zawór hamulcowy ale nie było tych cięgieł co wyciągają ten rdzeń zaworu, więc nie wiem jak połączyć te cięgła da zaworu.Najlepiej by było jak by mi ktoś zrobił zdjęcie i pokazał jak to jest połączone.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez blackspace
      Witam wszystkich
      Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość:)
      Otóż chciałbym zainstalować nowy regulator ciśnienia do ursus c-360. Znalazłem ciekawy regulator ciśnienia Ikov 4430 i myślę aby go zainstalować do ursusa, wygląda jak by miał i odolejacz, ale nie jestem tego pewien.
      Myślicie że będzie on dobrym wyborem? ciekawi mnie też od czego on fabrycznie był.
      Z góry dzięki za odpowiedź


    • Przez blackspace
      Witam wszystkich
      Jestem tu nowy więc prosze o wyrozumiałość:)
      Otóż chciałbym zainstalować nowy regulator cisnienia do ursus c-360.
      U dziadka w garażu znalazłem regulator cisnienia Ikov 4430 i myślę aby go zainstalować do ursusa, wyglada jak by miał i odolejacz, ale nie jestem tego pewien.
      Myślicie że będzie on dobrym wyborem? ciekawi mnie też od czego on fabrycznie był 🧐


    • Przez lagunal6
      Witam forumowiczów od jakiegoś czasu mam problem z hamulcami. Mam ręczny przy kierownicy razem z wajcha od rewersu.Po dłuższym postoju po zwolnieniu hamulca hamulce trzymają że ciągnik zaraz się zatrzymuje dodam że zauważyłem że że po naciśnięciu i zwolnieniu hamulca idzie trochę powietrza do zbiorniczka z alkoholem 
    • Przez Obi32
      witam, ma ktoś z was hamulce hydrauliczne do przyczepy przy zetorze 7745 lub innych, macie jakiś schemat jak to zrobić? 
    • Przez RadelicChannel
      Witam. Postanowiłem naprawić hamulce w c360. Zdjąłem prawa zwolnice, wyczyściłem, założyłem nowe szczęki i tłoczek. Wszystko złożyłem, następnie zamontowałem nowy przewód i długa pompkę, nie wymieniłem pompy krótkiej która jest zepsuta. Hamulec nie chce zrobić się twardy,ciagle wpada do końca, próbowałem zaslepiac wyjścia na krótką pompkę, ale nie przyniosło to efektów. Płyn przy tłoczku wypływa z odpowietrznika bez babelkow powietrza, mimo to hamulec wpada. Wsadziłem palec do dziury gdzie znajduje się Tloczek i czuje ze wykonuje on lekki ruch. Proszę o pomoc 
      Czy da radę odpowietrzyć układ bez krótkiej pompki? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v