Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie wiem dokładnie ile ma koni bo mam stary dowód i nie piszę :lol: ok 70 chyba. sprawuje się idealnie żeby nie te ostatnie blokowanie biegów B) . bardzo polecam ten model zetora . nigdy nie sprawdzałem jakie ma spalanie na motogodzinę ale nie pali tak wiele :D

Opublikowano

miałem taki sprzęt i powiem że nie blokowała mi się skrzynia w ogóle, wujek też ma takiego ale u niego zerwało ząb na trybie i od tej pory sie tak dzieje wymiana bezpieczników nic nie dała pomogła rozpoławianie i remoncik skrzyni wymiana trybu plus do tego synchronizatory i jeszcze wodziki i chyba tyle, wiem że po naprawie jest spokój. co do mocy to na tabliczce i dowodzie pisało mi 49kw to daje cosm koło 66km, co do roboty ciagnik powiem że super o niebo lepiej niż 360, komfort i wogóle, zwolnice nie wyją, cichutko, w zimie ciepło, troche na upałach gorzej ale możesz otworzyć drzwi i zablokować na gumach, nie tak jak dzisiej w serii super czy proximie, tam nie otworzysz, bo można sie z drzwiami pożegnać. plus to mocny podnosnik, i miękki przodek do transpostu super, co do spalania to niewierz co inni mówią, owszem potrafi pociagnąć ale jak zestroisz sobie maszyny pod niego w sam raz to w normie się zmieści. Ogólnie nieskomplikowany, mocny, trwały ciągnik, ciezki do zajeżdżenia, no moze troch cieżko w zimie pali, ale regulacja zaworów i grzałka i -20 to nie problem. :D

Opublikowano

słuchaj co do kabiny to mam 7341 a zniego ma proxima kabine i powiem że jest uchylna ale za bardzo z tyłu i w rezultacie zimniejsze powietrze idzie odrazu na szybe z tyłu, nawiewy są ale jak jest naprawde gorąco to jest niewystarczjące, wiec dorobiłem sobie takie ciegno coś w rodzaju takiego jak ma pronar i uchylam sobie około 15cm i blokuje i w tedy jest ok,mozna jeździć, a co do 7211 kabiny montowane w tamtych seriach jeżeli chodzi o miejsce to było niestety więcej, mam 5211 i kabina no wieksza, jedyny minus to żeby widć pierwszy korpus to musisz se wychilić a w nowej to widac elegancko, raz jak jechaliśmy 7211 na ślask po węgiel tata ja wujek i kuzyn powiem że spaliśmy w nocy i wszyscy sie zmieścili, takze kabina na wielki plus, jedno co mnie wkurza to głupio umiejscowiona dźwignia wom żeby włączyc wałek musisz się uchylić w bok i podciagnąć, w proxie to lepiej bo koło ręcznego.

Opublikowano
...a co do 7211 kabiny montowane w tamtych seriach jeżeli chodzi o miejsce to było niestety więcej, mam 5211 i kabina no wieksza...
Bo ten zetor to ciagnik rodzinny :lol:
Opublikowano

a i jeszcze tapicerka mocna i łatwo daje się czyścić , szkoda tylko że zetor już tego nie produkuje :P

Opublikowano

ja ciągałem 3x35cm z tym ze miałem obciązniki założone tylko że klasa ziemi 1 i 2 raczej cięższa gleba do roboty

Opublikowano

witam wszystkich . ostatnio co raz częściej blokują mi się biegi w zetorze :( .jest to bardzo uciążliwe pod czas prac polowych ;[ . może wie ktoś jak można temu zaradzić ????

 

1.wymień bezpieczniki

2.rozbierz stare bezpieczniki i ponaciągaj sprężyny

3.po porostu dokręć mocno (ale nie za mocno bo biegu nie wrzucisz) najlepiej nawet wrzuć jedynkę i jak jedziesz dokręcasz.

 

Każdy sposób powinien być dobry

Opublikowano

co do blokujących się biegów sprawdź bezpieczniki u mnie z racji częstego rozkręcania gwint się popsuł i od 1 i R trochę wyszedł i nie trzymał>. Sprężyn bym nie ruszał a jak mocniej zeno dociśniesz przecierz tam nie ma regulacji

 

Po prostu trzeba się nauczyc zmieniać biegi tzn najczęściej się blokuje z R na 3 bo trzeba najpierw na luz (czyli w dół) potem w prawo i dopiero w dół-na 3 a idzie się przeważnie skrótem czyli na ukos i tym sposobem R nie zdąża wyskoczyć ;)

Opublikowano

tak pozatym to zadny zetor z tamtymi skrzyniami lubi sprzęgło do dechy wciśnięte i spokojna zmianę biegów, nie nagłą żeby nie żęziło najgorsza to 3 ewentualnie przegazówki jedynie 4 i 5 lepsze bo zsynchronizowane, ale niebój sie tym jak masz okazje to kupuj niebedziesz żałował sąsiad odkupił zetora tyle ze 7711 od goscia co kupił proxe 7441 ten zetorek miał 2300mtg podczas dwuletniego użytkowania wymienił tylko culinderki chamulcowe i płyn chłodniczy i oleje w skrzyni i jest bardzo zadowolony z niego a ten co mu sprzedał w proksie wymienił turbinke, ale to z jego winy padła, nie umiał sie obsługiwać i robili z bratem tej zimy remont silnika, nawiasem mówiąc przy piwku rozmawialiśmy że zaluje jak diabli że pozbył się starego teraz mówi że dołożyłby napęd i by smigał dalej. tkże takie czołgi na 4 kołach :D

Opublikowano

a jeździ spokojnie i normalnie na szarpanego to tylko skrzynia w ciapku może chodzić bez najmniejszych zastrzeżeń, nawiasem podczas eksploatacji mnie też się jeszcze nie udało ani w 7211 ani w 5211 :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tomeczekk
      Napotkałem problem podczas jazdy na szybkich biegach. Wajcha rewersu podczas jazdy przy obciążeniu zaczyna tak jakby strzelać podczas ostatniego remontu nie widzieliśmy nic niepokojącego jakieś sugestie co to może być? Dla doprecyzowania polowe oraz wsteczny bez zarzutu.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez sk0rup
      Witam miałby ktoś katalog części do Zetora 7211 w formie pdf tylko nie ten ze skanami zżólkniętych stron?
      Po polsku oczywiście
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v