Skocz do zawartości

Miniładowarka sam [Połączone]


Gość Profil usunięty

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam poczytałem o pomysłach na ładowarki i podobają mi się , sam lubię coś zpatentować na problem z odpalaniem pod obciąrzeniem byłby dobry zawór trójdrorzny i tenże zawór może być używany do zmiany szybkości .

mam w podobny sposób zrobiony hydro napęd w kombajnie oczywiście oryginalnie

no i morze ktoś podjąłby się zbudować mi taką mini ładowarkę było by fajnie bo ja coraz żadziej mam wolny czas

 

GINTEK a z jakich okolic podlaskiego jesteś , ja pow.Siemiatycze gm. Dziadkowice

Edytowane przez Marecki2922
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jestem z powiatu sejnenskiego. a co do pomysłu ładowarki będę zakładał 2 pompy co zatym idzie będą dwie prętkości.jak tylko puści snieg to będę zaczynał poszukiwania materiałów bo teraz to wszystko jest zasypane śniegiem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Chyba jednak zrezygnuje z napedu hydraulicznego kupiłem silnik kompletny 1.6 TD ze skrzynia od golfa 2 za 500zl i pewne cały komplet wstawie i wyjscia ze skrzyni podłączę do mostów i to będzie najprostsze i najtańsze rozwiiązanie. Orientuje sie ktos czy mosty od żuka i tarpana mają takie same przełożenia bo mam okazje takie kupic

Opublikowano

W tarpanie były różne mosty, w zależności od stosowanego silnika, 8/41 , ten z fiatowskim miał 5,857(7/41), rolnik miał 9/41, 10/41 . W żukach było wiele wariantów i różne miały przełożenia dwudzielny , te nowsze z kwadratowym deklem, inne w dieslu. Bez liczenia zębów się nie obejdzie. Możesz tez pomyślec o moście od uaza.

Opublikowano (edytowane)

http://www.youtube.com/watch?v=Q2vMbGecFAQ dzieki uprzejmosci kolegi ktory zmontował ilmik i wstawił na swoje konto.

jeszcze tylkop wrzuce skany z gazet dwoch ładowarek koledfze gintkowi moga sie przydac zwłaszcza bo w jednej zastosowany jest własnie silnik od seicento ze skrzynia apolosie przekazuja naped na mosty. a co do mojego sprzetu to do przodu jechała tak szybko bo wbijałem trojke zamiast jedynki na filmie widac przez chwile jazde w tył , wiec jedynka jest tak samo szybka. sprawdzi sie w praktyce jak bedzie mimo to za szybko wymysle inny reduktor. za dlugo nie jezdzilem bo miałem tylko blok zalany woda wiec nie chciałem go przegrzac. wszystko zamocowane prymitywnie tylko na probe zbiornik' paliwa ,aku ,siedzenie oraz kolumna kierownicza zuka, docelowo mam juz orbitrol i siłownik. chciałem tylko sie przed zima przejechac. w razie pytan chetnie odpowiem.wrzuce jeszcze pozniej pare zdjec z bliska co i jak dla chetnych.

a i most od zuka lepszy niz tarpan bo wolniejsze przelozenie, i zabkow nie trzeba liczyc , starcza obroty kola do obrotow wałka, ale to pewnie wioadomo. gdyby ktos p[ytał czemu nie zwezal;em mostow, to dlatego ze we wszystkie budynki wjade i wymanewruje ta szerokoscia

Edytowane przez piciaj
Opublikowano

ale to widac ze za lekki z przodu i go sciaga a moze i silownik troche do poprawki zeby w innym optymalneijszym miejscu byl bo wlasnie slabo skreca pomijajac dlugosc... :unsure:

Gość Profil usunięty
Opublikowano

to jest za długie i za szerokie

Opublikowano (edytowane)

jak wyzej opisalem, to jest duzo pracy jescze przy tym,robilem pod swoje potrzeby, wiec nie chodzi tu mi o to ze ma być małe" dla mnie kolego marecki, przod jest lekki bo nie wisi na nim wysiegnik ani przy nim widły czy łycha bo swoje dociazy kolego pablopoza tym sciaga bo na trojce dolozylem do pieca wiec musialo sciagnac, w opisie napisałem ze jest kolumna od zuka i to prymitywnie, docelowo bedzie oprbitrol i siłownik, z silownikiem byly juz przymiarki i skret bedzie konkretny, poza tym szufla czy cokolwiek innego bedzie zaczynac sie tuz przed przednimi kolami, wiec az tak kolubryna nie bedzie, zreszta mi to nie przeszkadza bo nie mam ciasnych chlewikow czy innych po wojennych wynalazkow budowlanych :P i wszedzie nia wjade. to tak gwoli wyjasnienia

Edytowane przez piciaj
Opublikowano (edytowane)

http://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,nap%C4%99d-hydrauliczny.html

tutaj można trochę poczytać o napędzie hydraulicznym

tutaj blokada mechanizmu różnicowego

http://www.4x4.szczecin.pl/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=92&Itemid=50

http://www.4x4.szczecin.pl/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=91&Itemid=50

a tutaj jest prawie wszystko o mostach, zwężanie, blokady i inne

http://samy.adresforum.pl/dyferencjaly-f10.html :)

Edytowane przez prometeusz
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mam już 2 mosty od żuka, jak myślicie 150zl za skrucenie i zafrezowanie 4 półosiek w profesionalnym zakładze to dobra cena

Opublikowano

półoś jest utwardzana tylko tam gdzie są oryginalne frezy, więc skracanie i robienie nowych frezów to nie najlepszy pomysł, ponieważ nowe frezy mogą się ścinać, trzeba by jeszcze te nowe frezy utwardzać, mój znajomy przy mostach od uaza obcinał półośki przy tym talerzyku wiercił dziury w nim i dospawał do niego półosie i chodzi, tylko trzeba wspawać współosiowao

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

O ścinanie frezów nie ma obawy bo będą utwardzone termicznie ja w tym zakładzie dorabiam nietypowe koła zębate i są wykinane profesjonalnie i cena przystępna a co do samej ładowarki już mam prawie gotową rame.

Edytowane przez gintek
Gość Profil usunięty
Opublikowano

No i ladowarka juz prawie zrobiona, po pierwszych prubach w terenie. Zostało jeszcze kilka modernizacji, zrobić krokodyl do obornika i mozna zacząć wywalać obornik.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

zdjecie pewne wkrutce sie pojawi

Opublikowano

Przegubowy SAM to duże koszta i musi być solidnie zrobione. A nie lepiej zrobić skręt bez łamania jak w wózku widłowym? że koła stają w 90o? Jeśli byłaby łamana to można by zrobić bez mechanizmu różnicowego. Chyba że się mylę

miałem taką jest jej resztówka na zdięciu ale zima to tragedia nie można ruszyć z mieisca /mechanizm ruznicowy musi być/

Opublikowano

PYTA WIELU O PARAMETRY TEJ CZERWONEJ SILNIK-HIUNDAJ PHONY ZE SKRZYNIĄ W KTÓREJ RUŻNICOWY JEST ZABLOKOWANY ZAMIAST PUŁOSI WYCHODZI ZĘBATKA NAPĘDZAJĄCA WAŁEK Z WIELOWPUSTAMI KTÓRY TO NAPĘDZA PRZEKAŻNIKI DAJACE NAPĘD MOSTOM RAMA NOŚNA-PRZÓD DWUTEOWNIK 200 TYŁ CEOWNIK-180 POŁĄCZONE NA SZTYWNO [bOLEC 40 MM DWA ŁOŻYSKA OBUDOWA ŁOŻYSK GRUBOŚCIENNA RURA] MASZT-TŁOKI OD HEDERU MASE FERG GÓRNY NIEWIEM 80 CM WYSUWU MASZT-OD JAKIEJŚ KOPARKI PO MOICH PRZERÓBKACH --- POMPA KOMBAJN CLASS-BYŁA KOMPLETNA ZE ZBIORNIKIEM NAPĘD PRZÓD SILNIKA PASKIEM -----MANETKI CHYDRAULIKI -ORBITROL KIEROWNICA-SIEDZENIE RAMA BESPIECZEŃSTWA POMPA HAMULCOWA POCHODZOM OD [MAŁY BUŁGARSKI WUZEK AKUMULATOROWY]-----MOSTY ŻUK ------------O INTERESUJĄCE PROBLEMY PROSZE PYTAĆ ODPOWIEM P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v