Skocz do zawartości

Rejstracja przyczepy


Hinco

Rekomendowane odpowiedzi

Żadne zaświadczenie nie jest potrzebne. Musi być tak (przyczepa ma mieć sprawne hamulce, światła, trójkąt z tyłu, z boku odblaski, wyjście z tyłu na światła i na hamulce, hamulce ręczny i chyba tyle). Jedziesz taką przyczepą do diagnostyki, facet wszystko sprawdza opisuje wystawia zaświadczenie (płatne coś ok. 200 - 300zł) i z tym do wydziału komunikacji po nowy dowód rej. i masz już przyczepę rolniczą. 

mylisz się.

Tylko za Ciebie załatwił wszystko diagnosta bo jest

- oświadczenie firmy z odpowiednim PKD ~- 100zł 

- badanie po zmianach konstrukcyjnych ~82 zł

- okresowe badanie techniczne już na 2 lata ~60-70zł

i wychodzi twoje 200-300zł.

Musisz zdobyć zaświadczenie z firmy która dokonała przeróbki przyczepy z ciężarowej na rolniczą,później na przegląd do SKP i do WK

dokładnie jest jak mówisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi  być okręgowa  

chodzi  Ci  o przyczepę  HL ? one nigdy nie  były  typowo  rolnicze  i nigdy nie  były na  balonówkach.. ten  diagnosta  nie  ma  pojęcia  o  czym mówi ...

Ja  mam  2  szt  D55  zarejestrowane jako  rolnicze  ,  [ kupione  jako  ciężarowe,  fabrycznie  też nigdy nie  występowały jako rolnicze ] , obie  na kołach 1100  na  20 i  żadnych problemów nie  miałem  z tego powodu , 

Nowe  rolnicze  są na kołach  tirowskich  i  tez nie ma problemu  , powiez niech pokaże rozporządzenie,  które nakłada  wymóg  kół balonowych ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi  być okręgowa  

chodzi  Ci  o przyczepę  HL ? one nigdy nie  były  typowo  rolnicze  i nigdy nie  były na  balonówkach.. ten  diagnosta  nie  ma  pojęcia  o  czym mówi ...

...

 

HL/HW wiem że któreś były miały na końcu w modelu przyczepy litery ND.

Trza by poszukać na norcom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie ponieważ jestem nowy na forum poproszę o wyrozumiałość.

Chcę kupić przyczepę sprowadzoną z zagranicy, przyczepa nie posiada tabliczki znamionowej, nie ma też od niej dokumentów. Jedynie mam numer na obrotnicy który składa się z 3 znaków. Przyczepa w pełni sprawna, hamulec najazdowy, światła, hamulec ręczny. Czy istnieje możliwość rejestracji?

Jedyne tabliczki znamionowe to na osiach, oraz zaczepie. Może wstawię zdjęcia i wypowie się ktoś co to za przyczepa.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na oku przyczepe d47 wywrotkę i zastanawiam się poważnie nad zakupem. Tylko jest jeden problem przyczepa została wyrejestrowana kilkanaście lat temu a ja chce ją ponownie zarejestrować. Uda się ją ponownie zarejestrować? Z tego co czytam to różnie bywa. Wiem że będzie potrzebna umowa KS z ostatnim właścicielem na dowodzie, stary dowód, przegląd, co jeszcze do rejestracji? Kto rejestrował ponowni wyrejestrowaną wcześniej przyczepę, może ktoś coś doradzi, co najpierw załatwić? Jaką cene wpisać na umowie aby uniknąć opłaty w US? Doradzcie coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczepa rolnicza podlega ponownej rejestracji.

- ciągłość umów/faktur (sprzedaży-zakupu),

- OC ważne od dnia zakupu na Ciebie tej przyczepy,

- pcc - chyba w 14 dni od zakupu jeżeli powyżej 1000zł jej wartość,

- przegląd i tutaj ważne - ma być rolnicza,

- dowód rejestracyjny - z braku tablicy idzie się wytłumaczyć.

 

Ja już pisałem, kupiłem np D45 w cenie 600zł (pcc nie musiałem płacić), OC od dnia zakupu z umowy, stary DR+stara tablica.

Zrobiłem okresowe badanie techniczne na kartce i z tym do starostwa poszedłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Może się powtarzam ale mam kilka pytań odnośnie przyczep.

Ojciec sprowadził z Niemiec przyczepę rolniczą. Stała u jakiegoś gospodarza w pokrzywach więc kupił ją za bezcen. 

Nie spisywali żadnych umów kupna sprzedaży tylko jakoś tak to załatwili.

Przyczepę w Polsce wyremontowaliśmy na błysk, są nowe burty, nowa metalowa podłoga, światła, hamulec najazdowy.

 

Pytanie czy tą przyczepę można jakoś zarejestrować. Ojciec mógłby załatwić umowę kupna sprzedaży bez problemu.

Tyle że w Niemczech przyczepy te nie były nigdy rejestrowane...

 

Proszę o pomoc i rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem w US i nie ma takiego czegoś jak zwolnienie z tej opłaty 2%.

 

Mam drugie pytanie bo kupiłem przyczepę i ma w dowodzie przyczepa ciężarowa. Jak zrobić aby w było przyczepa rolnicza (przegląd co 2 lata)

 

To trochę źle pytałeś. Ogólnie jest tak, że jak jesteś rolnikiem i kupujesz ciągnik/przyczepę rolniczą od rolnika to idziesz do US, wypełniasz PCC3 a w stawce podatku wpisujesz 0%, na końcu druku piszesz oświadczenie, że sprzęt wykorzystujesz do pracy w swoim gospodarstwie rolnym, dajesz kopię nakazu podatkowego swojego i sprzedawcy i nic nie musisz płacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności witam wszystkich forumowiczów (mój pierwszy post na tym forum).

 

Mam do kupienia przyczepę d46  z lat siedemdziesiątych z dokumentami (DR i książką pojazdu). Dokumenty wyglądają na oryginalne: bardzo stare, numer ramy i tabliczki się zgadza, numer rejestracyjny również (tablica jest), w książce pojazdu jest podany ten numer DR który posiadam (3 DR wydany dla tej przyczepy, wpis z pieczątką i podpisem), daty przeglądów w książce i DR się pokrywają. Kłopot polega na tym że na tabliczce przyczepy jest podane D46B, a w papierach d46A. Przyczepa stoi na małych kołach i takie są podane w książce.

 

W książce przyczepa jest podana jako d46A autosan, a w dowodzie jako sanok d46A, a na tabliczce jest to sanok d46b. W książce jest to przyczepa rolnicza, a w DR transportowa. W książce ładowność to 4500, a w dr i na tabiczce 4000.

 

Nie będzie kłopotu z zarejestrowaniem tego? (ostatni przegląd był robiony 20 lat temu, przyczepa cały czas u jednego właściciela). Rejestracja jako transportowa, czy rolnicza?

 

 

Edytowane przez boinc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzyszofl
      Witam grupowiczów. Ma ktoś z was instrukcję obsługi do przyczepy POM Złocieniec PW4 na sprzedaż? Z chęcią odkupię, ponieważ potrzebuję wielu informacji na jej temat oraz powiększy moją kolekcję. Pozdrawiam


    • Przez Marek1129
      Czy w przyczepach hw 6011 występowały takie typy osi? Koła na 8 śrub. 


    • Przez rafalrafal
      Witam wszystkich, mam takie jedno pytańko, przeglądając internet natrafilem na opony 10.0/75/15.3 MITAS 18 plucienne bezdętkowe, czy mozna je zalozyc na zwykle felgi bez detki i beda trzymac powietrze?
    • Przez jarek555
      Dzień dobry
      Poszukuję informacji, opinii, a także potwierdzenia (lub zanegowania) tego, co udało mi się znaleźć. Chodzi o przyczepę bliźniaczą do tej:
      https://www.netbid.com/pl/aukcje/przeglad-szczegoly/17143738-15000943-BSS-Senice-BSS-PS-2-09-07-Agro-1-Wózek-ciągnika/
      Wg, tego co znalazłem oraz informacji od sprzedawcy w dokumentach jest ładowność 7t. Gabaryt paki jest bardzo zbliżony do przyczepy d50/55. 
      Jak taka przyczepa wypada w porównaniu z HL6011 lub THK5? Obecnie stoi na oponach od stara - jaki opór stawia na asfalcie (domyślam się, że większy od niemki)?
      Rama główna jest z ceownika zimnogiętego (na 99proc). Jak to współgra z wywrotem na boki; wystarcza czy się wygina (nie przewiduje przeładowywania)? Jak się prowadzi za ciągnikiem (wydaje się być dość zwarta i przysadzista, więc teoretycznie powinna być stabilna)? Z tego co zauważyłem to one nie miały zaczepu do przyczepy z tyłu (ta, którą jestem zainteresowany ma dołożony), w związku z tym, czy można bezpiecznie zaczepić z tyłu przyczepę 4t, czy tylny wózek jest zbyt słaby i można go wyrwać? Ostatnie pytanie o całościową opinię nt takiej przyczepki, warta uwagi czy lepiej szukać jakiejś HLki?
    • Przez gofermk4
      Cześć wszystkim, jak w temacie stoję przed wyborem przyczepy skorupowej na tandemie. Zastanawiam się nad markami Umega spc16, Auto-tech aps16 i Metal tech ts16. Przyczepa będzie służyć do przewozu zbóż oraz do wywozu obornika( dość sporo towaru). Może ktoś z was użytkuje którąś z tych przyczep i doradzi w co doposażyć przyczepę?? Jakie opony wybrać 600czy 560 wystarczą, czy skrętna oś czy bez tego idzie przeżyć....
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v