Skocz do zawartości

Rejstracja przyczepy


Hinco

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
2 minuty temu, Roki212 napisał:

A gdzieś ktoś napisał że to mój i o mnie chodzi 🤔 bo jakoś wybiegasz sporo przed szereg. Słyszy się że tak jest to i mam prawo o tym napisać że bywają i takie przypadki. Nie bądźmy już tacy prawilni pod tym względem bo wiadomo jak jest bo są różni diagnosci i dziwnym trafem sporo złomu ma przegląd mimo braku nawet siłowników na osiach więc wiesz. Jak szukałem przyczepy wcześniej sobie do kupienia to brak instalacji elektrycznej, pneumatycznej a o dziwo świeża pieczątka w dowodzie, to niby skąd się ona tam wzięła...

A jeśli chodzi o mnie to ja nie oszukuje na przeglądzie przyczepy bo po prostu go nie robię i tyle. Koło domu tylko się kręcę jest zarejestrowana opłacona hamulce ma sprawne bo podpinam ale przeglądu nie robię od kilku lat. Mój świadomy wybór bo z przyczepą muszę jechać na przegląd do okręgówki 40 km w jedną stronę, ciągniki maja przegląd bo stacja podstawowa 7 km od domu. Ile mnie kontrolowali to tylko dowód od ciągnika brał od przyczepy nie, jak kiedy zabiorą i zaczną cisnąć to się zrobi, a może coś w przeglądach się jeszcze zmieni czas pokaże 😉

Mnie raczej chodziło o to żeby unikać rad stanowiących łamanie prawa. Ogólnie rzecz biorąc Policja rolników nie chce "przetrzepywać" i oby tak dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do łamania prawa zgadza się. No i oby nie trzepała tych rolników jak najdłużej, bo nawet nie wiem po co te przeglądy w tych przyczepach... Aby kasę wyciągać chyba... Osoba świadoma dbająca o swoje bezpieczeństwo i innych nawet w takiej bez rejestracji czy samoróbce na oświetlenie i hamulce. Ale właśnie u nas liczy się jakaś pieczątka co jak widać nie ma za wiele wspólnego z faktycznym stanem pojazdu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze że chcą mieć sprawne bo to podstawa, tylko właśnie w razie W choć masz przyczepę lux sprawna bo dbasz ale bez rejestracji  ktoś ma zarejestrowaną z pieczątka co daleko ma do sprawności to właśnie i tak patrzą na te przeglądy. Oby ktoś kiedyś poszedł po rozum do głowy i zniósł je lub tak jak tam kiedyś chcieli zrobić aby diagnosta mógł zrobić u rolnika. Wtedy znalazło by się z kilka osób aby w jednym czasie można było ogarnąć aby koleś nie jechał do jednej osoby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jest do kupienia przyczepa samorobka wykonana w latach 80tych przyczepa nie zarejestrowana jednak sprzedajacy w latach 80 załatwił nabicie nr ramy plus ten przegląd "zerowy" jednak jej nie zarejestrował w wk bo przestała być taka potrzeba, te wszystkie dokumenty ma idzie ja teraz na tej podstawie zarejestrować? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dzikidaniel napisał:

Umowa kupna sprzedaży z Holendrem, przegląd z OSK i z tym idziesz do wydziału komunikacji, ewentualnie możesz iść pierw do wydziału, dostać próbne tablice i wtedy na przegląd.

Ale to taka trochę lewizna bo jak wyjdzie że o takich nr VIN  przyczepa była kiedyś zarejestrowana w pl jest problem więc poco pchać się w taka lewizne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, astrahxenon napisał:

Witam jest do kupienia przyczepa samorobka wykonana w latach 80tych przyczepa nie zarejestrowana jednak sprzedajacy w latach 80 załatwił nabicie nr ramy plus ten przegląd "zerowy" jednak jej nie zarejestrował w wk bo przestała być taka potrzeba, te wszystkie dokumenty ma idzie ja teraz na tej podstawie zarejestrować? 

Obawiam się, że nie da się jej zarejestrować, bo decyduje data pierwszej rejestracji. W 2013 roku skończyła się rejestracja nowych pojazdów typu SAM i wprowadzono dopuszczenie jednostkowe ale to już dużo załatwiania i spore koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, dzikidaniel napisał:

Umowa kupna sprzedaży z Holendrem, przegląd z OSK i z tym idziesz do wydziału komunikacji, ewentualnie możesz iść pierw do wydziału, dostać próbne tablice i wtedy na przegląd.

Weryfikują to jakoś z danymi z zagranicy? Jebnac się w vinie, który ma np. 8 cyfr na taki jaki już w po jest to trzeba mieć szczęście 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.04.2023 o 16:45, astrahxenon napisał:

Ale to taka trochę lewizna bo jak wyjdzie że o takich nr VIN  przyczepa była kiedyś zarejestrowana w pl jest problem więc poco pchać się w taka lewizne 

astrahxenon, ja kupując ciągnik miałem taki sam VIN jak 3 inne pojazdy zarejestrowane w PL, myślisz że miałem problem z rejestracją? Żaden. Do puki nie wprowadzono długich VINów do póty się powtarzały.

piotrek12413, a z czym mają weryfikować? Jak w Holandii nie ma papierów skoro nie trzeba rejestrować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam możliwość  kupić  przyczepy które były ściągnięte 15 lat temu z Niemiec, oczywiście  bez dokumentów .  Jest umowa Niemiec-obecny właściciel.  Obecny właściciel nie chce ich rejestrować "bo mu to niepotrzebne", czy takie przyczepy  uda się  zarejestrować jeśli będzie  ciągłość  umów?

Czy ktoś  rejestrował  przyczepę  Autosana sciągniętą z DE😁? Czy zawsze są  to przyczepy Ifa HL/HW.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Jest do kupienia przyczepa. Z dokumentów do niej jest tylko dowód rejestracyjny-taki stary w którym nie ma tych danych, które są w obecnych dowodach. Nie ma tablicy i tabliczki. Obecny właściciel odkupił ją dwa lata temu od sąsiada i nie zarejestrował na siebie, ale ma umowę k-s z sasiadem. Nie posiada przeglądu ani ubezpieczenia. Z tego co mówi nie była wyrejestrowana. Jest sens to kupować? Da się zarejestrować na mnie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dzbanek23 napisał:

Mam pytanie. Jest do kupienia przyczepa. Z dokumentów do niej jest tylko dowód rejestracyjny-taki stary w którym nie ma tych danych, które są w obecnych dowodach. Nie ma tablicy i tabliczki. Obecny właściciel odkupił ją dwa lata temu od sąsiada i nie zarejestrował na siebie, ale ma umowę k-s z sasiadem. Nie posiada przeglądu ani ubezpieczenia. Z tego co mówi nie była wyrejestrowana. Jest sens to kupować? Da się zarejestrować na mnie? 

Pierwsze  co to sprawdź  ją  w cepik, ale pewnie jej tam nie będzie.  Zarejestrujesz jeśli posiadasz ciągłość  umów , przerabiałem to miesiąc temu. Tablica i tabliczka,hmm jak masz dowód  to trzeba dobrze poszukać  a się  znajdą;) Z dniem kupna wykupisz oc, potem na przegląd,  jesli to ciężarowa to odrazu zmiana konstrukcyjna,(diagnosta  musi wprowadzić  ją  do Cep,  jesli  będzie  leniwy to wyśle  Cię do WK), potem  komplet  dokumentów  i z wnioskiem o rejestrację do WK .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jarek555
      Dzień dobry
      Poszukuję informacji, opinii, a także potwierdzenia (lub zanegowania) tego, co udało mi się znaleźć. Chodzi o przyczepę bliźniaczą do tej:
      https://www.netbid.com/pl/aukcje/przeglad-szczegoly/17143738-15000943-BSS-Senice-BSS-PS-2-09-07-Agro-1-Wózek-ciągnika/
      Wg, tego co znalazłem oraz informacji od sprzedawcy w dokumentach jest ładowność 7t. Gabaryt paki jest bardzo zbliżony do przyczepy d50/55. 
      Jak taka przyczepa wypada w porównaniu z HL6011 lub THK5? Obecnie stoi na oponach od stara - jaki opór stawia na asfalcie (domyślam się, że większy od niemki)?
      Rama główna jest z ceownika zimnogiętego (na 99proc). Jak to współgra z wywrotem na boki; wystarcza czy się wygina (nie przewiduje przeładowywania)? Jak się prowadzi za ciągnikiem (wydaje się być dość zwarta i przysadzista, więc teoretycznie powinna być stabilna)? Z tego co zauważyłem to one nie miały zaczepu do przyczepy z tyłu (ta, którą jestem zainteresowany ma dołożony), w związku z tym, czy można bezpiecznie zaczepić z tyłu przyczepę 4t, czy tylny wózek jest zbyt słaby i można go wyrwać? Ostatnie pytanie o całościową opinię nt takiej przyczepki, warta uwagi czy lepiej szukać jakiejś HLki?
    • Przez gofermk4
      Cześć wszystkim, jak w temacie stoję przed wyborem przyczepy skorupowej na tandemie. Zastanawiam się nad markami Umega spc16, Auto-tech aps16 i Metal tech ts16. Przyczepa będzie służyć do przewozu zbóż oraz do wywozu obornika( dość sporo towaru). Może ktoś z was użytkuje którąś z tych przyczep i doradzi w co doposażyć przyczepę?? Jakie opony wybrać 600czy 560 wystarczą, czy skrętna oś czy bez tego idzie przeżyć....
    • Przez Ziel
      Witam,
      Panowie, z racji że dawno temu został zgubiony dowód rejestracyjny przyczepy a faktura zakupu z 1990r. Jest nieczytelna, szykam
      miejsca na ramie gdzie był nabity nr Vin gdyż wymagają tego w wydziale
      komunikacji. W ogóle to był wtedy vin czy jakieś nr ramy i ile miał cyfr. Pozdrawiam.
    • Przez elamir
      Szukam nowej przyczepy do bel, musi być nowa bo na dofinansowanie. Gabarytowo pasowała by mi taka T025 na 26 bel 1,2m. 
      No i tak się zastanawiam nad producentem: 
      - Metal-Fach - T014/2 za 55k
      - Pronar - T025 za 51k lub T025M za 55k (różnice tylko w podłodze 3 vs 4 mm)
      - cynkomet - T-608/2 za 56,5k (raczej nie bo ma za nisko wsporniki i weszłoby tylko 22 bel)
      - Wielton - PRS-2S/S9 
      Co byście wybrali? Jak dodatkowe opcje warto dobra? 
    • Przez Pabliww
      Cześć, stoję przed wyborem przyczepy na ten sezon. Myślę nad przyczepami z ładownością 13t+. O nowych to nawet nie myślę bo trzeba sobie liczyć 2x więcej jak za odbudowaną. Myślałem nad firmą z Koluszek i z Szręńska. Może kogoś jeszcze polecicie? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v