Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 minut temu, bergman31 napisał:

Dzwoń do producenta przyczepy i poproś o świadectwo homologacji. Podaj typ, model, rok produkcji i numer ramy. 

To tak nie dziala świadectwo kwalifikacji to tylko przy pierwszej rejestracji potem liczy się to co w dowodzie 

Opublikowano

Wszyscy potwierdzają jedno można to zmienić przez zmiany konstrukcyjne ale to kosztuje co po niektórzy próbuja żeby to ugryźć bez kosztów 

Swoją drogą jakby trochę zinterpretować po swojemu to może by to wyszło 

Opublikowano
1 minutę temu, Ursus932 napisał:

No może i z tą homologacją próbować 🤔

Ta homologacja ma być podkładka na to że ktoś kiedyś błąd wprowadził ale jak Twój wk jest skrupulatny to ten temat nie przejdzie 

Opublikowano
9 minut temu, astrahxenon napisał:

To tak nie dziala świadectwo kwalifikacji to tylko przy pierwszej rejestracji potem liczy się to co w dowodzie 

Ale zawsze jest jakaś informacja, że przyczepa była rolnicza i ktoś musiał później zrobić zmiany konstrukcyjne na ciężarową. 

Opublikowano

Może by to przeszło 

4 minuty temu, astrahxenon napisał:

Ta homologacja ma być podkładka na to że ktoś kiedyś błąd wprowadził ale jak Twój wk jest skrupulatny to ten temat nie przejdzie 

 

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, bergman31 napisał:

Ale zawsze jest jakaś informacja, że przyczepa była rolnicza i ktoś musiał później zrobić zmiany konstrukcyjne na ciężarową. 

No tak ale jakby tak było to jeszcze gorzej bo skoro ktoś zrobił zmiany na ciężarowa to znaczy że teraz trzeba robić zmiany na rolnicza a to można zrobić bez żadnej podkładki. 

Według mnie to ta homologacją ma jedynie sens na udowodnienie że się ktoś walnął kiedyś ale jak wk sprawdzi w swoim katalogu że występowała w 2 wariantach to odrzuca to bo powiedzą ze ten egzemplarz był ciężarowy i koniec. 

Jakby ten model był tylko rolniczy to by to przeszło i to chyba bez zgrzytow Bo jakby nie znaleźli w archiwach śladu po zmianach znaczy że błąd 

Edytowane przez astrahxenon
Opublikowano
9 minut temu, astrahxenon napisał:

Wszyscy potwierdzają jedno można to zmienić przez zmiany konstrukcyjne ale to kosztuje co po niektórzy próbuja żeby to ugryźć bez kosztów 

Swoją drogą jakby trochę zinterpretować po swojemu to może by to wyszło 

Przy zmianach konstrukcyjnych przyczepy ciężarowej na ciężarową-rolniczą największym problemem jest, że tak naprawdę nie trzeba fizyczne robić zmian konstrukcyjnych🤷‍♂️ 

Uprawniony warsztat ma zrobić zmiany konstrukcyjne ale jakie, skoro każda przyczepa ciężarowa spełnia wymogi techniczne dla przyczepy ciężarowej-rolniczej.

Diagnosta sprawdzi podczas badania, czy zmiany konstrukcyjne wprowadzone przez uprawniony warsztat spełniają wymogi dla przyczepy ciężarowej-rolniczej.

Mamy w Polsce takie głupie przepisy i musimy z nimi walczyć albo omijać. 

Opublikowano

No właśnie te zmiany to śliski temat ja bym wpisał tak montaż zaczepu do ciągnięcia 2 przyczepy plus media tego ciężarowa niema raczej jeszcze obniżenie napięcia na 12 v zmiana ogumienia na rolnicze zmianą instalacji pneumatycznej na 1 obwodowa wiem że to naciągane no ale co innego można zmienić 

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, astrahxenon napisał:

 

Według mnie to ta homologacją ma jedynie sens na udowodnienie że się ktoś walnął kiedyś ale jak wk sprawdzi w swoim katalogu że występowała w 2 wariantach to odrzuca to bo powiedzą ze ten egzemplarz był ciężarowy i koniec. 

Ciężarowa od ciężarowej-rolniczej powinna różnić się oznaczeniem modelu, np. ostatnią cyfrą lub literą.  

@astrahxenon dobrze kombinujesz, w zaświadczeniu wpisać zmiany konstrukcyjne, których się tak naprawdę nie zrobiło.

Edytowane przez bergman31
Opublikowano (edytowane)
1 minutę temu, bergman31 napisał:

Ciężarowa od ciężarowej-rolniczej powinna różnić się oznaczeniem modelu, np. ostatnią cyfrą lub literą.  

No właśnie nie musi mogą być i takie które się nie różnią modelem w Autosanie zazwyczaj się różniły ale gdzie indziej już tak nie było. 

Metchem Kościan t 058 w katalogu its ma 2 rubryki właśnie i w jednej rolnicza w drugiej ciezarowa

Edytowane przez astrahxenon
Opublikowano

Chłopaki dajmy już spokój , chyba lepiej już robić ten przegląd co rok 🙆‍♂️ czym bardziej w las to gorzej skomplikowane 

5 minut temu, astrahxenon napisał:

No właśnie te zmiany to śliski temat ja bym wpisał tak montaż zaczepu do ciągnięcia 2 przyczepy plus media tego ciężarowa niema raczej jeszcze obniżenie napięcia na 12 v zmiana ogumienia na rolnicze zmianą instalacji pneumatycznej na 1 obwodowa wiem że to naciągane no ale co innego można zmienić 

 

Opublikowano

To jest proste tylko musisz ugadac 2 osoby diagnostę i kogoś od faktury i żeby obydwoje potwierdzili to samo i tyle 

Przed chwilą, bergman31 napisał:

@astrahxenon Autosan D44, D44A i D44B. Wszystkie te przyczepy fabrycznie były przyczepami uniwersalnym, czyli przystosowanymi do ciągnięcia przez samochody ciężarowe lub ciągniki rolnicze. 

D44b według its jest przyczepa rolnicza 

Opublikowano
5 minut temu, astrahxenon napisał:

 

Metchem Kościan t 058 w katalogu its ma 2 rubryki właśnie i w jednej rolnicza w drugiej ciezarowa

W takim przypadku ratuje tylko świadectwo homologacji.

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, bergman31 napisał:

W takim przypadku ratuje tylko świadectwo homologacji.

No tłumaczę Ci ze nie bo skąd wk będzie wiedział że to wydane teraz jest poprawne jak sprzedający przyczepę wtedy miał wybór jakie świadectwo wystawić i może być np tak że wtedy wystawił świadectwo na ciężarowa a teraz przyniósł by na rolnicza. Jakby w archiwach to świadectwo producenta znaleźli to prędzej ale oni tego dzisiaj nie znajdą za dużo czasu. 

Teraz zostają mu zmiany konstrucyjne i wtedy to w wk się będzie zgadzać bo oficjalnie kupił ciężarowa a przerobił ją i teraz jest rolnicza 

Edytowane przez astrahxenon
Opublikowano
1 minutę temu, astrahxenon napisał:

To jest proste tylko musisz ugadac 2 osoby diagnostę i kogoś od faktury i żeby obydwoje potwierdzili to samo i tyle 

D44b według its jest przyczepa rolnicza 

Z tą D44, D44A i D44B nie jest tak do końca. Temat wałkowany na forum norcom i na retrotraktor. 

Przyczepy D44, D44A i D44B były produkowane przez kilka innych producentów w Polsce i wynikają z tego spore rozbieżności. W przypadku przyczep D46 i D47 nie ma już tego problemu, bo producent przewidział  podział na ciężarowe i ciężarowo-rolnicze.

Opublikowano (edytowane)

To ja próbuje od kilku postów powiedzieć że świadectwo na nic jak była w kilku wariantach jakby była tylko produkowana jako rolniczą i w katalogu its była tylko rolnicza to pani w wk ma podkładkę ze ktoś zawalił bo skąd mogła się wziąść ciężarowa jak zmian nie było a takich nie produkowali. 

A jak była w kilku wariantach to nie udowodnisz w jakim była Kupiona

Sąsiad np kupił nową d 47a i chodziła na zmianę za starem i ciagnikiem  

Edytowane przez astrahxenon
Opublikowano

No dobra to jedno wiemy , musi być faktura i zmiany konstrukcyjne 

Inaczej tego się nie ugryzie

Opublikowano
4 minuty temu, astrahxenon napisał:

No tłumaczę Ci ze nie bo skąd wk będzie wiedział że to wydane teraz jest poprawne jak sprzedający przyczepę wtedy miał wybór jakie świadectwo wystawić i może być np tak że wtedy wystawił świadectwo na ciężarowa a teraz przyniósł by na rolnicza. Jakby w archiwach to świadectwo producenta znaleźli to prędzej ale oni tego dzisiaj nie znajdą za dużo.

Świadectwo homologacji zawiera numer VIN pojazdu, więc jest przypisane do konkretnej przyczepy. Nie ma teoretycznie możliwości zmiany numeru homologacji a więc i kategorii pojazdu (rodzaju pojazdu).

9 minut temu, astrahxenon napisał:

 

A jak była w kilku wariantach to nie udowodnisz w jakim była Kupiona

Sąsiad np kupił nową d 47a i chodziła na zmianę za starem i ciagnikiem  

Znajomy kupił D46A przerobioną na rolniczą (zaczep i media do drugiej przyczepy) ale w dowodzie rejestracyjnym nadal wpis, że ciężarowa. W końcu po paru latach przerejestrował na ciężarową-rolniczą. 

Opublikowano

Nie teraźniejsze świadectwo a świadectwo homologacji wystawione na konkretny egzemplaży przyczepy, czyli duplikat świadectwa homologacji jaki otrzymał kupujący nową przyczepę.

Z tym świadectwem do Wydziału Komunikacji i niech szukają gdzie i kiedy powstał błąd lub wprowadzono zmiany konstrukcyjne. Znając życie, jakiś urzędnik zamiast wpisać w Dowodzie Rejestracyjnym przyczepa ciężarowa-rolnicza, wpisał ciężarowa, bo mu miejsca w rubryce zabrakło.

Opublikowano (edytowane)

Wątpię że zgodzą się wystawić duplikat. Oni nie prowadzą chyba archiwum wydanych świadectw. O ile ta firma dzisiaj wogole istnieje 

@Ursus932 takich zagwostek się na słuchał ze chyba odpuści ten temat 

Edytowane przez astrahxenon
Opublikowano
11 godzin temu, Ursus932 napisał:

Tylko mogłem jeszcze z tysiąca urwać ,gdybym wiedział że to nie jest rolnicza

Tak diagnosta wczoraj zasugerował 

Oglądałeś dowód rejestracyjny?

Kombinuj ze świadectwem homologacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzyszofl
      Witam grupowiczów. Ma ktoś z was instrukcję obsługi do przyczepy POM Złocieniec PW4 na sprzedaż? Z chęcią odkupię, ponieważ potrzebuję wielu informacji na jej temat oraz powiększy moją kolekcję. Pozdrawiam


    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v