Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ostatnio z ojcem uznaliśmy że przydałaby się nam przyczepa wywrotka głównie do wożenia zboża na skup mam w domu sztywną d-83 i chiałbym ją przerobić na wywrotkę (głównie dlatego ze jeżdzę ze zbożem ponad 40 km w jedną stronę a na nią sypie spokojnie 12t i mtz daje radę i jest owiele wygodniej z niż z dwoma d-50). Najgorsze jest to ze nie wiem jak się do tego zabrać i potrzebuje pomocy bo nie wiem jakie siłowniki użyć itd

 

PS

Bede wdzięczny za każde zdjęcie kazdą sugestie i pomoc ;)

Opublikowano

po pierwsze zastanow sie czy to ci sie oplaci a nie lepiej kupic np hl???? a jak juz chcesz ja przerobic to potrzeba ci bedzie 2 silowniki na 3 stronny wywrot to nie przerabiaj bo rama nie wtrzyma tego nastepnie musisz dorobic 2 rame a na nia przenies podpoge i burty dokupic 4 uchwyty (lub dorobic samemu) zebys mial jak wywracac. ale moim zdaniem to cie za drogo wyniesie ;) pozrawiam

Opublikowano

czemu ma się nie opłacać jeśli? bez sensu stwierdzenia. u mnie dwie przyczepy d-50 miały robiony wywrot bo były sztywne i się opłacało zrobisz rame z mocnego kutego ceownika i uchwyty do siłowników i cała filozofia najlepiej podpatrz w jakieś wywrotce jak jest to zrobione

Opublikowano

Bardziej opłacało by się kupić np. podwozie od jakiejś przyczepy ciężarowej i zrobić to od podstaw druga rama burty z zawiasami. A po drugie 12ton to duży ładunek i jeśli tego nie robiłeś i np przy wyładunku spawy nie wytrzymają i się rozwali przyczepa i może jeszcze kogoś przygnieść a więc przekalkuj sobie to wszystko bardzo dobrze czy być sobie poradził i czy to się opłaca.

Opublikowano

Zdecydowanie łatwiej zbudować skrzynię wywrotką na ramie z linku niż przerabiać D-83. Roboty masa, trzeba dołożyć z tonę stali(tak z grubsza), kupić siłowniki. Gdybyś miał gotową skrzynię ładunkową wywrotki, to jeszcze można myśleć. Moim zdaniem ekonomicznie nieopłacalne.

Opublikowano (edytowane)

Jak już to D-55 były wywrotki a D-50 sztywne ;)

Ja właśnie jestem w trakcie przerabiania D-50 i całkowity koszt (materiał, tłok + robocizna) to ok 4,5-5tyś

Edytowane przez Cichy94
Opublikowano

Co wy gadacie, że sie nie opłaca według mnie to dobry pomysł.Sami tak bedziemy robic. U nas wielu sąsiadów tak ma i widze, że na te przyczepy można bardzo dużo naładować.Niektórzy robią na 3 siłowniki nawet. według mnie samemu nie warto sie męczyc pytaliśmy się w zakładzie to z materiałem i używanymi tłokami chcą 5 tyś, czyli mysle ze nieduzo.D 83 można kupic w idealnym stanie i z burtami 110cm bo taka była na allegro tyle ze troche daleko za 7tys. Łącznie mysle ze tak 11-12 tys to by kosztowało. Co można za tyle kupic d55,6011 albo 8011 no i jeszcze jakies brandyski. Ale wątpie zeby na którąs z nich weszło tyle co na d83. Taka przyczepa nadaje sie rowniez do słomy z racji swoich wymiarów. Jako wady to moge podac to ze jezeli jest na blizniakach to troche ciężko idzie no i raczej ciężko było by ją przerobic na wywrot do tyłu(w porównaniu do d55).No a jak ktoś chce przyczepe do naprawde ciężkich zadań to jedynie pts12 nasówa mi sie na myśl ale do takiej to musi byc naprawde spory konik zapięty :rolleyes:

Opublikowano (edytowane)

Gubisz się ;) . P4( inaczej D616 z Zasławia) jest na piastach na 10 szpilek, gdzie bez problemu założysz koło od naczepy. Jej ładowność fabryczna to 11,5t, i długość 7,1m(D83 ma chyba 6,2m) i szerokość dostosowana do europalet. W późniejszym okresie produkowano je na pojedynkach z aluburtami i jeszcze większej ładowności. Ciągałem ciężarówkami obie i P4 idzie jak po sznurku a ta druga ciągle tańczy i chce się wywrócić przy manewrach. A tak teraz wyglądają, przy tej samej ramie i zawieszeniu pneumatycznym.

http://www.zaslaw.pl/oferta,16-z-obrotnica-dmc-16-18t

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano (edytowane)

No to teraz juz wiem.Wczesniej slyszalem juz, ze jest tez przyczepa podobna do d83,na pierwszy rzut oka to od razu rzuca sie to, ze posiada ona 2 slupki a nie jeden na środku. Mimo wszystko bardziej pasowala by mi ta pierwsza. Do slomy to zaslaw bylby lepszy jednak czesto przwozilbym nia obornik a tutaj musle ze trzeba by ze 120 koni zeby ja ruszyc.Tak duzego ciągnika nie posiadam,beda co prawda zmiany ale nie az takie.

Edytowane przez nasil90
Cytowanie posta
Opublikowano (edytowane)

Masa własna tej przyczepy to 4,5t, czyli nie wiele większa, albo niemal równa tamtej po dobudowie nadstawek. Nie wiem z czego to wynikało, że pierwotnie miała dwa słupki na stronę i ten króciutki metrowy bort z tyłu. Konstrukcyjnie to mocna przyczepa o dużym rozstawie osi i bardzo mocnej ramie. Ta bardzo podobna do D83, to D81 Kożuchów - mocne piasty, mocniejsza konstrukcyjnie od D83 i ładowności 10t.

P.S.

Gdyby taką P4 postawić na pojedynczych kołach od naczepy(385/60/22,5), to pewnie miała by niemal identyczną masę własną jak d83.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

Odkopię trochę temat mam możliwość kupienia w małych pieniążkach d83 stan prawie ideał. W rozmowie z kierowcami PKS mówią że się opłaca ciągali je za jelczami i w rozmowie wyszło że lepsze są od d616. Teraz pytanie moje ktoś przerabiał bądź ma przerobioną takową na wywrotkę? Bo z tego co oglądałem zdjęć trochę po necie nie ma dużo zabawy z tym potrzebował bym dokładniejsze zdjęcia tej przeróbki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v