Skocz do zawartości

wyrejestrowany c355-czy da się ponownie zarejestrować?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam wyrejestrowanego c355, ale ze względu że dużo jeżdże po drogach, chciałbym go ponownie zarejestrować. Ciągnik jest sprawny-elektryka, hamulce itp itd. W starym dowodzie niby mam wbity stempel "brak prawa do rejestracji". Czy da się to jakoś obejść i zarejestrować np jako składak czy coś? Dodam, że silnik siedzi w nim od c360...

Opublikowano

Najlepiej to kup kodeks drogowy 2011 i tam będziesz miał napisane, w 2010 było, ze można sprzęt rolniczy powtórnie rejestrować, a teraz nie wiem, czy zmienili czy nie. Zawsze mając kodeks w ręku to jest argument u urzędasów.

Opublikowano

Popieram.Pojazdy rolnicze można przywrócić do ruchu.Dowiedziałem się tego niedawno wydziale komunikacji.

Dziwi mnie tylko ten wpis-bez prawa do rejestracji-Ojciec przy wyrejestrowywaniu przyczepy dostał stempel

-wycofany z ruchu-

Opublikowano

Prawo o ruchu drogowym

Art. 79 pkt. 4

Pojazd wyrejestrowany nie podlega ponownej rejestracji z wyjątkiem ... ciągnika i przyczepy rolniczej.

 

Pytanie tylko dlaczego jest pieczątka "bark prawa do rejestracji" a nie pieczątka" wyrejestrowano".

Dla wydziału komunikacji może to być różnica, urzędnicy różnie to interpretują.

Opublikowano

Ja rejestrowałem ostatnio tak przyczepe miałem od niej dowód ze ściętym rogiem i bez problemu zarejestrowałem. Zrób przegląd na SKP i do WK i zarejestrujesz bez większego problemu. Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Zrób przegląd techniczny z przeglądem do wydziału komunikacji i ci zarejestrują .Ja tak miałem z 30 i nie było problemu dodam że ciągnik był wyrejestrowany przed 90 rokiem . Dowodu rej. nie posiadałem.

Edytowane przez jaro30
Opublikowano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Czyli przepis istnieje więc da się zarejestrować. Przegląd też nie problem. Jest pieczątka "z dniem 13.07.93r pojazd wycofano z ruchu na stałe-bez ponownego....." ale taka bardzo niewyraźna i róg dowodu ucięty :( Ciągnik wtedy wyrejestrował ojciec i stał ponad 10 lat pod szopą z rozwalonym silnikiem. Jeżeli chcę go rejestrować na siebie to przed przeglądem muszę pewnie jeszcze jakąś umowę sporządzić?

Opublikowano

Najlepiej przejdź się do Wydziału Komunikacji i Stacji diagnostycznej i wypytaj. Bo u na- w Polsce co urząd to inna interpretacja tego samego przepisu.

Jeden go czyta na siedząco, a inny stojąc na głowie i się nie da.

Opublikowano
Można również jeżeli inaczej nie pójdzie na sama zarejestrować :rolleyes:
nie wiem ile masz lat ale dokształć się.

Doucz się co to jest SAM.

Dowiedz się od kiedy nie można rejestrować pojazdów z fabrycznych części na SAMa.

Przejrzyj ostatnie przepisy z których wynika że niedługo SAMa zastąpi dopuszczenie jednostkowe.

 

Przez takich jak ty później bujdy się tworzą.

Opublikowano (edytowane)

Tak piszę bo u nas w urzędzie komunikacji szybciej samoróbke zarejestrujesz niż pojazd który nie mam prawa do rejestracji. Jak już ktoś pisał co urząd to inna interpretacja przepisów.

A kto Ci udowodni że rejestrujesz fabryczną maszynę?? Podajesz we wniosku że to samoróbka i potem do diagnosty który stwierdza czy pojazd spełnia wymagania do ruchu po drogach publicznych.

Lat mam dosyć żeby stwierdzić że im starszy tym nie koniecznie mądrzejszy jak to się ma w Twoim przypadku.

 

Sam takie coś rejestrowałem dla kolegi więc wiem jak to wygląda. Opieram się na aktualnych przepisach a nie na tym co będzie za jakiś czas.

Edytowane przez lemysz1
Opublikowano

Może się coś u was zmieniło ale u nas z tego co się orientuje to jest taka możliwość. Po czym diagnosta stwierdzi że jest to pojazd fabryczny? I tutaj jest luka w przepisach.

Opublikowano

SAM nie może być złożony z elementów fabrycznych!!!

zapraszam na norcom-forum diagnostów, podpytajcie tam czy coś takiego przejdzie.

To że jakiś diagnosta się podkłada a starostwo to toleruje to uwierzcie mi że jest do czasu, potem diagnosta ma problemy i właściciel tego SAMa .

Opublikowano

Posiadam przyczepę i jest do niej dowód ale ma obcięty róg i pisze kasacja czy da się to zarejstrować ponownie :(

 

robisz BT na OSKP, z tym że diagnosta uzupełnia dane do "nowego" dowodu, (dostajesz wydruk na kartce), do tego potrzebna jest umowa k-s lub albo akt notarialny (jeżeli nie ma w nim zapisane wprost, że dostałeś gospodarstwo tylko np ziemie to niestety musisz mieć umowę darowizny na przyczepę).

 

w moim przypadku całość wyszła ok 300 zł, tj przegląd (cenowo tak jak OBT dla ciągnika), dowód, blacha i oc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v