Skocz do zawartości

Rozrusznik-nie działa i mamy już wszystkiego dość


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie mówię, że pierwszy rozrusznik wynalazł Bendix tylko chodziło mi ogólnie o rozruszniki bez sprzęgania elektromagnetycznego. A co masz na myśli mówiąc rozruszniki bez sprzęgiełka? A swoją drogą te spiralne frezy na wałku też działają jak sprzęgło jednokierunkowe. Kiedy silnik osiągnie wyższe obroty niż rozrusznik, koło zębate rozrusznika zostaje wypchnięte z zazębienia.

 

 

 

PS. Ten cadilak był z 1911r.

Opublikowano

Źródła podają 1912rok zastosowania rozrusznika elektrycznego. Co do frezów to zgodzę się, pomagają wypchnać współczesne lekkie sprzęgiełko a przy wyższych obrotach silnika cofnąć. Rozruszniki z wysuwanym kołem zębatym nie mają bendiksa ani włącznika elektrycznego w ogólnie znanej nam postaci , cały mechanizm wysuwu koła jest z tyłu rozrusznika, za jego komutatorem i rozrusznik ma kształt walca.

Opublikowano

pytanie: jak rozmontować małą tulejke na koncu osi , tą z pierscionkiem w środku, tak żeby można było zespół sprzęgający wymienić ?walcze już 2 dni i to ustrojstwo się nie poddaja:(

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam. Aby zdjąć ten pierścień należy dopasowć rurkę o odpowiedniej średnicy równej średnicy pierścienia tak aby pierścień sprężysty, który znajduje się w środku mógł się w tą rurkę zmieścić. Następnie należy przyłożyć rurkę do pierścienia i uderzyć młotkiem. Pierścień oporowy powinien wtedy przesunąć się w kierunku zębatki. Jednak jeżeli jest on bardzo zużyty, wtedy nie da się go tak łatwo zdemontować (prawdopodobnie pęknie). Wtedy pozostaje tylko kupić nowy. Nie wiem jaki to jest rozrusznik, ale jeżeli jest to R11 to zestaw naprawczy zawierający pierścień oporowy i pierścień sprężysty produkcji ELMOT kosztuje około 11 zł.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W odwrotnej kolejności niż przy demontażu. :) A tak poważnie to do składania najlepiej użyć dwuramiennego ściągacza do łożysk. Dociska się nim pierścień oporowy do pierścienia sprężystego (oczywiście oba pierścienie muszą być założone na wirniku, ale o tym chyba nie muszę przypominać), a następnie ściska się pierścień sprężysty kombinerkami tak aby wskoczył on w podtoczenie w pierścieniu oporowym. Oto cała filozofia. Trochę się pomęczysz jeżeli nigdy nie robiłeś tego typu naprawy, ale dasz radę to złożyć.

Opublikowano

Ja troche nie na temat ale mam pytanie bo pękła mi głowiczka w rozruszniku,czy da się to zkleić bo brat znalazł klej na zimno że trzyma jak spaw czy to wytrzyma bo nie chce kupować nowego rozrusznika bo dopiero kupiłem nowy i pękła właśnie ta głowiczka a nowy rozrusznik to ponad 700 zł

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Po pierwsze: co to za rozrusznik? Po drugie co rozumiesz przez pojęcie "głowiczka"? Jeżeli chodzi Ci o tą część, w której znajduje się zespół sprzęgający to klejenie nic nie da bo i tak nie wytrzyma. Najlepiej kupić nową głowicę. Spawanie także nie wchodzi w grę bo po pierwsze jest to odlew, a po drugie nie uda się zachować współosiowości tulejek.

Opublikowano

Jak zamontować wyłącznik rozrusznika? Ciągnik nie odpalał , przeczyściłem klemy, akumulatory maja dopiero rok. Nic to niestety nie pomogło, ale miałem zapasowy wyłącznik więc pomyślałem że może to coś pomoże. Wyjąłem stary, a teraz nie wiem dokładnie jak założyć nowy, Czy nazwijmy to ,,bolczyk,, na końcu automatu ze sprężyną mam nałożyć na ten co wychodzi z rozrusznika. Nie znam fachowych nazw, ale mam nadzieje że ktoś się domyśli.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak, należy zrobić tak jak piszesz. Tylko nie pomyl zacisków przyłączeniowych włącznika elektromagnetycznego, tzn. zamontuj go dokładnie tak jak zamontowany był stary. Jeżeli założysz odwrotnie, możesz spalić elektromagnes. Podejrzewam, że trochę się pomęczysz, próbując zaczepić rdzeń elektromagnesu do dźwigni, ale jest to możliwe.

Opublikowano

A może jakieś rady? :D Właśnie pól godziny nad tym siedziałem i nie może wejść. Może gdybym miał palce jak patyczki to bym nie miał tego problemu, a tak z ta sprężynką nie mogę wepchnąć tego aż na tą dźwignię...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak myślałem, że będziesz miał z tym problem. Innej rady nie ma, musisz próbować. Tylko metodą prób i błędów możesz to złożyć. Mi zajmuje to kilka sekund. Montujesz elektromagnes do rozrusznika zamontowanego na ciągniku? Jeżeli tak to wymontuj rozrusznik i wkrętakiem wysuń zespół sprzęgający (tzw. bendix) w położenie, w którym znajduje się on podczas rozruchu. Wtedy dźwignia, na którą masz założyć elektromagnes będzie bliżej. Może to Ci ułatwi sprawę.

Opublikowano

Dzięki za rady, ale są one bezużyteczne ponieważ od razu zdjąłem cały rozrusznik i ułożyłem dźwignie w możliwie najbliższe położenie. No ale jak Ty to robisz,że zajmuje to ci kilka sekund? Przytrzymujesz palcem tą sprężynę i nakładasz? Ja tak robię, ale brakuje ten 1 cm aby wskoczyło...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie przytrzymuję wogóle sprężyny. Tam na końcu rdzenia jest taka blaszka. Opieram tą blaszkę o dźwignię, jak już wyczuję, że jest we właściwym położeniu przesuwam cały elektromagnes w kierunku rozrusznika tak, aby trochę ścisnąć sprężynę i zaczepić rdzeń na dźwigni. Nie wiem jak mogę Ci to dokładniej opisać. To wszystko trzeba robić na wyczucie bo nic nie widać. Musisz próbować, na pewno Ci się uda.

Opublikowano

Ja to wziąłem kawałek druta i zrobiłem taki haczyk. Zaczepiłem za ten mechanizm i wsuwałem powoli elektromagnes. Weszło od razu. A miałem jeszcze te utrudnienie że rozrusznika nie wykręcałem bo mi się nie chciało ;) .

Opublikowano
W odwrotnej kolejności niż przy demontażu. ;) A tak poważnie to do składania najlepiej użyć dwuramiennego ściągacza do łożysk. Dociska się nim pierścień oporowy do pierścienia sprężystego (oczywiście oba pierścienie muszą być założone na wirniku, ale o tym chyba nie muszę przypominać), a następnie ściska się pierścień sprężysty kombinerkami tak aby wskoczył on w podtoczenie w pierścieniu oporowym. Oto cała filozofia. Trochę się pomęczysz jeżeli nigdy nie robiłeś tego typu naprawy, ale dasz radę to złożyć.

robic to robiłem :P ale w starym rozruszniku lekko młotkiem i juz , a wtym było gorzej , ale sciągacz i delikatnie młoteczkiem i poszło, działa:) dzięki za rady

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak jak kolega @zorzyk2 podejrzewam włącznik elektromagnetyczny. Czasami "sklejają" się w nim styki. Wymiana elektromagnesu powinna pomóc.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Możliwe jest też, że przyczyna leży poza samym rozrusznikiem. Może przycisk włączający rozrusznik jest wadliwy. Proponuję sprawdzić część instalacji odpowiedzialną za włączanie rozrusznika. Jeżeli to nie pomoże, pozostaje wymiana włącznika elektromagnetycznego.

Opublikowano

Szczotki i tulejki nie mają związku z objawem pracy rozrusznika po puszczeniu przycisku "start". Nie wiem jak jest wykonany ten włącznik, bo niektóre można rozkręcić i rozlutować, a potem przeszlifować zworę i złożyć. Doraźnie pomaga uderzenie młotkiem w rozrusznik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez seba25
      Witam mam pytanie czy ktoś by mi mógł podpowiedzieć jak wyjąć ten łącznik cewek w rozruszniku bo upaliło mi kabel może ktoś to rozbierał i mógł by pomuc bo nie chce czegoś uszkodzić. Był bym wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam 
    • Przez fredf9
      proszę o pomoc przy podłączeniu przełącznika rozruchu 12/24 do mtz 82
    • Przez solek01
      Mam problem z rozrusznikiem, jak przekręcałem kluczyk to zgrzytał, obecnie go wyciągnełem przeczyściłem i na ostro kręci, bendiks popycha tryb do przodu i zaraz tryb wraca w tył ale rozrusznik nadal się kręci?
      Co może być przyczyną? 
    • Przez jacus
      mam pytanie jak zdiagnozowac w domowych warunkach taki rozrusznik-wczoraj go wyciagnalem z ciagnika,- podpialem na kablach do drugiego ciagnika i tez nic ..nawet nie obrocil-  nie "cykal" jak zwykly przy awarii, jak go sprawdzic na stole -podpialem prostownik- masa do obudowy, plus na wejscie elektrowlacznika , kabelkiem stykalem i nic- cos zle robie ??? 
    • Przez Dastan
      Mój case jak się dobrze nagrzeje to ma problem z zapalaniem, tzn. problem jest w ogóle z kręceniem, jakby rozrusznik nie dawał rady, jak się bardzo mocno zagrzeje to praktycznie nie potrafi zakręcić i muszę czekac aż ostygnie. Na zimno pali niemal od strzała. Rozrusznik rozkręciłem, tzn wirnik i szczotki bo do przekładni nie zaglądałem. Rozrusznik pada czy coś z silnikiem może być ? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v