Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kupiłem ursusa 914 i gdy olej jest zimny to przedni napęd i wzmacniacz chodzą ale gdy po 2 godzinach pracy gdy olej jest już ciepły to przód i wzmacniacz nie chodzą.żółw chodzi poprawnie ale zając nie chce się włączyć.proszę o odpowiedz

Opublikowano

Odnośnie regulacji taśmy wzmacniacza. Instrukcja napraw mówi tak; należy odkręcić dekiel po lewej stronie i wyjąć sprężynę zaciskającą hamulec i wkręcić dekiel z powrotem, ale bez sprężyny, potem zakręcić do oporu śrubę napinającą hamulec i poluzować ją o 1 i 1/3obrotu. Podobnie zrobić z trzema śrubami ustalającymi hamulec. każdą z nich dokręcić i odkręcić o 1 i 1/3 obrotu w kolejności najpierw ta przy śrubie regulacyjnej potem ta u góry i na końcu ta po prawej stronie, jak to zrobimy odkręcamy okno w skrzyni po prawej stronie, jak bęben się lekko kręci to jest ok i składamy a jak ciężko albo wcale to powtarzamy. luz między taśmą a bębnem powinien wynosić 0,3-0,5mm. Jak jest ok to odkręcamy dekiel, wkładamy sprężynę, zakręcamy dekiel po lewej i te okno po prawej stronie.

Opublikowano

Nie mam dużego Ursusa, ani dużego pojęcia o nich, ale kiedyś na praktyce rozpoławiałem U912 i z tego co pamiętam to tzw. mikropompka od wzmacniacza momentu jest w skrzyni pośredniej i żeby się do niej dobrać to ciągnik na wózki niestety...

A czy można tak z zewnątrz sprawdzić ciśnienie jakie ona daje to nie wiem...

Opublikowano

Mam pytanie, czy wam wzmacniacz też zdusza traktor? Mianowicie po wyregulowaniu taśmy jak ustawie tak 600-700 obr. silnika na wciśniętym sprzęgle i wyluzowanych obu wajchach zmiany biegów i jak puszcze sprzęgło to mi zdusza traktor tak do 500 obr. Jak ustawie tak jak poprzednio tyle, że 1000 obr i puszcze sprzęgło to zduszania traktora nie odczuwam więc to hamowanie nie jest wielkie. I tu moje pytanie czy u was też tak jest? Ja nie mam odniesienia bo przed regulacją taśmy takiego eksperymentu nie robiłem. Czynność wykonywana na pozycji "zając". Ursus c385

Opublikowano

wczesniej pisałem o regulacji i opdciagnołem srube ta pod skosem <dokreciłem> o 1,5 obrotu i jak by lepiej brał i teraz takie pytanie a do czego słuzy ta srubka ktora jest wkrecana prostopadle do sciany obudowy skrzyni bo regulowałem ta pod skosem

 

i jeszcze jedn zecz jak to jest ze sprzegłem bo mam w 8111 ze najpierw wyciskam 4cm i dopiero wyciskam dobze ale tam pod spodem gdzie sie napina czy poluzowuje dzwigienke na osi jest taka sruba z kontrom co z nia zrobic czy ma byc dokrecona do konca zeby nie było luzu na osi

no nie wytłumacze tego bo to musiał by ktos robic

 

prosze o odpowiedzi i pomoc

Opublikowano

Te trzy śrubki są do wy pozycjonowania taśmy. Tzn do ustawienia jej w jednakowej odległości od bębna bo przecież możesz mieć prawidłowo wyregulowana taśmę ale w jednym miejscu będzie ona miała 0.5mm odstępu a w drugim miejscu będzie dociśnięta do bębna. Parę postów wyżej opisałem sposób regulacji hamulca wraz z tymi śrubkami ustalającymi.

 

Odnośnie regulacji sprzęgła to jeżeli słabo bierze to regulujesz skręcając bądź wydłużając odpowiednią dźwigienkę. A kontra jest po to żeby to się po wyregulowaniu samo nie przestawiało więc jeżeli regulujesz to kontrę poluzować i regulujesz, po wszystkim z powrotem kontrujesz.

Opublikowano

do tego stopnia uposledzony nie jestem wiem ze na ciagiełku jest nakretka ktora sie kontruje

ale chodziło mi o ta srube ktora reguluje branie sprzegła ale na osi taka sryba z kontra wkrecana

 

a z tym regulowaniem napiecia tasmy to czytam

Opublikowano

W C-385 występuje dziwny problem. Zając załącza się tylko gdy obroty silnika są poniżej 1500 na minutę. Gdy wciśnie się gaz do oporu nie chce się przełączyć z żółwia na zająca. Czy ktoś wie o co w tym chodzi? Cały wzmacniacz jest po remoncie, mikropompa była wymieniona, sprzęgło wałka też było remontowane. Wszystko było dobrze jakieś 3-4 miesiące a teraz wychodzą takie jaja. Co to może być?

Opublikowano

Rozumiem że działa to na zasadzie iż napęd satelitów realizowany za pośrednctwem satelit jest przekazywany na koło słoneczne (centralne) bądź na koło zewnętrzne tak? Jak realizowane jest unieruchomienie tych kół? Jedno jest blokowane hydrauicznie a drugie? Hamulec hamuje koło zewnetrzne przy pomocy taśmy tak? A koło centralne?

Opublikowano

Tak chce się go pozbyc. Działało to ustrojstwo 3 lata niby dobra rzecz ale ostatnio już się nie da podciągnąć tej taśmy bo jest na maksa a dalej się slizga żółw. Interesuje się też tym sprzegłem kłowym do przedniego napędu i tymi wałkami do szybkiej skrzyni bo ta 25 to stanowczo za wolna. Gdzie to można kupić, jestem z okolic zambrowa, ewentualnie zamówić kurierem.

Opublikowano

ja wzmacniacz zaspawałem i ni kupowałem żadnego wałka fakt teraz wzmacniacz nie przepuszcza jak coś to się sprzęgło pali ale żałuje bo biegi wchodzą dużo gorzej jak był wzmacniacz to mniej trzeszczało

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v