Skocz do zawartości

Termostat w Ursusie C360


lukano

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

Mam takie pytanie ważny jest termostat w C360 lub C330 dotąd myślałem ze posiadam termostat w C360 ale gdy zmieniłem chłodnice na nowa myślałem ze mam termostat odkręciłem odbudowe termostatu była tam blacha z dziurą 10 mm czy to dobrze czy źle czy lepiej żeby nic tam nie było czy to ma jakieś znaczenie ? i tez chciałem go zmienić ale teraz to nie wiem silnik się nie grzeje osiąga temperaturę 80-85 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki termostatowi woda nie chłodzi zimnego silnika. A jest to ważne bo silnik nie lubi pracować zimny i bardziej się zużywa. Ważne jest to szczególnie zimą. Tyle że o termostat należy dbać, i co jakiś czas go sprawdzić i najlepiej wymieniić co kilka lat, żeby otwierał się przy odpowiedniej temperaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat musi byc. Oczywiscie o ile nie chcesz robic za jakis czas silnika. Bez termostatu woda krazy w duzm obiegu powoduje to skrapanie sie na gladzi cylindrow pary wodnej zawartej w spalinach. Skropliny lacza sie z tlenkami siarki tworzac kwas siarkowy ktory powoduje korozje tuleji cylindrowych i pierscieni tlokowych. Niskie temperatury tuleji cylindrowych i tlokow powoduja zwiekszone luzy zwiekszajace intensywnosc przedmochow do skrzyni korbowej.Pogarsza to warunki smarowania gladzi cylindrowych i pierscieni a wiadomo ze kto nie smaruje ten nie jedzie;) Spaliny dostajace sie do skrzyni korbowej powoduja zkwaszenie oleju i obnizaja wlasciwosci smarne i powoduja korozje stopow lozyskowych na panewkach.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paktofonikas1987 ma rację, należy do tego dodać, że silnik diesla bardzo dużą część ciepła którą wytworzy pochłania na własne potrzeby- o ile w silniku benzynowym ciepło wytworzone przez silnik tracone jest w atmosferze o tyle silnik dieslowski ciepło to wykorzystuje, należy do tego dodać, że optymalne warunki pracy silnika wiążą się też z jego temperaturą-wiadomo, że przegrzanie jest szkodliwe, ale niedogrzany silnik zużywa więcej paliwa i szybciej się zużywa, a bez termostatu silnik dłużej pracuje jako niedogrzany, a w zimniejszych okresach wogóle nie jest w stanie uzyskać optymalnej temperatury pracy gdyż ciągła praca na dużym obiegu zbyt wychładza silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli termostat tam byl to po cos tam byl,i za cos odpowiada w ukladzie chlodzenia..

 

To tak jakby ktos pisal panowie mam ciagnik zdemontowalem dolny zaczep rolniczy i chce jakos podpiac rozrzutnik jednoosiowy i podpinajac do zaczepu transportowego nie pasi mi podloczenie walka do WOM.

 

Panowie ktos to montowal w fabryce i tak ma byc,wszystkie podzespoly do czegos sluza i za cos odpowiadaja.

 

a tu kolejny przyklad jezeli grzeje ci sie laptop a wyntylator chodzi i dales sie grzeje to po co jest potrzebny ten wentylator zdemontowac go, bedzie oszczedniej dla bateri.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

Jeśli nie ma termostatu, ustawiony jest duży obieg i ciągle się grzeje to wstawienie termostatu nic nie da, ewentualnie pogorszy sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam duży spadek ciśnienia silnika w 3p nawet 1bar lub nieraz 0.5 jak by dobrze się przy siewie rozgrzał dodam że silnik nie był nigdy robiony ma zrobione prawie 4.600mtg.Pytanie do was czy dało by radę bez ściągania głowicy aby podłożyć od dołu panewki? Jak by wał nie był. by wytarty  wiadomo jak by był wał wytarty to trzeba rozbierać po kolei 
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez włodek
      Cześć,
      Czy znacie jakiegoś porządnego człowieka, zajmującego się regeneracją pomp wtryskowych? Pompa od silnika 3p. Objaw: ciągnik niesamowicie dymi na niebiesko. Ale to jest jeden wielki kłąb dymu. Jak go zapalam w garażu to po 10 sekundach nie da się wytrzymać, trzeba natychmiast wszystko otwierać i wyjeżdżać bo dym gryzie w oczy. To co zrobiłem to: wymienione wtryski (założone wtryski Ursusa). Troszeczkę się poprawiło tylko że latem generalnie trochę mniej dymił. Teraz jak się zaczęło chłodniej to jest tragedia. Sprawdzony filtr powietrza. Jest ok. Bez założonego filtra, nie ma żadnej różnicy. Kopci tak samo. Sprawdziłem luzy zaworowe. Były złe ale ale były za małe a dymić powinien przy zbyt dużych luzach zaworowych. Generalnie po ustawieniu odpowiednich luzów, poprawy nie ma żadnej. Oleju nie bierze ani grama bo całe lato specjalnie to kontrolowałem. Zatem zostaje jedynie pompa wtryskowa. Rzeczą która również wskazywała by na pompę, jest podwyższone spalanie. Teraz jak kopałem ziemniaki to w annie wyszło mi spalanie ok 6l na mth. Ten ciągnik mi nigdy tyle nie palił w takich pracach. On był bardzo oszczędny. W pługu to pali mi teraz tyle co 4 cylindrowa 60'tka a kiedyś palił 7, góra 8l ale to jak miał bardzo ciężko. Dlatego szukam człowieka który by się tym zajął ale to musi być naprawdę ktoś, kto się na tym zna bo 3 lata temu już partacze nią się zajmowali i takie są efekty. 
       
    • Przez erwin2
      Witam. 18 lat temu był robiony szlif wału., wydał na pierwszy szlif od tamtego czasu silnik zrobił 200 mth , podczas doraźnej naprawy sprzęgła zaobserwowałem w okienku w którym widać wieniec że jest luz poosiowy ,wał ma luzy  przód -tył ,co się mogło stać? w okienku co widać wieniec można całym wałem poruszać w jedną i drugą stronę słychać wtedy takie puknięcie...na razie nie mierzyłem luzu wzdłużnego, 
       
    • Przez Filip12345
      Dlaczego mf 255 tak chodzi i przygasa podczas jazdy. Na wolnych obrotach normalnie chodzi. Pompka paliwa nowa, pompa była regenerowana i pompiarz powiedział że nie jest w najlepszym stanie ale jeszcze posłuży, wtryski nowe końcówki. Może wałek rozrządu wyrobiony i pompka za mało paliwa daje, czy uszczelka pod głowicą wydmuchana?
      20240518_094530_1.mp4
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v